Pravidla

Vannax
4.4.2007 11:28
DnD Stvůry a nestvůry
Jak jste spokojeni s výběrem nestvůr v bestiářích? Připadají vám tam nějaké nestvůry totálně nesmyslné, máte naopak potřebu si další, nové nestvůry vytvářet sami? Případně proč?

Já rovnou sám za sebe odpovím - bestiáře zatím používám dost sporadicky, ale musím uznat, že výběr nestvůr, který v nich je je celkem impozantní a umím si představit, že potvory z bestiářů budu do budoucna využívat víc.
Trochu mě překvapují názory na to, že v bestiáři jsou nestvůry, které tam nemají co dělat, že o některých nikdy nikdo neslyšel, nemají žádnou souvislost s mytologií, historií, bajkami apod.
Ale když už to chceme takovýmhle způsobem navázat na náš svět, tak ale je třeba nezapomenout na to, že i v našem světě se i do dneška neustále objevují další a další tvorové (zvířata a rostliny), které dosud nebyly popsané, nikdo o nich nevěděl a přesto tu už dávno byli a jsou. Proč by tedy i bestiář neměl obsahovat nestvůry, které nemají reálný nebo mytologický základ?
Autorská citace #1
4.4.2007 11:37 - Dalcor
Já skoro nestvůry nepoužívám, spíše NPC a NPC rasy. Pokdu hraju DL tak tam jsem zatím nidky nenarazil an esmyslné nestvůry...
Autorská citace #2
4.4.2007 11:48 - Alnag
Nemám rád takové ty bezdůvodné mnohotlamé mnohooké zrudnosti (aberrations), protože mi nikdy nepřipadali jako součást ekologie. Mám rád klasická mýtická zvířata (např. pegas, gorgona, medúza apod.). Nemrtvé využívám vcelku hojně.
Váhám nad potvorami typu dinosaurus (bez kterých bych si život představil), sférické potvory sice de facto nepoužívám, ale jsou mi sympatické.
Autorská citace #3
4.4.2007 12:01 - Argonantus
Moje zkušenost s RPG bestiáři je smíšená; zpočátku jsem je hojně využíval, pak mne to postupně přestalo bavit. Nestvůra s velmi mocnou, ale jednoúčelovou schopností (zkamenění - Medusa) je jaksi na jedno použití; když se odhalí, jak funguje, přestává být zajímavá.
Nakonec se člověk postupně přeorientuje na nestvůry stylově vhodné k prostředí. Důstojný soupeř pro hru je většinou někdo, kdo je schopen vytvářet nějaké skupiny nebo dokonce armády z podřízených (skřetové)- vlastně je to spíš cizí postava.
Cizí postavy jsou vděčnější, než nestvůry. S výjimkou draků; ti jsou jaksi neselhávající (ale patří jinam).
Jo, a mále bych zapomněl; Alnag má pravdu; nemrtví mají všechny dobré vlastnosti zajímavých nestvůr, navíc vytvářejí armády a jsou na hraně s cizími postavami. Takže bych byl bez nich nahraný. A vytvořil jsem plno složitějších nemrtvých, které bestiáře neznají.
Autorská citace #4
4.4.2007 12:09 - Vannax
Vida. Já bych si zase uměl život představit bez pegasů, jednorožců a podobných "potvor", které bych do svých kampaní nezařadil snad už jen z toho důvodu, že hráč je zahlídne a hned ví na čem je.... (Nebo už snad někdo viděl zákonně zlýho jednorožce?) Přesto mi ale v bestiáři nijak nevadí, protože tam patří a jak je vidět, tak je i někdo používá. Nestvůrky typu dinosaurů už jsou hodně specifický a po pravdě jsem je taky nikdy nevyužil. Naopak oceňuju tvory neobvyklé, od kterých hráči nemohou mít žádné očekávání a žádné předsudky.
