Příběhy

Sethi
19.11.2009 21:29
A když si jednou něco naplánujeme, přijdou první ztráty.

Bonusový materiál v podobě exkurze do autorčiných momentálních pocitů tehdy a teď.
Autorská citace #21
21.11.2009 16:31 - sirien
I, II, III (s tim že I to měla dost frenzy, protože posouvala úrovně poškození za jeden a ne za dva úspěchy)
IV potom přešla na víceméně obšlehlej storyteller system (4WoD). SR a WoD maj vůbec zajímavej vztah - týpek co vymyslel SR systém pak šel a vytvořil WoD systém a teď přišlo SR a zpátky obšlehlo WoD systém...

nevim, co je na tom k nepochopení :)

Vezmu zbraň co má třeba 7M
vypálim z ní dva náboje, čímž z toho udělám 9M*)
vystřelim na krátkou vzdálenost**) (4), ale střílel sem dva náboje (+2 = 6)
Hodim svejma kostičkama a 6tky prohlásim za úspěchy
Cíl má pancéřovou vestu s hodnocenim 4, takže si hodí Tělem proti (9-4= ) 5

Vezmu svoje úspěchy, odečtu jeho úspěchy, vydělim dvěma a o výsledek posunu základní kód poškození ve svůj nebo jeho prospěch. Pokud on sníží úroveň pod L, tak se nic nestalo, pokud bych já měl pokračovat nad S, dávám mu overdamage

*) ano, druhý náboj má větší přínos než ty další potom, je to pro jednoduchost
**) její konkrétní hodnota je pro různé typy zbraní různá, tak do dvaceti, třiceti metrů max. Nepočítám-li sniperky a tak.

...uznávám, existují jednodušší systémy, nicméně tohle je ve skutečnosti dost rychlý, stačí když si to trochu zažiješ.
Ne, že by to někteří z nás dokázali nepochopit celých sedm let, co jsme SR hráli...
Autorská citace #22
21.11.2009 16:38 - Sethi
Někteří nepovažovali za podstatné snažit se to chápat (i teď jde ten tvůj výklad mimo mě, ostatně).

Někteří ani nepostřehli moment, kdy jsme změnili edici.
Autorská citace #23
21.11.2009 16:52 - Nachtrose
Stejne bych se u hry asi porad ptal, nebo aspon ze zacatku :-) Jinak jeste takova otazka na okraj: jaka je v prumernem behu uzitkova hodnota specializovaneho snipera? Kdekoli jsou "klasicke" strelne zbrane, tak me strasne laka sniper. Jen do teh hunteru na srazu by az tak nezapadl, tak jsem se umirnil jen na assault pusku :-) Btw. co dame na pristim srazu? Zase huntery, nebo SR? ( slibuju, ze uz do sebe nenaleju litr rumu za sezeni 0:-) )
Autorská citace #24
21.11.2009 17:07 - Sethi
My jsme snipery nepoužívali, v podstatě v rámci jednoduché domluvy "jak my na GM, tak GM na nás" - zbavili jsme se tak rizika nechuti z toho, že by antagonistu přestalo bavit posílat na nás komanda a místo toho by nás nechal jednoho po druhém odzobat prakticky bez možnosti obrany.
Autorská citace #25
21.11.2009 17:26 - Nachtrose
To vam tou dobou asi jeste nedelal GM Sirien, vid? :-P
Autorská citace #26
21.11.2009 18:09 - Sethi
Bych řekla, že všichni tři se toho drželi. Každý si vedl hru svým egoboostícím způsobem, ale snipeři zůstávali stranou =)
Autorská citace #27
21.11.2009 18:10 - sirien
Nachtrose píše:
jaka je v prumernem behu uzitkova hodnota specializovaneho snipera?

záleží, jak chceš tu hru stylizovat - ve spoustě a spoustě příběhů by byl k ničemu, ale tvrdit, že by se sniper ve stínech neuživil...

co dáme na příštim srazu se uvidí... na příštim srazu :)
Autorská citace #28
21.11.2009 18:26 - Jerson
Snajper je v RPG obvykle postava na houby. V SR jsme jednoho měli ve skupině, ale jeho zapojení do hry je prostě nudné. Leží, má vytuněnou pušku a vtuněnou střelbu, a když se rozhodne vystřelit, nemá šanci se netrefit, svůj cíl zabije a pak se uklidí - leda by měl nepřátelský tým mága.

Ona snajpeřina je obecně strašně oblíbená v hrách, protože mnoho her umožňuje ležt a likvidovat nepřátele prakticky bez možnosti se jakoliv bránit. I v airsoftu chce být každý druhý cucák snajper - i když tam to naštěstí už není tak jednoduché.

