Produkty

ShadoWWW
6.11.2009 22:56
Kvalitní dobrodružsví
Většina hráčů hraje RPG kvůli zážitku z odehrávaného dobrodružsví. Mimo dobrodružsví vytvořených na koleně DM vychází i mnohá veřejně. Co si o těchto dobrodružsvích myslíte? U jakého publikovaného dobrodružsví jste zažili nejvíc zábavy? A jaké bylo nejhorší? A předně, co by mělo mít správné dobrodružsví a co by naopak mít nemělo?
Autorská citace #61
10.7.2013 21:26 - Assassin
V našem světě existovala velmi mocná, elfí hrdinka s téměř polobožskými schopnostmi. Byla takovým ztělesněnín dobra a elfských ideálů, hodná, laskavá, emocionální, otevřená, přátelská. Cestovala po celém světě, pomáhala kde se dalo a často putovala spolu s mnohem slabšími dobrodruhy různých ras, které se snažila něco naučit.

Družina ji několikrát náhodou potkala, ale jednoho dne se rozhodli ji sami vyhledat a začali v jejím rodném městě. Jenže tam nebyla, místo toho potkali její sestru-dvojče, která vypadala úplně stejně, a tak si je spletli. Tento omyl vyústil ve velmi zajímavý vztah, kdy družina obdivovala její schopnosti a elfka se je zase snažila vyhnat z elfího území, což obsahovalo mnoho slovních i fyzických napadení, které vždy skončili víceméně remízou.(Což i tak bylo obdivuhodný, postavy už nebyly žádní začátečníci, ona byla sama, a nemohla proti nim jít otevřeně ani je prostě zabít z politických důvodů.)

Elfka totiž byla nejvyšší velitelkou elfích stráží, ale co je podstatnější, byla to zakomplexovaná, xenofobní, paranoidní, uzavřená, machiavelistická(akorát jí nešlo o vlastní ego ale o celkové dobro elfího národa) a bezcitná válečnice, která se nikdy nevyrovnala s životem ve stínu své vlastní "dokonalé" a všemocné sestry, která byla jediná osoba, kterou kdy svým způsobem milovala.

Skončilo to názorovým rozpolcením družiny, kdy jedna polovina věřila, že přes všechny její chyby je to osoba na pravém místě, nesmírně talentovaná, s dokonalým strategickým myšlením, skvělými vůdcovskými schopnostmi a hlavně ochotna udělat (popřípadě obětovat) cokoliv pro záchranu svého národa. Zatímco druhá polovina se snažila přesvědčit elfí národ, že někdo tak psychicky narušenej prostě nemůže vést jejich obranu (přestože je vede už tisíce let a nikdy neprohrála).

Druhá polovina družiny nakonec uspěla(celé to trvalo tuším několik měsíců), elfka byla degradována a na její místo dosazen jiný, "normálnější", ale co do schopností méně zkušený elf. Družina opustila elfí území a zanechala toto NPC (původně vytvořeno jako naprosto příběhově nedůležité, ale hráči se jí skvěle chytli) žít svým vlastním životem. Po několika letech začala válka a během ní chtěl nový velitel udělat rozhodnutí, s kterým naše elfka nesouhlasila. Neschopna se s tím srovnat, svého velitele zabila v souboji. Přestože měla pravdu, tak byla vyhoštěna za vraždu.

Ztracená a odvržená putovala odnikud nikam, pouštěla se do sebevražedných akcí, ale vždy se jí podařilo vyváznout, až se znovu střetla s družinou (spíše ji našli ležet jako zlomenou zakrvácenou trosku), ti se už dřívě doslechli, co provedla, a tak měli znovu různé názory na to co s ní. Dopadlo to tak, že zůstala s nimi, což se družině mnohokrát vyplatilo, když jim zachránila život. Pomalu ji dávali dohromady, spřátelili se, pomohli jí se hodně změnit a nakonec z ní byla poměrně fajn elfka schopna i výjimečně projevovat radost nebo sympatie.

Došlo to tak daleko, že jí pomohli se znovu vrátit mezi elfy, získat zpět svoji pozici nejvyšší velitelky, a tak se zase na delší dobu rozloučili. Po dlouhé době je ona sama opět kontaktovala, mnoho elfů se dostalo do smrtelného nebezpečí, které kdysi dávno způsobila sama družina a jen ta jej dokáže zase zvrátit a všechny zachránit (sobecky sebrali magickou energii z jednoho místa, které se tím stalo velmi nestabilním a nebezpečným, měli ji tam zase vrátit), družina ale odmítla (řešili zrovna problém, kde v sázce bylo ještě více životů).

