Pravidla

ShadoWWW
13.12.2022 15:16
One D&D (5.5E) (před vydáním)
Jak už všichni víme, chystá se nová edice D&D.

Zdroj, kde se dají stáhnout testovací PDFka.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.10.2023 13:33 - ShadoWWW
No já jsem se s tím setkal trochu v 4E, ale hlavně v Pathfinderu 2, a pro ne-ťunti je to šílenej opruz. :-(
12.10.2023 13:51 - sirien
Tak hlavně že když sem psal že 5e design upadá do starých 3e crunch kolejí tak tu někteří psali že to je dobře, tak snad si to účetnictví a hromady mikropravidel užijou :)
12.10.2023 16:44 - LokiB
ShadoWWW píše:
Nestačí se víc opírat o zdraví rozum (ducha pravidel),


V malé komunitě to stačí skvěle. Někdo prostě ostatním vysvětlí toho ducha pravidel. V tak velké komunitě, kterou chce DND mít, to pro účely organizovaného hraní přestává fungovat.
Představ si třeba Mistrovství světa v DND ... chceš ho hrát podle pravidel a chceš, aby to bylo dostatečně jednoznačné a bez velkého vlivu konkrétních GM na hru.

teda je tu početná skupina hráčů (a v DND asi o dost početnější než třeba ve Fate), kteří to účetnictví a jasnost pravidel prostě chtějí. To už jsme tu mockrát diskutovali ... ano, jde to dělat jinak (a naštěstí máme i jiné systémy, které to dělají jinak), ale proč? Položme si otázku, co by tím "majitelé" získali. Více hráčů? Spokojenější hráče? Nevěřím moc ani jednomu.

Že 5E dopadne pravděpodobně dost jako 3.5E jsme tu také probírali už vícekrát. Otázka je , jak tentokrát komunita zareaguje. Jsem natěšen to sledovat.

ShadoWWW píše:
Právnický výklad pravidel překomplikovaný do mnoha zbytečných detailů, který se ale celý zboří na jednoduchém příkladu ze života:


Ten příklad to přeci neboří ... děcka mohou jít spát klidně kdy chtějí. Ale nezískají výhody Dlouhého Odpočinku. To děcka zvládnou :)
2.12.2023 14:44 - ShadoWWW
WotC omylem na instagramu publikovali datum vydání nového PHB, 21. května 2024. Pár minut nato zprávu stáhli a všude jinde publikovali jen rok vydání 2024. DMG a MM by měly vyjít někdy v červnu.
13.12.2023 15:44 - Merlin
Sirien: četl jsem to a jsem, no...mám z toho nějak smíšené pocity.
13.12.2023 15:45 - LokiB
Já jsem tam nic, co by mi vysloveně vadilo, zatím nenašel :)
14.12.2023 00:50 - Naoki
Az na ty floating bonusy k atributum a duraz na online hrani jsem taky nezaregistroval nic dramaticky spatneho
14.12.2023 19:08 - silik
Připadá mi to jako změny k větší epičnosti. To nemusí být nutně špatně, je to spíše o vkusu...
15.12.2023 01:53 - sirien
Ty floating bonusy k atributům byly shit long coming kterejm se v současném zeitgeistu nedalo vyhnout. Že to pocestě schytali půlelfové mě škodolibě těší, i když vzhledem k legacy a lore DnD to je samozřejmě další bullshit - půlorků mi je naopak poněkud líto.

Jinak jako obecně... to je míň hrozný, než sem čekal.

To nejhorší co sme zatim viděli, tj. rozšířené schopnosti zbraní, nakonec neni obecný pravidlo, ale power pro martial classy (zajímalo by mě jestli to tak bylo myšlený od začátku a jen vzali playtest ze široka nebo to tak zredukovali na základě feedbacku), což - actually makes sense a možná to bude i funkční.

Ten zbytek... je mix nějakejch "populistickejch" ale od pohledu spíš neškodnejch úprav spolu s nějakym bug-fixingem, resp. "fine-tuningem".

Jinak celkově to je ve skutečnosti dost slabý a působí to na mě spíš jako marketingový vaření z vody - tohle pomalu neni ani na half-edici. Otázka je, kolik z toho se objeví v SRD (jmenovitě v CC SRD) - popř. jestli vůbec SRD updatenou, nebo jestli zvolej strategii licnenčního reznutí s naschvál nechaj všechny licenční produkty zastarat do nekompatibility (a jestli mi chce někdo citovat sliby o zpětný kompatibilitě, tak ho rovnou odkážu na svůj letošní článek o historii OGL ať se co do wizardích slibů, a dokonce slibů o zachované kompatibilitě, trochu dovzdělá).
1.2.2024 12:18 - sirien
Případný prodej celého DnD Tenscentu by mohl vydání 5.5e docela ovlivnit - jak co do termínu tak do obsahu (nebo co do toho jestli k němu vůbec dojde)
14.2.2024 19:47 - ShadoWWW
V novém videu Jeremy Crawford oznamuje, že původně spekulované termíny vydání* nebyly nikdy oficiálně oznámené, protože je Wizardi nestíhají (a uvědomili si to těsně před PAXem, kde je měli oznamovat, takže je nakonec neoznámili). Ale dobrou zprávou prý je, že nová základní pravidla by měla vyjít mezi zářím a prosincem.

Každopádně velkolepé vydání na Gen Conu nebude.

Člověk by řekl, že na přípravu toho velkolepého genconového vydání měli pouhých 50 let. :-D (Ale to by bylo sarkastické.)

