Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
7.10.2012 12:21 - sirien
klaymen: No, nechci nikoho urážet, ale pokud ilgir napíše do separátního, bold zvýrazněného odstavce tohle (specificky zvýrazněno mnou):
Píše:
Zájemci o testování nechť se mi ozvou skrze soukromou zprávu zde na RPG F nebo na mail petr-chval(at)centrum.cz.

a hned první další veřejný příspěvek v té diskusi začíná slovy:
Píše:
Mno, tak já se opět hlásím.

tak si teda začínám živě představovat, jak to testování těch as written pravidel bude vypadat - skoro bych se i vsadil za jak dlouho budeme zase číst věci typu "to neni nefunkční nebo špatně napsané, tos to jen Ty špatně pochopil".

Sparkle píše:
Tipuješ blbě, my teď hrajem Dragon Age RPG :)

sakra!
no nic, příště.

Dukolm píše:
11 to mi příjde hodně málo vzhledem k tomu kolik lidí na RPG F si to koupilo

...taky trefná poznámka, bohužel se neorientuju v tom kolik lidí na RPG F si to koupilo.

ilgir píše:
Spíš se divím, že se tam vůbec sešlo 57 lidí, kteří něco hrajou.

ou, to je skoro učebnicově sarkastická dýka v zádech :P
7.10.2012 13:18 - klaymen
sirien píše:
tak si teda začínám živě představovat, jak to testování těch as written pravidel bude vypadat - skoro bych se i vsadil za jak dlouho budeme zase číst věci typu "to neni nefunkční nebo špatně napsané, tos to jen Ty špatně pochopil".


Tomu by som sa vobec nedivil.

DrD2 som si nekupil a podla toho kolko otazok sa vyrojilo ohladom hrania (+reakcie autorov ako bonus), tak mam taky pocit ze je dobre ze som sa tej hre vyhol.
7.10.2012 17:22 - Tadeas
sam sa povazujem za jeden zo ziadanych reprezentativnych vzorkov tej ankety, ktory nieje na d20 alebo RPGF prilis vidiet, no hra, vidi a vie.

patrim medzi tych ktory si zakupili DrDII, minuly rok som ho aj hral. viedol som jednu kratsiu kampan na cca 8 sedeni a dokazem posudit ze mi ten system proste nesadol... nieco mi tam chybalo... a vo vysledku som zistil ze k rieseniu konfliktov je treba pristupovat len urcitym specifickym sposobom, inak sa dost z toho zacne rozpadat.

v tohotorocnej ankete som hlasoval pre oDnD hack, lebo ma nan navnadil Quentinov blog, na mna dychla atmosfera starych casov, chcel som si to znova skusit a naraz som zistil ze hram sandbox v jeho prerabke systemu, ktora sa mi zda dobre riesena a skvele pouzitelna na prave ten styl hrania [vymlacovanie dungeonu s prapodivnymi miestnostami casto podliehajucimi len zakonom kompozicie a cool efektu], silna metagame, planovanie a tenky klient.

a ze som mal viac hlasov, tak som zvolil aj moznost ze hram vlastny system. co urcite nieje Void, ale len moj pokus do poslednej RPG kuchyne, ktory sa snazim v navaloch inspiracie rozvijat skor prave smerom starych dungeonov bez prehnaneho managementu zdrojov.
7.10.2012 17:26 - sirien
ilgir: jinak, samozřejmě, kdyby jsi pak někdy stál o recenzi, tak určitě víš, kde mě hledat :)
20.10.2012 13:29 - crowen
Charles, jeden z autorov Bestiara k DrD2, zverejnil update, kde sa prace nachadzaju, a pribalil aj prednasku z GC s ilustraciami.
20.10.2012 14:04 - York
Doporučuju prezentaci stáhnout a prohlédnout si alespoň ilustrace, nekteré jsou velice dobré.
20.10.2012 14:13 - ShadoWWW
Prošel jsem tu prezentaci a mám několik dotazů na případné znalce:

- Proč přejmenovali "kentaura" na "polkana" a "satyra" na "čateže" a nazvali je slovanskými verzemi? Má to nějakou spojitost s praslovanštinou? Přiznám se, že ač Slovan, tak poklan mi nic neříká, zatímco kentaur je elementárně známé slovo.
- Proč jsou nějaké ilustrace ala Burian (zejména ten s bisonem)? Je setting DrD II nějak zasazen do pravěku?
- Pokud má být DrD II "slovanské", proč bude do bestiáře zařazen kostěj nesmrtelný?
20.10.2012 14:20 - alef0
To sa spýtaj asi rovno v oficiálnej téme, budeš to mať rýchlejšie :-)

Nejak nerozumiem tej otázke o kostějovi a jeho začleneniu.

