Příběhy

Kodlicek
12.12.2007 09:06
Mečem a Křížem je příběh vyprávěný z pohledu jedné postavy, která ho prožila. Dobrodružství vypracováno Lotrandem, odehráváno mnou, Almim, Vaškem a Jardou.
Autorská citace #41
3.1.2008 16:09 - Kodlicek
Vaškova postava latinsky umí. O praktických dovednostech bych nemluvil (tím myslím např. šerm. Ukázka jeho bojových dovedností bude v povídce.) Vašek je určitě k vyjednávání nejpovolanější. Chyby ve vyjednávání většinou vyplývají z neznalosti konkrétních vztahů a rolí NPCček v probíhajícím konfliktu. A že už nás to málem stálo život. :)
Ale dost, tohle všechno bude v povídce. Teda snad. Jestli jí někdo dopíše.
Autorská citace #42
3.1.2008 16:12 - Argonantus
Úplně o.t. - zajímalo by někoho, co se dělo dál s Argonantem?
Autorská citace #43
3.1.2008 17:15 - Rytíř
Kodlicek: no tak už to napiš! ;) Beztak už máš tady půlku skoro hotovou, ne.. :))
A já mezitím dám příklad situace podle mě analogické k tomu, co ste tam mohli zažít.
Současnost, speciální přepadové komando vyzbrojené k akci. Během útoku na obklíčenou budovu narazí na dva zjevně neozbrojené civily, dobře za něčím kryté. Jeden z nich náhle zvedne prst, ukáže směrem k nim. Vyšlehne tenoučký rudý paprsek, který se zahryzne do prvního člena komanda. Z vesty se zakouří, je na cáry. Postava se zkroutí bolestí a drží si spálené rameno...
Nechce se mi věřit tomu, že by zbytek komanda v klidu pokračoval v útoku ;) Otestovali by je, zkusili by pár výstřelů, ale spíš v rámci krytu, když by se stahovali. A zuřivě by pak někde v závětří probírali to, čeho byli svědkem. Jeden by možná nevěřil a vyběhl by proti těm ufounům sám... Ale těžko, jen velmi těžko všichni, bez pořádné motivace.
Neboli já sice souhlasím s tím, že v neobvyklé situaci se lidé mohou a často chovají neobvykle... ale vidím trochu rozdíl v naprosto neobvyklé situaci a v situaci pro vojáka obvyklé (boj), kdy je použit pouze velmi neobvyklý prostředek... který ovšem výrazně mění rovnováhu sil. Takže asi tak :)
Jo a kdybys Kodlicku sám za sebe jako hráče napsal, jak todle vidíš, taky by to nebylo marný. :) On pohled DMa je občas taky svéráznej, co si budem povídat, hráči ho štvou, postavy ještě víc, je třeba jim trochu zatopit, aby si nemysleli, že jsou mistři světa.. a už se to veze. ;)
Autorská citace #44
3.1.2008 17:25 - Kodlicek
Rytíř: Zaprvé: nevím, jestli už jsem v půlce. Řekl bych, že zdaleka ne.
Zadruhé: speciální komando by se poté, co jeden z nich byl zraněn, nezastavilo. Naopak zranění, resp. útok na jednoho z nich, by jim umožnil použít sílu, tzn. střílet na útočníka. Varianty toho, co by následovalo, jdou mimo rámec diskuze.
Zatřetí: tahle situace v povídce je a to docela brzo. Neboj, popíšu jí z pohledu své postavy. :)
Začtvrté: a nezdržuj, zrovna píšu pokračování, hehehe! Taxe těš!
Autorská citace #45
3.1.2008 17:26 - sirien
Lotrando: Co se já pamatuju na GURPSy, tak chlápka ve středověký zbroji bych pistolí sejmul na jednu ránu s klidem. Jeho jedinou šancí by byla Pasive defence, protože Damage reduction středověkých zbrojí je někam... myslim že ty nejtěžší maj asi 8 ne? Tak nějak. DR kevlarový vesty je 24. Glock dává pokud se pamatuju (ale za to už neručim) 4d6, což je tak 14dmg, pokud zamířim na důležitý orgány (postih -3 se mi vkrátí s bonusem +3 za míření u moderní pistole) tak to máme po odečtení zbroje nějakejch... nepamatuju se teď jestli 12 nebo 18 dmg. Normální středověkej týpek má Str tak 12, 13, tzn že i s bonus HP má tak 15 HP max. Pokud maj ty orgány x3, tak je v limbu, pokud maj jen x2 tak má v dalšim kole postih dex/int naprosto nechutných -12, kromě čehož jsem šel přes půlku jeho HP což přináší riziko nějakýho vyřazení co se pamatuju, dále tu je samozřejmě možnost že ho srazím (nijak neredukovaná tim že je ostřílenej bojovník, protože středověkej týpek neni připravenej na projektil který mu udeří na 0,5 cm^2 rychlostí 700km/h).
