Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
27.1.2011 13:17 - Sparkle
Co mi z toho není jasný. Mám dejme tomu level kejklíře 3 a zároveň mám dovednost žonglování kterou už mám od začátku a mám ji napsanou na character sheetu. Když se ji snažím použít, tak hážu 2k6 proti 9 a k mému hodu přičtu 3, jestli to chápu dobře, páč 3 je můj level kejklíře.

No a co když chci zkusit nějakou jinou dovednost z oboru kejklíře, například trik s kartama, ale tuto schopnost nemám napsanou na character sheetu. Prostě si chci zkusit hodit na nějaký default. Budu mít ten samý bonus +3? Žádný postih za to, že tuto dovednost jsem si explicitně nebrala? Nebo naopak bonus pro tu první dovednost za to, že jsem si ji explicitně brala?
27.1.2011 13:20 - Lotrando
kejklíř je soubor dovedností, ne jen jedna.
27.1.2011 14:01 - sirien
Sparcle: co jsem vypozoroval, tak "kejklíř" je bonus ke všem kejklířským věcem - žonglování, karty atp., a nemusíš na to mít napsanej skill nebo zvl. Skill nebo zvl. Ti nějakym prapodivnym mechanismem přisuzujou právo udělat něco v čem prostě uspěješ... nejsem schopnej to moc hodnotit nebo popsat dokud to neuvidim as written.
27.1.2011 15:06 - Sparkle
Hm takže když polevlím, tak dostanu defaultní bonus +1 ke všem skillům co jsou součástí balíčku kejklíř a žádný konkrétní vybírání skillů se nekoná?
27.1.2011 15:07 - Quentin
jop
27.1.2011 15:33 - Peekay
alef0 píše:
Jerson chce povedať, že keď máš neobratného oponenta, ktorý si bude hádzať päť, tri, osem, tak je ho ľahšie ubiť ako statický cieľ, ktorý si ,,hádže" 9, 9, 9, 9, 9.


Ja velmi dobre rozumiem tomu, ze sa toto Jerson snazi povedat. Moja odpoved znie "nie je ho lahsie ubit, aj ked si hadze priemerne mensie vysledky ako 9" (a zdovodnenie je v zatvorke)

sirien píše:
Skill nebo zvl. Ti nějakym prapodivnym mechanismem přisuzujou právo udělat něco v čem prostě uspěješ


Toto je cele uplne mimo.

Existuju veci, ktore nedokazes uspesne urobit "bez skillu" (ako priklad sa naskytaju rozlicne formy magie) - na to pouzivame termin vyhradena dovednost. Ostatne veci dokazes urobit, ci uz "mas na ne skill" alebo nie - teda sa o ne vies pokusat aj s +0.

Vacsina vyhradenych dovednosti je naviazanych na pokrocile povolania (i.e. ked si zoberies pokrocile povolanie, zrazu budes dokazat robit nejake veci, o ktore si sa predtym nemohol pokusit), s tym ze zopar ich poskytuju aj nejake zvlastne schopnosti zakladnych povolani (to si predstavte ako veci, ktore sice spadaju do kompetencie zakladneho povolania, ale zdaleka nie kazdy reprezentant onoho povolania ich bude vediet robit).

Ta cast s "proste uspejes" s tymto vobec nesuvisi.
27.1.2011 15:37 - sirien
Takže když mám schopnost "bodyguard" tak to znamená, že se můžu pokoušet chránit jinou osobu s bonusem svého povolání, ale nikdo kdo tuhle schopnost nemá se nemůže jinou osobu pokoušet chránit?
Nějak se v tom motám.

