Pravidla

Alnag
16.5.2007 08:53
Opakovaně jsem se setkal s názorem, že D&D je hra orientovaná převážně na boj, protože boji je v pravidlech věnováno nejvíce stránek. Slyšel jsem, že je to špatná hra, protože neobsahuje nějakou geniální sociální mechaniku...
Autorská citace #81
27.12.2007 14:57 - Alnag
Hrngz: Nevím jak to chodí v Sirienově skupině, a nevím, jak bych byl schopný reagovat tak bleskově být v daný okamžik GMem, ale takhle s odstupem bych řekl, že by bylo fajn, kybys to jako hráč ozřejmil (mám tuhle schopnost) a pak dal nějak najevo, že ji jako používáš (třeba si vyhrnul rukávy nebo tak) a pak bych čekal, že ten druhý hráč by tomu krapet přizpůsoboval reakce. Ale možná jsem prostě stále neskutečně naivní.
Lotrando: Tajuplný úsměv.
Autorská citace #82
27.12.2007 15:05 - sirien
hrngz: V tom případě si odpornej munchkin, protože třeba ta postava nechtěla použít magii. Třeba by to nevyšlo a Vojtěch (Quasit) by to poznal. Třeba ho chtěla přesvědčit skutečnými argumenty. Třeba to Li Fengovi jako mistru kung-fu který je v současnosti v jistých jiných etických dilematech nepřišlo správné.
Ale když Tě to tak moc zajímá - kdyby se Filip rozhodl použít magii, pak by se to samozřejmě vyřešilo metagame - Filip by si hodil mg skill, Quasit by si hodil mg rezistenci, jakožto zhruba stejně silný mág ne až tak malou - a dál by to odehrávali podle výsledku.
Alnag: Nejenže jsem slíznul hráčskou smetánku, ale ještě jsem si jí pečlivě vybral a teď si na ní mlaskavě pochutnávám :)
Autorská citace #83
27.12.2007 15:13 - Fritzs
Alnag: Jenom tak k té magické přesvědčovací schopnosti: S tímto není z hlediska herního, příběhového, roleplayingového a jakéhokoliv jiného, žádný problém, jelikož je to !magická schopnost!, toliko k nim...
BTW: Asi by se ti líbilo řešení scén z Bliss Stage, kde se taky neháže a akorát se vyhodnotí případná změna vztahů daných postav na základě RP (a žádné "magické schopnosti na přesvědčování" v tédle hře nejsou)... (ale je to silně experimentální hra, tož tuším, že by se ti nelíbila už z principu...)
Autorská citace #84
27.12.2007 15:14 - Sosáček
toe divna postava, mit presvedcovaci schopnosti a nepouzivat je :)
tomuhle metagame nuceni PC do spoluprace jsem nikdy moc nerozumel, hm.
Autorská citace #85
27.12.2007 15:26 - sirien
píše:
tomuhle metagame nuceni PC do spoluprace jsem nikdy moc nerozumel, hm.
omlouvám se, nic ve zlym, ale absolutně nechápu co si tim chtěl říct nebo na co/koho si vlastně touhle větou reagoval
píše:
toe divna postava, mit presvedcovaci schopnosti a nepouzivat je :)
Ta hra má takové podtéma o ceně za moc, jestli víš co myslím, a o postupné korupci... Sathelina postava má aspekt Demokratka, ale už je tak zkorumpovaná, že si magií přividělává - prodává svoje obrazy o dost dráž než by je prodala normálně. Jinými slovy dělá přesně to, co mágům vyčítá - obrací magii proti lidem. Možná že máš rád zkorumpovaný postavy, nicméně hráči v Pavučině nad tím trochu váhají
Autorská citace #86
27.12.2007 15:26 - Alnag
Hrngz píše:
tomuhle metagame nuceni PC do spoluprace jsem nikdy moc nerozumel, hm.
Nerozumím kontextu na nějž je mířena tato poznámka. To je na mně nebo na siriena?
Fritzs píše:
(ale je to silně experimentální hra, tož tuším, že by se ti nelíbila už z principu...)
Á vidím, že mne máš prokouknutého. Asi proto, že se mi z principu nelíbí, čtu postupně prakticky jakoukoliv hru, která mi přijde do rukou. Jo, to dávám smysl.
Fritzs píše:
kde se taky neháže a akorát se vyhodnotí případná změna vztahů daných postav na základě RP
Rozhodně to zní zajímavě, akorát nevím, jestli si hráči potřebují vyhodnocovat změnu vztahů mezi sebou. By ji mohlo být vcelku jasné. :-D
Autorská citace #87
27.12.2007 15:40 - Jerson
Hrngzi, řeším sociální situace stejně jako Sirien, totiž bez pravidel. A pokud náhodou někdo chce použít parametr své postavy, tak si hodí. A podle výsledku se do jejich rozhovoru vkládám tu a tam já jako "uvědomnění souvislostí", třeba tím, že doplňuju detaily do argumentů jedné ze stran, takže vyznívají přesvědčivěji. Na druhou stranu musím mít do čeho detaily doplňovat, takže argumenty samé - nebo alespoň jejih základ - musí přednést sám hráč.
A co víc - když něco tvrdí, musí se podle toho i chovat, alespoň nějaký čas poté. Třeba když kluci tvrdili karolíně, že je agent britské služby vyhodil a že s ní nespolupracují - prostě to jí zalhali přímo do očí bez hodu, ale později na britské letecké základně to museli hrát dál.
Autorská citace #88
27.12.2007 15:46 - Fritzs
Alnag: No, včil ti asi uplně nerozumim, možná je to tím,že sem to celý nečet, nicméně se o to, že tadle hra má přímo pravidla na vztahy a hráč nehraje jenom jednu postavu, ale má jich víc, tož aby v tom nebyl nepořádek, když má každej nejmíň dvě svoje (ze začátku, hra je postavená tak, že má konec a postavy v od určitého okamžiku začnou umírat/upadat do kómatu/odcházet)... takže tak..
Hrngz: Von je to totiž docela zásadní předpoklad fungování libovolné hry od DrD, přes WoD a Burning Empires až po Bliss Stage... jinak by nemělo přílišného významu mít víc než jednoho hráče na jedek kus GM...
H
Autorská citace #89
27.12.2007 16:58 - Gurney
Jerson: Já bych mu v podstatě řekl že jeho postava to bere takhle, bla bla bla a ať si věří čemu sám chce. V opačným případě vzniká problém kdy si jeden hráč přes DM vynucuje něco na jiném hráči.

Alnag: Ti hráči jsou v podstatě o zájmu, když hráči hrají jen aby zabili čas tak ti taková RP kalamita rozhodně nehrozí :-p Ale máš pravdu, nedá se počítat s tím že budeš mít takové hráče... konečně oni taky nepočítají že budou mít nějak extra GMa :)
Autorská citace #90
28.12.2007 03:01 - lev
Alnag píše:
V tom co popisuješ vidím i jiný problém. Třeba hráči se socializují jen, když o něco jde. Jen když za to dostanou kostky.
Corvus teda chcel vyjadrenie hráča, tak ja osobne vo Wushu nezbieram a nepopisujem detaily kvôli kockám, ale kvôli reakciam hráčov. Tak a je to von, hrám Wushu rád preto, lebo v ňom mám širšie nástroje ako zaujať hráčov, a naopak ako byť nimi zaujatý. Získané kocky nie sú nič iné ako vyhodnotenie toho, o koľko dopredu sa scéna pohla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085546970367432 secREMOTE_IP: 3.88.16.192