Produkty

kin
5.11.2009 11:59
Akční systém
Chci se zeptat, znáte nějakej systém určenej hlavně na akční scény, souboje, honičky a tak?
(představte si počítačovou střílečku, tak nějaký pravidla rpg, který by přímo podporovali tenhle typ hraní a dokázali ho navodit...rychlá akce, emoce, adrenalin,...)

Nebo jakékoliv typy-triky.
(vím o článku od siriena tady na d20tce + dobré používání hudby, ale něco dalšího?)

A nechci nějaký propracovaný soubojový systém alá DnD 4E (ten je skvělý, ale nění tak akční jak bych chtěl, je spíš taktický)

Napadli mě tak akorát WoDy...napadá někoho lepší systém?
Autorská citace #1
5.11.2009 12:04 - sirien
Ach jo. Dřív nebo pozdějc tu někdo URČITĚ řekne Wushu.
A bude to pravda.
Jenže... Wushu je děsivě specifický, možná Ti sedne, možná ne, je určený hlavně pro akční scény v čínském stylu a o nic jiného se nestará.

Ten článek ode mě - zpětně bych rád poznamenal, že se tam věnuju hodně specifickému přístupu a i tak to je místy takové ošemetné... může Ti to sednout, ale zacházej s těmi radami s citem.

WoD je na tohle super v tom že je relativně rychlé. Nicméně bez použití Armory, Dogs of War a podobných věcí kde najdeš bojové merity a věci je takové lame (oprávněně - většina lidí totiž v boji je dost lame)
Velmi v tomhle směru pomůže zachování nového systému, ale přechod na starý systém poškození, který je o dost radikálnější.
Autorská citace #2
5.11.2009 12:04 - Jerson
(Edit) Sirien mě předběhl, ale stím co napsal souhlasím (konec editu)
Wushu - v něm se cokoliv jiného než akce dost dobře ani hrát nedá, nebo dá, ale nejsou pro to pravidla. Ale nepovažuju ho za moc dobrý, je vyčerpávající (vyčerpává fantasii a síly hráčů), i právě kvůli omezenosti.

A potom systém příběhových zvratů, ten jsem taky dělal hlavně kvůli akčním scénám.

Nevzpomínám si na žádný další s tímto určením, který bych hrál .
Autorská citace #3
5.11.2009 12:05 - sirien
Ha, o zlomek vteřiny dřív.
A VĚDĚL sem že tu prostě někdo to pitomé wushu zmíní :)
Autorská citace #4
5.11.2009 12:13 - kin
Wushu...jo, to jsem zapoměl :)
Ale to bych asi nechtěl, chci trošku "tradičnější" rpg > vypravěč má hlavní slovo (dnd, wod apod.) a chtěl bych v tom hrát moderní akci
(co mě k tomu nakoplo bylo CoD Modern warfare 1 a intra k dvojce, tak něco v tom stylu)

Na systém příběhových zvratů kouknu ;)
Autorská citace #5
5.11.2009 12:14 - Corvus
Wushu. :D

moj nazor je tu (hlavne sa treba zbavit predsudkov ze je to *len* na cinske kungfu)

inak akciu riesi zaujimavo napr. Feng Shui a povedzme este Extreme Vengeance
Autorská citace #6
5.11.2009 12:15 - Jerson
Hm, tak SPZ není tradiční vůbec, nevyskytuje se v něm náhoda a Vypravěč je při popisu a vyhodnocení akce vázán pravidly stejně jako hráči.
Autorská citace #7
5.11.2009 12:18 - Sosáček
sirien píše:
WoD je na tohle super v tom že je relativně rychlé. Nicméně bez použití Armory, Dogs of War a podobných věcí kde najdeš bojové merity a věci je takové lame (oprávněně - většina lidí totiž v boji je dost lame)


To sice jo, ale malokdo je lame tolik ze by nekoho strelil ctyrikrat pistoli do bricha a ten strelenej odesel (bez jakehokoli nepohodli, pochopitelne) a za tyden byl naprosto v pohode.

System zraneni ve WoDu je opravdu, opravdu spatnej.