(možná to ani nevysvětluj, pokud by to bylo nějak moc složitý takhle v diskusnim postu. Klidně si počkám až si to přečtu v kompletní podobě)
27.1.2011 15:48 - Peekay
Cha, uz rozumiem kde nastal disconnect - ukazky povolani, ktore su na strankach, totiz neobsahuju kompletny popis zvlastnych schopnosti (okrem ineho preto, ze chceme mat volnost ich doladovat na zaklade testovania). Pouzijuc onoho bodyguarda ako priklad:

  • Osobní strážce <--- nazov schopnosti
  • Svého pána či zákazníka dostane živého a zdravého z jakékoliv bitevní vřavy. <-- fluff text
  • (to, co v ukazke nie je)
  • <-- konkretny mechanicky efekt
27.1.2011 16:05 - sirien
V tom případě se Ti omlouvám, ale tohle je slušnej komunikační fail z vaší strany, protože co jsem si všiml, tak jsem nebyl zdaleka jediný, kdo ten "fluff text" v důsledku chápal jako součást popisu mechanického efektu - nejen v tomto případě.

Pokud to je takhle, tak je dost dobře možné že to co jsem dříve (možná) napsal ve vztahu k těm schopnostem bylo založené na naprosto mylném předpokladu.
27.1.2011 17:06 - Sparkle
Mně teda furt není jasný co se všecko uděje když polevlím. Vyberu si povolání a automaticky mi přibyde +1 ke všem skillům z dotyčného balíčku? Žádná specializace v rámci konkrétního povolání?
27.1.2011 17:14 - sirien
Sparcle: Specializace bude asi probíhat pomocí těch spec. dovedností a schopností, které Ti otevřou další výhody nebo nové možnosti v určitém směru. Nicméně specializace z mechanického hlediska podle mě není až tak nutná, dá se docela dobře řešit fluffově... což ale asi zvládnou jen pokročilejší hráči nebo začátečníci, představa zažitých dračákystů v tomhle schématu mi nějak nejde přes mozek.
27.1.2011 17:17 - Lotrando
Píše:
což ale asi zvládnou jen pokročilejší hráči nebo začátečníci, představa zažitých dračákystů v tomhle schématu mi nějak nejde přes mozek.


souhlasím. tohle ale bude hodně záviset na tom, jak bude napsaná příručka.
27.1.2011 17:22 - Jerson
Peekay píše:
Az na to, ze staticky ciel ti nebude aktivne branit, ak vyhras hod.
(princip s vycerpanim a neprijimanim neuspechu totiz funguje pre obidvoch ucastnikov tejto situacie)
Netestovali sme to malo, a viem ti povedat, ze ked si hadzes proti devine a nie proti inemu cloveku, vzdy sa potesis.


To jestli se bude cíl bránit nebo ne závisí na kom, na PJ?
Jde mi o klasickou situaci. Mám lukostřelce. Ten v rámci nějaké akce potřebuje sestřelil cíl velikosti melounu v okně - háže proti 9.
Ten samý lukostřelec se v jiném případě snaží trefit hlavu nepříliš obratného a pozorného člověka, který o střelci může, ale také nemusí vědět. Otázka je, jestli nedojde k situaci, kdy střelec střílí na živý cíl, který se proti němu aktivně brání pomocí opoziční schopnosti, ale díky špatnému hodu má tak malé číslo, že je jeho zásah jednodušší než v případě střelby na nehybný cíl.

To že cíl nemusí neúspěch přijmout znamená, že každé CP má v tomto směru ty samé možnosti jako hráčská postava?

Problém jednostranného a opozičného hodu se mi nikdy nepodařilo pořádně vyřešit - tedy podařilo, tím že jsem nechal házet jen hráče a všichni CP a všem objektům se počítal "průměrný hod". Tak mě zajímá, jak to bude vycházet v DrD2
27.1.2011 17:53 - noir
Peekay: myslel jsem, že fungovat nebude multiclassing a že se postavy poženou do co nejrychlejšího rozvoje jednoho povolání. Ale všechno to píšu s tím, že pořád ještě víme pramálo.

Jerson: Ještě zřetelněji by ten tvůj případ vynikl u týpka, který se střelbě nebrání (bo o ní třeba neví) a u týpka, který se snaží šípu uhnout úmyslně.
27.1.2011 18:01 - Lotrando
27.1.2011 18:07 - sirien
I průměrný hod je ve své podstatě opoziční test, jen se nenamáháš házet a prostě uvažuješ 3/4 na d6, 5/6 na d10, 10/11 na d20, 10 na 3d6...

