Pravidla

GHOSTRIDER
24.2.2006 07:39
Střelné zbraně
Mám pocit, že střelné zbraně jsou silně podhodnoceny v soubojovém systému Dnd, nemají bonusy za střelbu do zad a sneak útoky jsou taky silně omezené. Máte na to nějaká domácí pravidla?
Autorská citace #1
24.2.2006 08:08 - Rytíř
Těžko říct, zda jsou nebo ne podhodnoceny.. pokud se na ně postava zaměří, výsledek její soustředěné palby je rozhodně impozantní :)
Nicméně co se nám odjakživa nelíbilo jsou kuše. Ty těžké jsme upravili tak, že automaticky střílí s větší silou než průměrnou 10 - tzn. mají bonus ke zranění. Přijde nám nelogické, aby jí nešlo kvůli napětí její tětivy natáhnout vlastní rukou a přitom to střílelo šipky s tak relativně malou razancí. Osvědčilo se to :)
Autorská citace #2
24.2.2006 09:22 - Alnag
Jo, to je pravda... a zvlášť v DnD 3,5e oproti 3e jsou na tom střelné zbraně zase hůř, kvůli omezením magie... Jakožto pravidelný hráčů lukostřelců nemůžu říct než fuj.
Autorská citace #3
24.2.2006 12:50 - GHOSTRIDER
Rytíř: Kolik jste přidali do síly?
Povolili byste bonusy za střelbu do zad a sneaky (do 30st)?
Autorská citace #4
24.2.2006 13:32 - Rytíř
Naše kuše viz Allmir
Co je sneaky, zákeřný útok? no ten přece funguje.. Střelba do zad z principu pravidel neexistuje, musíš se rozhodnout, zda o tom oběť ví nebo ne. Jinak to rozlišovat nemůžeš, to by vyžadovalo další zásahy a úpravy.. takovéhle věci je lepší řešit na místě dle situace, ne pravidlama.
Autorská citace #5
24.2.2006 13:52 - GHOSTRIDER
Právě. V boji zblízka si můžeš započítat bonus +2 za obstoupení a postava s povoláním rogue si může přidat Xk6 k poškození. Tím jsem myslel střelbu do zad. Jestliže bojuje s někým a je zády k útočníkovi, tak to podle pravidel nepředstavuje žádnou výhodu a dokonce je to při absenci precise shot krajně nevýhodná záležitost. Ještě jsem nikoho do zad nestřelil, ale myslím, že nevýhodné to rozhodně není... ADD se mi líbí, ale tohle mi připadne jako slabé místo a jasná preference mlácení klackem po šišce.
Autorská citace #6
24.2.2006 16:01 - bigbythewise
Rytir: Spatne vidim, nebo tam nemate composite luky? Jak potom resite rapid reload s Tezkou kusi - free akce? :) Nedokazu si predstavit 4 utoky za kolo s tezkou kusi. Jinak Longbow +5 za stopetadvacet supinek, to je zadarmo.:)
Autorská citace #7
27.2.2006 07:17 - Rytíř
Bigby: Kompozitní luky tam nejsou, neb jsem usoudili, že konstrukce není tak důležitá.. potřebného pnutí lučiště lze podle nás dosáhnout více způsoby a pro pravidla nejsou důležité.. Můžeš to brát tak, že každý luk +něco je kompozitní, chceš-li :)
Odbornost Rychlé nabíjení se nám nelíbí. Pokud má postava dostatečnou Sílu na to, aby napnula kuš bez pomůcek, pak nevim, na co potřebuje tu odbornost. A pokud tuto sílu nemá, v žádném případě tu kuš nenapne tak rychle, jako jiná postava luk..
Nepochybuji samozřejmě o tom, že dril a výcvik jakékoliv nabíjení kuše významně urychlí, ale to už je na dnd pravidla moc jemné.. a je to zahrnuto v zacházení s tou zbraní, alespoň podle předpokladů standardní rychlosti nabití soudě :)
No a ad cena.. tak tu tvoří náš DM a do toho mu nekecám :)) Zbraň už jsem nekupoval hodně dlouho, vůbec to nesleduju. Kritiku mu vyřídim ;o)
Autorská citace #8
28.2.2006 07:57 - Comikus
Bigby: Co se týče ceny luků, respektive silových luků, souhlasím s tím, že cena je oproti pravidlům výrazně nižší (z 600 na 125 zl.) Nadruhou stranu, nedokážu si představit bojovníka, který by zaplatil za "obyčejnou" zbraň stejnou cenu jako za zbroj Halfplate. Počítám s tím, že v tom, co je "obyčejná" zbraň se mohou naše názory lišit. Mě osobně se zdála cena 600 za zbraň, která "pouze" umožňuje využít plnou sílu postavy i na dálku poněkud přemrštěná.
Autorská citace #9
28.2.2006 21:48 - bigbythewise
Comikus:Docela jsi me presvedcil, i kdyz na tu posledni vetu bych si zase mohl rict: Zakladni Kompozitni luk za 100 zl.? Drazsi nez jakakoliv zakladni meele zbran a to ani neumoznuje postave vyuzit silu k damage? Ony ranged zbrane jsou predrazene i v zakladni forme. Pokud teda neprijimas nutnost nebo penalizaci vyssi ceny za moznost utocit na dalku.
