Produkty

ShadoWWW
6.11.2009 22:56
Kvalitní dobrodružsví
Většina hráčů hraje RPG kvůli zážitku z odehrávaného dobrodružsví. Mimo dobrodružsví vytvořených na koleně DM vychází i mnohá veřejně. Co si o těchto dobrodružsvích myslíte? U jakého publikovaného dobrodružsví jste zažili nejvíc zábavy? A jaké bylo nejhorší? A předně, co by mělo mít správné dobrodružsví a co by naopak mít nemělo?
Autorská citace #1
6.11.2009 23:02 - Jerson
Nevzpomínám si na žádné dobré vydané dobrodružství, které bych hrál, ale možná jsem to jen v některých případech nevěděl.
Nejhorší byl jednoznačně Karak, který jsem si prošel jako hráč i pak jako PJ, hlavně proto, že vypadal jako skvělá zábava.
Autorská citace #2
6.11.2009 23:11 - sirien
Čistě věcně můžu doporučit sourcebooky k Tarii... některé z těch questů byly dobrý kus práce. Zbytek co sem čet z cs produkce sux.
Autorská citace #3
6.11.2009 23:21 - Alnag
No... to co vycházelo k Dračímu doupěti (Dech draka, Karak) byly všechno tak naprosté slátaniny, že jsem nechápal, kdo měl tu odvahu to tisknout. U D&D 3e to bylo jak kdy... byly tam dobrodružství různorodé kvality, jejich společným jmenovatelem bylo IMO příliš vaty uprostřed.

Musím říct, že dobrodružství, které jsem nikdy neměl možnost odehrát, ale moc se mi líbilo nápadem i na čtení byl Monte Cookův - The Temple of Mysteries (které začíná In Medias Res, postavy už jsou v Dungeonu a mají problém...).

S dobrodružstvími pro 4e mám podobný problém jako se 3e. Aby autoři naplnili předepsaný page count a zároveň aby naplnili XP kvótu pro level up, která nakazuje projít 10 scén, jsou hrozně napěchované podle mého soudu zbytečnými souboji. Celkově tedy nejsou špatná, pokud tak polovinu encounterů ve střední části buď úplně vyškrtáte nebo změníte na nebojové.

Co by mělo mít dobré dobrodružství:
a) opravdu dobrý opening (ošetřenou motivaci nebo takové nakopnutí do děje, které stojí za to)
b) alternativy ve střední hře, dobře promyšlenou gradaci, negaci vaty
c) dramatické zvraty, které mění vnímání předchozího děje
d) velkolepý závěr
e) háček na konec
Autorská citace #4
8.11.2009 14:31 - Blaine
Co me docela nakoplo neni primo "dobrodruzstvi", ale tzv. super-adventure (jak to prelozit? Superdobrodruzstvi) Revenge of the Giants. Ma nejaky ramec a je napsane tak, ze se da komponovat do probihajici kampane, kde si z nej berete souboje a obcasne odbehnuti si do jeskyne a pritom provadite uplne neco jineho. Teda ja bych ho tak hral. Ma dobry legendarni ramec, vetsina souboju (a uprimne k nicemu jinemu publikovane dobrodruzstvi nechci, snad krome toho zakladniho napadu) je dobre vymyslena a je v nich docela dost zajimavych triku. Je hodne dlouhe, protoze se rozpina v prubehu asi peti urovni na vysokem paragonskem levelu.

Pro takove postavy bych ho dal do rozsahleho tazeni, ve kterem by byl hlavni napad sjednotit svet pred blizici se hrozbou z Elementalniho chaosu, probouzejicich se primordialu. Takze by to hodne tezce politicka kampan, s intrikami atd. a obcasnym soubojem s obry a jejich pomocniky, kde by souboje a "jeskyne" plnili ucel oddychnuti si od palacovych prevratu, spionu a diplomatu.

Nevyhodou rozhodne je to, co pise Alnag, samotne to nema moc velky smysl, mozna pro nejakou partu, ktera si hack'n slash uziva, kterou v RPG bavi objevovani a bojovani.
Autorská citace #5
9.11.2009 07:43 - Lotrando
Blaine píše:
mozna pro nejakou partu


Což je cílovka. ono udělat si přípravu na 8mi hodinovou hru zas není až tak samo sebou.

S ostatním nezbývá než souhlasit, taky si z publikovaných dobrodružství beru povětšinou jen encountery.
Autorská citace #6
9.11.2009 07:47 - Magus
Commando bylo nej dobrodružství. Fakt =D
Autorská citace #7
9.11.2009 07:54 - Jerson
Nej...co? Nejlepší, nejhorší, nejnezapomenutelnější, protože bylo první?
Autorská citace #8
9.11.2009 08:52 - wlkeR
Ono stvořit bojový dobrodružství ještě jde, ale udělat nějaký třeba diplomatický nebo špionážní... Já vám nevím, mám pocit, že tam by bylo zapotřebí pořádný bichle, co by pokryla všemožné hráčské vrtochy.
O publikovaná dobrodružství se zajímám teprve od doby, co hraju 4e, páč si hráči stěžujou, že je zabíjím a já jim tedy dokazuju, že ne , ale Wizardi. Pro svojí hru, která má jinak vlastní setting, zatím vybírám elementy z následujícího:
- Kobold Hall (Dungeon Master's Guide)
- Keep on the Shadowfell (ke stažení někde u Wizards)
- Return to the Temple of Elemental Evil (4e verze; promo dobrodružství od Wizardů)
- DoD: Graefmotte (Dragon magazine)
- DoD: Monadhan (Dragon & Dungeon magazine),
přičemž jenom Graefmotte nemá nikde řešený dobrodružství jako takový, jenom encountery.
Vlastně, když o tom tak přemýšlím, jsou články v Dungeonu a Dragonu často mnohem lepší než celý svazky dobrodružství, protože nabízejí mnohem menší kousky k ukradení, který se prostě líp utáhnou :)
Autorská citace #9
9.11.2009 08:55 - Merlin
no osobně si myslím, že pro mě je nejlepší dobrodružství moje vlastní. Zcela neskromně můžu říct, že si vždycky namíchám dost diplomacie, boje, taktiky a roleplay...a vytvořím tak vysoce hratelný a zábavný dobrodružství. (které by však nikdo jiný vést nemohl, páčto si ho nepřipravuju dopředu a zbytek tvoří hráči za jízdy :))))
Autorská citace #10
9.11.2009 09:45 - kin
Celkově povedený dobrodružství má WFRP. Skoro vždy mají nějaký temný tajemství, zvrat, NPCčka u kterých nevíte co čekat, intriky a tu syrovost celýho warhammer světa...a to myslim jak ty starý od Black industries tak ty nový od FFG.
Autorská citace #11
9.11.2009 09:58 - ShadoWWW
Hráli jste někdo ságu War of the Burning Sky? Původně pro 3E, teď předěláváno do 4E. Prý je to mnohem povedenější než dobrodružství od Wizardů. Je mnohem méně bojové a víc je zaměřeno na vyjednávání, intriky apod.
Autorská citace #12
9.11.2009 11:28 - Lotrando
To je pathfinder, ne?
Autorská citace #13
9.11.2009 12:14 - ShadoWWW
Lotrando: Ne, není. Hodně se o něm dá najít i na Enworldu
Autorská citace #14
9.11.2009 12:19 - Lotrando
Aha, tak to je to druhý :).
Autorská citace #15
9.11.2009 16:29 - Blaine
wlkeR: No, abych dokazal zabit svoji partu, tak by jim to fakt nesmelo padat nebo bych musel byt hodne velky hajzlik. Protoze moji hraci jsou tak hrozne drsni taktici (a ja hraju tak, jak by asi prisery hrat mely...), ze pro ne neni nic problem. Hlavne, kdyz mam dva hrace, ktere bavi optimalizovat a premyslet o potencialnich kombech. A ja pak mam pro ne pripravit vyzvu, ktere je dokaze potrapit...
Autorská citace #16
9.11.2009 17:21 - sirien
Kýblohlav obecný (wlkeR) píše:
Ono stvořit bojový dobrodružství ještě jde, ale udělat nějaký třeba diplomatický nebo špionážní... Já vám nevím, mám pocit, že tam by bylo zapotřebí pořádný bichle, co by pokryla všemožné hráčské vrtochy.

