Produkty

ShadoWWW
6.11.2009 22:56
Kvalitní dobrodružsví
Většina hráčů hraje RPG kvůli zážitku z odehrávaného dobrodružsví. Mimo dobrodružsví vytvořených na koleně DM vychází i mnohá veřejně. Co si o těchto dobrodružsvích myslíte? U jakého publikovaného dobrodružsví jste zažili nejvíc zábavy? A jaké bylo nejhorší? A předně, co by mělo mít správné dobrodružsví a co by naopak mít nemělo?
Autorská citace #41
4.7.2013 12:57 - Merlin
dělám to trochu jako Alnag..najdu si encounter, a pak ho přefflufuju :)
Nicméně jsem teď v kampani použil i krátké předpřipravené drobrodružství. Jako takovou bokovku ze začátku kampaně :) Nicméně teď jedu v tradičním klišé :) Kdy se postavy dostaly do konfliktu mazi lidmi a válkovanými (a mechany), kdy dřív byli válkovaní vyrobeni k boji proti démonům, následně odstraněni, aby nemohlo dojít k jejich zneužití proti vládě (po pokusu), nicméně byla většina jich jen "uspána" a Zatím Pan Neznámý je po staletích probudil..nu a válkovaní si jdou pro svou pomstu a životní prostor a dobývají říši lidí. Jejich stroje (mechani) však nedokáží chodit a bojovat, pokud nejsou blízko Nosiče (což je přenostný krystal, nesený některým z nich...krystal vysává energii z přírody kolem a předává ji mechanům) nebo Majáku, který zabírá větší plochu, je statický a taky víc devastuje okolí.
Jedna z postav (trpaslík) na svět dorazila, aby získala válkované na svůj svět pro boj s démony, další postava je spřízněnec Primy, takže nenávidí válkované, že devastují přírodu atd.
Zjištují, že původní válkované vyrobili trpaslíci a gnomové, kteří přišli z domovského světa postavy (trpa)..nicméně jejich počáteční postupy smrděly nekromancií (přenos duše do stroje)...což štve 3 postavu, která je zabiják z chrámu Královny.
Do toho všeho je po zničení Nosiče či Majáku (to "uspí" všechny navázané stroje) silně cítit pach démonů, takže vzniká podezření, že jsou za tím démoni atd.
No a do toho různé subquesty, které mohou a nemusí postavám pomoct v dalším zkoumání ..dilema ke komu se přidat, spory ve skupině atd atd...
Prostě klišé :)
Autorská citace #42
6.7.2013 19:12 - Element_Lead
Merline, libi se mi to. Rekl bych, ze by jsi byl druhy GM v mem zivote, u ktereho bych se nenudil. Zas tak moc jsem jich ale nevyzkousel, jen 6 a z toho jen u jednoho jsem vydrzel hrat docela dlouho. Stylem mi to pripomina trosku Ebberon nebo Hellboye druhy film.
Autorská citace #43
7.7.2013 02:19 - Hunter
Diky Yashamaru za vykopani diskuze :-)
Za me jen dve veci... Dech Draka a nektere jeho jeskyne byly fajn. Nechapu co je porad za problem s tim ceskym Dracim Doupetem ve hlavach nekterych lidi. Hrani rpg je o lidech a pravidla jenom pomahaji nastavovat mantinely moznych akci. Me osobne se DrD 1.6 i starsi stale jeste libi, stale si rad podle nej zahraju a posledni "kampan" jsme jeli pres ctyri roky v kuse do letoska.
Za druhe, v modulech hlavne hledam napad - zapletku, interakci postav, jmena postav (po letech hrani mi uz ani generatory neprijdou dostatecne nove :-)) a atmosferu. Nejocekavanejsi veci pro me jsou sede moralni volby.
Encountery apod, jak jsou pro DnD 4e povazuju jen za nutnost pro system 4e a uprimne jako prezitek doby. Stejne si cisla zvetsim/zmensim jak potrebuju a nebudu cekat, az se postavy dostanou na dostatecny level aby to bylo zajimave. Nehlede na to, ze je to fakt prehnana vata...
V tomhle smeru mi vyhovuji scenare pripravene v knizkach pro Star Wars Saga - prinesly pribeh, atmosferu, sem tam tu sedou zonu moralky, ale zas tak extremne se nevenuji soubojum. Encounter muze byt i bez boje, i kdyz v to ma soucasna SW druzinka zrejme neveri :-) Ale hrajem military kampan, tak co :-)
PS: DnD4e je pro me jen a jen o soubojich, jinak pravidla muzu dat stranou a to mi prijde jako skoda. Sice na nej nadavate, ale vemte si kouzelnika z DrD - kouzla nebyla jen na "seslu dvacet blesku!", ale o pohybu, zjistovani informaci, podvodech, podpurnych kouzlech (svetlo, vodni dech :-)) a veskrze vic o nebojovych situacich. To mi v DnD 4e chybi a tezko se to v nem nachazi...
Autorská citace #44
7.7.2013 07:49 - Element_Lead
Obcas mi to tu pripomina diskuze na novinkach, kde se clanek o narozeni ledniho medveda max do 3 prispevku v diskuzi zmeni na nadavani na ceskou politickou scenu :)