Autorská citace #10
1.12.2006 16:45 - Azar
pokud je flat-footed tak je snaek bez problémů - ale jaksi nevim jak by jsi chtěl střílet třeba sneak do boje když vlastně se bojující strany stále přesouvájí - proto zde nejni nikde definován slepí úhel - ale třeba je možno použít sneak a hide skill proti spotu
Autorská citace #11
2.12.2006 21:07 - wraiths
Azar: no ja myslim ze v pohode lze pouzit luk v boji nikde neni napsany minimalni dostrel a 5 stop je akorat aby ti nekdo prostrelil nohu nebo strelil do bederni patere.a ja to i vyuzivam :-).no podivej se na tu silenost LoTR, Legolas tam kosi vsechny skoro jednim sipem.jak jinak si to vysvetlit...je to zlodej a pouziva sneak.
Autorská citace #12
3.12.2006 20:04 - Azar
Ja neřikam že nejde do někoho střelit když je v boji jen řikám proč tu nejsou záda
Autorská citace #13
12.1.2007 13:39 - GHOSTRIDER
OK trochu se to tu po dobu mé nepřítomnosti posunulo, ale pokusím se objasnit podrobněji, proč jsou podle mne střelné zbraně podhodnocené. Hrál jsem Drd i DnD, proto občas motám dohromady pojmy z obou :-), takže metodická poznámka ;-) - kdykoli mluvím o zádech jde o obstoupení...
Střelba na cíl, který bojuje s někým jiným. Připomínám, že střílím z opačné strany (tj. "do zad")... Nemám žádnou výhodu - a to mi připadá jako podhodnocení střelných zbraní... SILNÉ. Samozřejmě jsou to jen figurky a čísla jako symboly, takže v mé představě se postavy pohybují, uskakují a tvoří celkem problematický cíl, ale toto řeší specifická odbornost. Na plánku jde tedy spíše o vzájemnou polohu a vzdálenost, ale pokud si vezmu klacek a přijdu k někomu z druhé strany, tak dostaneme s kolegou bonus +2 a máme výhodu. Pokud ale někdo bojuje s protivníkem protivníkem a já na něho z druhé strany střílím z, řekněme, 5 metrů, tak to žádnou výhodu nepředstavuje. Logicky, ten který bojuje tváří v tvář za těchto okolností žádnou výhodu mít nemůže, ale pokud na mne někdo stílí a já musím bojovat, pak se logicky člověk musí věnovat meči u nosu spíš než šípu v ledvině:-). Nehledě, že určitě nemůžu vykrývat štítem střely z 5 m z druhé strany. Aby nedošlo k omylu, nejde mi realitu, ale nevyváženost pravidel. Když do toho započítám zákeřný útok, pak je to do očí bijící. Tvůrci si prostě mysleli, že mlátit někoho klackem je lepší než ho střelit - pro tedy používáme Tomahawky ;-))) - dělám si legraci. Připomínám, že hody Spot proti Hide nic neřeší, protože jde o princip - zloděj v boji při obstoupení to má AUTOMATICKY, střílející zloděj potřebuje další hod, je omezený v pohybu (asi se bude žádat i move silently), nemá bonus +2 (ale jeho protivník je při úspěchu byl FO); ovšem ten tváří v tvář má tu samou výhodu, PLUS možnost obstoupení.
Tak asi o toto mi kráčelo v tomto dotazu/diskuzi:-).
Autorská citace #14
12.1.2007 14:28 - LZJ
Jednak jsi zřejmě nepochopil úroveň abstrakce soubojového systému. Žádné zezadu není, protože se prostě předpokládá, že každý se během svých 6 sekund otáčí, jak potřebuje. A jemnější dělení než na kola se neuvažuje.
Ale hlavní důvod "tak slabých" luků je IMHO hratelnost, nikdo by nešel do melee, kdyby byla šance protiníka rozstřílet zvlášť se sneak attackem.
Tobě ale nic nebrání střelbu posílit tak, aby ti vyhovovala. Boje ve hře to posune, ale to ti asi bude vyhovovat. A jiný si zase upraví něco jiného a nechají střelbu původní. Každý si hraje RPG, jak chce :-)
Autorská citace #15
12.1.2007 15:01 - Alnag
Ghostrider: Některá prestižní povolání / odbornosti nedostatky střelby kompenzují. A je to logické, protože zasadit kritickou ránu na blízkou umí s prominutím každý ňouma, ale zasáhnout kritická místa při střelbě, to už žádá značné mistrovství.
Autorská citace #16
12.1.2007 20:25 - wraiths
Alnag: to myslim vetsina zlodeju je :-). Ghostrider: a na co barcho potrebujes +2 a obestoupeni. kdyz si dobre vycihas situaci, tak mas minimalne dva SA. a do staci na prumerne silnyho "bestyaka" :-). ale asi je pravda ze by se melo pocitat obestoupeni i u strelny zbrane, vzdyt jaky rozdil simrani na stitu rapirem ci sipem z luku...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084751844406128 secREMOTE_IP: 3.235.227.36