Já nevim, jakože chápu righteous rage a ne že bych ho taky necítil, ale zas mi to přijde přehnané přehánět do zaslepenosti nebo si malovat nějaké nesmyslné ideály.
Nějaké rozlišování na naší/jejich komunitu a kdo je u koho v komunitě na návštěvě - jakože popravě ani nevim co si pod tim vůbec představit, přijde mi to jako dost prázdné pojmy, komunita není tak hmatatelná entita, aby jí šlo takhle ohraničit. Existuje hra, existují její hráči - existuje produkt, existují jeho zákazníci. Komunita je nějaká síť osobních vztahů napříč lidmi a případně firmami v tomhle uspořádání, nic víc, nic míň.
A jinak já být v čele Wizardů, tak
taky rozhodně toužim po monopolizaci VTT. A 3/6 USD na hráče na měsíc by mi teda fakt taky nestačilo, to
je podceněný jak sviň, sorry (v ČR/SR se to možná nezdá, ale v v USA / Z Evropě si za 3 USD nekoupíte ani slušný kafe... a nechtějte to srovnat s kinem). Jako neříkám, že to Wizardi nedělaj úplně blbě a že bych to nedělal o hodně jinak (jak tu monopolizaci tak tu monetizaci), ale nadávat komerční firmě za to že chce monopolizovat produkt a vydělat na něm mi přijde trochu mimo.
A jako ono ne že by to nemělo předlohy na jinejch trzích. Takovej iPhone s jeho výhradnim iStore (nebo jak tomu ovečky říkaj) je hodně dobrá předloha. Popř. pokud by to mělo být otevřené i jiným systémům tak Googlí Play store pro Androidy všech značek dává Google taky solidní rejži. Takže proč by Wizardi neměli chtít svůj Beyond pro hráče DnDčka - nebo RPGček obecně. Popř. proč by mělo bejt něco špatnýho na samotnym faktu, že to chtěj. (Že to dělaj úplně blbě - to nechme teď stranou, to je samozřejmě validní kritika.)
A ty AI mi přijdou už úplně mimo. AI v RPG předvídal kdysi dávno už Alnag. Tehdy to působilo scífkově absurdně, ale Alnag se stoickym klidem prohlásil, že to bude real thing - a o hodně dřív, než myslíme. A jakože nevidim v tom vůbec nic špatnýho a pokud se tam Wizardi chtěj dostat první aby slízli výhody krásného modrého oceánu, tak vesele vpřed!⸮
Jinak AI může DMovi v rámci VTT umožnit dost fun věcí: třeba naplánovat (DM jen zkoriguje ty které chce jinak) a odházet útoky nepřátel. Nebo navrhovat odpovědi NPCček v určité přednastavené stylizaci.
A AI
jako DM má těch možností ještě víc. Může to z kraje fungovat jako (horší, průměrný... lepší?) gamebook. Může to zvládat odehrát gamistické mission-adventures (dungeon-crawls). Časem klidně i jiné moduly které jsou připravené vhodným způsobem. (Ostatně... Mansions of Madness je ta deskovka co je jak RPGčko s AI GMem? Ta nevyšla zrovna včera.) A časem nejspíš dostanete i AI co zvládne skutečně GMovat, v nějaké míře, nějakým způsobem.
Jako fakt bych se netvářil, že RPGčka sou nějaká vznešená artová kreativní forma. Pro spoustu lidí to je
křupkárna, zvlášť v USA to hodně lidí hraje jako deskovku se sofistikovanějšími možnostmi atd. Někdo o AI hru stát nebude. Někdo jiný si jí naopak rád hodí jako singleplayer.
Jako já pamatuju i doby kdy se velká část hráčů koukala jako na herezi už jen na virtuální hraní. (Popř. není to tak dlouho, kdy "počítače u hry" byly fakt super silně kontroverzní téma - včetně scífkovejch settingů, nejen DnD.)
Loki: nevim proč nebo odkud taháš snahu přitáhnout hráče počítačových her?