Produkty

Alnag
5.6.2008 19:16
Hunter: The Vigil
White Wolf ohlásil novou hru pro new World of Darkness - Hunter: the Vigil. Podrobnosti zde.
8.4.2011 23:45 - Nachtrose
Zase hezky vycerpavajici odpoved:-)

Tech 11HP mi na pohled opravdu prijde hodne malo, zvlaste kdyz koukam do deniku sveho patologa a ten ma 8HP. A to budou ve skupine 3-4 postavy.

A jeste abych uvedl na pravou miru to zamotavani do site ( vystrelovani ), tak zminenych STR+DEX uspechu by stacilo nasbirat i postupne. I kdyz by se zatim zase postava mohla aktivne snazit ze site dostat. Btw. pokud se nepletu, tak nWoD neco jako Vyjimecny uspech pri boji nezna, je to proste jenom 5 zraneni. Pri tom rozpusteni postavy by nebylo lepsi skrtat rovnou aggravating? Nebo aspon od faze, kdy zacne vykaslavat krev? Teda pokud k tomu vubec dojde.
9.4.2011 01:46 - sirien
Věř mi, cokoliv co má ve WoD víc jak 9 HP je dost podivné a podezřelé. Vem si, že i bojově orientovaní vlkodlaci, nejsilnější a archetypální shapeshifteři, ve své kryno/garou formě, kdy se i z těch nejslabších z nich nich stávají maniakální mlýnky na maso, se se svými boosty dostanou na nějakých... možná 12 nebo v maximu 13HP, když jsou to fakt na výdrž orientovaný cvoci. Pro spoustu lidí zvyklých na DrD/DnD a jiné systémy s průběžným HP boostem (případně d20 deriváty kde se HPčka počítaj po desítkách, ať už to má být SWSE nebo cokoliv jiného) ten přechod obvykle nesou ze začátku dost podezřívavě, jenže WoD prostě není o maxování čísel. Všeobecně platí, že cokoliv co ve WoD existuje má realistickou a rozumnou míru výdrže, takže pokud to jsi schopný zranit, tak to jsi obvykle schopný i docela efektivně zmasakrovat.
Vtip není v počtu HP, vtip je v té podmiňovací části té věty - pokud to jsi schopný zranit. Bytosti které jsou nebezpečné tím, že jsou odolné, nejsou odolné, protože by měly hromadu HP, jsou odolné, protože je hrozně těžké jim ty HP sebrat.
- Upíři považují všechna nízkoplošná zranění (malé projektily, malé čepele) automaticky za bashing (tj. poloviční účinnost, navíc o dost lacinějc regenerovatelné), protože jejich mrtvá těla to prostě neomezí. Navíc se za blood pointy mohou velmi efektivně a rychle vyléčit - a krev je nakonec všude okolo.
- Vlkodlaci v bojové formě mají taky nějakou podobnou (menší, pokud vím) rezistenci, jenomže vlkodlaci v jakékoliv formě mají zase naprosto nechutně efektivní real-time regeneraci. Rány které jim způsobíš, ať už to jsou průstřely nebo seknutí řetězovou pilou, se jim doslova zavírají a léčí přímo před Tvýma očima - a to se ani nemusí namáhat přestat Tě mlátit autem po hlavě, prostě se to děje
- Mágové se obklopují mystickými štíty. Každý z těch štítů (v závislosti na arkáně svého původu) má svou slabinu - ale je jich devět, zkus si tipnout, která to je. Když je zraníš, tak se (pokud to nejsou Life mágové, což většina není) léčí dost blbě. Jenže zkus si trefit někoho, kdo stojí o pár desítek centimetrů jinde, než ho vidíš. Nebo někoho, koho mají kulky tendenci "obtékat" v prostoru. Nebo někoho, jehož kůže je pevná jako kevlar. Nebo někoho, kolem něhož se mění vektory veškeré jemu nebezpečné kinetické energie. Nebo...
- Slasheři jsou duální, mají vždy slabou a silnou stránku boje, přičemž v té silné jsou silní a v té slabé jsou jejich zranění redukována ještě více, než u upírů (poloviční, navíc bashing a pokud získají alespoň na chvíli oddech z boje, tak se jim jeden čtvereček automaticky odmaže, jedno jestli bashingovej nebo lethalní). Můžeš mít slashera co střílí - nablízko mu něco uděláš děsně těžko (poloviční zranění + bashingové, to je jakoby měl efektivně na blízko cca 28HP, tzn. potřebuješ hodit 86 kostkama. A to neuvažuju že by se zdekoval z boje a část si průběžně odmazával) a na dálku ho sice zastřelíš relativně snadno, jenže on sám je výborný střelec s vysokou iniciativou, takže jsi v kapku nerovném postavení. Nebo naopak - je to fighter na blízko, vysoká defense, možná i nějaký armor, vysoký brawl a weaponry - rvi se s nim. Jenže Ti nic jiného nezbývá, protože na to aby jsi ho ustřílel...*
- Spiriti v materiálním světě jsou ve své čisté formě (když nikoho neposedli, nejsou materializovaní atp.) takřka nedotknutelní čímkoliv běžným materiálním. A i když jsou do někoho vtělení nebo materializovaní, tak jim tak maximálně poškodíš jejich aktuální inkarnaci. Ghosti totéž.