Wushu by urcite slo -- dokazu si predstavit jak v nem hrajes honicky a tak. Fate muzes pouzit, zvlastepak Fate3 muze byt zajimavy, i kdyz trochu meta. Ale zas je hodne akcni a ne takticky :)
Autorská citace #8
5.11.2009 12:21 - Sosáček
Ale o tom Fate3 fakt uvazuju. Nekde na Siti se vali temer celyt ext spirit of the century, tak kdyz zmensis drsnost postav a odignorujes stunty (ktere jsou vlastnim subsystemem slozitejsim nez celej Fate3) ak to muze fungovat. Nebo najdi diaspora rpg, melo by to nebyl tak pulpovy jako sotc a tudiz vhodny a tak.
Autorská citace #9
5.11.2009 12:41 - sirien
Dopis z Marseille píše:
To sice jo, ale malokdo je lame tolik ze by nekoho strelil ctyrikrat pistoli do bricha a ten strelenej odesel (bez jakehokoli nepohodli, pochopitelne) a za tyden byl naprosto v pohode.

Hrál si někdy airsoft?
Protože od té doby co si ho občas zahraju miluju kecy typu "na dva metry nelze minout" - s Felouen bysme mohli vyprávět o tom jak sakra těžký je trefit se na metr a půl, když po Tobě ten druhej střílí taky.
A to šlo jen o debilní plastový kuličky.

Co tim chci říct je, že když někomu s 8HP napálíš dvakrát po jednom a dvakrát po dvou dmg, tak to nemusí vůbec znamenat, žes ho čtyřikrát trefil. Jednou to mohlo jít mimo a on jen blbě ustoupil a praštil se do hlavy. Podruhý si vyvrknul kotník jak se hystericky schovával za něco když si na něj střílel. Pak ho trefila do břicha odražená kulka a zaryla se do masa. Teprve posledním zásahem mu střelíš do remene a přetneš nějakou středně důležitou tepnu.

Pak Tě někdo majzne pohlavě.
Dotyčný se zvedne a po jedné noze odpajdá, držíc si krvácející ruku, s lehkým otřesem mozku... v nemocnici mu vyndaj kulku, zašijou rameno a zafixujou kotník a druhej den může odejít s minimálním zraněním.

Je to prostě o tom jak to interpretuješ - a ten systém je takhle nastavenej právě proto, aby tohle umožňoval. Systém zranění je udělanej pro dramatičnost těch scén.

Píše:
System zraneni ve WoDu je opravdu, opravdu spatnej.

není pravda. Není nijak úchvatný, ale není špatný, je vcelku obyčejný.
A při správném zacházení se s ním dá velice dobře pracovat, aby to dávalo smysl a vytvářelo smysluplné výsledky.
Autorská citace #10
5.11.2009 12:53 - kin
Tak zatim všem díky, kouknu na systémy co neznam a přečtu (aspoň trochu, jestli mě chytnou)
Wushu určitě není špatný, ale nějak to není to co hledám. Teda aspoň myslim.

Abych napsal pro co to přesně chci:
mám chuť rozehrát nějakou mini kampaň (tak šest až osm her) nějaký speciální jednotky (SAS apod.), a chci tam hlavně akci, ale i takový scény jako je hackování, stealth akce apod.

Systémů mám na výběr asi dost (pokud by ale někoho ještě jakýkoliv napadl, nebudu se tomu bránit ;)), chtěl bych se ještě zeptat jestli máte nějaký svý triky, který používáta na navození adrenalinu, akce, lítání kulek okolo hlavy, krytí se apod.
Autorská citace #11
5.11.2009 12:58 - Sosáček
sirien píše:
A při správném zacházení se s ním dá velice dobře pracovat, aby to dávalo smysl a vytvářelo smysluplné výsledky.

Jo, kdyz ho predelas tak funguje dobre. To je fajn vedet.

