Pravidla

Rurik
12.6.2007 13:59
Štít a jízda na koni
U popisu vybavení je u malého štítu napsáno, že lze ve štítové ruce držet i další předměty kromě zbraně. Je možné ovládat koně rukou, na které je připevněný malý štít, nebo je nutné používat dovednost jezdectví (řízení koleny)? Popřípadě zda se při ovládání rukou s malým štítem počítá obranný bonus štítu. Díky.
Autorská citace #1
12.6.2007 14:37 - Dalcor
Malý štít je IMHO pěstní štítek - když si najdeš obrázek skotských horálů z Cullodenu 1746 tak si všimneš že mají v jedné ruce claymoreu a v druhé dirk + pěstní štít. Jestli lze ovládat koně, to je imho na domluvě mezi tebou a vypravěčem. Jelikož jsem na koni seděl, dovolím si říct že to není problém za normálních podmínek a dal bych třeba maximální postih -2 na Ride u některých manévrů (třeba "zatočení" na stranu ruky se štítkem.
Autorská citace #2
12.6.2007 15:21 - Rytíř
Ovládat koně s navlečeným malým štítem bych rozhodně dovolil. Klidně i v boji. Ovšem jakmile chceš použít ten štít ke své obraně (počítat si jeho bonus k TZ), tak už bych se přikláněl k variantě ověřování Jezdectví za řízení koleny, přesně jak píšeš. Viz stať o Boji v sedle v SRD.
Autorská citace #3
12.6.2007 16:13 - Jerson
POdle toho co vím, tak kůň se ovládá nohama (říkala mi kamarádka, která půlku života dělala u koní). Uzdu prakticky nepotřebujete, zvlášť pokud je to dobře vycvičený kůň.
Ověřil bych jezdectví na začátku boje a dál bych to neřešil.
Autorská citace #4
12.6.2007 19:14 - wraiths
ja osobne bych nikdy "buckler"( doufam,ze jste myslili tohle tim malym stitem) v jizdnim boji nepouzil,je prakticky na nic. na to bych pouzil lehky stit.a potom pri boji v sedle uzdu nepouzivate. pobidnout kone o metr zvladne i prumernej jezdec a pak je to uz o machani mecem.
Autorská citace #5
13.6.2007 09:38 - Argonantus
Obávám se, že při jakékoli jízdě je třeba užívat dovednost jezdectví, jak naznačuje Jerson; tím výrazněji pak při jízdě, při které je třeba dělat v principu něco jiného (bojovat). Je to hodně podobné, jako začátečníkova jízda v autě, kde se zpočátku každý zcela soustředí na techniku jízdy, a jen vzdáleně vnímá, kam vlastně jede. Pokud někdo už řídit umí, dělá všechno automaticky, a soustředí se naopak na všechno možné okolo - debatuje se spolujezdcem, pije kafe a přemýšlí, kudy jet. Pokud chce někdo na koni opravdu účinně bojovat, musí dospět do tohoto stádia ve všech myslítelných případech, protože k boji se obvykle užívalo obou rukou. Pokud někdo měl standardní jezdecký štít (rytíř), ani zde se pohyb ruky při vykrývání ran nekryl s pohyby pro ovládání koně, takže problém je úplně stejný.
Autorská citace #6
13.6.2007 10:22 - wraiths
proste a jednoduse. kdo ma jezdetvi 10 a vice tak muze pouzit stit efektivne v boji. jinak si hazis s postihem rekneme 2 proti 10ce. to yb slo ne. aby to bylo i pro holky jednoduchy :-)).
Autorská citace #7
13.6.2007 10:23 - Rytíř
Tak ona ta obtížnost ověřování Jezdectví při řízení oře koleny je extrémně nízká - pouhých 5, tzn. že i postava na 1. úrovni, která Jezdectví alespoň trochu ovládá, musí hodit hodně špatně, aby to nezmákla... k ověřování jednou za boj bych se přikláněl taky, ačkoli pravidla počítají s ověřováním každé kolo, mam pocit. To je ale hroznej opruz, pořád se jen hází... a co si pamatuju, tak právě tohle ověřování mě stálo ty dobrý hody a na útoky zbyly dycky ty špatný! :)
Autorská citace #8
13.6.2007 10:41 - Jerson
Taky se to dá řešit tak, že si postava hodí a čím lépe jí to padne, tím déle si nemusí házet. Předpokládám, že se ve všech případech jde o koně cvičeného k boji, protože ta hraje možná ještě větší roli než jezdecké umění.
