Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
17.6.2019 23:23 - Jerson
LokiB píše:
tvé přesvědčení, že DnD 5E velmi dobře nahrazuje Dračí Doupě, nemusí sdílet všichni. A asi ani nesdílejí :)

Nemluvím o tom, kdo ho za jak dobrou náhradu považuje, ale o tom, čeho si všímám při mluvení s hráči. Snad všichni ti kteří zkusili DrD a DnD 5e zůstali u hraní DnD. Samozřejmě ti kteří hrajou DrD a nemají potřebu zkoušet něco jiného na něm zůstávají, ale ti nepotřebují žádnou jinou verzi DrD, která není "opravené staré DrD".
17.6.2019 23:34 - Šaman
Tak nám třeba svět DnD ani DrD2 nevyhovoval. Nešlo o pravidla, ale o feeling světa a prostředí. DnD je prostě něco jiného. A ano, zkoušeli jsme ještě za dob DnD 3.5e když všichni ujížděli na Baldur's Gate. Ale pro dračák to nebylo.
18.6.2019 00:09 - LokiB
A přitom Baldurs Gate je z doby ADND, co se feelingu týče.
18.6.2019 07:55 - malkav
"Feeling světa a prostředí" ... Pardon že se v tom občas šťourám, ale tohle opravdu nějak nemůžu pochopit. Osobně nevnímám pravidla jako určující pro svět a prostředí, i když to samozřejmě mohou do jisté míry ne/vhodněji podporovat. Pokud má někdo náladu a trpělivost, mohl by mi to zkusit přes soukromé zprávy vysvětlit, jak to chápete vy, pro které jsou pravidla více určující? Nechci tu vířit nějakou nekonečnou debatu s veřejnými hádkami.
18.6.2019 09:07 - Tadeas
malkav píše:
...

Třeba rasy, astrální démoni, theurgové, chodcův meč, bestiář a podobné věci. Jsou to prostě jak pravidlové, tak i settingové nástroje. Třeba ve FR nejsou krollové, démoni fungují uplně jinak, o nějakém slavném theurgovy jsem také nečetl a ty monstra jsou dost odlišná. Chtělo by to tak moc uprav aby se FR dalo hrát v systému DrD, že už by to nebylo FR ale nový setting bez gnollů, půl orků a podobne. Než se snažit to násilím roubovat je snažší vytvořit nový svět kde ty věco z DrD prostě fungují přirozeně.
18.6.2019 09:08 - LokiB
malkav: tak třeba to, kolikrát musíš do který potvory praštit mečem, abys ji vyřídil, se v různých herních systémech liší.
pak máš nějaká ikonická kouzla či schopnosti, které jinde nejsou.
ikonické příšery
18.6.2019 09:12 - ShadoWWW
Mně DrD+ připomíná hru Chivalry & Sorcery, která vznikla 3 roky po 0D&D jako reakce na realističtější hru. Hra měla simulovat středověkou Francii. Byla ale, podobně jako DrD+, mechanicky značně složitější a našla si zalíbení jen u hardcore fanoušků historie.

V roce 2000 vyšla nová edice (označovaná jako Rebirth) a poté v roce 2011 zatím poslední, odlehčená Essence edice (označovaná jako Rebirth 1.1).

Záměr této hry i cílová skupina je podobná jako u DrD+.
18.6.2019 09:14 - ShadoWWW
LokiB: Mohl bys napsat deset ikonických příšer DrD, které nejsou nikde jinde?

My jsme se s Gurneym před lety zabývali myšlenkou převést ikonické věci z DrD 1 do DnD 5e. Nakonec jsme skončili u toho, že:

  • Pro nové hráče to není až tak přínosné.
  • Staří harcovníci DrD 1 buď zůstanou u DrD, protože DrD, nebo
  • Si tam ty věci, co chybí, převedou sami podle své chuti a na míru sami. (Tak, jako třeba Log si převedl alchymistu.)
Za povšimnutí stojí, že autoři DrD+ ani DrD II nepřevedli spoustu těch ikonických věcí (astrální démoni, theurgové, chodcův meč, bestiář).
18.6.2019 09:23 - Jerson
malkav píše:
Osobně nevnímám pravidla jako určující pro svět a prostředí

DrD+ bylo postavené na myšlence, že pravidla ten feeling světa dost zásadně určují - což pro podrobné mechaniky založené na výpočtech opravdu platí, zatímco jiná pravidla podobu světa můžou určovat méně. V DrD+ je to ale třeba i množství vazeb mezi tvory a předměty a možnosti jejich využívání, které svět jasně vykresluje.
Z mechanických věcí to je třeba výška a vzdálenost skoku, která určí,zda půjde o přízemní fantasy, wuxia filmy se skoky přes stromy, nebo Marvelovské universum s kilometrovými skoky.
18.6.2019 09:35 - LokiB
ShadoWWW píše:
Mohl bys napsat deset ikonických příšer DrD, které nejsou nikde jinde?