Bezradnou elfku popadl obrovský hněv, napadla družinu a než se uklidnila, tak zabila dva její členy. Poté utekla. Trápili jí výčitky svědomí, zbytek družiny zas touha po pomstě, takže ji pronásledovali. Konec tohoto příběhu a zároveň plánovaný konec celé DrD kampaně byl ten, že se elfka nechala dostihnout a zabít. Jen hráči však věděli, že smrt elfky byla jen šikovně nafingovaná a ve skutečnosti odešla do dalekých zemí s tím, že se vrátí až všichni členové družiny zemřou, aby jim dopřála smrt s vědomím, že úspěsně pomstili vraždu svých spolubojovníků.

Pokud někdo dočetl až sem, chci jen zmínit, že postava vznikla dávno, když nám bylo asi 15 a hráli jsme DrD, takže kvalita možná není nic moc, ale mě ta postava prostě přirostla k srdci, mým hráčům taky, takže možná na ní je něco cool:) Jo a omlouvám se za wall of text, trochu jsem se rozepsal.
Autorská citace #62
11.7.2013 01:26 - pipux
@Assassin: dočetl až sem. A názory?
Bipolární porucha osobnosti je zajímavá z pohledu vzdáleného pozorovatele, ale žít v blízkosti takového jedince už bývá těžší.
Emocionální horská dráha (co chvíli nahoru a dolů) vydá na slušné drama, a těch lidí, kteří ji preferují před stabilními, předvídatelnými vztahy není málo.

Také si myslím, že tebou popisovaný příběh by vystačil cca na čtyři sezóny TV seriálu :)
Autorská citace #63
11.7.2013 03:45 - sirien
Záleží na regionu a televizi. HBO možná (zvládli by to za tři, ale ubylo by příliš sexu). BBC by to zmáklo v klidu za dvě (sex by tam byl taky, ale vkusnějc, k tomu by to hráli excelentní herci, narvali by tam 2x víc bonusovýho obsahu a fanoušci by řvali vzteky protože by museli na další sezonu čekat 2 roky, než se seriálem uvedené hvězdy vrátí z natáčení hollywoodského megafilmu), kdyby to točili v USA tak by to bylo tak na osm a v Jižní Americe by to ukončili po dvaceti sezónách ve chvíli, kdy druhá elfka přišla o místo (seriál by byl ale doplněn o mnoho naprosto nervydrásajícně bezúčelných emotivních výlevů, jenž by diváka přiměly toužit po tom aby to dotočila HBO podle předělávky scénáře dle Martina)
Autorská citace #64
11.7.2013 07:58 - Me-dea
Čichám, čichám telenovelu? :-)
Autorská citace #65
11.7.2013 08:40 - Merlin
Melissa von Richten, drowí upírka :), uzurpátorka, ničitelka, manipulátorka, vyvrženec, královna, milenka, matka, vládkyně golemů a nemrtvých, zrádkyně, šlechtična...
Autorská citace #66
11.7.2013 09:19 - hadrian
Kontroverzní charaktery - pro ty já mám slabost. Alespoň polovina mých postav byla taková. Třeba ve filmu Strážci je moje nejoblíbenější postava Rorschach.
Autorská citace #67
11.7.2013 09:53 - alefo
v strazcoch je kontroverzna kopa
manhattan, co nerobi nic a tym nieco robi
ozymandias, co ma vlastne plany a vymenil mensie zlo za vacsie
Autorská citace #68
11.7.2013 13:18 - Ebon Hand
Měl jsem rád ze své kampaně upíra Chryzulu. Původně to mělo být jen NPC na zabití. Stal se nedobrovolně upírem, byl k tomu přinucen. Nedobrovolně byl šampioném zlé strany, vlastně byl zároveň jejich otrokem. Postavy se s ním dostali x-krát do křížku. Vždy jich několik přizabil. Původně ho čistě nenáviděli a chtěli jej jen zabít. Pokaždé, když ho skoro rozsekali jim pláchnul. Jak postupně odkrývali jeho historii, tak se s ním dál utkávali, ale odmítali jej zabít, až z toho byly jen šermířské souboje, při kterých vyjednávali. Nakonec jej vysvobodili z pouta, on se k nim přidal a vyrazil s nimi do naprosto ztracené epické poslední akce, kde umřela více jak polovina družiny, jako splátku za vysvobození. Chryzula padl při ochraně posledního zbytku družiny před úplným vyhlazením.
Autorská citace #69
11.7.2013 22:42 - sirien
alef0: vyměnil menší zlo za větší? Jeho plán který skutečně ukončuje většinu světových krizí je naprosto awesome ukázka dokonalého dobra za drobnou cenu, vůbec nechápu, o jakém zlu to probohy mluvíš?
Autorská citace #70
12.7.2013 05:51 - Vojtěch
Tak padouchy hraju většinou já, ale epický byl nechtěně jen jeden

