crystoball: to si to co sem psal pochopil bohužel špatně. Ono totiž když dojde na "mix 3e/4e", tak hrozně záleží na tom, co si z té 3e/4e vezmeš.
Ano, 5e má hrozně plochej char-build, což je její výrazná slabina. Taša to zkoušela trochu napravit, ale bylo to zoufale nedotažený plus Taša je celá lehce rozbitá. V tomhle směru je 3e třeba zajímavější a kdyby se 5,5e vydala směrem nějaké vnitřní variability class (výběru z nabídky schopností atp.) tak bych to rozhodně ocenil.
Bohužel, to nebylo to, co sem tím "mixem 3e/4e" myslel - ty materiály které jsem viděl vůbec nijak nepřispívaly rozmanitosti charbuildu. Co dělaly bylo, že hrozně komplikovany systém na mikro-management levelu přidávánim hromady dílčích pravidel, efektivně z toho dělaly crunch-fest. A zrovna absence crunch-festu (a z toho vyplývající přehlednost a herní plynulosta rychlost) je výrazná přednost 5e před předchozími edicemi.
13th Age sem hrál a pro kohokoliv komu se líbila 4e to je velmi zajímavej systém. PF2 sem bohužel pořád ještě neměl čas ani nestudovat, natož si někde zahrát :(