Pravidla

sirien
31.8.2022 15:21
Autorská citace #1
31.8.2022 15:21 - Tarfill
Díky za překlad. Přijde mi to nápadité a zajímavé, určitě budu mít chuť to někdy nějak použít...
Autorská citace #2
31.8.2022 17:07 - sirien
jj, Robovi Patroni sou fun... kromě tohodle udělal ještě nějaké další, v překladovém bufferu je mám myslim všechny :)
Autorská citace #3
31.8.2022 21:42 - Log 1=0
Mne to popravdě nějak neoslonilo.

Nápad s uvězněným patronem je super z příběhového hlediska, ale fakt stojí za to, mít pro něj obor? Vždyť si můžu vybrat kteréhokoliv z těch ostatních a říct, že je někde uvězněný, a mám v 90% případů to samé, možná zajímavější. A když mám "nevědět, co je patron zač" tak si možná radši vezmu čepel uřknutí, ta je taky relativně neurčitá (protože mimo znalce FR stejně nikdo neví, na co odkazuje).

Pokud mi chce někdo namítnout, že pak bych neměl v mechanikách to uvěznění, tak... tenhle pocit nemám ani tak. Patronova magie umí být nebezpečná... No, fajn, jak to souvisí s uvězněním? Pak nějaká ochrana, dtto. Zmírnění omezujících stavů už dává smysl, v dalším spoutávám jiné, což je tedy spíš pro žalářníka. Takže tematicky sedí tak 1,5 schopnosti, a to je tak všechno.

Schopnosti. Ta první je hodně zajímavá, taková gemblovací. To moc nebývá, ono to není pro každého, ale ne tolik náhodná, aby se nevyplatila používat. Ta je fajn a adekvátně silná. Jenom to stoupání po úrovních je nesystémové a nedostatečné.

Šestá úroveň je celkem nuda. Omezené kouzlo 3. stupně, takže tak na druhém stupni bych řekl. A k tomu posílení prvoúrovňové schopnosti, které ji ale zároveň sebere to nejzajímavější.

Desátá úroveň stojí za prd. Zmírňuje to stavy, kterých se tak jako tak chceš zbavit pokud možno hned (protože ekonomika akcí), s čímž ti teda pomáhá, což jako se může hodit, ale na to, jak je to situační, to je fakt hrozně málo. A není ani zajímavá, protože je 100% pasivní.

Čtrnáctá je OK, ale že by vyčnívala nějak zajímavostí, to se říct nedá. Takže celkově mi to přijde dost meh.
Autorská citace #4
1.9.2022 13:53 - sirien
Osobně se mi to popravdě docela líbí, i když designově máš pravdu že to je nedotažený.

Ta 1 a 14 powers sou tematický a gamisticky dobrý - ta 6 je tematicky divná a 10 je tematicky zajímavá, ale hrozně situační. Nicméně ne, že by to nešlo fixnout:

- 6 by bylo možná zajímavé udělat v konceptu vězení... jmenuj typ Zásahu, proti kterému získáš Odolnost... ale zároveň ho sám nemůžeš použít. Nebo tak něco. Možná bych dal že musíš Znát kouzlo s potřebným Typem zásahu.

- 10 je easy, prostě rozšíříš situace kterých se to týká i na bezvědomí a vyřazení - a řekneš, že Černokněžník může v těchto situacích jednat... resp. že Patron může jednat jeho tělem (takže asi bez kouzlení?)


Co se mi ve skutečnosti líbí je ten koncept kdy máš Patrona, u kterého prostě nevíš, co je zač - půlka hry tak může bejt o snaze uhodnout jestli se paktuješ s legit spojencem kterému je ok pomoct, nebo s čímsi zrádnym co až se dostane ven tak toho budeš krutě litovat. Svym způsobem to je tematicky dost blízký - i když pocitově jiný - našemu JaD Ztracenému mistrovi. S tím že tady jsou nějaké cool fluff věci navíc jako stylizace Přítelíčků nebo ty mapy v Knize stínů.


(btw. až teď sem si všimnul že sem to přeložil v blbym pořadí, tenhle článek má být poslední z Patronové série, ne první :/ Jako ne že by na tom sešlo, jen aby pak nemátlo že ten další začíná něčím jako "napadlo mě zkusit si hrát s Patrony...")
Autorská citace #5
1.9.2022 16:04 - Archimedesfort1
Děkuji za překlad Patrona. Zní mi dost zajímavě, stejně jako nápad tematické stylizace Laskavosti Paktu a ta poznámka o knize černokněžníků.
Autorská citace #6
1.9.2022 16:15 - Tarfill
Log 1=0 píše:
Šestá úroveň je celkem nuda.

Na jednu stranu trochu jo, její síla ale spočívá hlavně v kombu s tím nebezpečným posílením, kde už to začíná být zajímavé. ¨
Jak ale navrhuje sirien, možná by to mohlo být trochu upraveno s tím typem zásahu. Jako chápu ohnivé a chladné, na druhou stranu by se dalo i polemizovat třeba nad bleskovým. Mě by tam víc slušel silový, zářivý nebo dokonce i psychický zásah...
Autorská citace #7
1.9.2022 16:44 - Chyba
Log 1=0 píše:
Šestá úroveň je celkem nuda. Omezené kouzlo 3. stupně, takže tak na druhém stupni bych řekl.

i ta dvojka je hodně.
Autorská citace #8
1.9.2022 21:30 - Log 1=0
Chyba: Ve skutečnosti to kouzlo dělá na 2. stupni přesně totéž, co ta schopnost. Což jako že meh.
Tarfill: Z gamistického hlediska ani tak žádné terno, a z ostatních hledisek to tu schopnost spíš oslabuje.
Sirien: 1. a 14. Mi stylizačně taky úplně nesedí, ale s dobrým fluffem by se asi snesly. Ta šestka, co navrhuješ ty, by byla dobrá, ta by se hodila. A u 10. Nemůžeš kouzlit, mluvit, máš nevýhodu k Ověřením obratnosti. To by možná šlo.
Autorská citace #9
11.9.2022 18:40 - Archimedesfort1
Nemá někdo odkazy na další články o patronech od tohoto autora? Jeho stránky jsem našel, ale nepovedlo se mi je tam najít (nebo jsem jen blbě koukal). Hraju teď Lovce netvorů - Černokněžníka Čepele Uřknutí, a sbírám jakoukoliv inspiraci k černokněžníkům.
Autorská citace #10
11.9.2022 20:32 - sirien
jj, mám všechny - a dokonce už i přeložený, někdy do konce roku se na ně v publikaci určitě dostane :)

Nicméně abys neřekl že sem zlej, tak když tu inspiraci potřebuješ teď, tak Ti ty odkazy pošlu.
Autorská citace #11
11.9.2022 20:43 - Archimedesfort1
Děkuji mnohokrát.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097661972045898 secREMOTE_IP: 44.201.64.238