ééé... ne. Koukáš na to špatně. Předpřipravené dobrodružství nemusí vůbec pokrývat všechny vývojové větve, stačí když rozvrhne aktuální stav, jak se k němu došlo a představí hlavní aktéry a jejich záměry do budoucna, ideálně i s nějakým stručným přehledem nejpravděpodobnějšího vývoje za předpokladu toho že do děje nevstoupí PC. Zbytek je na konkrétním ST.
Autorská citace #17
9.11.2009 17:44 - wlkeR
Blaine: No a teď si vezmi, že mám v partě power gamera, taktika, jednoho watchera a dva cvoky u kterejch NEMAM TUŠENÍ co udělaj. Jak navrhnout souboj, aby si první dva vyhráli a zbytek neumřel? By pomalu chtělo samostatnej thread, optimalizace soubojů podle schopností hráčů...

Sirien: nebo by naopak nebylo o čem psát? Já si to tak nějak neumim představit, ale nejspíš by museli zahrnout jak alternativy pro diplomacii a takový řeči, plus combat encounter pro ty, kerejm povolej nervy a rozhodnou se rozbít tomu mafiózovi... ehm, ústa.
Autorská citace #18
9.11.2009 20:46 - Blaine
wlkeR: a co hraje powergamer a taktik? To je zaklad, protoze jestli jedou strikery, tak mas mozna problem, protoze pouhy dmg to proste neda. Ale zase, kdyz mas (jako ja) jednoho clerica, ktereho se uz jak dlouho snazim donutit, at sem da svuj build a druheho controlera, tak se jim proste nemuze nic zdat. Defender (fighter) ma zase uchazejici schopnosti preziti a nedava uplne nejhorsi damáž a nove druid (swarm build, menici se na srsne...) prezije dost a ma hromadne utoky. Takze particka jako vysita, jediny zpusob jak je dostat na hranu je trochu donutit je vystrilet schopnosti na encounterech, pripadne vysat nejake ty healing surge pres Skill challenge. Hraji pak opatrneji a hra je napinavejsi. Ale prvni encounter ten den je vzdy jenom takova pomala rozdychvacka.
Autorská citace #19
9.11.2009 22:49 - Nachtrose
Blaine: tak jim postav encounter z peti solo monster ;-)
Autorská citace #20
9.11.2009 23:12 - wlkeR
Blaine: No, teď začínáme nový adventure a vypadá to zajímacně:
Powergamer - Shaman (ten útočnější build, afaik)
Taktik - Rogue
Watcher - Paladin
Storyteller/Instigator - 2wpn Ranger
Actor/??? - Cleric
Jako nevim, tak trošku mám pocit, že po krachu minulé hry mi chtějí dát lekci typu "rozdělil jsem staty naprosto nesmyslným způsobem, zkus mě nezabít" - ale možná je to jen moje paranoia. Každopádně dostanou jak Kobold Hall, tak KotS, takže by měli mít trošku naXPeno...
Autorská citace #21
10.11.2009 00:02 - Colombo
brrrrr, to zní příšerné. Taktik, watcher.... buildy... to je jak na fóru k MMORPG... BTW. To se to v DnD musí opravdu takhle řešit?
Autorská citace #22
10.11.2009 00:18 - Gurney
Colombo píše:
brrrrr, to zní příšerné. Taktik, watcher.... buildy... to je jak na fóru k MMORPG... BTW. To se to v DnD musí opravdu takhle řešit?

Sis pěkně naběhl, taktik a watcher jsou pojmy z hráčské typologie :D
Autorská citace #23
10.11.2009 00:27 - Colombo
...
Autorská citace #24
10.11.2009 01:21 - Alnag
Souhlasím Colombo, tady ses blamoval takovým způsobem, že to až není hezké. :D

Pokud jsi to stále nepochopil, je to původně Lawsova typologie (upravená), aby popisovala hráčské preference. S buildy to nemá nic společného. Možná, kdybys méně pindal a obtěžoval se přečíst si DMG tak by ses trochu vzdělal.

Tady jen ukazuješ nedostatek přehledu a tendenci hledat akorát špínu.
Autorská citace #25
10.11.2009 06:45 - Blaine
Nachtrose: to je imho spatna volba, protoze takovyhle encounter by se zvrhl na hrozny grind tak po deseti kolech. Coz znamena, ze by cleric drzel nejakou zonu nebo neco takoveho, co by lecilo celou bandu, fighter by mel zapnuty regeneracni stance, wizard by se snazil prisery strkat do zon, ktere by mel vytvorene (napr. zona daze+necro damage na zacatku kola), u druida jeste nevim co by delal, ale pocitam, ze by pravdepodobne taky soupal do zon.A kdyz by se k nam pridal jeste ctvrty hrac se svym avengerem, tak by se svym Ničitelem temných duší, jak pojmenoval svoji poprvačí sekeru, dával basic melee utoky do sveho zaprisahleho nepritele. Takze to neni dobra volba:)

wlkeR: a rozdelili si staty naprosto nesmyslnym zpusobem nebo k tomu rozdeleni maji duvody?
Taktik a rogue je docela dobry pripad, rozhodne lepsi jak treba watcher a rogue, to je totiz kombinace, ktera by asi moc nefungovala. Tomu paladinovi se da mozna trochu pomoc pres toho powergamera, at mu vytuni build, protoze paladin je z meho pohledu nejlepsi defender po prichodu Divine Power.
Po testu na 16. lvl, kdy paladin, avenger a beast druid dokazali projit delve o level vyssi s jednim encounterem navic a jeste se spoustou daily power navic. Jediny problem byl u paladinovych healing surgu. Ve trech se jeste nenaucili, ze musi vic pouzivat second wind.
Takze spravne postaveny paladin, ktery je v bojich aspon prumerne zahrany dovede defendovat mnohem lepe nez cokoliv jineho. Muj osobni pohled. Coz dovede dat watcherovi to jeho uspokojeni, ze parte pomohl prave behem souboje.
Kazdopadne tahle tvoje parta pujde zabit dost stezi - cleric a shaman a jeste jako bonus k nim paladin? To jsou tri healeri, muselo by se neco hodne pokazit, abys je zabil, pokud se budes drzet navodu.
Autorská citace #26
10.11.2009 15:35 - Sosáček
Tak v dnd dmg hledat neco o hracich ... to moc lidi nenapadne. O encounterech bych chapal, ale o roleplayi? Co by to tam delalo?