Autorská citace #5
4.4.2007 12:17 - Dalcor
No jo, Vananxi, potkej v Ravenloftu Jendorožce ;)
Autorská citace #6
4.4.2007 12:21 - Alnag
Naopak... takový chaotický zlý černý Jednorožec v Ravenloftu, temný pán domény Unicornia, to by bylo pošušňáníčko... :-))
Autorská citace #7
4.4.2007 12:32 - Argonantus
Vyskytlo se mi pár dobrých nemrtvých, a měli značný úspěch. Pokud hrajete přesvědčení jako něco, k čemu postava/nestvůra tíhne svým vývojem a činy, a nemá to předepsané jen tak v genech, pak se takové věci stát mohou.
Pamatujete na anděla Islingtona...? To byla pěkná svině anděl...
Autorská citace #8
4.4.2007 12:39 - Vannax
Například se mi hrozně líbí třeba Kuo-toa ze základního bestiáře ADnD. Zajímavý postavičky....
Ale třeba draky jsem od dob hraní DrD v dobrodružstvích vůbec nepoužil. Nějak mi připadaj taky takoví moc průhlední. I když je to určitě mocný soupeř, tak je to buď moudrý drak, inteligentní svině drak, nebo totální votrub. Co se s tím dá zahrát inovativního? Nic moc.
Autorská citace #9
4.4.2007 12:47 - Malabar
Ja sem s bestiarem spokojenej, dokonce sem jednou pouzil i nejakyho toho dinosaura. Ale musim priznat ze lepsi bestie/npc jsou ty co hraci neznaji a nevi co od nich cekat. Ale taky zalezi na hre a na svete.
Argonantus: Ty nemrtvy zni slibne, nechtel by ses o ne podelit ? :)
Autorská citace #10
4.4.2007 13:17 - Xeth
Alnag: Ono mnoho z monster z bestiáře nemá původně ekologii. Spousta z nich jí má dotvořenou uměle. Kolik bylo Medůz, Chimér, Hyder, Nemejských lvů, Kerynejských laní, Minotaurů, Lamií, Pegasů ? A to jsem jen v Řecku.... :)
Argonantus: Myslím, že jakákoliv bestie se dá velmi pěkně využít, pokud jí DM prostě jen nehodí hráčům k zabití. Když kolem ní vytvoříš pěkný příběh, může to být i nezapomenutelné NPC. ;)
Např. taková Medůza.... Co když je třeba uznávanou umělkyní co nikdy neukáže svou tvář nebo obchodnicí s uměním ? A kdo je ten slepý poskok co je stále s ní a čas od času jí zatupuje ? Jak si získala ty nesčetné kontakty a podpůrce ? Nechybí některým z nich příbuzní nebo známí ? ;)
Já osobně čas od času potvory z bestiáře použiji, ale ne jako zvíře na porážku bez zázemí. Většinou kolem nich vytvářím nějaký příběh. Spíš si ale vytvářím potvory sám (nebo si je upravuji), protože pak nejsou tak zřejmé a hráči je neznají.
Autorská citace #11
4.4.2007 13:20 - Alnag
Xeth: Tak nejde o to, že řekněme Pegas nemá ekologii, ale o to, že pegasí ekologie (žere trávu a když se blíží predátor tak ulétne) si domyslím snáz než třeba ekologii Beholdera?!? A tak.
Navíc hraju ve světě kde antika přešla rovnou do renesance a tyhle antické mýtické figury mi tam prostě zvlášť echtovně pasují. Takže tak. :-)
Autorská citace #12
4.4.2007 13:22 - Vannax
Xeth: poděl se o nestvůry. Když jich bude dost, tak vydáme d20 bestiář s názvem Sbírka největších bestií a tebe za odměnu vyfotíme na přebal. OK?
Autorská citace #13
4.4.2007 14:09 - Argonantus
Xeth: Úplný souhlas - provedení dokáže někdy divy. Nicméně, vytřískat něco zajímavého z nějakých barevných slizů nebo hub je fakt problém. Medusa je v zásadě humanoid. Řekl bych, že hlavní brzdou v rozletu je nedostatek inteligence nestvůry.
Vannax: jen načrtnu principy, které zmutovaly z DrD - v zásadě jsou nemrtví, kde je oživeno tělo; podle síly kouzel (a zachování těla, což je předpoklad úspěchu) jsou od nechatrnějších kostlivců až po nejvytuhlejší spektroidní monstra. Nicméně až potud jsou to živé automaty. Aby začaly být inteligentní, je třeba oživovat ducha, opět v různém stavu achování, podle síly kouzel.