Nicmene tak jak je ten system popsanej se tam s nicim takovym jako "2 HP je jednou odrazena kulka co te skrabla a podruhy tepna" nepocita, a generuje to fajn WTF momenty. Nemluve o tom, ze je dost lidi kterym pravidlo "na HP nezalezi, jak moc jsi zranenej urcuje GM podle nalady" neudela radost, a jak budes hracum vysvetlovat ze ctyri zasahy jsou vlastne tri minuti a kulka do hlavy chci videt ;)

(k minuti se nevyjadruju -- sice neumet nekoho trefit automatickou zbrani se zadobnikem na stovky naboju na dva metry je vec ktera vyzaduje talent, ale vubec jsem o minuti nemluvil, takze nevim co komu zas podsouvas)

Tak ci tak, tohle podle meho nazoru neni zpusob jakym by se mela akcni hra chovat (a princip "v zakladu to saje, ale muzes si to predelat" neni vec kterou by vsihcni vyhledavali), a proto na to kina upozornuju.
Autorská citace #12
5.11.2009 13:00 - Sosáček
Existuje jeste system ORE. Je jednoduchej a neuveritelne brutalni, da se sehnat na netu jako (legalni) pdfko wild talents nebo nemesis, kde jsou u superschopnosti, ale ty muzes ignorovat. Puvodne to autor vyrobil pro hru v obdobi druhy svetovy valky a je to system kde kryti, neprustrelny vesty, granaty, automaticky zbrane a krici plaba jsou fakt veci co pocitis ;)
Autorská citace #13
5.11.2009 13:05 - kin
To ORE zní zajímavě...
Autorská citace #14
5.11.2009 13:09 - sirien
kin píše:
Abych napsal pro co to přesně chci:
mám chuť rozehrát nějakou mini kampaň (tak šest až osm her) nějaký speciální jednotky (SAS apod.), a chci tam hlavně akci, ale i takový scény jako je hackování, stealth akce apod.

Shadowrun IV?

Dopis z Marseille píše:
Jo, kdyz ho predelas tak funguje dobre. To je fajn vedet.

éé... ne? Přestaň si domýšlet co ostatní neříkají. Nic nepředělávám, hraju to co je ve WoD napsaný.

A to co píšeš je blábol. Úspěchy ve WoD deklarují (narozdíl od jiných her), jak se zdařil záměr, nikoliv přímý výsledek.
Když po někomu střílím, chci ho zranit. Když ho donutím zapadnout do krytu a zlomit si přitom ruku, je to úspěch.
Když chci někomu prostřelit koleno, abych ho znehybnil, tak to je zas o něčem jinym. Když hodim exeption, tak ho tim nezabiju - jen mu rozsekám koleno na hadry.

Si ten systém nejdřív nastuduj než ho začneš pomlouvat.Dopis z Marseille píše:
(k minuti se nevyjadruju -- sice neumet nekoho trefit automatickou zbrani se zadobnikem na stovky naboju na dva metry je vec ktera vyzaduje talent, ale vubec jsem o minuti nemluvil, takze nevim co komu zas podsouvas)

podobnej bullshit jako s tim, že když střílíš na cíl, co je 2 metry daleko, tak nemůžeš minout.

Tuhle sme to s Jersonem na airsoftu zkoušeli, napálil na 10 metrů na běžícího Packu plnou dávku a z těch desítek kuliček ho trefil jen jednou - a to jen protože Packa běžel jak ve Žhavejch výstřelech, křičel, mával rukama nad hlavou, záměrně se nekryl...
Autorská citace #15
5.11.2009 13:16 - Jerson
kin píše:
chtěl bych se ještě zeptat jestli máte nějaký svý triky, který používáta na navození adrenalinu, akce, lítání kulek okolo hlavy, krytí se apod.