( :D )

Jinak, whitewolfove maji ukazkovy hry pro upiry, magy a vlkodlaky velmi dobre udelany, ostatni sajou a exalted nejvic (je to dungeon crawl, wtf?). ale ty prvni tri jsou super, plny hustych odhaleni, hratek s dejem, prekvapek a tak.
Autorská citace #27
10.11.2009 15:44 - Nachtrose
Postak: A kde tu nekdo mluvil o roleplayi? A proc by nemela byt tipologie hracu v DMG? Vis vubec, co se pod tim pojmem skryva? Ocividne ne, kdyz tipologii hracu srovnavas s ukazkovymi hrami pro jednotlive postavy.
Autorská citace #28
10.11.2009 15:55 - Colombo
Alnag, Gurney: Ale tady vůbec nejde o to, co je to ve skutečnosti, ale jak to vypadá. Může se tu řešit třeba i pojídání chlupatých knedlíků, ale jakmile k tomu budete používat Taktik, Watcher, build a podobné, pořád to může vypadat jako na fóru nějaké MMORPG (a že jsem jich i pár hrál).
Autorská citace #29
10.11.2009 15:56 - wlkeR
Mají roleplaying důvody... nebo takhle: nikdo nechce mít nízké charisma, ikdyž by tu vysokou hodnotu třeba líp uplatnil jinde; hraju holt s bandou narcisů :D
Ale dobře, posadím powergamera naproti watcherce, kerá bude mezi mnou a actorkou, snad to bude nějak aspoň trošku produktivní, když do ní budem ze dvou stran hustit, ať použije tohle a tamto, a ze třetí strany se nedočká žádné záchrany... :)
Autorská citace #30
10.11.2009 16:20 - Nachtrose
Colombo: jen tak pro zajimavost: jakeze systemy to vlastne hrajes ty?
Autorská citace #31
10.11.2009 16:30 - Colombo
Spíš jakým stylem. Já si představím postavu a snažím se ji co nejlépe pospat skrze systém. Rozhodně se obejdu bez termínů jako je warlord, fighter, tank atp.
Autorská citace #32
10.11.2009 16:44 - Blaine
Colombo: moje postavy se chytaji nejakych konceptu vetsinou pote, co uvidim nejake povolani, pripadne dostanu nejaky napad. Tzn. povolani artificer (viz tady) a ja si vytvoril ne prilis steampunkovou trpaslici, ktera si neustale hraje se svymi gadgety, je hodne logicka a odmita jakoukoliv viru a je ochotna se o tom do krve hadat s paladinem, ktereho ma v parte. Bohuzel jsem s ni hral malo, takze jsem ji nedovedl rozvinout vic.
Dalsi je treba ranger, co ma dve zbrane. Je to pulork, nasadil jsem ho do konceptu Ghurku v britske kolonialni armade. Patril do nejake legie, ma specialni vycvik, ktery se zameroval na to nalezt na bojisti velitele nepratel a co nejrychleji se ho zbavit. Dva mece na zadech, nenavist k orkum, problemy s pitim (z toho duvodu vyhozen s vojska), na odvykaci kure.
Dostanu nejaky napad, podivam se jakym zpusobem by sla nejaka takova postava vyrobit a pak si ji vytvorim a zkusim ji zahrat. Ono se to poji i s buildem. Co chci, aby postava umela a co mi umoznuje system, aby postava umela.
Autorská citace #33
10.11.2009 17:26 - wlkeR
Colombo: Já nevim, mluvim tak, jak mě moji hráči naučili, + používam terminologii 4e, které tu snad drtivá většina lidí rozumí.
Autorská citace #34
10.11.2009 17:26 - Alnag
Colombo píše:
Alnag, Gurney: Ale tady vůbec nejde o to, co je to ve skutečnosti, ale jak to vypadá.


Ano. Přesně tak. Pěkné shrnutí tvého přístupu k věci.
Autorská citace #35
10.11.2009 17:37 - Colombo
Alnagu, nekomentuj můj přístup k věci, když já komentoval jen to, jak to vypadá, ne jak je to ve skutečnosti. O tom jaké je 4e nemám ani páru, tak ji komentovat nemůžu. Co můžu komentovat je jen můj dojem z vašich postů.
Autorská citace #36
10.11.2009 17:43 - tuleník
Čo mi pripomína jeden film o vendette na Korzike, kde síce všetci vedeli, že žena nebola hlavnému postavákovi neverná, ale to tak vyzeralo, a preto ju v hysterickom záchvate doslova "musel" odstreliť uprostred námestia. Lebo "nie je dôležité, ako to je, ale ako to vyzerá".
Autorská citace #37
3.7.2013 19:50 - Element_Lead
Snad nevadi, ze obcas zanekromantim a ozivim nejaky starsi diskuze. Prolizam tu archivy kvuli inspiraci a obcas bych se k necemu chtel i vyjadrit. :p

Moje zkusenost s predpripravenymi dobrodruzstvimi je takova meh. Prvni co jsem videl bylo v drd 1.6 o nejakym kudukovi co ukradl dub s kouzelnymi zaludy. Neco v tom smyslu. Jeste tam byla nejaka hlasna trouba a neco na zpusob vysilacky ve strome. Nemohl jsem to odvypravet v puvodni nepozmenene forme. Uz tehda, jako maly spunt jsem si spoustu blbosti odmyslel a spoustu (pro me) superhustejch veci pridal. :) A to mi zustalo doted.

Cetl jsem Tarie a ty se mi libily. Nevim, kde jsem k tomu prisel, ale mam vylozene odpor k vetsine ceskych veci at uz jde o filmy, knihy, hry. Ale Taria se mi libila. Nebyl to uplne muj salek kavy, ale presto to povazuju za hodne dobry moduly. Pokud nekomu nevadi cestina, tak to jsou moduly, kde po precteni par stranek mate kopec inspirace.

Moduly k DnD pro me byly docela zklamani. Nevadi mi, ze tam je asi o 10 souboju vic, nez bych do hry dal ja. Ja proste nechapu to jejich mixovani potvor. V jedne mistnosti jsou tri gnollove, rudy drak, doppelganger a dva koboldi. Pak jsou zamcene dvere a za nimi jsou 2 impove, 1 zelatinova kostka a 5 orku. Jasne, trochu prehanim, ale proste tenhle dojem mam, kdyz tema knihama listuju. Vetsinou je pro me pouzitelna jenom hlavni zapletka a to s odrenyma usima. Podobnej vysledek bych mel, kdybych si vygooglil list questu k rpg hram.

Pokud by mel nekdo nejake tipy na zajimave dnd moduly, klidne i starsi, tak budu rad. Nechci nad tim lamat hul.

Vlastne se mi libil Keep on the Shadowfell. Sice jsem ho hral zase tak nejak po svojem, ale bylo to skvely, ostatne ten tunning jsem resil tady na kostce.

Moje dobrodruzstvi jsou na jedno brdo, jsou hodne temny, kdyz neni bourka, tak je aspon slejvak. Nemrtvej na kazdym kroku, vsude hladovi ghulove, v lesich vlkodlaci, lidem vladne dekadentni upiri aristokracie. Spousta malych deti at uz je jejich uloha jakakoli. Postavy trpi nocnima murama. Jdou po nich cim dal lepsi najemni vrazi. Neexistuje zadnej problem, kterej by nevyresilo par stop poctive oceli do bricha. Padouchove jsou vetsinou ruzna temne magii propadla svoloc. Mam rad low gritty fantasy. Postavy jsou cynicke a svet taky.

