Pravidla

ShadoWWW
13.12.2022 15:16
One D&D (5.5E) (před vydáním)
Jak už všichni víme, chystá se nová edice D&D.

Zdroj, kde se dají stáhnout testovací PDFka.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.7.2024 19:29 - ShadoWWW
Díval jsem se, co na nového barda říkají internety, a lidi jsou vesměs smutní z odstranění Odpočinkové písně. Zvlášť to zdůvodnění “Aby bard netrpěl stereotypem, že bard = hudebník” jim přijde trapné.

A mně vlastně taky. Řekl už někdo autorům, že gró C&L systémů jsou archetypy, tedy právě stereotypy?
12.7.2024 23:40 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
A mně vlastně taky. Řekl už někdo autorům, že gró C&L systémů jsou archetypy, tedy právě stereotypy?

Archetypy a stereotypy fakt nejsou to samé. Problém s tím vysvětlením je jinde. Totiž v tom, že to je celkem očividný bullshit. Pokud by tohle byl ten problém, tak se to přejmenuje na Odpočinkové vystoupení a je pořešeno.

Pravý důvod těžko soudit. I když popravdě, Bard má celkem divnou distribuci schopností, kdy má na jednom levelu tři schopnosti a na další třeba úplné prd. V nové verzi to zjevně rozvrství rovnoměrněji (což asi dobře, byť něco kritického to taky nebylo), a Odpočinková píseň se jim prostě nevešla. Což je škoda, protože schopnost, co generuje pravidelné zajímavé momentky, měla být zachována, klidně jako čistě paralelní věc. Ostatně něco, co ušetří každému v družině jednu kostku životů per short rest je takové nic, že to nemůže nic rozbít.
13.7.2024 23:29 - LokiB
Tak tady musím říc, že naše skupina nepatří k těm, kde by hráči podobné mechaniky odehrávali, či to bylo ve hře přítomné, jinak než jako prostá herní akce. Ale chápu, že to může těm, kteří mají podobný styl rádi (imho jich je menšina, ale jsou), chybět.

Log 1=0 píše:
Ostatně něco, co ušetří každému v družině jednu kostku životů per short rest je takové nic, že to nemůže nic rozbít.


Z tohoto pohledu to zas ale není až taková ztráta, že to tedy fakt herně barda ani družinu bolet nebude, ne?

ShadoWWW píše:
Velký problém nové edice je, že si hraje jen s čísly a arbitrárními úpravami. To je doména Jeremyho Crawforda, něco jako kdysi byla Gygaxe. Ale nevidím tam nikoho, jako byl Mike Mearls nebo kdysi Dave Arneson, kdo by dokázal definovat archetypy a příběhovou vyhraněnost, nebo jak to popsat…


Hele a koukal jsi na ty videa? protože můj pocit byl jiný - tedy že u těch povolání čli právě po archetypech a snažili se je podpořit i schopnostmi těch povolání. Tedy aby se warlock opravdu cítil jako warlock a druid jako druid.
Netvrdím, že se jim to povedlo, to posoudit asi neumím ... ale opravdu mám pocit, že místo čísel se skutečně snaží právě o toto.
14.7.2024 00:24 - Log 1=0
LokiB píše:
Tak tady musím říc, že naše skupina nepatří k těm, kde by hráči podobné mechaniky odehrávali, či to bylo ve hře přítomné, jinak než jako prostá herní akce. Ale chápu, že to může těm, kteří mají podobný styl rádi (imho jich je menšina, ale jsou), chybět.

Ono to není jen buď-anebo. Já si myslím (tj. tohle je moje dojmologie, ale to ten tvůj odhad taky), že těch, co nějak pravidelně odehrávají použití své schopnosti nějak bohatě,budou opravdu menšina. Ale těch, co si ji chtějí občas odehrát, už bude většina. A Odpočinková píseň byla pro takové občasné odehrání ideální - umožňovala hráči být kreativní, a snad i zábavný, používala se v klidu, a ne když se řeší hromada jiných herníh věcí, vlastně svým fluffem inspirovala a umožňovala postavě se předvést. Její vynechání posune víc skupin k obecně "suššímu" stylu, jakým hrajete vy - což samozřejmě není nic špatného, pokud tak fakt chcete hrát, ale u skupiny, kterou stačilo lehce pošťouchnout, aby byla kreativnější a měla rozmaniťejší herní náplň, mi to přijde škoda.

Ale ano, čistě gamisticky je to schopnost slabá jak třetí nálev, a v tomto ohledu chybět nebude. Chybí právě kvůlli tomu, jak obohacovala hru mimo posílení postav.
14.7.2024 13:22 - Chyba
Odpočinková píseň poté co nás málem sežraly želatinové kostky. Krátkým odpočinkem jsem zrovna končily sezení, takže do příštího jsem se část učil.
15.7.2024 11:51 - LokiB
Log: ok, netvrdím, že je moje dojmologie lepší než tvoje :) skupiny, ve kterých jsem byl (a to jak regulérní dlouhodobé, tak i na oneshotech s náhodnými spoluhráči), si na tenhle způsob hraní nepotrpěly, resp. ho nepraktikovaly, ani jedna. Z toho vycházel můj dojem. Pro ty, kteří byli ve skupinách, kde se to praktikovalo, nebo to dokonce sami vyžadovali/oblibovali, to bude pochopitelně jiné :)