Nerad bych, aby se to tu zmenilo na edition wars, ale podle me tyhle veci v dnd nechybi, naopak nekdo byl dostatecne inteligentni, ze to nenahnapal na jednu hromadu jako v drd, ale dal je samostatne do vlastni kapitoly s ritualy. A navrch je zpristupnil ne jen a pouze kouzelnikum.

Ale je pravda, ze ja se pravidel drzim jen tak hodne zhruba, takze mozna, ze pokud se to nekdo snazi hrat vylozene jak written, tak muze mit problem.
Autorská citace #45
7.7.2013 08:23 - noir
Ach jo, a já se těšil na Edition Wars. Zrovna neděle je na ně (pro nás znuděné nechodící invalidy) jako dělaná :(
Autorská citace #46
7.7.2013 17:30 - Vojtěch
4E má stránku mimo boj v pohodě, jen je v dobrodružstvích asi většinou nějak nepoužili.
Autorská citace #47
7.7.2013 20:47 - Element_Lead
Dneska mame za sebou druhou session. Mam z tech her docela dobrej pocit. OK nejsem nejlepsi herec, neumim moc napodobovat ruzne nareci a nemluvim porad primou reci. Ale hlavu si z toho nedelam, nehrajem ochotnicke divadlo. Vypravim proste ve svoji comfort zone a jen pomalu experimentuju, zadny hroceni. Kdysi jsem hraval dracak s jednim borcem a ten daval vsem postavam charakteristickou rec a mimiku a 99% jeho postav vypadala jako retardi a mentalove. On byl navic takovej trochu svuj, tak ten vysledek nebyl uplne idealni, tak odtud mozna prameni moje mezery v techhle vecech.

Nicmene poctive se pripravuju, ale dneska jsem si vsiml, ze nejlepsi sceny a veci, ktery se nejvic povedly vznikly jako moje improvizace ve hre, pripadne ciste reagovani na hrace. Vim, ktery veci nenavidim jako hrac. Hlavne, kdyz neco vymyslim a GM to hned smete ze stolu aniz by nad tim ani zauvazoval, protoze se mu to nehodi. Proto nikdy nerikam hracum ne, nebo se aspon snazim nerikat, protoze vim jak na to sem sam alergickej.

Nicmene dneska jednomu z hracu trosku hrablo a rozhodl se ze zalohy zastrelit jedno npc. Moc se mi to nehodilo, protoze to npc jsem prezentoval spis jako zahadne nez jako zle. Tak jsem proste vystoupil ze hry a normalne sem se hrace zeptal, jestli jsem nekde ve vypraveni udelal chybu, ze jsem se snazil o tom npc vypravet jen v naznacich, ale ze nikdy neudelal vylozene nic zleho a ze mi to k jeho postave moc nesedi, toto reseni. Normalne to vzal, rekl ze je to fakt asi blbost a ze to nedava smysl aby to ta jeho postava udelala. Nikdy nerict ne je fajn, ale nekdy je dobry ujistit se, ze vsechny informace byly jasne predany.