Zbraň typu pistole je ve středověku naprosto brutální. Jede na Tebe rytíř v plné zbroji, celá vesnice Tě už vidí mrtvýho. Ty jen natáhneš ruku ozve se hromová rána a kůň padne k zemi na dvacet metrů. pak vklidu dojdeš a rytíře válejícího se na zemi dorazíš. Ze sedmi metrů. Všichni ostatní rytíři se rozutečou, protože:
  1. jejich koně se nejspíš splaší
  2. oni sami nic podobného neznají. Představ si dnešní vojáky s poněkud dost kvalitnějšim výcvikem a kulturními obzory (každej viděl SW nebo SG) než měli ti tehdejší, jak na ně najednou někdo začne střílet star trekovskym faserem. Ano, JE to jenom jeden týpek, ano, mají přesilu a ANO viděli jak dostali jaffové naprdel, ale...
  3. navíc, racionálně vzato - očividně vládneš silou někoho zabít na dvacet metrů, zbraní, která se nenabíjí žádnými zvláštními projektily (šípy...), takže pokud není nekonečná, tak minimálně kdo ví, kolikrát můžeš vystřelit? A je to zbraň která zcela ignoruje jakékoliv zbroje.
Čímž se dostáváme k zajímavému tématu Tvé poznámky o tom že nevíš, zda moderní zbraň projde středověkou zbrojí. Ano, projde, jako nůž máslem. Historie je důkazem - příchod střelných zbraní byl konec rytířstva, proč asi? Protože už nikdo nestál o zakované týpky, když jsou na scéně střelné zbraně. A to ještě poznamenám že tehnedjší střelné zbraně měly poněkud menší účinnost (neměly vrutovanou hlaveň, neměly tak kvalitní směsy střelného prachu, kulky byly z nekvalitních slitin...). To že DRko moderních ochranných systémů v GURPS jde tak brutálně nahoru není tím aby to reflektovalo herní rovnováhu, ale protože dnešní kevlarka je skutečně brutálně lepší - ona tu kulku zastaví, plátovka nikoliv.
Kroužkovka je ještě víc nahovno, protože pokud jí ta kulka neprorazí čistě, tak Ti ještě zarazí kovové kroužky přímo do rány.
jinak pro zajímavost, tohle je propagační video Dragon armoru, což není podstatné, podstatné je že mezi první a druhou minutou videa ukazuje, co udělá moderní útočná puška s běžným pancéřováním lehkých bojových vozidel: http://www.youtube.com/watch?v=aYaSRIbPWkM
Tady je malá ukázka toho že zbroj stěží odolá přímý zásah šípem (stejná plocha, mnohem menší kinetická energie oproti kulce): http://www.youtube.com/watch?v=15ppoxi3PM4&feature=related
Prostě... pistole ve středověku je trochu dost silný kafe, zvlášť hraješ-li podle GURPS ;) . Nebo aspoň na začátku, teď to střiháte tim SotY, který neznám...
Autorská citace #46
3.1.2008 17:37 - Lotrando
Argo: je asi zbytečné opakovat, že mě zajímá cokoliv z tvého světa, ostatně, trpíme stejnou úchylkou :)
Rytíř: člověk, který přežil bitvu u Hattínu, prošel evropou zpět do říše, poslal na onen svět kdejakého divného typa? Já nevím, střelnou zbraň zná, navíc, ten chlap na něj nečím mává, chová se úplně divně, příští okamžik ho mám a bude žrát prach. No a pak slyší ránu a něco mu trhne ramenem, rukou. než má čas zjistit, že to bolí, sekne tou sekerou co se s ní před chvílí rozmáchl. Pak následují další výstřely. On nebyl blbej a nebyl ani superman, on se jen snažil odstranit hrozbu, nejrychleji a nejúčiněji jak znal. hráčskou postavu celkem neznatelně škrábl, v konečném důsledku byl největší problém Karlovo překvapení nad tím, že neprásknul do zaječích. Tak a nechci prozrazovat víc, Kodlicek už píše pokračování :)
P.S. mohu postnout pár věcí, něco jako Sirienovi Flashe, pro přiblížení. Většinou jde o věci, kterých se postavy přímo neúčastnili, nebo posléze proběhly jinak, takovou vypravěčskou přípravu.