Možná můj přístup vychází i z toho, že prostě nemám rád, když mě mechaniky mají strkat k nějakému stylu hry. Jakože kdo si chce u hraní zazpívat či zatančit, jakkoli performovat, tak by bylo fajn, aby mu v tom hra nebránila. Ale že by k tomu měla přímo postrkovat nebo navádět ... to asi nevidím jako přínosné :)

Je možno si však klidně zatancovat :)
https://www.dndbeyond.com/posts/1751-college-of-dance-bard-unleash-killer-choreography
22.7.2024 15:22 - LokiB
24.7.2024 16:39 - LokiB
Jeremy Crawford povídá hlavně o zpětné kompatibilitě s 5E, jak případně je možné používat subclassy, featy, kouzla z 5E v nové edici (v krátkosti: co není v nové edici, můžete používat postaru, co je i v nové edici, je třeba používat jen z nové). A pár dalších věcí (proč jim přišel nový paladin moc silný a tak ho měnili atd)
25.7.2024 13:47 - LokiB
Gini Di v rozhovoru s Jeremym a její myšlenky o nové edici

Mno, mně osobně to přišlo, jakože Gini prodává novou edici, ale tak, aby to nevypadlo, že ji prodává. aby nedostala od lidí bídu :)
4.9.2024 21:50 - sirien
Ginny nám za těch pár let nějak gamersky dospěla a na účet 2024e warlocka má velmi ostrou kritiku - a klade u toho velmi dobré game design otázky. Resp. "otázky", jakože "WTF že tohle teď vůbec musim řešit".

Warlocks are changing and I have concerns ????


EDIT: btw. to je shit - fakt že si beru Warlocka aniž bych od začátku věděl a měl hard-wired s kym že sem to sakra uzavřel kontrakt o svojí duši - nebo klerika aniž bych věděl jakýmu bohovi vlastně sloužim (protože DnD default je že volba domény koresponduje s volbou boha) je fakt shit design
4.9.2024 22:43 - LokiB
Tak u klerika mi to tak nějak pocitově vadí víc, což je jistě subjektivní můj dojem.
U warlocka ta fáze, že si zahrávám s "Mocí", aniž bych věděl, co to je, přijde naopak celkem sexy (i to je subjektivní, jasně). Akorát by to tedy mělo být tak, že tu duši upíšu fakt až potom a ne hned na 1. úrovni ... to je shit, jestli to takhle nechali.

Je milý, že tak od 9. minuty tam má i ten pohled a argumenty, které jsem měl.
Já bych jim vyčítal, že sice sjednocení subclass na 3. úrovni je dobře, ale měli si dát daleko víc práce v tom, jak to podaj, aby to nebylo nelogický, aby to dávalo smysl hráčům i GM při reálných hrách. A mám za to, že by to šlo udělat.
5.9.2024 00:15 - sirien
Mě "zahrávání s mocí kterou neznám" přijde jako těžká znouzectnost. Jakože ano, je to tak nějak funkční okecávačka - a potenciálně zajímavej herní koncept. Problém je že to je jeden zajímavej herní koncept, kterej může bejt fun hrát (a někteří existující patroni k tomu směřovaly - Hexblade z Xanathara, Ztracený mistr z JaD...), ale na většinu postav a patronů to bude násilná roubovačka.

Sjednocení subclass to fakt chtělo. Ale zrovna pro některé classy si fakt měli nechat variantu kdy volíš subclassu už na 1. levelu. Technicky tam nemusíš dostat žádné (extra) schopnosti, ale ta volba by tam měla mechanicky existovat a být něčím mechanicky aspoň symbolicky vyjádřená. Klidně pak na lvl 3 můžeš mít nějakej hack co to umožní opravit - warlock může dostat nabídku na přeúvěrování k jiné mocenské bance, kněz může dojít náhlého prozření ve své víře a změnit boha, čaroděj může zjistit že projevy jeho dosavadní magie byly false pattern a náhle se projeví skutečná podstata jeho magie atd. Můžeš tam k tomu mít klidně i nějakou fun drobnou stylizační mechaniku navíc - nebo ne.

Nejhorší je že tohle mi přijde jako fakt totálně očividný a super-easy nadesignovat. Fakt že to je odignorovaný je přesně ten Jeremy-style crunch-focus kterýho sem se bál :(
5.9.2024 09:15 - LokiB
jo, je to divný, že zrovna tohle jim při návrhu nevadilo. Zajímalo by mě, jak to vlastně měli ... jestli to neviděli, nebo nad tím mávli rukou, nebo si řekli, že to je vlastně dobře.
Každopádně je to nedotažený a i jak Ginny píše, že tam kde to vypadalo, že někde kousek napsali, tak to nenapsali dost jasně, všude a smysluplně.
23.9.2024 06:51 - vwolf
Je už někde ke stažení ten nový 2024 Player's Handbook?
23.9.2024 10:04 - LokiB
Ano, už ano.
23.9.2024 12:04 - Naoki
tak uz by to chtelo tema 5.5 po vydani :)
23.9.2024 14:11 - sirien
Já ho založím až se vrátím domů.
20.10.2024 16:47 - sirien
ok, nová diskuse po vydání 2024e tady


Tohle téma zamykám čistě pro budoucí přehlednost.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074183940887451 secREMOTE_IP: 3.231.219.178