Vzdycky rikej ano bylo pravidlo, na ktery jsem narazil driv nez jsem si cetl dnd dm manual, uz si nepamatuju kde, mozna tady na kostce mozna nekde na netu, ale je to pravidlo, ktery je podle me nejdulezitejsi pro dobry dobrodruzstvi. Kdyz ze sebe hraci neco konecne vypoti vzdycky na tom stavet a nikdy jejich napady nevzit a nemrstit jim je do ksichtu.
Autorská citace #48
7.7.2013 20:52 - Element_Lead
Jo a druhy pravidlo je nehazet na kazdou blbost. Neco na zpusob tech Esoterrorists, kdyz to postavy potrebujou vedet, tak to vi i bez hodu. Pokud o nic nejde, tak se bezna cinnost vzdycky podari. Todle je taky tusim v DMG. Yes and a nehazet na kazdej bullshit me osobne hrooozne moc pomohly a uplne zmenily moje vypraveni a jsem s tim hodne spokojenej. Ale je mi jasny, ze mezi vama profama, jsou to takovy zakladni noob veci a jen objevuju Ameriku :)
Autorská citace #49
7.7.2013 23:08 - sirien
Mě se ještě navíc osvědčilo že často nechávám hráče prostě uspět i tam, kde o něco fakt jde - hod kostkou pak používám jako doplňující prvek kdy fail = uspěls, ale je tam nějakej průser (aktuální, na potom...) a úspěch = uspěls a tady máš nějakej bonus / vypadá to fakt cool atp.

Napadlo mě to vyzkoušet, když jsme kdysi hráli něco u Alnaga a já si tam v mezičase listoval nějakou Alnagovou příručkou gamemasteringu od R.D. Lawse a narazil jsem tam na pasáž kde Laws zmiňuje, že když analyzoval různé příběhy (filmy, legendy...) tak zjistil, že vlastně hrdinové jen málokdy vysloveně neuspějí, že se jim obvykle jejich snahy o překonávání překážek většinou docela daří a "problém" obvykle není v tom zda uspějí v tom či onom, ale někde jinde (v tom, jak objevují, že konspirace jde hloubš než mysleli, v tom, že jim dochází čas atp.)
Potom, co jsem to odzkoušel, jsem byl velmi mile překvapený dopadem na hru, tak se toho povětšinou držím doteď. V extrému jsem si to testnul rok zpátky na Dálavě při Engel, který jsme hráli podle tarotů a hráči si výsledky všech svých akcí dokonce itnerpretovali sami a fungovalo to naprosto awesome.
Autorská citace #50
8.7.2013 10:31 - Beltar
Hunter: Ty schopnosti v DnD 4e jsou, ale člověk si nesmí udělat bitevního čaroděje s maxdamage a trochu flufovat. Postavil jsem si čistého kontolera s powerami s keywordy Psychic / Illusion a nemám vůbec žádný problém používat svá kouzla i mimo boj obzvláště během infiltrace, nebo vyjednávání to funguje skvěle.
Ale holt se člověk musí smířit s tím, že ta kouzla nedávají damage.
Autorská citace #51
8.7.2013 11:10 - Hunter
Jj Beltare, mas pravdu, jde to, taky jsem si vytvoril postavy podle svych predstav, ale oproti jinym systemum mam pocit, ze to jde "hur".
A prestoze treba SW Sagu mam rad, taky uz me lehce krka, ze vsechny postavy z "dalsich" knizek jsou stavene na boj a vsechny schopnosti jsou na nej nasmerovany. Takze kdyz jsem si cetl treba prestizku sarlatana, znepokojene jsem objevil, ze vsechny talenty jsou do kombatu a ani jeden se vlastne neda pouzit mimo nej! U profesionalniho podvodnika... Ze by napr. zrychlovaly, ci zlepsovaly pouzivani adekvatnich skillu apod...
A prislo mi to jako nesvar her z obdobi DnD4e, SW Saga, zkratka doby valky proti teroru...
Je to zkratka muj pocit, jako cloveka, co nemusi mit boj v kazde hre. Prestoze jsem figurkovej a rad s nima tapkam po mape :-)

Ad Yashamaru - dobra prace :-) Jeden z mych hracu si vytvoril v tomto smeru specialni feat - jmenoval se "nech to byt" a kdyz jsem mu poslal takto napsanou karticku vedel, ze nema dobijet/pronasledovat do umoru npc, protoze to npc pro pribeh jeste potrebuju (prestoze u toho pokusu o dobiti jeho postava napr. mohla umrit). Pouzili jsme to jen jednou, ale bylo to potreba :-)
Autorská citace #52
8.7.2013 13:27 - Gurney
Yashamaru píše:

Pokud by mel nekdo nejake tipy na zajimave dnd moduly, klidne i starsi, tak budu rad. Nechci nad tim lamat hul.

