Kolemjdouci: tak, ten system by na to mel byt staveny. Na druhou stranu, on je docela husty (as in, ma hodne cislicek a skillu a traitu a tak, ac predpokladam ze hody a takovy veci jsou jednoduche) a pusobi tradicne simulacne, coz muze nekterym lidem zkazit zabavu, protoze je tam toho proste moc co se musi precist. Ale autori rikali, ze jejich cilem je udelat ten system tak aby byl co nejjednodussi, aby co nejmin prekazel, protoze hlavni devizou hry je propracovany herni svet.
Jinak ke GURPS bylo Transhuman Space, coz bylo to co rikas (az na to, ze tou dobou se tomu jeste nerikalo singularita a tak), s novodobym sovetskym svazem na marsu, spoustou biotechnologii, AI na kazdym rohu, a tak, ale melo to dva problemy, jednak GURPS (protoze tam jednou vymenis telo a uz se zblaznis ze statistik -- EP je schvalne delany tak, ze nejaky telo ti prida nejakej bonus, ale dal te to nemusi zajimat) a taky to, ze ta hra byla hrozne obsahla, a mela problem s tim "hej, cool, ale co budeme delat" jakej se da najit misty treba u nekterejch WoDu.
EP tohle resi tim, ze te nastrci do role "agenta proti apokalypse", i kdyz samozrejme muzes hrat neco jineho, podobne jako te shadowrun nastrci do role shadowrunera i kdyz muzes hrat poulicni gang nebo korporatni hit-squad. Ono ostatne v tom layoutu te postavy je videt ze to delaji panove z catalystu.
Plus se mi libi ta terminologie. Egocasting? Egobridge? Resleeving? Muhe :)