Pokud by jste meli nejake tipy na neco, co by se mi mohlo libit k precteni/koupeni, tak jsem jedno ucho :)
Autorská citace #38
3.7.2013 20:27 - Alnag
Yashamaru: Já jsem pro DnD 4e adaptoval, přefluffoval a upravil několik dobrodružství původně napsaných pro Esoterrorists a Fear Itself hry. Obecně je to ale problém. U 4e většinou pracuji stylem výběr encounterů. Prolézám dobrodružství s cílem vybrat si pěknou bojovou scénu, příběhy si jinak píšu spíš vlastní.
Autorská citace #39
3.7.2013 21:09 - Vojtěch
Pathfinder moduly taky půjdou odehrát myslím. Zkus si stáhnout We Be Goblins (menší modul, ale zadarmiko).
Autorská citace #40
4.7.2013 00:47 - Sparkle
Já si zápletky vymýšlím sama, poslední kampaň se snažím i sepisovat (něco je zde, za kvalitu neručím) a pokud do toho potřebuju vložit dungeon, vykradu ho ze sešitů dobrodružství Dungeon Crawl Classics (jsou to ty pro d20 systém, zde ), je toho fakt mraky, a lidi to v Čechách neznaj.
Autorská citace #41
4.7.2013 12:57 - Merlin
dělám to trochu jako Alnag..najdu si encounter, a pak ho přefflufuju :)
Nicméně jsem teď v kampani použil i krátké předpřipravené drobrodružství. Jako takovou bokovku ze začátku kampaně :) Nicméně teď jedu v tradičním klišé :) Kdy se postavy dostaly do konfliktu mazi lidmi a válkovanými (a mechany), kdy dřív byli válkovaní vyrobeni k boji proti démonům, následně odstraněni, aby nemohlo dojít k jejich zneužití proti vládě (po pokusu), nicméně byla většina jich jen "uspána" a Zatím Pan Neznámý je po staletích probudil..nu a válkovaní si jdou pro svou pomstu a životní prostor a dobývají říši lidí. Jejich stroje (mechani) však nedokáží chodit a bojovat, pokud nejsou blízko Nosiče (což je přenostný krystal, nesený některým z nich...krystal vysává energii z přírody kolem a předává ji mechanům) nebo Majáku, který zabírá větší plochu, je statický a taky víc devastuje okolí.
Jedna z postav (trpaslík) na svět dorazila, aby získala válkované na svůj svět pro boj s démony, další postava je spřízněnec Primy, takže nenávidí válkované, že devastují přírodu atd.
Zjištují, že původní válkované vyrobili trpaslíci a gnomové, kteří přišli z domovského světa postavy (trpa)..nicméně jejich počáteční postupy smrděly nekromancií (přenos duše do stroje)...což štve 3 postavu, která je zabiják z chrámu Královny.
Do toho všeho je po zničení Nosiče či Majáku (to "uspí" všechny navázané stroje) silně cítit pach démonů, takže vzniká podezření, že jsou za tím démoni atd.
No a do toho různé subquesty, které mohou a nemusí postavám pomoct v dalším zkoumání ..dilema ke komu se přidat, spory ve skupině atd atd...
Prostě klišé :)
Autorská citace #42
6.7.2013 19:12 - Element_Lead
Merline, libi se mi to. Rekl bych, ze by jsi byl druhy GM v mem zivote, u ktereho bych se nenudil. Zas tak moc jsem jich ale nevyzkousel, jen 6 a z toho jen u jednoho jsem vydrzel hrat docela dlouho. Stylem mi to pripomina trosku Ebberon nebo Hellboye druhy film.
Autorská citace #43
7.7.2013 02:19 - Hunter
Diky Yashamaru za vykopani diskuze :-)
Za me jen dve veci... Dech Draka a nektere jeho jeskyne byly fajn. Nechapu co je porad za problem s tim ceskym Dracim Doupetem ve hlavach nekterych lidi. Hrani rpg je o lidech a pravidla jenom pomahaji nastavovat mantinely moznych akci. Me osobne se DrD 1.6 i starsi stale jeste libi, stale si rad podle nej zahraju a posledni "kampan" jsme jeli pres ctyri roky v kuse do letoska.
Za druhe, v modulech hlavne hledam napad - zapletku, interakci postav, jmena postav (po letech hrani mi uz ani generatory neprijdou dostatecne nove :-)) a atmosferu. Nejocekavanejsi veci pro me jsou sede moralni volby.
Encountery apod, jak jsou pro DnD 4e povazuju jen za nutnost pro system 4e a uprimne jako prezitek doby. Stejne si cisla zvetsim/zmensim jak potrebuju a nebudu cekat, az se postavy dostanou na dostatecny level aby to bylo zajimave. Nehlede na to, ze je to fakt prehnana vata...
V tomhle smeru mi vyhovuji scenare pripravene v knizkach pro Star Wars Saga - prinesly pribeh, atmosferu, sem tam tu sedou zonu moralky, ale zas tak extremne se nevenuji soubojum. Encounter muze byt i bez boje, i kdyz v to ma soucasna SW druzinka zrejme neveri :-) Ale hrajem military kampan, tak co :-)
PS: DnD4e je pro me jen a jen o soubojich, jinak pravidla muzu dat stranou a to mi prijde jako skoda. Sice na nej nadavate, ale vemte si kouzelnika z DrD - kouzla nebyla jen na "seslu dvacet blesku!", ale o pohybu, zjistovani informaci, podvodech, podpurnych kouzlech (svetlo, vodni dech :-)) a veskrze vic o nebojovych situacich. To mi v DnD 4e chybi a tezko se to v nem nachazi...
Autorská citace #44
7.7.2013 07:49 - Element_Lead
Obcas mi to tu pripomina diskuze na novinkach, kde se clanek o narozeni ledniho medveda max do 3 prispevku v diskuzi zmeni na nadavani na ceskou politickou scenu :)

Nerad bych, aby se to tu zmenilo na edition wars, ale podle me tyhle veci v dnd nechybi, naopak nekdo byl dostatecne inteligentni, ze to nenahnapal na jednu hromadu jako v drd, ale dal je samostatne do vlastni kapitoly s ritualy. A navrch je zpristupnil ne jen a pouze kouzelnikum.

Ale je pravda, ze ja se pravidel drzim jen tak hodne zhruba, takze mozna, ze pokud se to nekdo snazi hrat vylozene jak written, tak muze mit problem.
Autorská citace #45
7.7.2013 08:23 - noir
Ach jo, a já se těšil na Edition Wars. Zrovna neděle je na ně (pro nás znuděné nechodící invalidy) jako dělaná :(
Autorská citace #46
7.7.2013 17:30 - Vojtěch
4E má stránku mimo boj v pohodě, jen je v dobrodružstvích asi většinou nějak nepoužili.
Autorská citace #47
7.7.2013 20:47 - Element_Lead
Dneska mame za sebou druhou session. Mam z tech her docela dobrej pocit. OK nejsem nejlepsi herec, neumim moc napodobovat ruzne nareci a nemluvim porad primou reci. Ale hlavu si z toho nedelam, nehrajem ochotnicke divadlo. Vypravim proste ve svoji comfort zone a jen pomalu experimentuju, zadny hroceni. Kdysi jsem hraval dracak s jednim borcem a ten daval vsem postavam charakteristickou rec a mimiku a 99% jeho postav vypadala jako retardi a mentalove. On byl navic takovej trochu svuj, tak ten vysledek nebyl uplne idealni, tak odtud mozna prameni moje mezery v techhle vecech.

Nicmene poctive se pripravuju, ale dneska jsem si vsiml, ze nejlepsi sceny a veci, ktery se nejvic povedly vznikly jako moje improvizace ve hre, pripadne ciste reagovani na hrace. Vim, ktery veci nenavidim jako hrac. Hlavne, kdyz neco vymyslim a GM to hned smete ze stolu aniz by nad tim ani zauvazoval, protoze se mu to nehodi. Proto nikdy nerikam hracum ne, nebo se aspon snazim nerikat, protoze vim jak na to sem sam alergickej.