-----------------------
*Původní termíny vydání:
2024
Core Rulebooks (May 21st)
Vecna: Eve of Ruin (May 21st)
Quests from the Infinite Staircase (July 16th)
14.2.2024 21:57 - strucky
Je to celé celkem funny. Nový Monster Manual až příští rok... Chudáci ti, co budou chtít naskočit až na 6e - budou mít komplet hru až ~půl roku po vydání první vlaštovky.

Mimochodem Wizardí "schopnost" uvádět takové důležité novinky, jako třeba zrovna termíny vydání nových corebooks, v News sekci na jejich vlastní homepage, musí být dnes snad už legendární. Člověk tak ty termíny musí lovit v análech různých sociálních sítí nebo různě po článcích. :-)
20.6.2024 17:41 - sirien
New Fighter | 2024 Player's Handbook | D&D

shrnutí: mírné důvody k optimismu.

Změny jdou ve správném směru (lepší vystižení narativního archetypu bojovníka jako kompetentního leadera, víc voleb v bojových situacích).

Bohužel, to co považuju za nejbolestivější problém a designovou trhlinu v základech DnD co na Bojovníka (a Barbara) doléhá extra, tj. absence efektu/volby při minutí útoku - tam adresované není (volitelnej feat na 19. úrovni se v tomhle fakt nepočítá).

Zároveň není jasné jestli to bude uvolněné do licence nebo jestli to bude naopak uzavřené a použité jako šmelo-způsob jak nechat celou licenci zastarat a DnD edičním posunem efektivně uzavřít.

- Champion
- Battlemaster (Taktik)
- Eldritch knight (Čaroknecht)


Also nejsem si jistej jak moc je tohle reprezentativní vzorek - Ginny dostala na preview Barda a ve snaze mluvit o pozitivech skončila s tim že 14 minut jen převařovala vodu když furt dokola sto způsoby omílala že "to už nemusí bejt jen zpěvák a hráč na loutnu" - aby po hromadě řečí o Shakespearovi atp. skončila u toho že v novém PHP bude kolej tanců - což je oproti zpívání a hraní na loutnu fakt vodvaz :D
21.6.2024 21:38 - sirien
New Barbarian | 2024 Player's Handbook | D&D

...tak sem to možná zakřik. Barbar vypadá jako spousta řečí, ale reálně jen nějaká série detailních zabroušení a pak schopnost která místo toho aby Barbara osvobodila z tý hrozný šikany vynucovanejch min-maxovanejch atributů, tak ho do ní ještě víc zaková.

...co takhle možnost zvolit si primární a sekundární atribut a pak přičítat k různým věcem ty? Takže bysme měli barbary co si přidávají k obraně CON protože sou tak tuhý, barbary co si přidávají STR protože sou tak aktivně agresivní že se na ně nedá pořádně útočit... a schopnost co místo vynucení STR do skillů umožní swapovat fyzický atributy mezi sebou? Takže bysme mohli mít drobnou barbarku s vysokou DEX, která když začne rageovat tak všechny STR checky nahradí DEXou. Ale nah.

Je to fakt škoda, archetypálně by barbar mohl bejt fakt zajímavá classa a podobné schopnosti by ho velmi zajímavě (dál) odlišily od Fightera a to v boji i mimo boj, ale ne, to je asi moc kreativní přístup a ta classa je prostě zabetonovaná v úzkoprofilový conanovský předloze (tak moc že se s ní nedaj moc elegantně vystihnout ani všechny barbarský postavy z Howardova Conana, natož z jinejch S&S zdrojů)
22.6.2024 20:31 - Log 1=0
Jako, neříkám, že nemáš pravdu. Ale fakt je, že váhu jednotlivých vlastností mají zadrátované všechna povolání, a není mi úplně jasné, proč zrovna barbar by měl být tím kdo se vymyká. A opravit to obecně by vyžadovalo víc změn, než Pobřežní čarodějové plánují dělat.
23.6.2024 11:43 - sirien
U Barbara mě to irituje víc, protože má snad jako jediný těch zadrátovaně protěžovaných vlastností víc a má v podstatě předepsané jak je má vzájemně maxovat - přičemž toto maxování silné omezuje jeho možné archetypy. Tohle je obecný problém 5e designu, ale u Barbara mi prostě přijde že bolí nejvíc.
23.6.2024 11:43 - Naoki
Pobrezni kouzelnici
23.6.2024 17:25 - Log 1=0
Ta struktura je dost obecná:
1) Hlavní stat*
2) Sekundární stat**
3) Obratnost***
4) Odolnost
5) Moudrost
6) Charisma
7) Síla
8) Inteligence

* - Odvislý od povolání, když k němu dojdeš níže, přeskoč ho
** - Ne každé povolání ho má, pokud nemá, přeskoč, pokud má, viz *
*** - Pokud máš zdatnost s těžkou zbrojí, prohoď s odolností.

Samozřejmě za předpokladu, že jedeš čistý powerplay, pokud ne, tak můžeš prohazovat blízké vlastnosti. Krom prvních dvou, mimo speciálních buildů.

Jako, chápu proč ti to připadá jako bad design, ale Barbar tu není ničím speciální.
24.6.2024 13:42 - ShadoWWW
Osobně jsem nejvíc zvědavý na hraničáře.

Taky jsem zvědavý, jestli a kdy dodělají PSI-povolání.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067780017852783 secREMOTE_IP: 18.97.14.90