Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
12.12.2016 12:40 - ShadoWWW
Taky na variabilním "legendovém" fluffu je dobrý, že když do bestiáře napíšeš: "Obecně se věří, že je to takto a takto, ale ve skutečnosti je to takto," tak si piš, že si to přečte nejen PJ, ale i hráči a pak už v tom není žádné překvapení. Když napíšeš: "Možná je to takto, ale možná taky takto, nebo úplně jinak," tak i hráči, co si přečtou bestiář, pořád neví, jak je to v jejich herním světě doopravdy a stále je v tom jisté napětí.
12.12.2016 12:42 - Gurney
Já hodně fandím přístupu, kdy ke každé nestvůře (nehráčské postavě, organizaci, ...) existuje hned několik legend a spousta teorií a žádný kánon neexistuje. Jednak to dělá mnohem tajemnější svět, jednak je pak bestiář zajímavá kniha i pro hráče, ne něco, co si GM syslí v knihovně.
12.12.2016 12:44 - York
ShadoWWW píše:
Můžeme se samozřejmě bavit o tom, nakolik jsou fakta ve smyšleném světě a pravidlech skutečně fakta.


Tím, že to napíšeš do bestiáře, z toho fakta děláš.
12.12.2016 12:52 - ShadoWWW
Ani ne, viz Gurney.
12.12.2016 13:03 - York
Já na tom mám prostě jiný pohled, no. Nijak mi nevadí, když si hráči nastudují "tajné" informace. Je to klasický přístup třeba v Shadowrunu, kde player knowledge hraje podstatnou roli - hráč se při hraní Shadowrunu tak trochu stává shadowrunerem. Samozřejmě je to pak třeba odfiltrovat při hraní nezkušené postavy, ale to je základní skill hráče RPGček a nepřijde mi to jako dostatečný důvod, proč se ochudit o radost z objevování.

Od bestiáře (a obecně od jakákoholiv materiálu ke hře) prostě očekávám nějakou přidanou hodnotu - když tam najdu jen to, co běžně improvizuju, tak ji tam prostě nevnímám.

edit: Předpokládám, že ten odlišný pohled pramení z toho, že většina hráčů v příručkách hledá pomoc s improvizací, zatímco já tam hledám přesný opak - konkrétní věci, s jejichž vymýšlením bych musel strávit hodiny přípravou. Na improvizaci nepotřebuju a nepoužívám žádné meteriály.
12.12.2016 13:11 - Gran
Zrovna legenda u potvory v Bestiáři mi přijde jako ten druh fluffu, který je super-snadné odstranit a nahradit vlastní.

Edit: bohužel to hodnotím z pohledu někoho, kdo Bestiáře (DrD+ i DrDII) prakticky jen prolistoval.
12.12.2016 13:16 - Gran
York píše:
většina hráčů v příručkách hledá pomoc s improvizací, zatímco já tam hledám přesný opak - konkrétní věci, s jejichž vymýšlením bych musel strávit hodiny přípravou.


Takže, když vezmu příklad toho Vlka, raději než psát, že si chodí smlsnout na ovcích, tam dát raději... co přesně vlastně? Zrovna vlk není mýtický tvor, má smysl se vůbec pokoušet přivymýšlet mu nějaké... legendy/pověsti?
Nebo je v pořádku, když budou mít "obyčejné potvory" v bestiáři věnováno méně místa (třeba jen staty/čísla) a rozepsaný fluff najdeme jen u těch zajímavějších ("mýtických" apod.)?
Nebo by to vypadalo blbě a i u Vlka či Veverky by se měla nacházet nějaká zajímavá informace, "něco co vás ve škole neučili"? .)
12.12.2016 13:21 - York
Gran píše:
Takže, když vezmu příklad toho Vlka, raději než psát, že si chodí smlsnout na ovcích, tam dát raději... co přesně vlastně?


Nic. Nebo případně nějaké geografické informace, třeba že v jižních zemích žijou tahle divoká zvířata: <soupis> a na severu tahle: <soupis> - sice by to šlo i vygooglit, ale stručný přehled neuškodí. Může se to hodit třeba proto, že některé postavy si mohou chtít nějaké divoké zvíře ochočit. Víc než jedno heslo pro "common wild beasts" ale fakt nemá smysl.
12.12.2016 13:25 - ShadoWWW
Gran píše:
Nebo je v pořádku, když budou mít "obyčejné potvory" v bestiáři věnováno méně místa (třeba jen staty/čísla) a rozepsaný fluff najdeme jen u těch zajímavějších ("mýtických" apod.)?

Myslím, že je to v pořádku.
12.12.2016 13:53 - Quentin
Já myslím, že mě a Gurneymu se líbí tenhle styl, kde není poznat, co je a není pravda, a vypravěč si to postaví podle potřeby a)kampaně b)systému c)settingu. Důležité je, abys čtením monster manuálu dostal víc nápadů, než bys byl schopný vyplodit vlastním brainstormem cestou v tramvaji na hru.

Alternativně můžeš mít monstra popsaná klasicky, ale musí být opravdu originální a zajímavá. Nejen další varianta orka, draka a vlkodlaka. Něco jako tohle.
12.12.2016 14:05 - LokiB
York píše:
Nic. Nebo případně nějaké geografické informace, třeba že v jižních zemích žijou tahle divoká zvířata: <soupis> a na severu tahle: <soupis> - sice by to šlo i vygooglit, ale stručný přehled neuškodí.


to bude ale validní jen pri real Earth settingy, ne? resp. pro jeden konkrétní setting.
trochu jsem se ztratil v tom, kdo zastává zadrátování settingu do pravidel a kdo ne, tak se omlouvám ,jestli to je přístup, který tobě právě vyhovuje.

