KirikaFisch píše:
Uvidíme, co to s TTRPG odvětvím udělá.
Přinejhorším to začalo jako zábava nerdů někde u stolu a zase to skončí jako zábava nerdů někde u stolu.
Popravdě nevím, jak moc je potřeba, aby každý měsíc vycházely doplňky, dobrodružství, rozšíření, moduly… Aspoň jak moc je to potřeba pro běžné hráče.
Určitě se najde spousta sběratelů, určitě přibylo mnoho hráčů, kteří ttrpg berou jako taktickou hru a každé nové pravidlo, které jim umožní být silnější, či epičtější, se jim líbí.
Na druhou stranu se tím DnD dostává někam, kde nikdy dřív nebylo. Je to dobře výdělečny sektor, nejen ohledně prodeje ebooků, ale merche a nejspíš má potenciál pro filmy a počítačové hry.
Ale pro mě třeba zůstává klíčové hraní s kamarády. A nemít jen jeden 1DnD svět (nebo mnoho podobných, plných stejných strakatých ras a povolání), ale mít jednoduše možnost zahrát si Vzestup Angmaru z pohledu Dúnadana, Robina Hooda, Piráty z Karibiku, nebo Tři mušketýry. A to mluvím o stále o pseudo historických dobrodružných světech, které je nějak možné odehrát v DnD bez extrémních změn.
Když dojde na Hvězdné války, nebo Stalker: Příběhy ze Zóny, nebo CyberPunk, tak už jsme úplně mimo doménu DnD.
Takže pokud by současná situace způsobila to, že Wizardi budou mít 1DnD a jeho svět, budou to tlačit do filmů a těžit z jejich platformy, ale odradí menší vydavatele s jejich světy, moduly a nápady, tak to může ttrpg i prospět.
DrD nejspíš stáhne k sobě mnoho sběratelů, skupin, kterým vyhovuje ten jeden svět a jedna pravidla. A ostatní mohou rozvíjet nové nápady, jiné světy a žánry. A nevolit přitom vždy d20 C&L DnD, který se stal za posledních 20 let standardem. Přestože na spoustu věci není úplně vhodný.