Psal jsem o feelingu ADND, ne DrD.
Třeba owlbear, bugbear, gnoll ...
18.6.2019 10:12 - ShadoWWW
Aha. Ale to, že je v DnD nějaká nestvůra nebo povolání navíc přece nevadí. Prostě se jen v DrD světě nebudou používat, ne?
18.6.2019 11:03 - LokiB
mně to nevadí ... to bylo jen do diskuse, jestli některé systémy atd mají svůj feeling ... tak říkám, že ano. když hraješ ADND, tak očekáváš, že taková příšera padne po tolika úderech, že tam vůbec taková příšera bude. když pustíš na PC Baldurs Gate, tak aniž bys to věděl, tak na tebe to DnD dýchne ... to není + ani -, jen mi to přijde jako fakt.
Takže rozhodně přítomnost nějaké nestvůry v DnD navíc nevadí :)
18.6.2019 12:16 - malkav
No já si právě to přenesení gnolla do DrD umím celkem dobře představit. Použiji prostě atributy skřeta + má zvířecí/psí smysly. Svého času jsme převáděli DrD rasy do GURPS (bez compendií) ... nakonec jsme dospěli k názoru, že je to vlastně zbytečné a hrát elfa jde i bez nějakého složitého přenášení archetipů (prostě je to humanoid, kterého hraje hráč buď s charakterem podle Tolkiena nebo Sapkowského nebo jiného autora).

Ano, DrD je určitě omezeno na určitý žánr a spaceoperu v tom bude hrát člověk asi složitě. Nicméně nechápu to určení "svět podle DrD". Hrál jsem u tří různých PJ a každý ten svět měl jiný feeling.
18.6.2019 12:26 - York
malkav píše:
o já si právě to přenesení gnolla do DrD umím celkem dobře představit.


Pointa imho byla spíš v tom, že v dračákových světech gnollové, drakoniani a podobně nejsou.

Já mám tenhle problém i mezi různejma edicema DnD - svět ADnD 2e mám docela rád, ale od 3e dál se do něj míchají prvky, který mi nesednou.

Jasně, můžeš to samozřejmě ze svojí hry vyházet. Když jsou to ale hratelné rasy přímo v základní příručce, tak je dost blbý to hráčům zakazovat...
18.6.2019 12:35 - ShadoWWW
York píše:
Jasně, můžeš to samozřejmě ze svojí hry vyházet. Když jsou to ale hratelné rasy přímo v základní příručce, tak je dost blbý to hráčům zakazovat...


Toto je podle mě zásadní diskuze.

Kde začíná a končí to zakazování? Co když PJ rozhodne, že se pojede podle základních pravidel (4 rasy, 4 povolání bez oborů)? Co když rozhodne, že se pojede jen podle PHB bez featů a multiclassu? Nebo jen PHB, a ne Xanathar? A co když PHB+Xanathar, ale ne monster rasy z Vola? Co když vydaný setting nějaké rasy nebo obory zakazuje nebo upravuje (Dark Sun hobity, Asterion theurga apod.)? Co když během rozjeté kampaně vyjde nová příručka s novými rasami/povoláními/obory?
18.6.2019 12:37 - Aegnor
ShadoWWW: PJ by dle mého názoru neměl rozhodovat, měl by si s hráči promluvit a dojít ke kompromisu.
18.6.2019 12:43 - York
Aegnor píše:
PJ by dle mého názoru neměl rozhodovat, měl by si s hráči promluvit a dojít ke kompromisu.


No, ono je to spíš tak, že jako GM oslovíš hráče s nějakou představou hry a buď je pro to nadchneš nebo ne. Když se nějakému potenciálnímu hráči nebude líbit, tak prostě najdeš jiného. Jen je to holt těžší, než když můžeš do inzerátu napsat "hledám hráče na kampaň podle standardních pravidel DnD 5e").
18.6.2019 12:50 - sirien
York píše:
Jen je to holt těžší

argumentation (if not citation) needed.
18.6.2019 13:04 - malkav
Nemusí přímo zakazovat, ale pokud např. drakorození nejsou vůbec na daném kontinentu a když už, tak jsou to výrazní exoti a místní na ně budou dost nepříjemně reagovat, tak si takovou rasu v zájmu "normální" hry asi málokdo vezme.

Na druhou stranu se před hrou představuje svět. Pokud má PJ/GM vytvořený předem sandbox, pak má určitá pravidla a nastavení. V takovém případě se podle mého může domluvit s hráči, že některé věci prostě nejsou.

Osobně jsem toho názoru, že není třeba využívat všeho, co je v pravidlech. Naopak pokud tam něco není, tak to neznamená, že se to při hře nesmí použít (např. vyjednávání válečníka s alchymistou v DrD).
18.6.2019 13:20 - Jerson
malkav píše:
Ano, DrD je určitě omezeno na určitý žánr a spaceoperu v tom bude hrát člověk asi složitě. Nicméně nechápu to určení "svět podle DrD". Hrál jsem u tří různých PJ a každý ten svět měl jiný feeling.

A hrál jsi i fantasy svět podle úplně jiných pravidel, abych byl schopen vidět rozdíl? Je celkem jasné, že se tři světy tří různých PJjů budou lišit, asi jako se liší zážitek jízdy v BMW, Land Roveru a Lamborginy, ale teprve když si sedneš do letadla, třeba jen ultralightu, dojde ti rozdíl mezi jezděním a létáním, a rozdíl ve feelingu.

Když jsem vedl fantasy CPH, tak se mnou hráli hráči, kteří znalo Dračák, a i když obojí bylo stylem podobné, tak feeling z těch světů měli o celou kategorii jinde. Fungovaly jiné věci, magie byla zcela odlišná, i když na pohled podobná, nestvůry měly jiný význam, atd.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066498994827271 secREMOTE_IP: 54.226.226.30