Myslím, že by se ti mohla líbit dobrodružství pro Lamentation of the Flame Princess RPG. Jsou bizarní, jsou krutá, jsou cool. Poslední z nich, Better than any Man, je momentálně jako "pay what you want" na RPGNow (je potřeba být registrován protože "mature content" a podobné hovadiny). A odehrávají se buď v low-magic fantasy světě nebo lehce fantasy/Cthulhu šmrncnuté Evropě 17.století.

Enemy Within - legendární série dobrodružství k Warhammer Fantasy Roleplay 1e, ale snadno použitelná i pro jiné systémy. Mutanti, korupce (ve všech významech toho slova) a tak, přímo perfekcionalistické provedení. Vůbec WFRP 1 má velmi dobrá dobrodružství (2e má údajně taky pár dobrých, ale z těch jsem moc nečetl).

Yashamaru píše:
Nicmene dneska jednomu z hracu trosku hrablo a rozhodl se ze zalohy zastrelit jedno npc. Moc se mi to nehodilo, protoze to npc jsem prezentoval spis jako zahadne nez jako zle. Tak jsem proste vystoupil ze hry a normalne sem se hrace zeptal, jestli jsem nekde ve vypraveni udelal chybu, ze jsem se snazil o tom npc vypravet jen v naznacich, ale ze nikdy neudelal vylozene nic zleho a ze mi to k jeho postave moc nesedi, toto reseni. Normalne to vzal, rekl ze je to fakt asi blbost a ze to nedava smysl aby to ta jeho postava udelala. Nikdy nerict ne je fajn, ale nekdy je dobry ujistit se, ze vsechny informace byly jasne predany.

J, rozhodně je potřeba řešit jestli hráči doopravdy situaci chápou. Když vím, že jo, čekám a tiše doufám, že se rozhodou pro to nejextrémější řešení :)

Hunter píše:
A prestoze treba SW Sagu mam rad, taky uz me lehce krka, ze vsechny postavy z "dalsich" knizek jsou stavene na boj a vsechny schopnosti jsou na nej nasmerovany. Takze kdyz jsem si cetl treba prestizku sarlatana, znepokojene jsem objevil, ze vsechny talenty jsou do kombatu a ani jeden se vlastne neda pouzit mimo nej! U profesionalniho podvodnika... Ze by napr. zrychlovaly, ci zlepsovaly pouzivani adekvatnich skillu apod...

Protože, co si budem říkat, příručky k SWSE jsou dokonalým příkladem toho jak psát další a další doplňky bez nejmenšího respektu k tomu jak vypadá původní hra. Ta "čtyřkizace" co tím postupně prochází je hrozně otravná a dělá v tom původním docela elegantním systému čím dál větší bordel a čím dál víc hází klacky pod nohy všem co to chtějí hrát jinak než autoři zamýšleli. Nejlepší je snad jet čistě podle Core a všechny věci z dalších příruček nechat "na požádání" u GM.
Autorská citace #53
8.7.2013 15:50 - sirien
Hm. Také jsem míval NPC důležitá pro zápletky... pak jsem se od Honzy naučil, že to je nanic a mám obvykle NPC nahraditelná (v rámci organizace nebo tak něco), funguje to podle mě líp. I když bylo vtipné, jak Honza vždycky trpěl, když měl nějakého vypiplaného záporáka, který mu zařval těžce předčasně, nejlepší byl asi ten ruskej mafián. První encounter kde jsme se s ním seznámili, záporák připravený na celou kapitolu příběhu... a Filip s ním udělal krátký proces, po 5 minutách rozhovoru prásk brutální odstřel a na konci fightu se po něm rozhlíd a prásk exceptional success na odstřel kolena, zajmutej, vyslechnutej, popravenej. Honza pak jen tak smutně koukal na ten jeho sheet a mumlal něco o tom, že to od nás teda bylo pěkně sprostý...
Autorská citace #54
10.7.2013 14:27 - Merlin
Každé NPC jde u mne zabít...lépe či hůř...holt to má pak následky ve světě :) je rozdíl zabít hospodskýho a královnu Isabelu
Autorská citace #55
10.7.2013 14:55 - hadrian
Merlin: Chápu, hospodskej byl narozdíl od královny oblíbenej, že? :D
Autorská citace #56
10.7.2013 15:11 - Me-dea
Hospodský je pro hráče mnohem důležitější ... povypráví vám drby, nasměruje kam je potřeba a prodává pitivo ... královna maximálně tak zadá quest.
Autorská citace #57
10.7.2013 15:48 - Merlin
hadrian: správně :)
Medea: vše má svoje pro a proti..a akce stíhá reakci :) nicméně..s královnou je schopna se většina mých postav vyspat..narozdíl od hostinského :) ten moc možností nemá
Autorská citace #58
10.7.2013 17:17 - Element_Lead
Kdyz jsme u tech npc a tematu se drzime hodne volne, jake byly vase nejvic cool zaporna npc? Pripadne the most hated/loved hracema?
Autorská citace #59
10.7.2013 18:13 - Jerson
Měl jsem dvě - jedno byl démonický velitel (jako že už to prakticky nebyl člověk) divize Tottenkopf, postavám dost zatápěl a snažil se je zlikvidovat, ale to nebránilo jedné slečně ze skupiny, aby se k němu snažila přidat a nakonec došlo i na sex. Ne úplně dobrovolný ze strany postavy (nicméně velmi chtěný ze strany hráčky), nicméně mu pak porodila démona určeného ke zničení světa. Jenže pak jeho vztahy k ní ochably, takže ho přestala mít tak ráda a na konci ho zabili.

