Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.9.2010 21:16 - Jerson
Off Topic:

Fink Ployd píše:
Porad predokladas, ze jersonuv system neni odpad. A ze je pouzitelny na to ceho chteji dosahnout.
...
Also, to ze to neni odpad je tvuj nazor. To je dobre vedet, ale nevim proc by na tom co si myslis melo komukoli zalezet.

Sosáčku, dvě věci:
1)Nebudu ti upírat právo na svůj názor.
CPH hrálo asi tak 100 lidí. Vím asi o třech lidech, kteří by CPH nehráli, protože je to můj výtvor. A blíže neurčený počet lidí, co považují CPH za dobrý systém, ale jiné jsou lepší/mají víc hráčů/lépe vypadající pravidla/cokoliv. Jednomu člověku se CPH nelíbilo (poté, co ho asi rok hrál), dokonce o tom napsal do Pevnosti, ale nejsem si jist, jestli náhodou nespadal spíše do první skupiny. Každopádně pro drtivou většinu, kteří CPH hráli a hrají to je velmi dobrý/nejlepší systém.
Kdyby nic jiného, Sirienův názor zajímá . Na druhou stranu, pokud někdo napíše "jak víš, že to není odpad?" nebo jinak podobně naznačuje, že můj výtvor je odpad, přičemž podle něj velmi pravděpodobně nehrál, a dost možná ho ani nečetl, tak mě tím doopravdy sere. A tedy
2) s takovým naznačováním jdi do prdele (bez pardonu, omluvím se jen Alnagovi, že se tady takhle vyjadřuju)

Bouchi píše:
Aha, ted se dostavame k jadru pudla. Jimz je mnozstvi textu, ktere je potreba precist, aby clovek mohl udelat ten ci onen zaver:
a) K zaveru, ze je neco shit/nepouzitelne/mimo edicni okruh/apod. casto staci jen par prvnich stranek.
b) K zaveru, ze je neco perspektivni a ma smysl s tim dale pracovat, to chce precist vic nez jen par stranejk; nejlepe samozrejme cele nebo aspon nadpolovicni cast.
c) K zaveru, co a v jakem smeru bude potreba dopracovat, aby se dotycna vec skutecne dala vydat, to chce nejmin jedno cele precteni (ale spis nekolikere).
Z ktereho meho vyjadreni se zda, ze jsem se nedostal ani pres a), to opravdu netusim.

Takže, veřejně k jádru pudla.
Rád bych věděl, do jaké kategorie moje pravidla spadají. Můžeš mi to napsat soukromně, ale když už píšeš takové rozdělení kategorií, tak bych rád věděl, kam spadám.
Bouchi píše:
Nejak ti ta paralela nesedi. Je-li rec o CPH, tak mi ho Jerson AFAIK nenabizel jako "'motor' pro DrD II"

To je pravda - "motorem k DrD" měl být systém, který by sjednocoval mechaniky a fungoval jako alternativa ke stávajícím pravidlům. Navrhoval jsem ti, že ho udělám, ale už nemůžu najít, co jsi mi na to napsal, pokud něco. Každopádně pokud se bavíme o DrD2, je tato otázka už bezpředmětná.
18.9.2010 21:58 - Sosáček
Jerson píše:
CPH hrálo asi tak 100 lidí. [zkraceno mnou]

Nemusis se obhajovat. Ja nejsem vydavatel ktereho bys mel presvedcovat aby to docetl.
19.9.2010 01:55 - Blaine
Sosacku, Sosacku, proc tak trollujes? Ja jsem si myslel, ze trollovani je zabavou panicu sedicich u maminky v basementu, kteri nemaji co jineho na praci a na zabavu. A to ty rozhodne nejsi.
Vim, ze spravna kritika muze byt i nekonstruktivni, ale to co jsi napsal bys asi ty sam svymi slovy nazval "na pest", mozna i nejak hur.
I kdyz jsem si jist, ze sis pridal do sveho internetove banku dva internety. Ukaz, ja ti predam kupon, za ktery si muzes sve internety vybrat:


Aaa ted zpatky do topicu. Me osobne se moznost stavet si vlastni postavu docela libi. Akorat bych se chtel zeptat, hjeslti bude existovat nejake omezeni kolik "packagu" ruznych povolani muzu naraz mit. Tedy pokud uz to bylo nekde odhaleno nebo je mozne to odhalit.
19.9.2010 02:34 - sirien
Shako píše:
assasin? zbojnik? strelec?

