Pravidla

Alnag
25.3.2007 12:10
Po nedávné a dosud doutnající diskusi o záporech D&D jsem se rozhodl nabídnout i jiný pohled. Přeložit úvahu o podstatných a silných bodech D&D od spoluautora 3e - Monte Cooka.
Autorská citace #21
26.3.2007 20:08 - Rytíř
Dimi3: Jo, a o ten pocit ("mam 150 životů, tak co mi můžou..!"), tak o ten právě jde... :))
Autorská citace #22
26.3.2007 21:06 - thief
Rytíř: Ale oni můžou... Symbol:Death, Finger of Death, Imprisonment, Gea spell, Klauth - Old Snarl, general Bel, 200 orcs, very deep swamp, ... :-)))
Autorská citace #23
26.3.2007 21:18 - Alnag
Wish... :-)
Autorská citace #24
26.3.2007 21:25 - Fritzs
Rytíř: Jako hráči odkojenému spíše systémem FATE, než DnD mi těch 150 hitpointů nevyhovuje, jelikož se mi s tím blbě počítá, to mám rači 4kovej aspekt "Nezranitelný" a mám to skoro bez namáhavého počtářství a navíc jistěji, prostě velmi odolné postavy by bylo IMHO vhodné řešit jinak než přez hitpointy.
thief: Ale ty máš kámoše klerika na 25tým levelu, co zvládá ressurection (a popřípadě si vypomůže miraclem, a kdyžtak zavolá kolegu mága s nějakým unlimited wish)
Autorská citace #25
26.3.2007 23:45 - andtom
Thief: V debatě o dračím dechu mám jeden čistě požárnický příspěvek o zpětném výbuchu a náhlém vzplanutí (jak jsem to kdysi viděl v dokumentárním filmu o hašení požárů) a pak další příspěvek o tom, že v DMG pokud si dobře vzpomínám je alternativní pravidlo pro usekávání končetin a podobné věci. Jak je vidět, vůbec se nezapojuji do podstaty věci oné plodné diskuse, a sice jak drak fouká oheň. A hlásím se k improvizaci.
Přiznám se ale, že jsem v případě vyčerpání tématu drak a oheň připraven přihodit do té diskuse nevinný dotaz co se stane, když si takový drak uleví za letu a někoho to trefí :)
Autorská citace #26
26.3.2007 23:49 - Dalcor
Thief - a ono se to vylučuje?
Autorská citace #27
27.3.2007 00:17 - thief
Fritz: Tak to vypadá, když DM nezvládl řízení hry. Zbývá poslední možnost - Time of Troubles. :-))
Autorská citace #28
27.3.2007 00:18 - thief
andtom: Gnomové zkonstruují první bombardér. :-)
Autorská citace #29
27.3.2007 00:19 - thief
Dalcor: Vůbec ne. Ale někdy mi to tak mezi vámi připadá.
Autorská citace #30
7.5.2007 13:03 - Corvus
hej tento clanok vystihuje prakticky vsetko co mi na DnD vadi :) ale kazdy ma pravo zjednodusovat si realitu tak ako mu to vyhovuje.
btw najviac nenavidim toto: "mam 150 životů, tak co mi můžou..!" to je podla mna na dnd najvacsia tragedia.
Autorská citace #31
7.5.2007 13:24 - Alnag
Nevím, co mají všichni pořád s těmi životy... já to beru jako hrdinský epos. Neumím si představit, že by Herakles chystající se na hydru se poškrábal na hlavě a řekl si... hm, když se tak na to dívám, mohlo by se mi něco stát, tak se na to vyfláknu.
D&D je hra mýtických rozměrů a svoji mýtickou povahu plní velmi dobře. Protože mýtus je zároveň prazákladem veškeré lidské narace (a někdo by s Jungem řekl i celé lidské psychiky) je D&D modelem vysoce úspěšného RPG.
Pokud chcete hrát nějakou nemýtickou hru, tak jistě netřeba zdůrazňovat, že RPG na výběr je několik tisíc...
Autorská citace #32
7.5.2007 13:29 - AAsdasdas
26.3.2007 16:08 - Fritzs "Zápory DnD"
K životům: Nádherně je to vymyšlený třeba ve Star Warsu kdy se počet životů rovná odolnosti a zvětšuje se akorát vitalita(při úrovních) a ta je udělaná tak, ( na příkladu mého jedie) že pokud chce použít schopnost Síly(třeba Force Strike-Úder Silou),tak musí si odečíst několik bodů vitality(konkrétně pro tohle 2) a potom použít tu vlastnost a když má tak málo bodů vit. , že už nemá v podstatě žádné,tak se mu sníží třeba vlastnosti,do té doby, než se mu vit. zase obnoví,atd...