Tvůj antagonista není z rodu těhle "template", které ve WoD dominují, nicméně princip u něj zůstává stejný. Co záleží na tom, že ho postavy rozstřílí na hadry... když se prostě rozpadne na pavouky a někde za rohem se za hodinku nebo dvě, až k sobě svolá dostatečnou "tonáž" nových pavouků, zhmotní zpátky. Postavy ho pak můžou jít znovu rozstřílet... ale k čemu jim to bude? Budou plýtvat municí, budou stále unavenější, začnou dělat chyby, přivolávat pozornost (policie, novinářů...), dřív nebo později se přehmátnou a on někoho z nich sejme. A příště někoho jiného. Nebo si je třeba najde až budou spát, protože během své neustálé snahy o jeho zabíjení mu na sebe nechají příliš mnoho vodítek.

A i když bude postavám jedno, že to "tentokrát" rozdejchá, nemusí být střetnutí s ním žádná sranda - stačí když bude vědět, že tam postavy jsou. Když udělají nějakou chybu a upozorní na sebe během "čekačky" u další vytipované oběti dřív, než na něj skutečně naskáčí, nebo takřka automaticky ve chvíli kdy proniknou do jeho doupěte, kde to má určitě (i mysticky) ošéfované, aby se mu tam někdo jen tak nevplížil, tak na ně určitě nebude čekat jak blbec uprostřed pokoje ve stylu "tady sem, nasypte to do mě". Ne, naopak. Hezky se někde schová, má slušnej Stealth, možná na to má i nějakou pěknou Numinu, takže se bude plížit okolo, v okamžiku kdy bude mít příležitost nějakou postavu sejme (nebo třeba jen "načne", stáhne se, zase se někde schová... pak někoho přizdí ke stěně pavučinou, aby se ho zbavil, stáhne se, ostatní mu pudou na pomoc, skočí na toho co mu půjde na pomoc nejvíc vzadu...
...a i když mu to nevyjde, tak co - má svojí ultimátní regenerační schopnost, možná ho to bude bolet jak svině (dobrej důvod začít postavy nenávidět), ale za pár hodin nebo třeba za den nebo dva bude zase stát vpohodě na nohou. Teprve v okamžiku, kdy postavy zjistí, kde má tahle jeho schopnost slabinu, zničí jeho doupě, kam se koncetruje jeho mystická moc která mu regeneraci umožňuje, ho bude možné skutečně zabít. Jenže to už záporák bude mít svoje rukojmí a postavy budou načaté...

...ne, 11HP je takřka určitě dost, možná i víc, než potřebuješ.

Ohledně té sítě - pokud chceš postavu považovat za definitivně paralizovanou (nedokáže se bez cizí pomoci osvobodit***) v okamžiku, kdy postupně dostane STR-DEX úspěchů pavučinou, s tím, že dokud to nemá za plnou hodnotu tak může tyhle kumulované úspěchy odškrtávat vlastní snahou o osvobození, tak to mi přijde docela ok mechanika.