Téměř filmové popisy. Nejvěštší úspěch jsem měl při bojové scéně, kdy hráčské postavy byly prakticky pořád pod palbou z kulometů (a sami měli jen pistole), když se ukryli za zeď z prken, popisoval jsem, jak střely prolétávají zkrz, vyštípávají dlouhé třísky a otvory vrhají světelné pruhy (venku svítily světlomety a celá akce se odehrávala v noci)
Druhé pravidlo je "jedna akce, jeden hod" - žádná iniciativa, žádný hod na každou střelu a na zranění, sdružené hody za nepřátele, aby to odsýpalo. O to víc času pak mám na popisy, jak medička se zakrvácenou košilí (není to jení to její krev) se třesoucími prsty snaží nacpat náboje do revolveru - když si to hráčka nepopsala sama.
Používat pravidla pro krycí palbu, palebnou přehradu - pokud nejsou, tak si je vymysli (ale ne tak jako ve Voidu), protože ti to zajistí, že hráči budou střílet dlouhými dávkami zpoza úkrytu, jen aby udrželi protivníky zalezlé, a to znamená časté přebíjení a hlášky "Má ještě někdo náboje? - Tady, ale šetři ... TATATATATATA... - Říkal jsem šetři!"
Autorská citace #16
5.11.2009 13:20 - Jerson
sirien píše:
napálil na 10 metrů na běžícího Packu plnou dávku a z těch desítek kuliček ho trefil jen jednou - a to jen protože Packa běžel jak ve Žhavejch výstřelech, křičel, mával rukama nad hlavou, záměrně se nekryl...


Spíš ze dvou set, vyprázdnil jsem do něj celý zásobník, i když ti zase nemůžeš brát tak směrodatně, přeci jen úsťová rychlost je třikrát až pětkrát menší. Nicméně to že se lze na dva metry netrefit i z automatu je fakt, a na pět metrů se po rychlém běhu člověk nemusí trefit ani při zamíření.
Autorská citace #17
5.11.2009 13:31 - Quentin
Wushu

Fate 2.0 (nejlepší a nejhustší boje jsem hrál v tom)

s nějakou úpravou Spirit of The Century

a možná by nemusel bejt špatnej ani třeba Red Box Hack; ten na to není přímo stavěnej, ale boj se tam zdá být jednoduchý a rozdělení druhů arén vypadá zajímavě.
Autorská citace #18
5.11.2009 14:14 - Sosáček
sirien píše:
A to co píšeš je blábol. Úspěchy ve WoD deklarují (narozdíl od jiných her), jak se zdařil záměr, nikoliv přímý výsledek.

Muzes mi rict stranu na ktery je to napsany?

sirien píše:
podobnej bullshit jako s tim, že když střílíš na cíl, co je 2 metry daleko, tak nemůžeš minout.

Jelikoz ve WoDu nejsou postihy za pohyb kterehokoli ucastnika boje jakymkoli smerem, tak mi jakakoli souvislost s tim co probirame neni jasne. Nemluve o tom, ze ve WoDu netrefit nelze, takze ... visjak. Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.

(btw exception se pise jinak nez pises. normalne bych to nekomentoval, ale prudil jsi maguse za 6d misto d6, takze to mas za to :P )

...

Quentin: +1 k Fate. To je docela dobra ukazka systemu kde se ti popisum nic neplete do cesty.
Autorská citace #19
5.11.2009 14:27 - Jerson
Dopis z Marseille píše:
Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.

Přestřelky obecně jsou jedna věc, ale schopnost trefit se zbraní na tři metry je věc druhá, tam si už představu můžeš udělat.
Autorská citace #20
5.11.2009 14:27 - bigbythewise
Dopis z Marseille píše:
Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.


This.

Jerson píše:
Nicméně to že se lze na dva metry netrefit i z automatu je fakt.


Úplně vidím tu scénu z Pulp Fiction. Sice to nebyl automat, ale to je vcelku jedno.
Autorská citace #21
5.11.2009 14:33 - Sosáček
kin píše:
ORE

My jsme o nem uvazovali jako o systemu pro hrani Falloutu, ale rozhodli jsme se ze je to moc brutal, protoze ono je :)

Samotne hazeni funguje tak, ze mas pool treba 5. Hodis peti desetistenkama a padnou ti nejaky ary, dvojice, trojice, atd.