Boring. PIRATE! Pirate is free! Pirates forever!

skew píše:
Nenapadá mě moc, co by takovej pirát uměl oproti bojovníkovi a kejklířovi (teda, přímo pirát by něco určitě uměl, ale tohle má být nejspíš nějaká suchozemská varianta...).

Pirát na suchu? Pche.
(tak třeba různé věci kolem pohybu, boj na nestabilních podkladech, v závěsu... lepší využívání prostředí a věcí okolo, improvizované zbraně, laciné triky, schopnost mořeplavby (nebo boje v sedle/na voze pro nomáda...) lepší "multikulturní" přehled (jazyky, zvyky...) a tak dále a tak dále...)

EDIT: Blaine: AFAIR bylo někde někým (GC, PK? snad...) řečeno že počet povolání je závislý pouze na Tvé úrovni a počet úrovní je unlimited, přesněji dokud Tě bude ta postava bavit/dokud tu hru vydržíte hrát
19.9.2010 07:36 - Jarik
Mimo hlavni linii diskuse.
Ja jednoho suchozemskeho pirata hral. V 3,5e. Byl jsem prave kombinaci rogua a fightera. A opravdu, jak psal Sirien.. jsem se specializoval na boj na strechach, na jedoucich kocarech, duely. To vse samozrejme s lehkymi zbranemi.
Az na asi 8.lvl jsem vyrazil na vodu, ale to uz jako Legendarni kapitan. Tam jsem zacal rozvijet sve diplomaticke a orientacni schopnosti, dalsi jazyky, apod.
19.9.2010 10:01 - Sosáček
sirien píše:
Boring. PIRATE! Pirate is free! Pirates forever!

Tak to doufam ze je budes volit :)

Blaine: znas to, ten kdo lovi prisery by si mel dat pozor aby se sam nestal priserou. Kdyz pises na d20, d20 pise do tebe.
19.9.2010 10:02 - Sosáček
A vubec nevim co resite, bojovlik + zlodej je conan a tim to hasne.
19.9.2010 15:33 - sirien
lol, ty parafráze Nietzscheho sou hezký (mimochodem, když už ho cituješ, dostal ses už konečně k tomu ho přečíst?)
19.9.2010 23:52 - mrtvej bůh
Povinný multiclass mě nenaplňuje nějakým nadšením, ale asi se to dá zvládnout.

A přes víkend jsem přemejšlel a došlo mi, že ve starém dračáku vlastně nebylo moc možností, jak hrát single-class, leda ten bojovník a spol. Ostatní kvůli rozdělení po páté úrovni měli docela výraznou změnu povolání, nebo už sami byli všelijak namíchaní.

Když jsem třeba chtěl hrát zloděje, měl jsem na výběr mezi zloděj+kápo mafie+vrah a zloděj+karatistajudista+uživatel strašně divného artefaktového klíče.

Sirien píše:
Do siriena se timhle způsobem klidně navážej dál, sirien má z té ubohé typicky české malosti co z těhle příspěvků odkapávaj dobrou náladu kdykoliv na ní narazí.

Vidím, že z ní má takovou radost, že cítil potřebu se ozvat, i když párkrát varoval před krmením trolů. Ale já mu tu radost přeju.
20.9.2010 00:47 - Peekay
Prepacte, ak vam nahodou derailujem prebiehajucu diskusiu nezelanym smerom k DrD2, takze iba z rychlika:

Argonantus píše:
Nabyl jsem dojmu, že tenhle systém toto neumožňuje. Po 5 levelu specializace řekne - well, chlapče, jsi dokonalý.. a teď koukej dělat něco jiného. Kašli na sféry nebo mlácení mečem, půjdeš otevírat pasti.


Nie tak celkom, pretoze cela sirka toho, co sa obvykle rozumie pod "mlatenim mecom" nie je naplnou iba jedneho povolania.

Berte tym padom "povinny multiclass" ako nieco, hovoriace "neda sa dlhodobo hrat postava, ktora vie iba obvazovat rany a nic ine". To konieckoncov plati aj o DnD - niekam sa tie skill pointy musia podiet (ak nesedia neminute na charsheete, co je ekvivalent nelevelovania... takto to samozrejme ide ponat aj v DrD2).
20.9.2010 00:57 - Peekay
p.s. pre Arga: Autorske neodpovedanie na rozlicne domnienky ci postrehy v dejinach tejto diskusie prosim neber ako vypovednu informaciu.