Pro snajpera to většiou chce buď specializovanou akci, nebo ne simulační, ale nějaká volnější pravidla.
Autorská citace #29
21.11.2009 18:33 - Nachtrose
A jeste jedna otazka. Teda nechci rozpoutat zadnej edition war, ale zajimalo by me, kterou SR edici by jste mi jako SR neznalemu novackovi doporucili a proc.
Autorská citace #30
21.11.2009 18:38 - Nachtrose
Jerson: mne snajprovani, minimalne v pc hrach, bavi. A ze vystrelim 5 kulek misto 5 zasobniku? Tim lip. On sniper ma z modernich povolani asi nejbliz k memu oblibenemu archetipu zlodej/assassin. I kdyz takovy Leon rikal neco o tom, ze sniperka je pro zactecniky. Asi jsem si tuhle fazi jeste neodrost ;-)
Autorská citace #31
21.11.2009 18:54 - noir
Nachtrose: čtyřku. Trojka je sice imho zábavnější, ale trošku komplikovaná.

Snipera jsme nikdy v SR nejeli, už tak se skupina tříštila až moc... Navíc většina akcí se tak konala v kanálech, po pajzlech a utajených výzkumácích, případně neonacistických základnách.
Autorská citace #32
21.11.2009 20:02 - sirien
To hodně záleží na tom, co si představuješ. Buď trojku nebo čtyřku. Nicméně je potřeba říct, že se jedná v několika směrech o dost diametrálně odlišné hry.

čtyřka má o něco jednodušší systém, mnohem lepší pravidla pro počítače a matrix, uvěřitelnější fluffové provedení z hlediska dnešní doby (wireless technologie)
na druhou stranu, čtyřka částečně postrádá ten cyberpunk fealing a to jak tím posunem popisu technologií, tak stavem světa - odehrává se o generaci později než II a III. Ve II a III byl svět tvořen z většiny lidmi, co pamatovali dobu před Probuzením/byli těmito lidmi přímo vychováni. Ten svět byl pořád tak trochu cizí, kapku děsivý. Generace obývající svět IV edice už z velké části dobu před Probuzením nepamatuje ani moc zprostředkovaně, ten svět je jejich, umí se v něm orientovat a tak.
Celkově mi III připadá jako cyberpunk fantasy a IV už spíš jako temnější transhuman-tech fantasy.

Pokud Ti jde čistě o systém, tak nevím. IV je jednodušší, nicméně vždycky mi přišlo, že se k té hře až tak moc nehodí. Ale v tomhle směru sem asi kapku zaujatej.
Autorská citace #33
25.11.2009 11:48 - Beny
Nachtrose Snajper je ve trojce dost na nic, fakt někde zakempí, rozbalí, čumí, jednou si picne a zase čumí a ty modifikátory ke střelbe, když s tou zbraní někde běháš, skáčeš, válíš se a podobně sou dost velký, navíc stojí dost času jí pak seřídit před výstřelem, nejlepší je pro magora na dalekou střelbu vzít loveckou pušku, dát jí lepší optiku, popř smartlink, tlumič, opěrku a jiný chujovinky a tradá... Sice nedostřelí tak daleko daleko, ale to je zase kompenzovaný že z ní jde střílet dávkou, ideální pro zvérovance jako mám já -:))) jinak náš GM s oblibou snipery občas používá, aby nás dostal z auta, moje druhá postava má úchylku v obrněnejch autech (rigger), takže taková upravená protitanková puška v dobrých rukou udělá své -:)) Ani se za to na něj moc nezlobim. -:))
Takže ve shrnutí, snipera nikdo u nás nehraje, i jsme hodně modifikovali matrix a řízení vozidel, dost to trhalo hru a lidi se začali vždycky nudit..
Autorská citace #34
25.11.2009 12:56 - Nachtrose
Nasel jsem na disku doma preklad 3e, z hlavy ted nevim autora, ale co kapitola, to pdf soubor. Znate to? Je ten preklad dobry? Me druzine by byl urcite vhodnejsi, nez anglicka 4e.
Autorská citace #35
25.11.2009 13:10 - wraiths
Nachtrose: myslim ze ej to od Vašíka Pražáka. ano je to dost použitelný.

Beny: hele koukam že maš podobnou postavu co ja .D, akorat ja to dohaním jako adept bodama(zadnej smartling a podobny blbosti).ja hraji "deutland doktor Mangel" co si privydelava strilenim "kyberveraku" a naslednym kuchanim a rozprodavanim. :D
Autorská citace #36
25.11.2009 22:35 - Nachtrose
wraiths píše:
myslim ze ej to od Vašíka Pražáka. ano je to dost použitelný.


Ted jsem se dostal k tomu to zkontrolovat a mels pravdu, je to od nej.
Autorská citace #37
5.11.2011 23:47 - sirien
PETICE ZA POKRAČOVÁNÍ??
Autorská citace #38
6.11.2011 00:34 - Nerhinn
V roce 2003 jsem taky nepoužívala velká písmena, zajímavé.
Autorská citace #39
6.11.2011 07:45 - chrochta
Rozhodně bych nebyl proti. Je to vynikající čtení.
Autorská citace #40
6.11.2011 12:11 - Sethi
Chjo. No proč ne. Třeba mě takový exkurs do panoptika hrůzy pošťouchne ke svižnějšímu psaní AA =)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087749004364014 secREMOTE_IP: 44.200.23.133