Autorská citace #9
13.6.2007 10:51 - Rytíř
Rozdíl to opravdu je. I podle pravidel :) Pokud sedíš na necvičeném koni, tak musíš každé kolo ověřovat TO 20! Což je dost. A musíš tomu věnovat pohybovou akci; v případě neúspěchu neděláš celé kolo nic jiného, než jen krotíš koně.
Autorská citace #10
13.6.2007 11:46 - Jerson
Tak potom je to jednoduché - prostě hodit před bojem a pak maximálně při nějakých zhoršených podmínkách.
Autorská citace #11
13.6.2007 17:14 - Dalcor
všimli jste si že jsem to říkal v prvním příspěvku...
Autorská citace #12
13.6.2007 20:53 - wraiths
Dalcor : jasne vsimli a ja se chtel prosadit i ten tvuj postih :-). ale znas kluky radi taky plkaj.. :-))
Autorská citace #13
14.6.2007 10:50 - Jerson
Wraiths - osobně se domnívám, že postih za zatáčení na štítovou stranu je zbytečný, a bonus za štít se dá počítat normálně. Jen při obraně malým štítem útoku ze země bych dal menší postih, protože prostě není tak dobře dělaný na krytí spodní části těla.
Autorská citace #14
14.6.2007 11:49 - wraiths
Jerson : a nejde to udelat nejak jednoduse? proste rici ze pro boj v sedle je to nevhodny a nepouziva se to a pak at si kazdej udela to pravidlo jak chce...
Autorská citace #15
14.6.2007 13:57 - Jerson
To samozřejmě lze, ale znáš hráče - "nevhodné" neznamená "nepoužitelné".
Autorská citace #16
14.6.2007 15:53 - Fibriso
...občas se dá potkat na koni i maník s Tower shiledm (a raději neřešte "jak")
Autorská citace #17
14.6.2007 16:02 - Rytíř
:)
to moc pitváte, hoši :)) Že malý štít hůř kryje, to už je zosobněno menším bonusem.. protože d20 nerozlišuje útoky na různou část těla, tak bych to nechal na popisu. Prostě s malým štítem bude mít postava na koni nejčastěji zraněnou nohu, no... Zrovna tak byste totiž měli pitvat, z jaké strany kdo útočí. Velkej štít je prima.. ale jen na tý správný straně oře, jinak je naopak k ničemu, že. Atd...
Autorská citace #18
14.6.2007 18:52 - Rurik
Nešlo by, vzhledem k tomu, že při ověřování dovedností neplatí pravidlo automatických úspěchů na 20 a neúspěchů na 1, prostě DM sdělit, že mám základ na jezdectví např. 10, a tak nemusím házet na hody s DC 11 a nižší? Stejně z toho vyjde vždycky úspěch, nebo ne? O dost by to zrychlilo průběh nejen boje na koni, ale i použití jiných dovedností kde má DM DC stanovený dopředu, neurčuje se protihodem a který se mají často opakovat (např. stopování, jezdectví). A jinak díky za hromadu odpovědí.
Autorská citace #19
14.6.2007 19:25 - Rytíř
Ano, pokud hrajete na tohle, tak určitě. Dobrý postřeh :) Já na to furt zapomínám, že u dovedností ty kritiky normálně neplatěj.. My na ně hrajem, víš.
Jinak jako houserule jsme si udělali, že kdo si vzal odbornost Zaměření na libovolnou dovednost, mohl si na ní kdykoli brát 10, i tehdy, když to pravidla nedovolovala... Takže pak to odpadlo taky :)
Autorská citace #20
14.6.2007 20:04 - Rurik
Já sám se to dozvěděl sotva před týdnem. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je tot tak. Takovýhle důležitý pravidlo by mělo být podtržený, barevně vyvedený, písmo tak 24 a s mechanismem spouštějícím fanfáru před i po přečtení. DM mě s tím šikanoval od začátku hraní DnD (tak 3-4 roky). Je to i logičtější. Občas se i obyčejnýmu prďolovi podaří zásah, kterým vyřadí mocnějšího protivníka a i zkušenýmu válečníku podklouzne noha nebo mu nárazem vypadne zbraň z ruky. Aby ale stará kobyla zralá tak do salámu shodila někoho, kdo v sedle vyrostl a dokáže zkrotit i nejdivočejší hřebce, nebo naopak tupý barbar zneškodnil pomocí kapesního nožíku atomovou bombu (pokud se teda nejmenuje MacGyver), to už tak pravděpodobný není.