Nicmene dneska jednomu z hracu trosku hrablo a rozhodl se ze zalohy zastrelit jedno npc. Moc se mi to nehodilo, protoze to npc jsem prezentoval spis jako zahadne nez jako zle. Tak jsem proste vystoupil ze hry a normalne sem se hrace zeptal, jestli jsem nekde ve vypraveni udelal chybu, ze jsem se snazil o tom npc vypravet jen v naznacich, ale ze nikdy neudelal vylozene nic zleho a ze mi to k jeho postave moc nesedi, toto reseni. Normalne to vzal, rekl ze je to fakt asi blbost a ze to nedava smysl aby to ta jeho postava udelala. Nikdy nerict ne je fajn, ale nekdy je dobry ujistit se, ze vsechny informace byly jasne predany.

Vzdycky rikej ano bylo pravidlo, na ktery jsem narazil driv nez jsem si cetl dnd dm manual, uz si nepamatuju kde, mozna tady na kostce mozna nekde na netu, ale je to pravidlo, ktery je podle me nejdulezitejsi pro dobry dobrodruzstvi. Kdyz ze sebe hraci neco konecne vypoti vzdycky na tom stavet a nikdy jejich napady nevzit a nemrstit jim je do ksichtu.
Autorská citace #48
7.7.2013 20:52 - Element_Lead
Jo a druhy pravidlo je nehazet na kazdou blbost. Neco na zpusob tech Esoterrorists, kdyz to postavy potrebujou vedet, tak to vi i bez hodu. Pokud o nic nejde, tak se bezna cinnost vzdycky podari. Todle je taky tusim v DMG. Yes and a nehazet na kazdej bullshit me osobne hrooozne moc pomohly a uplne zmenily moje vypraveni a jsem s tim hodne spokojenej. Ale je mi jasny, ze mezi vama profama, jsou to takovy zakladni noob veci a jen objevuju Ameriku :)
Autorská citace #49
7.7.2013 23:08 - sirien
Mě se ještě navíc osvědčilo že často nechávám hráče prostě uspět i tam, kde o něco fakt jde - hod kostkou pak používám jako doplňující prvek kdy fail = uspěls, ale je tam nějakej průser (aktuální, na potom...) a úspěch = uspěls a tady máš nějakej bonus / vypadá to fakt cool atp.

Napadlo mě to vyzkoušet, když jsme kdysi hráli něco u Alnaga a já si tam v mezičase listoval nějakou Alnagovou příručkou gamemasteringu od R.D. Lawse a narazil jsem tam na pasáž kde Laws zmiňuje, že když analyzoval různé příběhy (filmy, legendy...) tak zjistil, že vlastně hrdinové jen málokdy vysloveně neuspějí, že se jim obvykle jejich snahy o překonávání překážek většinou docela daří a "problém" obvykle není v tom zda uspějí v tom či onom, ale někde jinde (v tom, jak objevují, že konspirace jde hloubš než mysleli, v tom, že jim dochází čas atp.)
Potom, co jsem to odzkoušel, jsem byl velmi mile překvapený dopadem na hru, tak se toho povětšinou držím doteď. V extrému jsem si to testnul rok zpátky na Dálavě při Engel, který jsme hráli podle tarotů a hráči si výsledky všech svých akcí dokonce itnerpretovali sami a fungovalo to naprosto awesome.
Autorská citace #50
8.7.2013 10:31 - Beltar
Hunter: Ty schopnosti v DnD 4e jsou, ale člověk si nesmí udělat bitevního čaroděje s maxdamage a trochu flufovat. Postavil jsem si čistého kontolera s powerami s keywordy Psychic / Illusion a nemám vůbec žádný problém používat svá kouzla i mimo boj obzvláště během infiltrace, nebo vyjednávání to funguje skvěle.
Ale holt se člověk musí smířit s tím, že ta kouzla nedávají damage.
Autorská citace #51
8.7.2013 11:10 - Hunter
Jj Beltare, mas pravdu, jde to, taky jsem si vytvoril postavy podle svych predstav, ale oproti jinym systemum mam pocit, ze to jde "hur".
A prestoze treba SW Sagu mam rad, taky uz me lehce krka, ze vsechny postavy z "dalsich" knizek jsou stavene na boj a vsechny schopnosti jsou na nej nasmerovany. Takze kdyz jsem si cetl treba prestizku sarlatana, znepokojene jsem objevil, ze vsechny talenty jsou do kombatu a ani jeden se vlastne neda pouzit mimo nej! U profesionalniho podvodnika... Ze by napr. zrychlovaly, ci zlepsovaly pouzivani adekvatnich skillu apod...
A prislo mi to jako nesvar her z obdobi DnD4e, SW Saga, zkratka doby valky proti teroru...
Je to zkratka muj pocit, jako cloveka, co nemusi mit boj v kazde hre. Prestoze jsem figurkovej a rad s nima tapkam po mape :-)

Ad Yashamaru - dobra prace :-) Jeden z mych hracu si vytvoril v tomto smeru specialni feat - jmenoval se "nech to byt" a kdyz jsem mu poslal takto napsanou karticku vedel, ze nema dobijet/pronasledovat do umoru npc, protoze to npc pro pribeh jeste potrebuju (prestoze u toho pokusu o dobiti jeho postava napr. mohla umrit). Pouzili jsme to jen jednou, ale bylo to potreba :-)
Autorská citace #52
8.7.2013 13:27 - Gurney
Yashamaru píše:

Pokud by mel nekdo nejake tipy na zajimave dnd moduly, klidne i starsi, tak budu rad. Nechci nad tim lamat hul.

Myslím, že by se ti mohla líbit dobrodružství pro Lamentation of the Flame Princess RPG. Jsou bizarní, jsou krutá, jsou cool. Poslední z nich, Better than any Man, je momentálně jako "pay what you want" na RPGNow (je potřeba být registrován protože "mature content" a podobné hovadiny). A odehrávají se buď v low-magic fantasy světě nebo lehce fantasy/Cthulhu šmrncnuté Evropě 17.století.

Enemy Within - legendární série dobrodružství k Warhammer Fantasy Roleplay 1e, ale snadno použitelná i pro jiné systémy. Mutanti, korupce (ve všech významech toho slova) a tak, přímo perfekcionalistické provedení. Vůbec WFRP 1 má velmi dobrá dobrodružství (2e má údajně taky pár dobrých, ale z těch jsem moc nečetl).

Yashamaru píše:
Nicmene dneska jednomu z hracu trosku hrablo a rozhodl se ze zalohy zastrelit jedno npc. Moc se mi to nehodilo, protoze to npc jsem prezentoval spis jako zahadne nez jako zle. Tak jsem proste vystoupil ze hry a normalne sem se hrace zeptal, jestli jsem nekde ve vypraveni udelal chybu, ze jsem se snazil o tom npc vypravet jen v naznacich, ale ze nikdy neudelal vylozene nic zleho a ze mi to k jeho postave moc nesedi, toto reseni. Normalne to vzal, rekl ze je to fakt asi blbost a ze to nedava smysl aby to ta jeho postava udelala. Nikdy nerict ne je fajn, ale nekdy je dobry ujistit se, ze vsechny informace byly jasne predany.