Kolik mas kostek stejnyho cisla je "sirka" ty sady, velikost toho cisla je "vejska" ty sady. Kdyz bojujes tak vsichni reknou co chteji delat a kazdej si hodi. Akce s vetsi sirkou jsou rychlejs ale akce s vetsi vejskou jsou lepsi -- typicky v boji kdyz hodis 12444 a souper 17746 tak mu prostrelis nohu, jemu vypadne jedna kostka ze sady (a nema tim zadnou) takze ma smulu. Kdybys hodil 123345 a on 76800 tak je na tom ale lip a prostrelil ti hlavu. To je konec kola a pokud nekdo prezil, muzeme pokracovat.

Kdyz se schovavas za zdi tak, ze ti vycuhuje jenom ruka s pistoli a hlava, tak kostky na kterejch nepadne prava ruka a hlava (myslim 5 a 0) se nepocitaji, takze kryt je hrozne fajn vec. A tak, celkove to neni system kde bys mohl stat uprostred mistnosti a kropit, pokud chces chvili zit :) Pokud te zajima tenhle druh akce a taktiky.

Ve Fate se zas daji vymyslet mnohem vetsi skopiciny a tak.
Autorská citace #22
5.11.2009 14:41 - Colombo
Dopis: zajímavé...
Autorská citace #23
5.11.2009 15:50 - Gurney
Pokoušeli jsme se podobným způsobem hrát FATE (2) a myslím že nám to celkem vycházelo. Jako nejdůležitější bych viděl nebabrat se s účiností zbraní a podobnýma hovadinama (maximálně může každá zbraň dostat jeden nebo dva aspekty aby se nějak odlišily) a prostě se zaměřit na popis, DM pak prostě přihazuje modifikátory od oka, +1 za každou příznivou okolnost, -1 za každou nepříznivou.

Dá se zohledňovat jestli má postava na sobě nějakou neprůstřelnou vestu nebo ne - na to používáme zase aspekty (obyč flak vesty poskytují třeba jeden, těžká kevlarová "zbroj" zásahovky třeba tři).

Jestli chceš souboje nejen o popisu ale trocho i o taktice tak doporučuju zohledňovat nějakým příznivým modifikátorem střelbu z krytu (včetně zpoza rohu, to je u lidí s polovojenským nebo vojenským výcvikem velice účinný kryt) a umožnit krycí palbu (my ji používáme tak že označíš plochu kam chceš umístit palebnou "přehradu" a útok se háže teprve ve chvíli kdy tam někdo vystrčí hlavu).

Pokud má hra simulovat i spotřebu střeliva během boje a nutost přebíjet, dá se házet při každém útoku kostkou určující počet vystřelených nábojů (u pistolí třeba 1d4, u samopalu to může být třeba 1d10 nebo kolik uznáš za vhodné). Krycí palba spotřebuje vždy mximum nábojů (tedy u "1d10 zbraně" deset). Pokud postava vystřelí víc nábojů než zbývá v zásobníku má -1 k hodu.

Iniciativa se ukázala jako zbytečnost, prostě bafneš na hráče že na ně někdo vylítl se zbraní v ruce a mají tak tři vteřiny na reakci, pokud ztuhnou, jedou nepřátelé (kdyby to bylo někdy potřeba tak by iniciativu udával počet v bojové situaci použitelných aspektů + nějaká kostka, asi 1d6; zatím se to nikdy nepoužilo). Samozřejmě i tak má každý nárok jen na jednu akci + nějaký ten pohyb za kolo.

Doporučoval bych si před hrou ujasnit jak akční a dramatická má být - t.j. jestli každé obdržené zranění znamená skutečnou fyzickou újmu jako průstřel něčeho (dost drsný a docela nevhodný pro hry ve stylu FPS) nebo jen že kulka prolítla hodně těsně a donutila tě sehnout hřbet nebo u závažnějšího "zranění" sebou třeba praštit o zem.

Všechny tyhle věci by se samozřejmě daly udělat i v tom WoDu.