Mne furt prišiel ako slovanský/ruský ekvivalent licha, proste ten arcizáporák -- napr. ním operuje Juraj Červenák vo svojej iľjamuromec ságe.
20.10.2012 15:07 - OzzKar
nevim jak slovanske ale rasisticke to je dost - neni tam ani jeden asiat nebo afroamerican!
20.10.2012 17:29 - Gurney
Super ilustrace, tak o 200% lepší než v Core (ala Burian mi sedí).
21.10.2012 13:38 - sirien
anketa na RPG F píše:
Jak byste nazvali zvl.schopnost, která umožňuje provádět neomezené množství manévrů v akci?

osobně bych navrhl "supermunchkin", vzhledem k tomu, co to se systémem provede...

Merlkir koukám opět perlí, když na otázku "proč pojmenovali" odpovídá odkazem popisujícím termín na wikipedii, na níž je článek se všehovšudy pěti řádky textu.
Jinak zběžná návštěva oficiálního DrDII fóra mě opět výborně pobavila, některé poznámky tam jsou opravdu... no, podívejte se sami :)

ShadoWWW píše:
Proč přejmenovali "kentaura" na "polkana" a "satyra" na "čateže" a nazvali je slovanskými verzemi?

Charles tohle vysvětloval na Gameconu a popravdě mi to přišlo docela smysluplné. Záměr byl takový, aby pravidla obsahovala kentaura, ale zároveň se co nejvíce vyhla stereotypu tuctového fantasy kentaura a otevřela tak co nejvíc možnosti neotřelých pojetí a dalších možností. Pro satyra a další totéž.
Jak to bylo na GC vysvětlené se mi to líbilo, jestli to tak bude podané i v textu nevím.
12.12.2012 17:37 - Me-dea
Omlouvám se za oživování mrtvého vlákna, ale nemyslím si, že by tohle potřebovalo vlastní.

Už někdo z vás četl/viděl/procházel bestiář k DrD2? Jsem si všimla, že v čerňáku ho již nabízí a ráda bych se o něm něco dověděla. Přecejen, podle mě byl ten krátký bestiář v pravidlech jednou z dobrých věcí.
13.12.2012 01:07 - Vojtěch
Koukal jsem do toho jen velmi povrchně. Ilustrace pěkné, ale víc jsem zachytit nestihl. Jinak jsem zachytil nějaké ty slovanskosti typu ohnivec atd. A je to zároveň asi i soubor NPC, protože na začátku jsem zahlédl hostinského.
13.12.2012 20:06 - Almi
Me-dea: Včera jsem si v něm v Rytíři lsitoval. A lámal se smíchy. Mají tam dva kusy. Z toho jeden hned vracejí, protože byl vytištěn obráceně :) Snad to není tak i ve zbylých 50ti procentech výtisků...

..jinak, graficky vypadá hezky. Je vázaný. Jen mne zaujalo, že v době, kdy DrD hráli tisíce dětí, tak kvalita příruček i všeho byla nic moc. Teď, kdy DrD 2 nehraje (skoro) nikdo, si s tím dávají takovou práci.
13.12.2012 21:23 - Vojtěch
Ten jsi měl okamžitě zabavit! Určitě to bude sběratelská kuriosita!
14.12.2012 08:05 - Me-dea
Dnes jedeme s několika známými do Brna na Hobita, tak se na ten bestiář snad podívám. Díky všem, ale doufala jsem v někoho, kdo to četl. Abych věděla, jestli to za něco stojí. No uvidím, až to uvidím :-)
14.12.2012 19:51 - Shako
Almi: Videl jsem asi 3 kousky a nelistoval jsem v nich, zda nejaky neni obracene natisteny. :-)

Jinak rovnez jsem pouze nahlidnul. Jsou tam, jak nejake potvory, tak zviratka i nejaci lide, stejne jako v puvodnim bestiari jsou u kazdeho nejake modifikace. Nestihl jsem prozkoumat, jak moc zajimave jsou tam popisky a nebo jake to ma schopnosti pro DrDII.
24.1.2013 12:36 - ShadoWWW
wormwood na Annun.sk píše:
tak konecne som sa dostal k citaniu tych pravidiel. kniha je pekne spravena etc etc ale tie pravidla. mathafacka. toto som necakal. tak som sa najprv na to krasne naladil az dokedy som sa nedostal k tretej kapitole, ktora vysvetluje samotnu hru. a prave ma uplne presla chut to hrat a vobec celkovo co i len to docitat.

