Produkty

ShadoWWW
27.2.2012 18:43
Autorská citace #1
27.2.2012 18:43 - Shako
Cim dal vic mi to prijde, ze tam daji tolik veci, ze se to nebue libit nikomu a nebo to bude prilis slozite.
Autorská citace #2
27.2.2012 18:54 - Gurney
Já mám dojem že základ 5e se rýsuje čím dál jasněji a to sice jako takový retroklon s prvky Pathfinderu. V podstatě nemám nic proti, ale proč by si takovou hru měli kupovat lidi co dnes spokojeně hrají 3e a 4e a následně na ni připlácávat doplňky aby dostali to co už mají, mi moc nejde na rozum.
Autorská citace #3
27.2.2012 19:02 - sirien
Gurney: Ty nechápeš Geniální Úmysl. Aby lidi co hrajou 3i a 4i a 2i a odl-i mohli hrát podle těch samejch pravidel, čehož se dosáhne tím, že uděláš pravidla, která umí simulovat všechna i podle toho, jak je namixuješ.
Výsledkem pak samozřejmě bude, že každý bude hrát své mixy a když zajdeš do jiné skupiny tak se vůbec nebudeš orientovat v tom, která pravidla se používají a která ne...
...autoři se teda snažej tvrdit, že to nebude hrát roli a každej si bude moct hrát podle svejch pravidel, ale tak...
Autorská citace #4
27.2.2012 19:10 - alef0
ShadoWWW, ty si v prekladoch ako expres :-)

Ja inak nechápem, aké racionálne dôvody sú za mechanikami vanceovskej mágie okrem "je to nostalgické, je to magické".
Autorská citace #5
27.2.2012 19:22 - noir
Pro mě je nejracionálnější ten, že nutí kouzelníka hrát jinak - připravovat se a získávat dopředu informace. Dobře vybraná kouzla mohou zcela změnit výsledek bitvy.
Autorská citace #6
27.2.2012 19:56 - Vojtěch
Zatím líbí.

Hlavní je, aby ty moduly měly nějaký jednodušší systém, co se dá snadno vysvětlit a pak kdyžtak vychytávky.
Autorská citace #7
27.2.2012 20:06 - Gurney
sirien píše:
Ty nechápeš Geniální Úmysl.

To je pravda :)

Vojtěch píše:
...aby ty moduly měly nějaký jednodušší systém, co se dá snadno vysvětlit

Nějak si nemůžu vzpomenout na nic z Monteho práce, o čem by se dalo říct že je to "jednodušší".
Autorská citace #8
27.2.2012 20:31 - Vojtěch
Tak není tam jen Monte. Princip skill checku se dá vysvětlit celkem snadno a jednotlivé dovednosti jsou pak o detailech. Doufám, že budou při konstrukci modulů postupovat nějak podobně.
Autorská citace #9
27.2.2012 20:33 - ShadoWWW
Můj sen: 5i mi umožní použít stávající 4E pravidla s tím, že mi umožní i jistou variantu jednodušších bojů (když budu chtít) a usnadní konverzi Pathfinder Path do 4E. No jo, vím, že jsem snílek...

Vanceho systém: Monte má utkvělou představu, že Vanceho kouzla jsou original D&D a nyní musíme oživovat krávu, kterou nám 4E zabila. Bohužel se ukazuje, že zas tolik hráčů o ni nestojí.

5i obecně: Wizardi v tom vidí šanci, jak získat i old-school a Pathfinder hráče na svou stranu. V USA je imho trh separovanější než u nás, takže každá herní skupina se počítá. Otázka je, nakolik 5i bude úspěšnější než 4E.
Autorská citace #10
27.2.2012 23:15 - sirien
alef0 píše:
Ja inak nechápem, aké racionálne dôvody sú za mechanikami vanceovskej mágie

už jsme to tu kdysi řešili s noirem: vzásadě všechno, v čem ten koncept funguje jinak.
Hráč kouzelníka musí umět předvídat dopředu. Když se sekne, je nanic (resp. odkázanej na těžkou improvizaci toho používat kouzla určená pro jinou situaci), když to vzdá a připraví si neutrální mix, tak to je docela handy postava, ale ne až tak výrazně - na druhou stranu se uplatní skoro všude. Když si to ale nakombí na určitou variantu a vyjde mu to, bývá to masakr.
Je to o tom, že kouzelník pak už není jen baterkový caster (mana magic) nebo další power-tapovač. Chce to předvídavost, rozvahu, cit pro správný okamžik. Je to takové strategičtější a zároveň i zrádnější.