S Wushu nemám zkušenosti ale myslím že se tam dají hrát i jiné hry než jenom hongkongské mlátičky, místo skoků a salt se dá popisovat i nábojnice padající na zem, taktické vykukování zpoza rohu a těla roztrhaná granáty, otázkou je jak dlouho hráči dokáží vymýšlet popisy na téme "střelil jsem ho".
Autorská citace #24
5.11.2009 16:27 - Ebon Hand
No já bych se nejdřív zeptal, jak chceš, aby hra vypadala? Mají hráči předvádět neuvěřitelné kousky, házet parakotouly přes jedoucí auta, držet se jednou rukou na střeše taxíku za svítící ceduli a druhou kropit UZInou nepřátele?
Mají se scény velmi rychle stříhat, aby hráči neměli dost času na přípravu taktického plánu a museli se rozhodovat impulsivně? Vyvolat tak stres a andrenail?
A podle toho bych začal hru směrovat. Obecně mám rád popis filmových detailů. Každýmu hráči řekneš jedne scénický detail probýhající scénky a okamžitě se musí rozhodnout, co dělá. Příklad: Hráč se minulé kolo kryl za dřevěnými vraty. ST: Hrozná rány, ve fošně je díra jako pěst, kus prkna úplně chybí, z huby ti teče krev, jak ti ji to prokno rozrazilo. Co děláš? A hráč dá okamžitou odpověď.
A hned další hráč: Hrozná rána, najednou ležíš na zemi, slyšíš jen pískání v uších, z dvaceti cenťáků koukáš na utženou hlavu vojáka, co stál vedle tebe. Co děláš?
A až potom řešit systém.
Taky jsem v poslední době příznivec minimalizmu, míň házet, víc scén a zážitků.
Autorská citace #25
6.11.2009 08:36 - kin
Sem tu včera nebyl, takže:

Jerson: díky za rady, ten popis byl zajímavej a něco si z něj určitě vezmu ;)

Pošťák: Tak ORE zní hodně dobře...jen bych ho udělal asi míň smrtelnej a to tak, že do každý části těla můžeš schytat třeba tři zásahy.

Ohledně Fatu, nakonec to nezní tak špatně a hlavně už ten systém trochu znám...ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat, zkusit to můžu. To jak jste to napsali zní fakt zajímavě.

Ebon: Jak už jsem tu psal, chci to hrát jako pc moderní střílečku.
Ale podrobněji:
Postavy budou třeba speciální komando, možná skupina žoldáků. Akce rychlá a v pár místech i lehce "bondovská" > honička na sněžných skůtrech, kdy okolo tebe krouží nepřátelé a všichni po sobě za jízdy pálíte nebo naopak pomalý plížení a zneškodňování nepřátel nožem a ostřelovací puškou, ale všechno v rámci "uvěřitelnosti". Postavy budou profíci, ale ne superhrdinové...

Ohledně rychlosti hry. Chci akci, chci zkusit vyvolat něco co cítíte když hrajete airsoft nebo se fakt zažerete do střílečky, něco takovýho. Takže většinou akce a mězi tím krátký tématický prodlevy. Postavy letí vrtulníkem, kecají, vtipkujou (scéna na pár minut) a najednou jim do předku vrtluníku narazí raketa, zřítí se a začíná to pravý "tóčo". Nebo krátký briefingy, flashbaky-forwardy, scéna jak postavy kouří na kopci a sledujou výbuch továrny kterou předtím podminovali a podobně...ale hlavně akci.
Autorská citace #26
6.11.2009 15:30 - Gurney
kin píše:
Ohledně Fatu, nakonec to nezní tak špatně a hlavně už ten systém trochu znám...ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat,

No a kdybys jim žádné zvláštní pravomoce nedával? To není argument proč hrát Fate, jenom pozastavení se nad tím proč by měli mít hráči ve Fate nějaké zvláštní pravomoce pokud jim je dát nechceš.
Autorská citace #27
6.11.2009 15:33 - sirien
kin píše:
ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat, zkusit to můžu. To jak jste to napsali zní fakt zajímavě.