K čemu většině lidí bude info o tom, která zvířata žijí na severu a která na jihu, když třeba žádný obdobný sever a jih nemají ve svém settingu?
zatímco třeba informaco o tom, že vlci loví ve smečkách, smečká má zpravidla X jedinců, z toho 1 bývá alfa uber samec (staty), 3-5 takový nadsamci (staty) a ostatní běžní vlci.
jejjich taktikou je převážně .... uštvat zvěř, oblíkčit ji, útočit na slabě, atd atd ... co kdo usoudí, že je rpo vlky v daných proavidlech typické.
jestli někdo smečku vlků improvizuje, tak tohle prostě odignoruje
12.12.2016 14:08 - Gurney
Qentin: zrovna jsem chtěl postnout Flailsnaila z Hack&Slash. Plus tedy by se do výčtu faktů hodily nějaké staty, aby tu potvoru fakt šlo vzít a použít po nalistování správné stránky.

Quentin píše:
Důležité je, abys čtením monster manuálu dostal víc nápadů, než bys byl schopný vyplodit vlastním brainstormem cestou v tramvaji na hru.

Přesně
12.12.2016 14:16 - LokiB
Gurney: v DnD naproti tomu už několik verzí zpět šli cestou, že řekli: Při hodu Knowledge (XYZ) proti DC A, zjistiší tohle, B, zjistíš navíc tohle, C, navíc tohle ... atd.
aby odlišili (i když velmi primitivně) že některá postava zná něco líp a některá hůř.

Barbar, který právě slezl z hor asi nebude o mořských pannách vědět to samé (ani co se legend týče), jako námořník, co vyrostl na mořském břehu a lodní palubě.
Jak to budeš rozlišovat v těch 2k6 goblins u možské panny, to mi není jasné .. počtem legend? které mohou jednotlivé postavy znát?
12.12.2016 14:16 - Aegnor
LokiB píše:
zadrátování settingu do pravidel

Hmm... možná mě napadlo, kde přesně je ten problém, proč si u tohohle nerozumíme.

Výrazem "zadrátování settingu do pravidel" je myšleno "zadrátování settingu do mechanik." To, že příručka obsahuje nějaký defaultní setting je něco jiného a s tím nikdo problém nemá.
12.12.2016 14:18 - York
LokiB píše:
to bude ale validní jen pri real Earth settingy, ne? resp. pro jeden konkrétní setting.


Jasně, tohle by bylo užitečné pro případ, že bys psal bestiář ke konkrétnímu settingu.

V tomhle vyhraněné preference nemám. Jsem rád, že DrD bylo settingově hodně volné, ale campaign settingy mají samozřejmě taky své místo.

BTW ze všech bestiářů ever jsem nejvíc četl a používal ten ze starého DrD.
12.12.2016 16:53 - Gran
Teď jak byste pojmenovali hru, která by měla nést jméno Dračí Doupě? A být tedy svým způsobem nástupcem všech českých dračích doupat? (nebo se nástupce Dračího Doupěte nemusí jmenovat Dračí Doupě? Nevěřím ;D)

Pracovní název budiž "Už zase dračák". ;)

P.S. Ne že bych na něčem takovém teď dělal, to já si "jen tak" přemejšlím. .)
12.12.2016 17:06 - Šaman
Dračák, samozřejmě.
12.12.2016 17:21 - Aegnor
DrD2.6+
12.12.2016 17:33 - sirien
Gran: to je zajímavá otázka - jak sjednotit totálně rozjebanej branding.

POKUD bys utnul všechny předchozí verze (tj. naprosto zatnul vydávání a support 1.x, + a II a všechno co máš na skladě si poslal do antíků), pak by to asi bylo nejlepší a srovnal bych se s tim nějakým velmi jednoduchým způsobem. Třeba bych to nazval jen "Dračí doupě" - žádné jiné by nebylo poruce, bylo by to automaticky to dračí doupě.

Alternativně bych tomu dal nějaký podtitul, který by udělal diametrální skok pryč v edicích (třeba "Dračí doupě: 5. edice") nebo který by to ujednocoval nějakým naznačeným posunem (něco jako "Dračí doupě: Nová dobrodružství" - to je zrovna blbě znějící, ale typově tak něco).


Pokud by to mělo existovat paralelně těm aktuálním verzím, tak to je poněkud voserový. Šlo by použít ten ediční odskok, ale ty paralelní edice v tom budou dělat bordel, tam by pak bylo potřeba asi šáhnout po nějakym hodně odlišujícim podtitulu (rozhodně ne nějaké blbé plus, mínus, dva...), třeba něco jako "Dračí doupě: Epický odkaz" nebo tak něco.
12.12.2016 17:46 - LokiB
sirien: "Dračí doupě" by bylo fajn ... jak se ale vypořádat s těmi, co to tu nečtou a půjdou do krámu a tam uvidí "Dračí doupě" ... "ahaaa, to už dávno mám, tak to nic". no, dá se na ně vy...kašlat.

Takže "Dračí Doupě: Nová generace" ;)

Šaman: prokleju každýho, kdo by chtěl vydávat cokoli s dementním dětinským názvem "dračák"! :P

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081368923187256 secREMOTE_IP: 3.80.155.163