Oficiálně v boji Exceptional neni, nicméně my ho běžně hrajem - neni důvod aby to v boji neplatilo a 5 úspěchů fakt nehodíš jen tak každou chvíli. Většinou tomu dáváme nějakej bonusovej efekt - třeba to že protivník po zásahu spadne na zem, reflexivně (bolestí) upustí zbraň a tak podobně.
Stejně jako běžně hrajem pravidlo o tom, že pokud dostaneš naráz zranění, které přesahuje Tvoje hodnocení Staminy (jedno jestli v Bashing nebo v Lethal) tak si musíš hodit aspoň jeden úspěch na čistou Staminu** abys mohl dál pokračovat v boji - pokud to nehodíš, tak další kolo nemůžeš dělat žádnou náročnou činnost (zejména ne útočit - je to vlastně následek šoku)
Ohledně toho jedu - to proškrtávání zranění je především pro navození dojmu, takže bych ze začátku jel lethaly a pak tam možná udělal to že bych změnil nějakej už obdrženej lethal na agravated (buď samostatně nebo při dalšim obdržení lethalu), s tim že na konci by postava se 7HP skončila třeba na 3 agravated a 4 lethal. Škrtat rovnou agravated mi přijde dost nerozumný, protože by to znamenalo, že postava je pořád schopná fungovat a pak najednou instantně zemře, což trochu nesedí k představě toho postupného selhávání orgánů se kterym třeba může skončit v nemocnici (a nesedí to ani k tomu antagonistovi - kdyby to takhle fungovalo tak to jeho oběti zabije hrozně rychle a znemožní mu to aby si nějaké ještě živé držel v pavučinovém kokonu jako svačinku na později)


* čtenáři zápisků ze hry Plán B vědí, o čem mluvím
** uvažuju jestli do toho hodu nezačít počítat i Survival, je to takovej otloukanej skill, tak by dostal nějaké pěkné využití navíc
*** miluju scénu ze StarGate Atlantis, když wraithi unesou Ronana a McKaye a na tý lodi je zavřou do těch slizovejch pohyb znemožňujících kokonů, načež McKay tam začne řvát jak hrozně umřou, Ronan mu řekne ať drží hubu nebo ho podřízne, McKay se ho začne hystericky ptát jak to asi tak chce udělat, když je odzbrojili, svázali a zaleptali do kokonů a Ronan najednou ten kokon zevnitř rozerve kudlou, prořeže se ven a lakonicky prohodí, že vždycky na nějakej nůž nakonec zapomenou. Ostatně tohle je taky geniální scéna na tohle téma
9.4.2011 11:36 - Nerhinn
sirien: Ach jo, ty o tom umíš tak hezky mluvit. Mám teď takový intenzivní pocit, že moje dvě krátké návštěvy do světa WoD byly úplně o ničem...
9.4.2011 13:46 - Nachtrose
Nerhinn: az na dalsim srazu Sirien "spidermana" povede, tak se muzes klidne pridat ;-)
10.4.2011 01:41 - Nachtrose
Cistou nahodou nemate nekdo Hunterske character sheety v excelovym formatu?
10.4.2011 18:08 - Khardix
V Excelovým formátu neexistujou, nebo o tom aspoň nevím, ale dají se najít editovatelná PDF (viz. Mr. Gone). Jejich nevýhoda je v tom, že se nedaj uložit, ale musíš rovnou tisknout :(
10.4.2011 18:56 - sirien
lze je tisknout do souboru (pdf)
10.4.2011 19:46 - Nachtrose
Jo, Mr. Gone znam, me slo spis o to, abych to mohl parte prelozit. Anglictina zadne terno u nich.
10.4.2011 20:23 - Nachtrose
A jeste jedna takova pitomost, ale nejak se mi to nedari dohledat: v hunterskych sheetech je pred kazdym skillem ctverecek, mate nekdo tuseni k cemu? Jsem si nejdrive myslel, ze zaskrtnutej ctverecek = specializace, ale kdyz jsem si ted nasel HtV: Keepers, tak tam nejsou ctverecky a specky vzdy stejne... o.O
10.4.2011 20:39 - Macintoush
Označují se tím asset skilly z Profese. Je to jediný způsob jak označit výběr 3. skllu na Profession Trainingu 2. Pro one-shot na nic.
10.4.2011 20:55 - Nachtrose
Aha, dik. Na tu ukazku planuju prof. trening vypustit stejne uplne. Skoda meritu :-)
10.4.2011 21:20 - sirien
Škoda meritu?
Professional training je jeden z těch hustších meritů, které mají hunteři k dispozici a tedy i jedna z těch mála výhod, z nichž mohou těžit. Alespoň v porovnání s mortaly.