gerrr
FATE nemusí nabízet žádné extra pravomoce. Není k tomu jediný důvod. Je tam ta možnost a dá se tak hrát, nic víc, nic míň.
Autorská citace #28
6.11.2009 16:24 - Sosáček
I "zaplatim 2 FP a tenhle test zcela jiste dam" je pravomoc kterou ve spouste her nemas.
Autorská citace #29
6.11.2009 16:29 - jonka
Dopis: a to je z Fate? (jako nějak nepřímo možná ano, ale takhle nadrsno asi ne)
Autorská citace #30
6.11.2009 16:34 - Sosáček
Jo. Za kazdej spalenej FP si muzes zlepsit vysledek hodu o jedna (po hodu). Subject to GM veto a tak. Ale stranku nevim.
Autorská citace #31
6.11.2009 16:36 - sirien
Ad 1 to je limitováno na jeden FP a +1
ad 2 celý FATE jasně řiká že to k čemu FP mohou a nemohou být použity si určují hráči sami.
Autorská citace #32
6.11.2009 16:37 - Sosáček
Píše:
In addition to their role in deferring negative invocation of aspects, players may use Fate points in a number of other ways.

They may spend a Fate point to receive +1 on any roll. This may be spent
before or after the roll, or even after any aspects have been invoked. Only
one point may be spent in this fashion, unless it’s countered (see below).
This is the only possible way to increase the outcome of a roll to +5.

Strana 18.
Autorská citace #33
6.11.2009 16:40 - Sosáček
sirien píše:
Ad 1 to je limitováno na jeden FP a +1
ad 2 celý FATE jasně řiká že to k čemu FP mohou a nemohou být použity si určují hráči sami.

1) jo, ale ten argument stale plati.
2) ne v tomhle pripade. to se tyka narrative control, pise se o tom o odstavec dal.
3) tohle muzes stejne dobre udelat s aspektama az do +4 k hodu (odsrtnes si dva a z hodu --++ mas ++++) takze muj argument stale plati.
Autorská citace #34
6.11.2009 16:58 - Sosáček
Jinak ja jsem na rpg.net prave cetl jak nekdo popisuje rozdil mezi ORE a Fate. Ze zkouseli hrat stargate ORE a ze jim to moc nesedlo, protoze ten system je dost brtalni a smrtici, takze v nem davalo dokonaly smysl odsnajpit ty goauldy z krytu nez stihli cokoli udelat, navzajem se krejt, pouzivat granaty a tak.

Coz nebylo moc jako ten serial. Takze vzali Fate3, kde dostanes bonus kdyz vyuzijes nejakou vlastnost sceny -- pokud reknu ze je prestrelka ve skladisti kde je spousta beden, na strope zarovky a spousta temnejch koutu, tak scena ma aspekty "bedny", "temny kouty" "zarivky" a kdyz je vyvolas (na nekoho shodi bednu, nebo kdo sestreli zarivku ze stropu, ...) tak dostanes +2 a stoji to FP. Ale kdyz ses prvni kdo to ve scene udela, tak to mas zadaco, takze ta hra vypadala tak, ze hraci byli hrozne akcni, behali z krytu do krytu, upousteli na jaffy bedny, pobihali sem tam, atd, coz k tomu serialu mnohem vic sedlo.

Takze zalezi hodne na tom, jakej druh akce chces.
Autorská citace #35
6.11.2009 18:41 - sirien
Dopis z Marseille píše:
2) ne v tomhle pripade. to se tyka narrative control, pise se o tom o odstavec dal.

vzhledem k tomu jak je FATE psanej by si jen debil neuvědomil, že tohle může změnit, když mu to nesedí.

Dopis z Marseille píše:
3) tohle muzes stejne dobre udelat s aspektama az do +4 k hodu (odsrtnes si dva a z hodu --++ mas ++++) takze muj argument stale plati.

Pravda, ale stojí Tě to nějaké zdroje. Pak je otázka, jak rychle necháváš tyhle zdroje obnovovat. Je to jako když v d20 propaluješ Force pointy případně když v DnD pálíš action pointy a tak. Je to prostě vlastnost té postavy kterou zapojuješ za cenu toho že ji v nejbližší době znovu nezapojíš.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096925020217896 secREMOTE_IP: 54.81.58.140