Každopádně se na to díváš hrozně realisticky, což myslím není úplně dobře. Požadavek na mechaniku podávající realisticky smysluplné výsledky se táhne RPGčkama od jejich vzniku, ale všimni si, že od něj designeři většiny her ustupují, protože mnohdy nejde o to, co je realistické, ale o to, co je příběhově vhodné.
Robn Hood na soutěži samozřejmě vystřílí první místo, samozřejmě dokáže přestřelit šípem něčí oprátku a vůbec Tě nepřekvapí, že při boji v lese dokáže strefit kanonenfutrového enemáka do krku. Ale když Robin Hood střelí na Sheriffa z Nottinghamu, tak nečekáš, že ho zabije. Rozhodně ne v půlce filmu a rozhodně ne na začátku finální scény. To by prostě nebylo fér - rozhodně ne vůči Sheriffovi, ale také vůči Robinu Hoodovi (hrdina musí vítězit epicky, ne teroristickým odstřelem), vůči hráči (upřel bys mu očekávanou challenge epického finálního souboje) a už vůbec ne vůči divákovi (který na konci čeká dramatickou podívanou).
Sheriff z Nottinghamu může být samozřejmě postřelen. Může být škrábnut, aby mohl mít správně dopálený vzteklý monolog a prostor ke scéně kde zuří nebo tiše bublá vzteky. Musí ale přežít do finální scény a ve finální scéně musí klást náležitý odpor a to, jak dobře Robin Hood střílí, s tím nemá moc co dělat.

RPGčka jsou další formou vedle filmu a literatury, mají vlastní zákonitosti, ale obecná pravidla narativismu se na ně vztahují úplně stejně, jako na jeho ostatní formy. Snaha o totální důraz na realističnost mechanik jde v mnoha případech proti požadavkům narativismu a v tomto směru je prostě kontraproduktivní.

(měl jsem tu pokračování o Omeze, nicméně jsem se rozhodl že jej vzhledem k rozsahu pošlu přímo do Omega tématu)

EDIT: noir: Zkoušel si někdy uhnout letícímu šípu? Já sem to zkoušel a řeknu Ti, že to fakt neni vůbec prdel, ta věc letí fakt sakra rychle. A to měl ještě relativně velkej odpor vzduchu (nebyl tam hrot, samozřejmě, takovej maniak (zatím) nejsem) a ten luk nebyl nijak supersilnej...
Nicméně chápu co myslíš. Ostatně když sem to pak zkoušel se štítem, tak to šlo už docela líp. Každopádně to nic nemění na tom co sem tu psal o narativní stránce věci, takže asi tak.
27.1.2011 18:49 - noir
já to samozřejmě chápal výrazně abstraktněji - bráním se protivníkem myslím někoho, kdo o lukostřleci ví a brání se mu. Využívá k tomu kryty, mate ho nadávkami a rozptyluje parakotouly. Je furt v pohybu a nezastaví se, aby se střelci hůř mířilo.
27.1.2011 22:10 - Quentin
S tim uhybánim má sirien pravdu. Na zlenicích jsem měl přeběhnout arénu a sundat týpka, co měl za stejnou dobu nabít kuši a sejmout mě. Uhnout se dá fakt těžko. A štít je výhoda jak sviň.
28.1.2011 08:22 - Lotrando
Sirien: úvaha dobrá, ale vychází ze špatného předpokladu, že "devítka" je nastavena realisticky. Podle toho co jsem měl možnost si přečíst na testerském fóru, tak je nastavena spíš "pocitově".
28.1.2011 08:54 - Quentin
Devítka je nastavena hlavně proto, aby seděli pravděpodobnosti. Šanci na úspěch chceš mít ve hře +/- 66%. Takže netrénovaný má nějakých 30-40% a mistr kolem 80+%. Kdyby to bylo jinak, tak by některé hody nemělo cenu házet (hlavně je docela nuda stanovovat záměry před hodem, když oba víte, že je třeba jen 5% na úspěch/neúspěch)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12212204933167 secREMOTE_IP: 18.205.114.205