Autorská citace #21
14.6.2007 20:13 - bigbythewise
Taky se mi to moc nelibi.
Rytíř: Pouzivas jen 1 na neuspech nebo oboji? Aplikujes to i na protihody?
Autorská citace #22
14.6.2007 21:43 - bigbythewise
Tak to jsi me bohuzel nepochopil, nebo spis doslo k omylu. Neslo mi o pravidlo "take 10". Rytir jeste predtim napsal o tom, ze pouzivaji kritik i u skillu. Tak me jen zajimalo, jestli JEN "jednicku" na neuspech nebo i "dvacitku" na uspech a taky jestli to pouzivaji i pri protihodech.
Autorská citace #23
15.6.2007 08:42 - Rytíř
Bigby: Ano, počítali jsme oboje - to přece nejde oddělovat..
Pokud si to dobře pamatuju, tak ve skutečnosti to bylo takto: dokud jsme ještě házeli d20, tak jsme mam pocit ve skutečnosti při hodu 1 odečetli 10 od základu dovednosti, když 20, tak jsme 10 připočetli. Automatický úspěch i nám přišel trochu moc..
Od té doby, co házíme 3k6, tak při kritice (hod 3 nebo 18) povolujeme uzdu své fantazii, protože při hodu 3k6 se to nevyskytuje zdaleka tak často :)
Jo, a počítáme to i při vzájemném ověřování - těch protihodech :)
Autorská citace #24
15.6.2007 17:23 - bigbythewise
Rytíř: Kriticky uspech/neuspech u skillu me osobne moc nevoni. Prijde mi to trochu nesmyslne a vice o stesti nez o umu. U gaussovych hodu je to asi trochu lepsi, nicmene porad bych to neaplikoval absolutne. Ten tvuj homebrew bonus k dovednosti je docela v pohode a dostacujici. Na druhou stranu, je pravda, ze pokud se nejedna o astronomicka DC nebo protihody s rozdilem 30+ bodu (coz se prakticky v zadne hre nedeje, az na nejake silene epicke hry), tak je to asi jedno. :)
add: K tomu "to přece nejde oddělovat" jen dodam, ze je jedno pravidlo v core PHB, kde plati jen 1 na neuspech. Schvalne jestli ho najdes. :)
Autorská citace #25
15.6.2007 18:51 - Rytíř
Přesně, hod 20+10 je opravdu takový výsledek, že na většinu TO to fakt stačí. Takže to není moc velký rozdíl, oproti automat.úspěchu. ;) Narážíme už tady nicméně na tu klasickou provázanost domácích pravidel s konkrétním stylem hraní dané skupinky. Hod 3k6 už používáme hodně dlouho (déle jak rok, pokud se nepletu) a nevzpomínám si na žádný podivný výsledek při ověřování dovednosti z hlediska kritiky - což znamená, že buďto ověřujeme tak málo, že to ještě nepadlo anebo ten automatický úspěch nevadil :)
Jinak kritické hody opravdu moc časté nejsou, za CP to hodí DM v průměru 1x za hru oba extrémy, my hráči zhruba také tak... a tím nemyslím každý, ale dohromady, prostě jeden z nás :) A to hrajeme ve čtyřech. Potom už si kritiky vážíš a vychutnáš i jí - tak i tak :)
(je teda pravda, že při poslední hře jsem si tu blbou 3 vybral já.. a zaboha si nemůžu vzpomenout, na co to bylo :) Byl to nějakej podružnej hod, ale jakej... Hm. Nevim. Takže to, že si to vychutnáš a pamatuješ si to, je taky relativní tvrzení. :) kdyby to byla 18, tak asi spíš) :))
No a kde platí jen 1, tos mě teda dostal, si nedokážu nic takového upamatovat :)) Zkusim ještě přemýšlet :))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087213039398193 secREMOTE_IP: 18.188.108.54