to, ze hra je extremne zjednodusena len na tri vlastnosti (telo,duse,vliv) by som este prezil. to, ze k uspechom sa priratava "povolanie" vsak vobec tematicky nechapem.predstavte si, ze vasa postava uteka a pred nou je priepast, do ktorej moze spadnut. prva vec, ktoru musi DM podla pravidiel urobit, je oboznamit hraca s tym, ze sa ruti do priepasti (seriously, what?), potom si hadze dvoma d6 a k tomu priratava jeho prislusne "povolanie". ake povolanie mam teda pouzit ked mu hrozi to, ze sa moze strepat do priepasti? a preco to ma dm oznamovat hracom? ved to zabija suspense ale hlavne to nedava ziaden zmysel. ok, spat teda k povodnej otazke. ake povolanie ma k tomu priratat? "kejklir"? bojovnik? lovec? len kejklir vie zbadat ci uteka do priepasti? bojovnik je slepy [vymazané]? lovec detto? alebo teraz vsetci traja si mozu priratat bonus? a toto je len uplne obycajny problem, na ktory urcite narazite pri hrani. kniha radi - dohodnite sa na pravidlach, ktore sa vam hodia. to je zase co za radu? ved si kupujem tie pravidla na to, aby som mal aspon zakladnu predstavu o tom, ako riesit taketo banalne situacie...ach do [vymazané]. a tak som sa tesil.

okej. este jedna vec. boj v tejto hre je tiez rieseny fakt uzasne:D predstavte si, ze barbar jozef utoci na kostlivca. obaja hadzu 2d6 a k tomu si prirataju bonus za povolanie (teda bojovnik), popripade zbran. Jozef ma tri urovne bojovnika; kostlivec povedzme tiez. obaja si teda prirataju k hodu +3; kto hodi viacej, ten vyhrava. povedzme, ze jozef hodil 11. kostlivec 8. jozef ma teda viac. DM sa vsak rozhodol, ze to bude akcia s Ohrozením 2 teda bezne ohrozenie ( postaci vediet, ze kazda akcia ma priradene cislo od 0-9 a ak akcia failne. moze sa rozhodnut obetovat tolko bodov vlastnosti a zneguje cely tah). Jozef teda zasiahol. alebo by mal zasiahnut. Kostlivec, ma vsak 7 bodov v "Telo". DM sa teda moze zanho rozhodnut, ze vycerpa 2 body tejto vlastnosti (hodnota ohrozenia) a Jozef nezasiahol. uz si viem presne predstavit pri samotnej hre, tu nekonecnu frustraciu hracov, ktory hodia 3 krat na zasah ale vzdy im poviem, no sorry kostlivec sa vycerpal a k tomu vymyslat tri krat za sebou nejaky [vymazané] tematicky opis na to, preco sa mohol kostlivec vycerpat....omfg.

mozem ist hrat pathfinder alebo adnd2.5. čau. tu knihu mam chut hodit do zachoda. jedina pekna vec su tam ilustracie. herny system mi pride totizto vrcholne dementny. a ano, je citit z toho, ze som nasraty a bodaj by nie. konecne mam trocha volneho casu sa tesim, ze si zahram nejake gycove fantasy rpg a niekto tu na mna vytahuje tento uzasne "progresivny" system. fuck.
24.1.2013 14:16 - Almi
ShadoWWW. Zlomil jsem se smíchy v pase...kam se hrabou sirienovi sofistikované recenze. Není nad feedback normálního hráče.. :))

BTW: Ví se, jak a zda se to prodává? Došlo ke mně info, že se snad momentálně nedají sehnat ani pravidla DrD 1.6?
24.1.2013 14:43 - Jarik
DrD 1.6 zasavil Bouchi do prodeje pred 5 lety.
Sehnat se dali v teto dobe jen zbytky, ktere byly na prodejnach.

Bouchi jiz nechce v budoucnu vydavat DrD old - s ohledem na zmenu typu systemu, ktere jsou na trhu v teto dobe vyhledavane.

Ale on to sem mozna napise sam (mam pocit, ze to tu jiz i napsal. na RPGf to hledat nechci).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098277807235718 secREMOTE_IP: 18.188.20.56