J, rozhodně je potřeba řešit jestli hráči doopravdy situaci chápou. Když vím, že jo, čekám a tiše doufám, že se rozhodou pro to nejextrémější řešení :)

Hunter píše:
A prestoze treba SW Sagu mam rad, taky uz me lehce krka, ze vsechny postavy z "dalsich" knizek jsou stavene na boj a vsechny schopnosti jsou na nej nasmerovany. Takze kdyz jsem si cetl treba prestizku sarlatana, znepokojene jsem objevil, ze vsechny talenty jsou do kombatu a ani jeden se vlastne neda pouzit mimo nej! U profesionalniho podvodnika... Ze by napr. zrychlovaly, ci zlepsovaly pouzivani adekvatnich skillu apod...

Protože, co si budem říkat, příručky k SWSE jsou dokonalým příkladem toho jak psát další a další doplňky bez nejmenšího respektu k tomu jak vypadá původní hra. Ta "čtyřkizace" co tím postupně prochází je hrozně otravná a dělá v tom původním docela elegantním systému čím dál větší bordel a čím dál víc hází klacky pod nohy všem co to chtějí hrát jinak než autoři zamýšleli. Nejlepší je snad jet čistě podle Core a všechny věci z dalších příruček nechat "na požádání" u GM.
Autorská citace #53
8.7.2013 15:50 - sirien
Hm. Také jsem míval NPC důležitá pro zápletky... pak jsem se od Honzy naučil, že to je nanic a mám obvykle NPC nahraditelná (v rámci organizace nebo tak něco), funguje to podle mě líp. I když bylo vtipné, jak Honza vždycky trpěl, když měl nějakého vypiplaného záporáka, který mu zařval těžce předčasně, nejlepší byl asi ten ruskej mafián. První encounter kde jsme se s ním seznámili, záporák připravený na celou kapitolu příběhu... a Filip s ním udělal krátký proces, po 5 minutách rozhovoru prásk brutální odstřel a na konci fightu se po něm rozhlíd a prásk exceptional success na odstřel kolena, zajmutej, vyslechnutej, popravenej. Honza pak jen tak smutně koukal na ten jeho sheet a mumlal něco o tom, že to od nás teda bylo pěkně sprostý...
Autorská citace #54
10.7.2013 14:27 - Merlin
Každé NPC jde u mne zabít...lépe či hůř...holt to má pak následky ve světě :) je rozdíl zabít hospodskýho a královnu Isabelu
Autorská citace #55
10.7.2013 14:55 - hadrian
Merlin: Chápu, hospodskej byl narozdíl od královny oblíbenej, že? :D
Autorská citace #56
10.7.2013 15:11 - Me-dea
Hospodský je pro hráče mnohem důležitější ... povypráví vám drby, nasměruje kam je potřeba a prodává pitivo ... královna maximálně tak zadá quest.
Autorská citace #57
10.7.2013 15:48 - Merlin
hadrian: správně :)
Medea: vše má svoje pro a proti..a akce stíhá reakci :) nicméně..s královnou je schopna se většina mých postav vyspat..narozdíl od hostinského :) ten moc možností nemá
Autorská citace #58
10.7.2013 17:17 - Element_Lead
Kdyz jsme u tech npc a tematu se drzime hodne volne, jake byly vase nejvic cool zaporna npc? Pripadne the most hated/loved hracema?
Autorská citace #59
10.7.2013 18:13 - Jerson
Měl jsem dvě - jedno byl démonický velitel (jako že už to prakticky nebyl člověk) divize Tottenkopf, postavám dost zatápěl a snažil se je zlikvidovat, ale to nebránilo jedné slečně ze skupiny, aby se k němu snažila přidat a nakonec došlo i na sex. Ne úplně dobrovolný ze strany postavy (nicméně velmi chtěný ze strany hráčky), nicméně mu pak porodila démona určeného ke zničení světa. Jenže pak jeho vztahy k ní ochably, takže ho přestala mít tak ráda a na konci ho zabili.

Druhá postava byla z pokračování kampaně, tentokrát už jen plukovník ze zmíněné divize. V jeho případě šlo čistě o schopného člověka, který se napřed (novou) skupinu pokusil přetáhnout na svou stranu, pak zlikvidovat, když se ho pokusili zabít, přesvědčil je, že bude lepší to nedělat a úplně na konci za ním skupina přišla, že ho naférovku potřebují pro své plány, vyložili karty na stůl a on je dostal do rakety na Měsíc, kde mohli dokončit rozdělanou práci.

Tenhle druhý záporák nebyl tak moc cool, ale mě seděl víc a kromě toho postupně zapůsobil na všechny členy skupiny kromě postavy oné slečny, ta chtěla zpátky toho svého übermensche :-)
Autorská citace #60
10.7.2013 19:13 - sirien
No, už jsem tu kdysi psal jak jsme pradávno ještě hráli high fantasy (GURPS 3e) tak jsem tam měl několik.

Exceloval asi Reolne er Delvan, představený Weivearwri (ano, potrpěl jsem si tehdy na úchylná jména - když mě to hráči vytkli, napálil jsem jim tam ze srandy postavu jménem "Indelegenialana" - do konce kampaně jsem byl jediný, kdo se ji naučil vyslovovat správně. Staré dobré časy :D )

Mágové tam byli historicky seskupeni do vlastní Gildy, která měla centrum ve vlastním na šlechtě nezávislém městě. Gilda se skládala z frakcí, z nichž některé (ty věští) byly věcné (seskupené kolem nějakého typu magie) a některé byly politické/zájmové. Weivearwri byla nejmenší, ale nejvlivnější - byl to VIP klub mágů, často (obvykle nižších) šlechticů nebo mágů z nějakých bohatých měšťanských rodin, kteří spolu uzavřeli pakt "bratrské" pomoci (recipričního superklientelismu) - prostě odporná banda kmotrů, mafiánů, politiků a podobně, kde věština z nich disponovala dalšími vazaly a miniony a která byla navíc specializovaná na výzvědnou, věštící a komunikační magii, takže to byla fakticky neefektivnější rozvědka v celém světě a Reolne byl takový superintrikář.

Hráče nehorázně sral od prvního setkání - cokoliv udělali, on věděl, většina věcí, které chtěli utajit se mu donesla a spousta informací po kterých se sháněli byla k dispozici právě u Reolneho, přičemž hráči pak často byli ochotní dělat úplné šílenosti jen aby se je dozvěděli odjinud a nemuseli s ním jednat, protože Reolne často chtěl za pomoc jen takové drobné "protislužbičky" které se obvykle ukázaly být nechutně zrádné ("slušné prachy za snadnou práci", kdybychom byli v Shadowrunu). Zábavné bylo, že v celkovém kontextu byl Reolne v podstatě na straně postav, takže to byl v zásadě spojenec...

V jednu chvíli jsem se bál, že jsem to přehnal a že by možná nebylo od věci se Reolneho zbavit, ale když jsem to nenápadně nadhodil, tak jsem byl smeten nenávistnými reakcemi - došlo k úchvatnému paradoxu, kdy si hráči skutečně zamilovali svou nenávist k Reolnemu a toužili ho ve hře mít, aby s ním mohli zkoušet vyjebávat nazpátek (což se jim později i párkrát docela podařilo)
Autorská citace #61
10.7.2013 21:26 - Assassin
V našem světě existovala velmi mocná, elfí hrdinka s téměř polobožskými schopnostmi. Byla takovým ztělesněnín dobra a elfských ideálů, hodná, laskavá, emocionální, otevřená, přátelská. Cestovala po celém světě, pomáhala kde se dalo a často putovala spolu s mnohem slabšími dobrodruhy různých ras, které se snažila něco naučit.