Vezmu si skill prof. training na hodnotě 3. Získávám 3 výhody, které se přímo pojí s mou profesí (tuším že to je třetí asset skill, něco se specializací a ještě něco... přesně si pamatuju až 4 a 5) a ještě k tomu navíc získávám zdarma merit contacts v hodnotě professional trainingu pro kontakty spjaté s mou profesí.
Pokud budu hrát soukromého detektiva a vezmu si prof. t. 3, tak si můžu jen tak z hecu vzít kontakty na policii, novináře a mafii (případně místní policii, bulvární novináře a ruskou mafii, záleží jak podrobně se to hraje) a ještě k tomu mám zvýhodnění v oboru své profese a na sheetu meritem podložené oprávnění k akcím, které by mortál sice provést vzásadě mohl, ale vedlo by to k pozvednutému obočí, zatímco já to můžu zahrát obratem (v případě Plánu B jsem to využíval třeba když jsem se jako soukromý vyšetřovatel přihlašoval k fake identitám (různé komise, kontroly, FBI...), když jsem se někam vloupával (na 6tkové moralitě kde to je pořád pochybné mi to ST ignoroval s tím že vstupovat někam kde nemám co dělat a hrabat se tam ve věcech je prostě to, čím se živím) atd.

EDIT: a samozřejmě, stále si můžu vzít ještě běžný merit contacts a tím získat kontakty které s mou profesí nesouvisí, nebo se tak v budoucnu značně exp-levněji dostat k dalším kontaktům, které potřebuji. 6 okruhů kontaktů běžně stojí 42 expů (2+4+6+8+10+12) a ještě navíc k tomu musím ukecat ST a fakt tvrdě odehrát (nebo zaplatit nebo něco) skutečnost, že si beru 6tkový merit, což je krajně neobvyklé a problematické. Hunter se k 6ti kontaktům dostane pomocí kombinace prof. t. a contacts za 24 expů (cca polovina), má to úplně vpohodě (nikde nemá nijak výjimečnou hodnotu, jen 2 běžné trojky) a ještě k tomu má navíc bonusy ke své profesi
12.4.2011 16:39 - Nachtrose
Vim, ze to by patrilo spis do jine diskuze, ale nemate nekdo titulky s Sirienem spominane Special Unit 2?
24.10.2011 17:06 - Gurney
Naprosto stylové plakáty k Hunterům. Sice jsou ze zombie vyvražďovačky Left4Dead (v koopu velmi zábavná věc mimochodem), ale přijde mi že mají strašně hunterský feeling a taky se mi hrozně líbí ta skupinka hlavních hrdinů - žádní profíci, ale totálně nesourodá parta, kterou okolnosti donutily spolupracovat jak nejlíp umí.







A jeden obzvlášť WoDčkový:

24.10.2011 18:28 - Night of Triumphator
Super inspirace pro tier 1 hraní. I když ten strý týpek beztak zakládal Odbory (nebo Cibuli podle Phily) :-)
25.10.2011 18:47 - Ebon Hand
Gurney, na tom posledním plakátu ti je ten starý docela podobný, takhle budeš vypadat za 30 let. :-)

Jinak plakáty jsou super a ještě po hraní na Dálavě jsem celý nažhavený!!!
26.10.2011 00:01 - Gurney
No ne že by mi ten týpek nebyl sympatický, ale za třicet let je to ještě trošku brzo :)

Jinak po cestě z Dálavy jsme o hunterech vedli poměrně dlouhou diskuzi a od té doby do nich mám dost chuť.
26.10.2011 00:11 - Arya
Hele to je nás víc :)
26.10.2011 00:13 - Nerhinn
Gurney: Taky mě to ještě nepustilo :)
26.10.2011 00:45 - Shako
Gurney píše:
Jinak po cestě z Dálavy jsme o hunterech vedli poměrně dlouhou diskuzi a od té doby do nich mám dost chuť.

Pockej, ja myslel, ze my jsme vedli dlouhou dizkuzi po ceste autem. A nepamatuju se, ze bych jel s tebou:D Takze to navnadilo tolik lidi? Ale ty si ani nehral, ne?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082840919494629 secREMOTE_IP: 3.142.98.108