Produkty

Alnag
11.10.2007 10:03
Zřejmě jediné skutečně soupeřivé RPG, kde se zhostíte rolí vikingských válečníků a vydáte se ve jménu severských bohů na krvelačnou výpravu za kořistí...
Autorská citace #1
11.10.2007 10:03 - Dalcor
Hele to zní více než kůůůl :) To si asi koupím.
Autorská citace #2
11.10.2007 10:24 - Alnag
Dalcore, když si budeš chtít koupit všechno, co tady zrecenzuju, tak brzo přijdeš na buben :-)
Autorská citace #3
11.10.2007 13:18 - wraiths
Alnag: vsak on si Dalcor poradi.
Autorská citace #4
11.10.2007 13:54 - Dalcor
Ja za to nemuzu ze vybiras same zajimave hry. Momentalne se ale chystam koupit Helios...nekdy
Autorská citace #5
12.10.2007 14:28 - Jiron
Vypadá to zajímavě. Jak funguje soubojový systém?
Autorská citace #6
12.10.2007 17:52 - Malabar
Tak todle to vypada hodne hezky, rad bych si to nekdy zahral ...
Autorská citace #7
12.10.2007 18:11 - LZJ
Mě to taky přijde zajímavý - to soutěžení mezi runnery a boj o body.
Autorská citace #8
13.10.2007 10:48 - Alnag
Jiron píše:
Vypadá to zajímavě. Jak funguje soubojový systém?
Soubojový systém je kolový a kolo trvá tak dlouho, abys stihnul udělat právě jednu zajímavou věc. Hodí se iniciativa (máš-li opravdu vysokou - přes 20, můžeš jednat i dvakrát) - tedy ve své max. iniciativě, pak v té o 20 nižší a tak dále, dokud jsi v pozitivních číslech. Pak můžeš za kolo provést celokolovou, polokolovou a volnou akci (trochu to připomíná DnD). Pak se provede výpočet - který je kapku složitější, protože má různé opravy útoku a za zbraně a takové blázniviny a ve výsledku dostaneš kolik životů si protivník odečte.
Samozřejmě v boji můžeš dělat i různé další akce. V téhle hře je to hodně o tom, že máš v zásadě vypsané a pravidlově ošetřené všechny možnosti, tak aby to bylo srovnatelné a tedy soutěžní.
Autorská citace #9
28.10.2007 10:33 - Bajo
Me se ten napad s kompetetivni slozkou a strídani rolí hracu take libi, ale nejsem si jisty, jetli by me bavilo to zamerení na boj. Osobne protoi boji nic nemám, ale jestli je to tak složité jako DnD, nebo jeste vice, tak nevim. ALe ozhodne bych si to aspon vyzkousel.
Autorská citace #10
28.10.2007 11:08 - Alnag
1) Soubojový systém D&D není složitý. Jen si ho někteří lidé zbytečně složitý dělají.
2) V Rune není soubojový systém stejný jako v D&D, je jen principielně podobný (iniciativa, kola, akce, útoky, zranění...)
3) Právě vyzkoušení u Rune je těžké, protože od všech vyžaduje aby viděli pravidla. Zatímco spousta jiných her se dá hrát i tak, že pravidla si přečte jeden člověk (budoucí GM) a tomu zbytku to podá v nějakém zjednodušení pro základní orientaci.
Autorská citace #11
29.10.2007 10:38 - unknown
1) No ja se treba priznam, ze Grapple, Trip apod.. jsem se nikdy naspamet nenaucil a vzdy jsem je musel hledat v knizce. I kdyz je pravda ze jsme jezase tak moc nepouzivali, a proto jsem je mozna nemel zazite. Jinak souhlasim ze zaklad systemu slozity neni, ale pokud vezmeme vse co s tim souvisy, tak si tim nejsem jisty. Samozrejme zalezi ve srovnani s cim. Z mych nedavnych zkusenosti, kdy jsem odehral kratkou serii dobrodruzstvi s DnD zelenaci, jim ani tak nedelal problem zaklad boje, jako spise poziti vsech moznosti (at z hlediska toho, ze si jich byly vedomi, tak z hlediska toho, ze rozumeli, jak funguji) a vyuzivani svych moznosti v taktice boje. Nemluvim jen o AC vs Atack / Damage. Mluvim o vyuziti vsech svych moznosti, o jejich mechanickych principech, o odhadech svych moznosti (ktere vychazeji z mechanickeho uvedomelosti), o odchadech moznosti ostatnich, atd... Ono se to nezda, ale na zacatecnika toho muze byt odst. A to nemluvim o tvorbe postavy. Pokud nekomu hodime postavu na 5. urovni, muze to byt pro nej celkem obtizne. Viz. znamy problem DM a silnejsich priser.
Samozreme se to clovek casem nauci, ale zabere to nejaky cas, otazka je, kdo ho chce investoat a kdo ne.
Chi tim rici, ze pokud by tomu podobne bylo u Rune, byl bych radsi kdyby ta hra byla v kompetetivnosti zamerena jinak (a nebo aby ten soubojak nebyl tak propracovany). Ale nehral jsem to, takze jsou to stejne jen dohady :)
Autorská citace #12
29.10.2007 10:38 - Bajo
by ja
Autorská citace #13
3.7.2008 10:56 - Hugo
Huhm... Alnagu prekvapilo me, ze Rune se skutecne dostala do faze papiroveho RPG. Kdyz jsem si totiz na posledni (nebo skoro posledni) strance bruzurky k PC hre Rune precetl, ze je to v zasade reklamni kampan a (jak popsat ze je to predchudce, kdyz to vlastne predchudce v pravem smyslu toho slova neni) predstupen k RPG Rune, pocital jsem s tim, ze se jednalo pouze o zbozne prani tvurcu a nikdy to oficialne nevyslo (snad vyjma jakehosi dema stazitelneho ze stranek vyrobce human head studios). Ted se dovidam, ze jsem se mylil. Jen pro moji (no mozna nejen moji) informaci, nevis, kdy byl RPG Rune oficialne vydana (PC hra byla datovana tusim 2001, musim se doma podivat a pripadne upresnit ci opravit)
Autorská citace #14
3.7.2008 11:08 - Alnag
RPG je datované taky do roku 2001. Já zase nehrál tu PC hru, takže nevím... ale mám dojem, že to bylo vyvíjeno dost souběžně.
Autorská citace #15
12.7.2008 22:55 - Malfin
Kdo má na konci nejvíce bodů vyhrává jízdní kolo :)
Na druhou stranu to střídání GM může být vhodné pro družiny kde nikdo moc dobrodružství vést nechce.
Autorská citace #16
12.7.2008 23:06 - Alnag
No tak GMové se dají teoreticky točit i v jiných hrách. Pokud nehrajete přiliš navazující dobrodružství, tak to není velký problém.
Autorská citace #17
13.7.2008 08:36 - Malfin
Určitě. Jednou dobou jsme to řešili tak, že většina z nás měla rozjetou vlastní kampaň "s tím zbytkem". Dlouho to ale nevydrželo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090641021728516 secREMOTE_IP: 52.55.55.239