Družina ji několikrát náhodou potkala, ale jednoho dne se rozhodli ji sami vyhledat a začali v jejím rodném městě. Jenže tam nebyla, místo toho potkali její sestru-dvojče, která vypadala úplně stejně, a tak si je spletli. Tento omyl vyústil ve velmi zajímavý vztah, kdy družina obdivovala její schopnosti a elfka se je zase snažila vyhnat z elfího území, což obsahovalo mnoho slovních i fyzických napadení, které vždy skončili víceméně remízou.(Což i tak bylo obdivuhodný, postavy už nebyly žádní začátečníci, ona byla sama, a nemohla proti nim jít otevřeně ani je prostě zabít z politických důvodů.)

Elfka totiž byla nejvyšší velitelkou elfích stráží, ale co je podstatnější, byla to zakomplexovaná, xenofobní, paranoidní, uzavřená, machiavelistická(akorát jí nešlo o vlastní ego ale o celkové dobro elfího národa) a bezcitná válečnice, která se nikdy nevyrovnala s životem ve stínu své vlastní "dokonalé" a všemocné sestry, která byla jediná osoba, kterou kdy svým způsobem milovala.

Skončilo to názorovým rozpolcením družiny, kdy jedna polovina věřila, že přes všechny její chyby je to osoba na pravém místě, nesmírně talentovaná, s dokonalým strategickým myšlením, skvělými vůdcovskými schopnostmi a hlavně ochotna udělat (popřípadě obětovat) cokoliv pro záchranu svého národa. Zatímco druhá polovina se snažila přesvědčit elfí národ, že někdo tak psychicky narušenej prostě nemůže vést jejich obranu (přestože je vede už tisíce let a nikdy neprohrála).

Druhá polovina družiny nakonec uspěla(celé to trvalo tuším několik měsíců), elfka byla degradována a na její místo dosazen jiný, "normálnější", ale co do schopností méně zkušený elf. Družina opustila elfí území a zanechala toto NPC (původně vytvořeno jako naprosto příběhově nedůležité, ale hráči se jí skvěle chytli) žít svým vlastním životem. Po několika letech začala válka a během ní chtěl nový velitel udělat rozhodnutí, s kterým naše elfka nesouhlasila. Neschopna se s tím srovnat, svého velitele zabila v souboji. Přestože měla pravdu, tak byla vyhoštěna za vraždu.

Ztracená a odvržená putovala odnikud nikam, pouštěla se do sebevražedných akcí, ale vždy se jí podařilo vyváznout, až se znovu střetla s družinou (spíše ji našli ležet jako zlomenou zakrvácenou trosku), ti se už dřívě doslechli, co provedla, a tak měli znovu různé názory na to co s ní. Dopadlo to tak, že zůstala s nimi, což se družině mnohokrát vyplatilo, když jim zachránila život. Pomalu ji dávali dohromady, spřátelili se, pomohli jí se hodně změnit a nakonec z ní byla poměrně fajn elfka schopna i výjimečně projevovat radost nebo sympatie.

Došlo to tak daleko, že jí pomohli se znovu vrátit mezi elfy, získat zpět svoji pozici nejvyšší velitelky, a tak se zase na delší dobu rozloučili. Po dlouhé době je ona sama opět kontaktovala, mnoho elfů se dostalo do smrtelného nebezpečí, které kdysi dávno způsobila sama družina a jen ta jej dokáže zase zvrátit a všechny zachránit (sobecky sebrali magickou energii z jednoho místa, které se tím stalo velmi nestabilním a nebezpečným, měli ji tam zase vrátit), družina ale odmítla (řešili zrovna problém, kde v sázce bylo ještě více životů).

Bezradnou elfku popadl obrovský hněv, napadla družinu a než se uklidnila, tak zabila dva její členy. Poté utekla. Trápili jí výčitky svědomí, zbytek družiny zas touha po pomstě, takže ji pronásledovali. Konec tohoto příběhu a zároveň plánovaný konec celé DrD kampaně byl ten, že se elfka nechala dostihnout a zabít. Jen hráči však věděli, že smrt elfky byla jen šikovně nafingovaná a ve skutečnosti odešla do dalekých zemí s tím, že se vrátí až všichni členové družiny zemřou, aby jim dopřála smrt s vědomím, že úspěsně pomstili vraždu svých spolubojovníků.

Pokud někdo dočetl až sem, chci jen zmínit, že postava vznikla dávno, když nám bylo asi 15 a hráli jsme DrD, takže kvalita možná není nic moc, ale mě ta postava prostě přirostla k srdci, mým hráčům taky, takže možná na ní je něco cool:) Jo a omlouvám se za wall of text, trochu jsem se rozepsal.
Autorská citace #62
11.7.2013 01:26 - pipux
@Assassin: dočetl až sem. A názory?
Bipolární porucha osobnosti je zajímavá z pohledu vzdáleného pozorovatele, ale žít v blízkosti takového jedince už bývá těžší.
Emocionální horská dráha (co chvíli nahoru a dolů) vydá na slušné drama, a těch lidí, kteří ji preferují před stabilními, předvídatelnými vztahy není málo.

Také si myslím, že tebou popisovaný příběh by vystačil cca na čtyři sezóny TV seriálu :)
Autorská citace #63
11.7.2013 03:45 - sirien
Záleží na regionu a televizi. HBO možná (zvládli by to za tři, ale ubylo by příliš sexu). BBC by to zmáklo v klidu za dvě (sex by tam byl taky, ale vkusnějc, k tomu by to hráli excelentní herci, narvali by tam 2x víc bonusovýho obsahu a fanoušci by řvali vzteky protože by museli na další sezonu čekat 2 roky, než se seriálem uvedené hvězdy vrátí z natáčení hollywoodského megafilmu), kdyby to točili v USA tak by to bylo tak na osm a v Jižní Americe by to ukončili po dvaceti sezónách ve chvíli, kdy druhá elfka přišla o místo (seriál by byl ale doplněn o mnoho naprosto nervydrásajícně bezúčelných emotivních výlevů, jenž by diváka přiměly toužit po tom aby to dotočila HBO podle předělávky scénáře dle Martina)
Autorská citace #64
11.7.2013 07:58 - Me-dea
Čichám, čichám telenovelu? :-)
Autorská citace #65
11.7.2013 08:40 - Merlin
Melissa von Richten, drowí upírka :), uzurpátorka, ničitelka, manipulátorka, vyvrženec, královna, milenka, matka, vládkyně golemů a nemrtvých, zrádkyně, šlechtična...
Autorská citace #66
11.7.2013 09:19 - hadrian
Kontroverzní charaktery - pro ty já mám slabost. Alespoň polovina mých postav byla taková. Třeba ve filmu Strážci je moje nejoblíbenější postava Rorschach.
Autorská citace #67
11.7.2013 09:53 - alefo
v strazcoch je kontroverzna kopa
manhattan, co nerobi nic a tym nieco robi
ozymandias, co ma vlastne plany a vymenil mensie zlo za vacsie
Autorská citace #68
11.7.2013 13:18 - Ebon Hand
Měl jsem rád ze své kampaně upíra Chryzulu. Původně to mělo být jen NPC na zabití. Stal se nedobrovolně upírem, byl k tomu přinucen. Nedobrovolně byl šampioném zlé strany, vlastně byl zároveň jejich otrokem. Postavy se s ním dostali x-krát do křížku. Vždy jich několik přizabil. Původně ho čistě nenáviděli a chtěli jej jen zabít. Pokaždé, když ho skoro rozsekali jim pláchnul. Jak postupně odkrývali jeho historii, tak se s ním dál utkávali, ale odmítali jej zabít, až z toho byly jen šermířské souboje, při kterých vyjednávali. Nakonec jej vysvobodili z pouta, on se k nim přidal a vyrazil s nimi do naprosto ztracené epické poslední akce, kde umřela více jak polovina družiny, jako splátku za vysvobození. Chryzula padl při ochraně posledního zbytku družiny před úplným vyhlazením.
Autorská citace #69
11.7.2013 22:42 - sirien
alef0: vyměnil menší zlo za větší? Jeho plán který skutečně ukončuje většinu světových krizí je naprosto awesome ukázka dokonalého dobra za drobnou cenu, vůbec nechápu, o jakém zlu to probohy mluvíš?
Autorská citace #70
12.7.2013 05:51 - Vojtěch
Tak padouchy hraju většinou já, ale epický byl nechtěně jen jeden