No, a parádní disciplína jsou tzv. "vtělení", kde je oživeno tělo i duch (a duch může tělo libovolně opustit, což dává zajímavé možnosti), kde se může zajímavět kombinovat vlastnosti cizí postavy (nebo nestvůry), které měla za života, s vlastnostmi nemrtvých. Takže třeba - nemrtvý drak nemá rád proudící vodu. Nicméně zase nemusí dýchat, a má ještě větší trpělivost, než draci obvykle mívají...
Autorská citace #14
4.4.2007 14:52 - Merlin
hlavní brzdou v rozletu je nedostatek inteligence DM :o)))
Autorská citace #15
4.4.2007 15:07 - wraiths
Xeth : ja vzdy myslil ze Meduza byla jen jedna(3 sestra z rodiny Gorgonovych).
Autorská citace #16
4.4.2007 18:01 - Xeth
Alnag: Beholder je všežravec a typický jedinec sní kolem 5 kilo potravy a vypije 8-9 litrů vody denně. Narozdíl od lidí je schopen spořádat množství potravy naráz a pak z těchto zásob několik dní žít. Zdravý beholder takto může žít až 3 týdny bez jídla a vody než zemře. K oblíbené potravě beholderů patří malí savci a hlodavci, houby a listnatá zelenina, popř, ovětní lístky. Co nemusí jsou citrusy, včetně grepů a melouny. Beholdeři mají své jídlo rádi vizuálně stimulující a barevné aranžmá je vždy potěší.
To jen kdybys to chtěl použít. ;)
Vannax: Obávám se že těch potvor by bylo málo a já asi nejsem na přebal dost exotický. ;)
Nic moc zvláštního nebo ohromujícího jsem nevymyslel (hraji spíš low power). Většinou jsem se inspiroval něčím co jsem kde viděl a jen jsem si to udělal podle svého (příběh a vlastnosti) a dal to do čísel.
Merlin: Řekl bych spíš nedostatek fantazie (nebo momentální blok).
wraiths: Přesně tak. Všechny ty bestie co jsem vyjmenoval byly nemnohé, většina dokonce unikátní. Jednalo se totiž většinou o hříčky přírody (bohů), o jednotlivé exempláře, bez smeček, houfů a mladých (rovněž součásti ekologie, jak jí chápu já).
Autorská citace #17
5.4.2007 00:47 - Merlin
Xeth: a nebo taky tak
jinak já většinou používám nestvůry z bestiáře bez úprav a nikdo si nestěžuje...asi proto, že je používám nestandartně...
kdysi dávno, když jsme hráli ještě ADnD, tak jsem použil jedinou mumii a hejno zombií na poměrně silnou skupinu...to by jste se divili, co udělá obyčejná zombie s nadupaným válečníkem, omámeným strachem :o)
Autorská citace #18
5.4.2007 09:09 - Xeth
Merlin: Souhlas. Atmosféra, zahráni situace a představy hráčů udělají divy. Jednou jsem takto zahnal z boje desetilevelového nabušeného válečníka pomocí dancing lights. ;) Celá skupina tenkrát dostala pěkně na frak. :)
Autorská citace #19
5.4.2007 09:21 - Rytíř
Hm, copak když zdrhnete z boje vy, tak to ještě jde... to má člověk aspoň radost, že z toho vyvázl zdravej :) (teda pokud mu DM zlomyslně pak neřekne, že to byly jen tančící světýlka a ne 4 duchové..)
Ale mě teď hned po první ráně utek z boje legendární inteligentní kanec zabiják, a to naštve jako máloco!! Já se tak těšil na krvavej boj.. kterej vyhraju spíš jen se štěstím.. a von uteče!! No naštval mě zle, protože jsem ho jen tak škrábnul :))
Autorská citace #20
5.4.2007 10:32 - Argonantus
Nejhorší je, když zdrhne z boje DM...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30801296234131 secREMOTE_IP: 34.237.124.210