Nevím proč to hned obracíte na nějaké "svinění" nebo "toxickou mentalitu". V klasickém boji existuje hod na útok a hod na zranění, takže efekt není automatický. GM může počítat s nějakou šancí, ale nemůže dopředu vědět. Výsledek je v principu nejistý.
Pokud nějaký druh souboje bude obsahovat určitý počet automatických odvrácení útoku, tak jejich počet na jedné i druhé straně už před Bohem určuje výsledek boje. Jedině snad, že GM se úmyslně rozhodne nechat nějaké kouzlo projít a tím prohrát, což tedy bude nepředvídatelné pro hráče.
Jde mi o to, že systém rušení kouzel je teď zajímavý stejně, jako by proti sobě stáli dva bojovníci, přičemž by se na útok a zranění neházelo, ale útok by byl automatický a zranění - i počet HP - by bylo pevné číslo. Z výše zranění a počtu HP by už předem vyšlo, kdo vyhraje a kolik mu zbyde HP.
Pořád nevím, co je na tom k nepochopení.
Kouzelník A má 15 pozic kouzel a umí kouzlo, které kouzelníka B zabije.
Kouzelník B má 13 pozic kouzel a umí kouzlo, které kouzelníka A zabije. Pokud si navzájem můžou rušit kouzla, a ani jeden z hráčů nebude chtít úmyslně prohrát, tak ať začne kdokoliv, tak sešle útočné kouzlo, a ten druhý spotřebuje svou pozici kouzla, aby toto útočné kouzlo zrušil. Po 13 kolech dojdou kouzelníkovi B pozice kouzel a ve 14. kole ho kouzelník A zabije.
GM na začátku boje ví, zda má kouzelníka A nebo B, hráč to neví. Ani jeden nemůže "přestat hrát", tedy přestat útočit nebo se útoku druhého bránit rušením kouzla, protože by prohrál.
Nějakou zajímavost by do toho vnesla nejistota, kdy by se kouzelník bránil nižší pozicí kouzla, aby si ušetřil pozici silnějšího kouzla na útok, a jeho zrušení tedy bude vyžadovat nějaký hod, ale tam to má opět hráč těžší, protože neví, kolikrát bude muset takhle riskovat.
LokiB píše:
Takže tedy tobě se současné DnD magické souboje líbí, tak jak jsou? Nebo vlastně nemáš ponětí, jak probíhají a tedy ani o čem je vlastně řeč?
Už potřetí píšu, že jsem žádný magický souboj nezažil, a nejblíže tomu byl (velmi nudný) pokus sejmout magickou entitu. Teď a tady se snažím pochopit, jak by ten magický souboj kouzelníků s rušením kouzel měl vypadat a v čem by byl zajímavý, aby připomínal kouzelnické duely z knížek, protože to v něm nevidím.
LokiB píše:
Tak jinak ... jak si obecně představuješ GMování NPC kouzelníka, resp. kouzelníka antagonisty? Bez protikouzel. Taky si to upravuješ podle toho, co zrovna družina použila? Jebeš hráče do ucha? Nebo proč by to u protikouzel bylo jinak?
Můžu sloužit jen magickým bojem v CPH, kde se u kouzel házelo normálně na zásah i na efekt, a bránilo se proti nim jako proti útokům zbraní, takže v něm byly skutečně firebally odráženy pomocí vodních štítů, a vržené kameny odkláněny pomocí ostrých větrných poryvů, což se občas podařilo a občas ne v závislosti na schopnostech kouzelníků a hodu kostkami. Šance jedné a druhé strany se daly odhadovat stejně jako pro fyzickém boji, protože mechanika byla stejná.