Nido - epizodní zlodějíček (měl mít jeden štěk), co zcizil pokladnu, ale byl dostižen a ohrožoval postavy kuší... a od prvního hodu zmršil co mohl.Kdykoli se pak objevil, tak ho to pronásledovalo. Prokleté kostky z něj udělaly dokonalou komickou vložku.
Autorská citace #71
12.7.2013 06:57 - hadrian
Vojtěch - to musí být povoláním. Kdysi jsme jako družina "potkávali" zlodějíčka Benyho. Tak nějak se stal komickou vložkou a potkávali jsme ho docela často, když organizaci, ve které byl, jsme postupně likvidovali. Jediný co uměl, tak mluvit - blafoval jako nikdo druhej. Takže se trhnul z tý organizace a všechny naše likvidační úspěchy vůči těm mafiánům vydával za úspěchy "své" organizace - což jsme nevěděli. Až po čase jsme zjistili, že jsme mu vpodstatě pomohli stát se kápem v jedný čtvrti. Mnoho humorných rozhovorů...
Autorská citace #72
12.7.2013 08:17 - alefo
sirien,
prave naopak, cize ako vravis.

drobna to nebola (like cely new york vyvrazdeny), ale to je prezlecena hiroshima dilema

tak ci onak, charakter je to uber
Autorská citace #73
12.7.2013 12:59 - Merlin
hadrian: no...paladin by tak komickej nebyl :D
Autorská citace #74
12.7.2013 13:58 - hadrian
Merline, ty nevíš jak se pleteš. :D Paladin je v nynější naší hře nejvíc komické povolání. Má skrytý komický potenciál.
Kterékoliv NPC se při hře prohlásí paladinem, je na něj pohlíženo s despektem typu: "Ty jsi paladin? A jak se ti to stalo?". "Jak s tím dokážeš žít? To si statečnej...". Do očí jim to neříkáme, ale víme svoje. ;-)
Autorská citace #75
12.7.2013 18:41 - sirien
SPOILER ALERT kdyby někdo ještě nečetl/neviděl Watchmeny

alef0: co je jeden New York výměnou za světový mír, přetrvání civilizace, zasycení hladovějících, vyřešení energetické krize a nasměrování lidstva na jasnou dálnici k lepší budoucnosti? Jasnej klaďák, Watchmeni jsou v podstatě příběh hromady neuvědomnělých záporáků kterým se nepodaří překazit záchranu světa :p
Autorská citace #76
12.7.2013 20:23 - alefo
Look on my works, ye Mighty, and despair!
Autorská citace #77
14.7.2013 11:52 - Malfin
Napadá mě jiná otázka: jak to máte se zabíjením postav? Je to běžné nebo se to děje jen "po domluvě" hráč vs. GM.
Já se přiznám, že jsem zabil jen asi jeden charakter a to jsme už delší dobu uvažovali s hráčem, že by bylo dobré tu postavu nechat zmizet, odejít, zabít...Jinak většinou dávám přednost tomu "odejít na důchod". Nutno taky říci, že většina charakterů "zemřela" společně s dobrodružstvím, kdy se přestalo hrát. Poprvé vedu kampaň, která trvá opravdu dlouho a za tu dobu jen jeden hráč mění postavy.
Autorská citace #78
14.7.2013 12:30 - Merlin
ve většině přípdadů postavy nezabíjím, ale když se tak stane, většinou během toho umře celá skupina..což je sice smutné, nicméně to aspoň dá hráčům možnost vytvořit si nový charakter
Autorská citace #79
14.7.2013 16:51 - Gurney
Malfin píše:
Napadá mě jiná otázka: jak to máte se zabíjením postav? Je to běžné nebo se to děje jen "po domluvě" hráč vs. GM.

Nikdy nezabíjím postavy od toho mám kostky :)

Záleží na tom jakým stylem jsme zrovna hráli. V dramatičtějších hrách (myšleno kampaních nebo one-shotech, nikoli systémech) jsme měli postavy, které nemohly umřít pokud by o to hráči nestáli (max šly do bezvědomí) v jiných špatná rozhodnutí v kombinaci se smůlou na hody prostě zabíjely. To druhé má pro mě dnes takové jinak těžko dosažitelné kouzlo, má to vliv na spoustu věcí co se v té hře děje a tak..

EDIT: Zajímavý téma btw, zasloužilo by si i vlastní diskuzi (možná už tu někde existuje) ...
Autorská citace #80
14.7.2013 18:55 - sirien
Gurney: A co Ti brání jí založit? Ne/Zabíjení postav
Autorská citace #81
15.7.2013 08:45 - Hugo
sirien píše:
SPOILER ALERT kdyby někdo ještě nečetl/neviděl Watchmeny

alef0: co je jeden New York výměnou za světový mír, přetrvání civilizace, zasycení hladovějících, vyřešení energetické krize a nasměrování lidstva na jasnou dálnici k lepší budoucnosti? Jasnej klaďák, Watchmeni jsou v podstatě příběh hromady neuvědomnělých záporáků kterým se nepodaří překazit záchranu světa :p


Technicka, pravdu muzete mit oba, anzto konec je zamerne otevreny:

Seymoure vyber proboha neco, projev konecne ve svem trudnem zivote iniciativu... A "zaber" jak smata do dopisu od posuku mezi nimiz se vali balicek Rorschachova deniku...

Takze neni uplne jiste zda nakonec uspel Ozymandias a nebo Rorschach, to uz kniha neresi. Zamerne.
Autorská citace #82
15.7.2013 10:30 - alefo
TISICKY SPOILEROV K WATCHMENOM/STRAZCOM

rorschach podľa mňa vo svojom ponímaní sa nevzdal filozofie: neurobil kompromis, aj keď ho to stálo veľa.

ozymandias spravil tiez, co chcel, ved zachranil svet

mr. nite owl si nasiel frajerku

dr. manhattan dosiahol to co chcel, problemy ludstva ho nikdy nezaujimali a jeho ucel sa naplnil

sirien, draga baratom, toto som chcel povedat:
co je jedna Hiroshima a jedna Nagasaki výměnou za světový mír, přetrvání civilizace, zasycení hladovějících, vyřešení energetické krize a nasměrování lidstva na jasnou dálnici k lepší budoucnosti?
Autorská citace #83
15.7.2013 16:48 - sirien
alef0: No, pláčeš na špatném hrobě - nejsem moc pacifista a moje řešení obdobných dilemat jsou obvykle z těch ostřejších... u té Hirošimy to nicméně byl jenom count mrtvých proti odhadovanému countu mrtvých při partizánském konfliktu na samotných ostrovech (plus nějaká ta obnova země atp.), to řešení energetické krize, sycení hladovějících a nasměrování lidstva k lepší budoucnosti tam narozdíl od těch Watchmenů trochu chybí :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14972901344299 secREMOTE_IP: 3.141.244.201