Druhá postava byla z pokračování kampaně, tentokrát už jen plukovník ze zmíněné divize. V jeho případě šlo čistě o schopného člověka, který se napřed (novou) skupinu pokusil přetáhnout na svou stranu, pak zlikvidovat, když se ho pokusili zabít, přesvědčil je, že bude lepší to nedělat a úplně na konci za ním skupina přišla, že ho naférovku potřebují pro své plány, vyložili karty na stůl a on je dostal do rakety na Měsíc, kde mohli dokončit rozdělanou práci.

Tenhle druhý záporák nebyl tak moc cool, ale mě seděl víc a kromě toho postupně zapůsobil na všechny členy skupiny kromě postavy oné slečny, ta chtěla zpátky toho svého übermensche :-)
Autorská citace #60
10.7.2013 19:13 - sirien
No, už jsem tu kdysi psal jak jsme pradávno ještě hráli high fantasy (GURPS 3e) tak jsem tam měl několik.

Exceloval asi Reolne er Delvan, představený Weivearwri (ano, potrpěl jsem si tehdy na úchylná jména - když mě to hráči vytkli, napálil jsem jim tam ze srandy postavu jménem "Indelegenialana" - do konce kampaně jsem byl jediný, kdo se ji naučil vyslovovat správně. Staré dobré časy :D )

Mágové tam byli historicky seskupeni do vlastní Gildy, která měla centrum ve vlastním na šlechtě nezávislém městě. Gilda se skládala z frakcí, z nichž některé (ty věští) byly věcné (seskupené kolem nějakého typu magie) a některé byly politické/zájmové. Weivearwri byla nejmenší, ale nejvlivnější - byl to VIP klub mágů, často (obvykle nižších) šlechticů nebo mágů z nějakých bohatých měšťanských rodin, kteří spolu uzavřeli pakt "bratrské" pomoci (recipričního superklientelismu) - prostě odporná banda kmotrů, mafiánů, politiků a podobně, kde věština z nich disponovala dalšími vazaly a miniony a která byla navíc specializovaná na výzvědnou, věštící a komunikační magii, takže to byla fakticky neefektivnější rozvědka v celém světě a Reolne byl takový superintrikář.

Hráče nehorázně sral od prvního setkání - cokoliv udělali, on věděl, většina věcí, které chtěli utajit se mu donesla a spousta informací po kterých se sháněli byla k dispozici právě u Reolneho, přičemž hráči pak často byli ochotní dělat úplné šílenosti jen aby se je dozvěděli odjinud a nemuseli s ním jednat, protože Reolne často chtěl za pomoc jen takové drobné "protislužbičky" které se obvykle ukázaly být nechutně zrádné ("slušné prachy za snadnou práci", kdybychom byli v Shadowrunu). Zábavné bylo, že v celkovém kontextu byl Reolne v podstatě na straně postav, takže to byl v zásadě spojenec...

V jednu chvíli jsem se bál, že jsem to přehnal a že by možná nebylo od věci se Reolneho zbavit, ale když jsem to nenápadně nadhodil, tak jsem byl smeten nenávistnými reakcemi - došlo k úchvatnému paradoxu, kdy si hráči skutečně zamilovali svou nenávist k Reolnemu a toužili ho ve hře mít, aby s ním mohli zkoušet vyjebávat nazpátek (což se jim později i párkrát docela podařilo)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081670045852661 secREMOTE_IP: 18.208.172.3