Popri pisani hry mame iba obmedzene mnozstvo casu, teda ho musime investovat co najefektivnejsie. Ako si asi sam zistil pri spatnom narazovom precitani tejto diskusie, pomer signal/sum je tu obcas hodne nepriaznivy. Aj tak som sa to tu snazil priebezne aspon po ocku monitorovat a ked bola priama otazka na mna, odpovedal som (ved konieckoncov aj Sirien dosvedci). Nejake veci mi vsak urcite unikli, co je asi pochopitelne.
20.9.2010 08:47 - Argonantus
Peekay:

Tvoji odpověď jsem zaznamenal a hlásil o něco výše. Debata se sice rozebíhala podivně, ale tak od 40 nebo 50 strany uř je docela použitelná.

All:
Zajímá mne ten nekromant. A vůbec problém summoningu - DrD s tím nikdy moc nepočítalo a jen se to tam mihlo ("povolej bytost"). Jsou taková kouzla popsaná? A je k tomu nějaká schopnost?
20.9.2010 09:03 - Quentin
Argo: Nevím, jestli bude možnost hrát nekromanta v základních pravidlech. Ale jelikož je systém relativně jednoduchej a designéry máme pro konzultaci na dosah, tak nějakého domácího určitě udělám ;-)
20.9.2010 09:08 - Quentin
Vůbec mám dojem, že bude DrdII hodně friendly k tvořivým vypravěčům. Napsat si novou rasu nebo povolání by nemělo být nic těžkého.

A monstrum nebo npc už vůbec ne. To je záležitost na pár vteřin během hry, stačí mít nápad.
20.9.2010 09:24 - Bouchi
Jerson píše:
Takže, veřejně k jádru pudla.
Rád bych věděl, do jaké kategorie moje pravidla spadají. Můžeš mi to napsat soukromně, ale když už píšeš takové rozdělení kategorií, tak bych rád věděl, kam spadám.
Klidne napisu verejne. Prosel jsem pres faze a) a b) (takze uz vis, do jakych kategorii CPH podle me nespada), ale pro nejakou formu tisteneho vydani pod ALTARem by bylo potreba jeste dost prace - ne na systemu jako takovem, ale na "omacce".
20.9.2010 09:35 - Lotrando
QuentinW píše:
A monstrum nebo npc už vůbec ne. To je záležitost na pár vteřin během hry, stačí mít nápad.


to by se hodilo. Těch vyloženě rules heavy systémů je dost.
20.9.2010 10:41 - Gurney
QuentinW píše:
Vůbec mám dojem, že bude DrdII hodně friendly k tvořivým vypravěčům. Napsat si novou rasu nebo povolání by nemělo být nic těžkého.

A monstrum nebo npc už vůbec ne. To je záležitost na pár vteřin během hry, stačí mít nápad.


Nemůžu se zbavit dojmu že jsi právě vypustil do světa víc informací než celý autorský tým za poslední dva měsíce :)

Btw zrovna tahle vlastnosti systému se mi docela líbí
20.9.2010 10:43 - Peekay
Gurney píše:
Nemůžu se zbavit dojmu že jsi právě vypustil do světa víc informací než celý autorský tým za poslední dva měsíce :)


Nemozem sa zbavit dojmu, ze tvoj dojem je sposobeny viac identitou autora postu ako jeho obsahom.

(lebo ked to iste hovorim ja, je to "prazdny marketing-speak" a "slubujem hory-doly" ;) )
20.9.2010 11:08 - Lotrando
peekay: umět správně slibovat, asi by jsi nedělal DrD II, ale úspěšného politika :).
20.9.2010 12:43 - Shako
Gurney píše:
Nemůžu se zbavit dojmu že jsi právě vypustil do světa víc informací než celý autorský tým za poslední dva měsíce :)


Nemuzu nejak prijit na to, v cem je prispevek tak inovativni.... Pro srovnani:

QuentinW píše:
Vůbec mám dojem, že bude DrdII hodně friendly k tvořivým vypravěčům. Napsat si novou rasu nebo povolání by nemělo být nic těžkého.


Z prvniho prispevku na webu DrDII píše:
...jednodušší systém, otevřený hráčským úpravám...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30341601371765 secREMOTE_IP: 34.204.171.108