Autorská citace #47
3.1.2008 17:38 - Argonantus
Nevědět, co se děje, může být naopak výhoda. Když nevím, co se děje, tak se nemusím bát.
Autorská citace #48
3.1.2008 17:38 - Kodlicek
sirien: k tomu Glocku: my jsme používali jen GURPS light, který je silně ořezaný. I tak byl pro naše potřeby zbytečně složitý. Souboj je spíše méně významnou, dějovou součástí hraní. Takže jsme bojovali podle systému, ale netrávili jsme čas diskuzemi o jeho realističnosti a neupravovali ho. A třeba jsme při jeho pilném studiu (;D) něco přehlídli. lol
Autorská citace #49
3.1.2008 17:43 - Lotrando
Argo: na tom byl založen ten střet, koho by napadla taková blbost, jako hromová hůl, že :)
Kodlicek jsem si celkem jist, že v GURPS jsou ty pistole málo účinné. Nebo jinak, ne vždy každý lehne po první zásahu, prostě někteří lidé tě praští is dírou v hlavě a jiný se složí při prvním škrábnutí.
Autorská citace #50
3.1.2008 17:44 - Rytíř
Ha, konečně někdo, kdo mi rozumí! Díky, Siriene :)
Jak říkám, neznám konkrétní situaci - pokud byl ten machr tak blízko a sekeru měl v ruce, tak ok, to beru, že s ní zkusí máchnout..
Jinak já bral v úvahu relativně normální vojáky, ne geroje co prošel zdravej polovinu tehdy známýho světa. Koukám, že ty tvoji chudáci jsou fakt dítka štěstěny.. ;) Nic, neštěť se, jen provokuju :) A krátím si čekání na tu povídku. :))
Autorská citace #51
3.1.2008 17:50 - sirien
Lotrando, Kodliček: Ah, promiňte, teď mi došlo že mé shrnutí GURPS bylo chybné, ve prospěch rytíře.
Ono totiž všechny pistole dávaj piercing damage, tzn. že se výsledné zranění po odečtení DR násobí dvěma. I bez míření na orgány má rytíř 12 dmg natvrdo, při jakkoliv mířené střele je prostě mrtvej :) (u těch orgánů by to bylo buď 24 nebo těch 36 dmg)
Autorská citace #52
3.1.2008 17:51 - sirien
btw., on někdo mimo Pavučinový hráče čte moje flashe? Wow :) Že k nim nikdo nic nenapíše :(
jinak jo, poděl se, rád si přečtu :)
Autorská citace #53
3.1.2008 17:55 - Lotrando
Sirien: ok, určitě jsme nepočítali kritiku, ostatně o možnosti mířit nemůže být řeč když ten týpek stojí 3 metry od tebe. Navíc to byla Lite verze asi napotřetí. Teď v TSoY si s tímhlavu asi lámat nebudem. Karel měl tehdy dost smůlu o na hody, sečteno podtrženo, v rámci pravidel to nějak dopadlo. Že by to byla úplná blbost bych neřekl, karel umí pravidla docela dobře :) Ostatně, počkejte on vám to přiblíží :)
Rytíř: chyba asi je to takhle vytrhávat, protože ta situace byla docela složitá, postav tam bylo víc, některé bojovali mezi sebou.
Autorská citace #54
3.1.2008 17:59 - Lotrando
ok, článek je připraven k publikaci, záleží na adminovi. Jo a nebuďte zlí, je to přejenom pro účely RPGčka, takže žádný literární zázrak.¨
Sirin: četl, ještě když si je dával na RPG F. Docela pěkné, máte hezky propracované postavy, pro to mám vždy slabost :)
Autorská citace #55
3.1.2008 18:10 - Alnag
Lotrando: A kterýže článek to je?
Autorská citace #56
3.1.2008 18:12 - Lotrando
Sedlčanské hradiště
Autorská citace #57
3.1.2008 22:45 - Argonantus
Rytíř:
3.1.2008 16:12 ?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17960405349731 secREMOTE_IP: 54.158.208.189