Nido - epizodní zlodějíček (měl mít jeden štěk), co zcizil pokladnu, ale byl dostižen a ohrožoval postavy kuší... a od prvního hodu zmršil co mohl.Kdykoli se pak objevil, tak ho to pronásledovalo. Prokleté kostky z něj udělaly dokonalou komickou vložku.
Autorská citace #71
12.7.2013 06:57 - hadrian
Vojtěch - to musí být povoláním. Kdysi jsme jako družina "potkávali" zlodějíčka Benyho. Tak nějak se stal komickou vložkou a potkávali jsme ho docela často, když organizaci, ve které byl, jsme postupně likvidovali. Jediný co uměl, tak mluvit - blafoval jako nikdo druhej. Takže se trhnul z tý organizace a všechny naše likvidační úspěchy vůči těm mafiánům vydával za úspěchy "své" organizace - což jsme nevěděli. Až po čase jsme zjistili, že jsme mu vpodstatě pomohli stát se kápem v jedný čtvrti. Mnoho humorných rozhovorů...
Autorská citace #72
12.7.2013 08:17 - alefo
sirien,
prave naopak, cize ako vravis.

drobna to nebola (like cely new york vyvrazdeny), ale to je prezlecena hiroshima dilema

tak ci onak, charakter je to uber
Autorská citace #73
12.7.2013 12:59 - Merlin
hadrian: no...paladin by tak komickej nebyl :D
Autorská citace #74
12.7.2013 13:58 - hadrian
Merline, ty nevíš jak se pleteš. :D Paladin je v nynější naší hře nejvíc komické povolání. Má skrytý komický potenciál.
Kterékoliv NPC se při hře prohlásí paladinem, je na něj pohlíženo s despektem typu: "Ty jsi paladin? A jak se ti to stalo?". "Jak s tím dokážeš žít? To si statečnej...". Do očí jim to neříkáme, ale víme svoje. ;-)
Autorská citace #75
12.7.2013 18:41 - sirien
SPOILER ALERT kdyby někdo ještě nečetl/neviděl Watchmeny

alef0: co je jeden New York výměnou za světový mír, přetrvání civilizace, zasycení hladovějících, vyřešení energetické krize a nasměrování lidstva na jasnou dálnici k lepší budoucnosti? Jasnej klaďák, Watchmeni jsou v podstatě příběh hromady neuvědomnělých záporáků kterým se nepodaří překazit záchranu světa :p
Autorská citace #76
12.7.2013 20:23 - alefo
Look on my works, ye Mighty, and despair!
Autorská citace #77
14.7.2013 11:52 - Malfin
Napadá mě jiná otázka: jak to máte se zabíjením postav? Je to běžné nebo se to děje jen "po domluvě" hráč vs. GM.
Já se přiznám, že jsem zabil jen asi jeden charakter a to jsme už delší dobu uvažovali s hráčem, že by bylo dobré tu postavu nechat zmizet, odejít, zabít...Jinak většinou dávám přednost tomu "odejít na důchod". Nutno taky říci, že většina charakterů "zemřela" společně s dobrodružstvím, kdy se přestalo hrát. Poprvé vedu kampaň, která trvá opravdu dlouho a za tu dobu jen jeden hráč mění postavy.
Autorská citace #78
14.7.2013 12:30 - Merlin
ve většině přípdadů postavy nezabíjím, ale když se tak stane, většinou během toho umře celá skupina..což je sice smutné, nicméně to aspoň dá hráčům možnost vytvořit si nový charakter
Autorská citace #79
14.7.2013 16:51 - Gurney
Malfin píše:
Napadá mě jiná otázka: jak to máte se zabíjením postav? Je to běžné nebo se to děje jen "po domluvě" hráč vs. GM.

Nikdy nezabíjím postavy od toho mám kostky :)

Záleží na tom jakým stylem jsme zrovna hráli. V dramatičtějších hrách (myšleno kampaních nebo one-shotech, nikoli systémech) jsme měli postavy, které nemohly umřít pokud by o to hráči nestáli (max šly do bezvědomí) v jiných špatná rozhodnutí v kombinaci se smůlou na hody prostě zabíjely. To druhé má pro mě dnes takové jinak těžko dosažitelné kouzlo, má to vliv na spoustu věcí co se v té hře děje a tak..

EDIT: Zajímavý téma btw, zasloužilo by si i vlastní diskuzi (možná už tu někde existuje) ...
Autorská citace #80
14.7.2013 18:55 - sirien
Gurney: A co Ti brání jí založit? Ne/Zabíjení postav
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25201821327209 secREMOTE_IP: 34.238.194.166