K realističnosti: Ta je zase parádně vyvedená ve Warhammer RPG,kde se bere podle hodu kostky, kam tě soupeř trefí (teda kromě toho,jestli tě trefí :D !)jakej ti udělá Dam. -tvou zbroj a bonus za Toughnessatd... a když přijdeš o životy a dostaneš se do mínusu,tak si Dm hodí podle toho,kam se ti soupeř trefil,co se stane třba s tou danou částí těla,jestli odpadne atd... a taky je to zajímavé díky tomu, že může i te nejhorší hňup s prstem v nose zabít třeba Troll Slayera (to je asi nejsilnější válečník,který tam je a proto je bohužel tak říkajíc určen na odstřel:D ) Ale jak už tady nkdo řekl,tak já jsem tyto dvě hry asi po 2 měsících přestal hrát a vrátil jsem se ke starému jednoduchému DnD...
Autorská citace #33
7.5.2007 13:31 - Dalcor
Alnagu všechno to je odvyslé od té "míry hrdinskosti" a oblíbenosti systému. Já mám mco rád ADnD a i DnD mi přirůstá k srdci. Jenže řekněme si to an rovinu, právě některé "věci" mi vadí. A to halvně tedy ta míra hrdisnkosti. Ani v ADnD to nebylo ideální, ale ve trojce je to hra na Heraklesy a tedy Hra na HRDINY doslovně. A to mě někdy žere :) Prostě Míra hrdosnkosti DnD je nasazená vysoko, kdežto mě se líbí více přirozená.
A pak, stejně jako bratrovi, mi vadá HAFO čísel. Spousty čísel, kopce čísel...
Autorská citace #34
7.5.2007 13:33 - Alnag
Michal Bátrla: Mně třeba to SW řešení taky fascinovalo, ale i autoři seznali, že to netvoří tu atmosféru, kterou by člověk od mýtu jako je SW člověk čekal. A tak pro novou verzi zvolili víc DnDčkové řešení, které produkuje ten správný hrdinský příběh...
Autorská citace #35
7.5.2007 13:36 - Dalcor
Attn Michal>
Tak útoky do částí těla mělo vyřešené už ADnD 2nd Edition. Kvůli tomu bych WH FRP nehrál ;). Zrovna Corvusova Warheart nabízí totéž, že? ;) Mě na tom vadí zdlouhavost procesu. Dávám přednost rychlosti bojového systému, při zachování jakés takés realističnsoti. Líbí se mi SHOCK VALUE z AGOTu, kde tě reálně může složit otevřená rána na zákaldě traumatického šoku, stejně jako stamina, která reálně zrychluje souboj...
Autorská citace #36
7.5.2007 13:38 - Corvus
system wounds/vitality bol velmi fajn, takze v novej edici uz nebude :-))
je to naozaj o tom co chces hrat, ci ultimatneho buchaca (Herakla) alebo relativne realneho hoci schopneho cloveka. je to o preferenciach. DnD je vhodne len na ten prvy sposob.
Autorská citace #37
7.5.2007 13:40 - Dalcor
Jen když ho hraješ tak jak chtějí výrobci.
Autorská citace #38
7.5.2007 13:46 - Corvus
Dalcor: samozrejme tak som to myslel. ked sa v tom zacnes vrtat a upravovat tak to prestava uz byt DnD 'as we know it'.
Autorská citace #39
7.5.2007 13:50 - Alnag
No já si myslím, že výrobci v první řadě udělali D&D stylem dodělej si sám. Takže jakkoliv jej hraješ je jak chtějí výrobci. Co mne ale velmi oslovilo a v plném rozsahu mi to došlo až po nějaké Arognantově zmínce je, jak D&D podporuje typ hráčů zaměřených na příběh (jak podporuje power gamery je jasné, jak podporuje takové ty taktiky a "nakopávače zadků též", jak podporuje začínající "herce" opět, ale dlouho jsem tápal nad tím jak podporuje "hráče zaměřené na příběh")
Levely jsou ovšem výjimečná mechanika v tom, že dobře vedou hráče tím klasickým příběhovým schématem Honza s rancem buchet -> Johnny the King; Anakin, utřinos ze zapadlé planety -> Darth Vader; Frodo, zápecnický hobit -> Frodo, ničitel prstenu...
Autorská citace #40
7.5.2007 13:53 - Dalcor
Dalcor nalezenec----> Dalcor patriarcha církve Kiri-Jolitha a vévoda z Nightlundu....
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.28370881080627 secREMOTE_IP: 3.223.3.101