Nehodíš si.
Prostě řekněme, že dorazíš na místo činu. Teď to co musíš udělat je říct GMovi, že používáš nějakou schopnost. Například máš schopnost Fotografie (Máš v ní alespoň jeden bod) vytáhneš videokameru, přepneš do infračerveného módu a zjišťuješ jestli tam nejsou stopy nějakého zbytkového tepla.
Když tam jsou, tak ti GM automaticky řekne, že tam jsou třeba co já vím stopy kulkách, které jsou ještě horké. Tečka.
Každá scéna má jednu stopu klíčovou, kterou by postavy najít měly tudíž by neměla vyžadovat nějakou bizarní schopnost, ale něco, co postavy opravdu mají. Pak ale je samozřejmě na tobě poskytnout i alternativní stopy, které třeba povedou postavy tím vyšetřováním jinak.
Postavy mohou utratit body z poolu svých vyšetřovatelských schopností relevantních k dané stopě, aby vyzjistili dodatečné informace o dané stopě. Třeba na ty kulky bys mohl zaplatit bod z Balistiky a zjisit, že jsou co já vím z odstřelovačské pušky a že přilétly ze střechy protějšího domu. Tyhle dodatečné informace tě mohou vést k jinému průběhu vyšetřování, ale nikdy nesmí být absolutně důležité, k úspěšnému vyřešení nesmí být potřeba, ale samozřejmě ti to usnadní.
Pak jsou tam ještě stopy, které ti GM řekne automaticky jako třeba, že doktor v nemocnici má podezřele hladový pohled (je to kanibal). Ale v zásadě v samotném tom hledání stop kostka nefiguruje a to tak, že vůbec.
Interpretace stop probíhá tak jako probíhá třeba v románu nebo ve filmu, kde si taky nikdo nehází. Prostě musíš uplatnit intelekt a poradit si s tím, co dostaneš.
Hází se v takových těch akčních scénách - potřebuješ se někam dostat, něco udělat, atd. Tam se rozhodneš kolik do toho investuješ z poolu obecné dovednosti, která tomu příšluší (pokud je nějaká taková) a hodíš si 1k6 proti cílovému číslu. Ale v samotné interpretaci a hledání stop se kostka nevyskytuje.