v téhle diskusi jsme to nakousli a pak ještě někde jinde, ale nemůžu to dohledat.
Autorská citace #11
28.2.2012 05:01 - Hawkeye
No nwm, dle mně je Vance taky kouzelník na baterky... A snad ješte víc než manovej, bo má přesně určený kolik a jakých kouzel využije za den. I když, není v podstatě jedno jestli ti ve Vanceho magii pravidla uvedou, že můžeš použít 2x fireball a 4x arcane misille za den, nebo v manovém že máš 10 magů, fireball stojí 3 a arcane misille 1? Akorát v tom manovém mám tu výhodu že si můžu vybrat kdy a jaký kouzlo použiju, jestli 3x fireball a 1 arcane misille, nebo 10 arcane misille, atd. A taky do manového systému se lépe introdukuje nějaká možnost, jak by mněl být kouzelník užitečnej i když se vypálí - nějaký základní mana regen, jenž mu dovoluje kouzlit nějaká low kouzla v každém kole, o hodně zvýšená možnost negativního efektu když má málo many, nebo jednoduše kouzlení za hitpointy. Zatím co ve Vance mně napadá akorát možnost kdykoli vyměnit kouzlo vyžší úrovně za kouzlo nižší, aby se nezapalovali na konci dne ohně přes wish, prostě proto že zbylo.
Autorská citace #12
28.2.2012 06:24 - Jerson
Hm, nějak nevidím rozdíl mezi "magickou odborností" umožňující výsleh plamene a normálním koulem - tedy kromě toho, že jedno může sesílat kdykoliv a druhé si musí připravit, nicméně mi to připadá jako dělení kouzel na dvě skupiny.
Biflování a vybírání kouzel dopředu jsem nikdy neměl rád, přišlo mi těžkopádné a nesmyslné - nebo spíše jako nutný důsledek toho, že magie byla extra silná a bez takového omezení by kouzelníci ovládli hru.
Autorská citace #13
28.2.2012 06:46 - Vojtěch
Mana caster si nemusí vybirat. Pálí podle situace, takže odměna za přípravu = 0 a je buď pořád supermachr dokud má šťávu, nebo k ničemu, když nemá. Magickým dovednostem bych se nebránil. Myslím, ze to je takové přitakání hráčům požadujícím skill-based magii s tím, ze nebude tak silná, pokud se k ní budou obracet jen jako k doplňku, ale pujde v ní postavit i specialista, který v ní bude opravdu silný (jako že fighter, který taky jede na at-will a encounter akce v Essentials). Zároveň by to umožňovalo delat hezky třeba mixy jako swordmage, kdy by bojové schopnosti doplňovaly veci jako přes skill dodaná elemental damage, nebo kratší teleportace. Vanceho magie by taky mohla být ve vice stupních síly, kdy by mohla suplovat rituály pro sváteční praktikanty a delat paseku v rukou skutečného mága.
Autorská citace #14
28.2.2012 09:15 - Colombo
Mi teda sedí caster, co má nějaký backfire. Ačkoliv je Vanceho magie, tedy jistý druh rituálů, který je schopen daný kouzelník připravit do předu, ale nedokončit a pak dokončit vzor v okamžiku seslání, zajímavý koncept a v případě knihy a pěkného popsání i zábavný...
Raději něco, kdy je kouzelník po seslání kouzla unavený či je sesílání kouzel potenciálně nebezpečné.
Autorská citace #15
28.2.2012 09:57 - Vojtěch
Možná to bude pozdější nadstavba, nebo by to šlo určitě aplikovat na skill-based jako míra úspěchu/neúspěchu. Třeba že neúspěh znamená nic, neúspěch o pět nějaké drobné nedopatření, o deset průšvih. Úspěch znamená efekt + vyčerpání, přehození o 5 úspěch + nižší vyčerpání, o 10 bez vyčerpání. Případně by mohlo jít zvednout DC k brutálnějšímu účinku, jako to jde v mnoha jiných ystémech.

Co my víme jak to bude celé běhat...
Autorská citace #16
28.2.2012 10:59 - Gurney
Vance mi náhodou přijde jako docela pěknej systém, ale myslím si že by to měla být spíš alternativa než core. Jo a s víc kouzlama pro prvolevlový castery, je trošku blbý vybrat si mága abych mohl kouzlit a zjistit že mám tři kouzla na den.

Vojtěch píše:
Možná to bude pozdější nadstavba, nebo by to šlo určitě aplikovat na skill-based jako míra úspěchu/neúspěchu. Třeba že neúspěh znamená nic, neúspěch o pět nějaké drobné nedopatření, o deset průšvih. Úspěch znamená efekt + vyčerpání, přehození o 5 úspěch + nižší vyčerpání, o 10 bez vyčerpání. Případně by mohlo jít zvednout DC k brutálnějšímu účinku, jako to jde v mnoha jiných ystémech.

Přidej pár vyjímek a podmínek a takhle obvykle bych věřil že bude vypadat některý z těch modulů :) Nic lákavého..
Autorská citace #17
28.2.2012 11:05 - Quentin
Vance je dobrej kvůli taktické náročnosti

vance
- musíš volit jaký načteš spelly
- máš omezený kouzla na den a musíš s tím počítat
- kouzlo se dycky povede

mana
- máš omezený kouzla na den a musíš s tím počítat
- kouzlo se dycky povede

backlash
- jsi bez omezení, jen kouzlíš akorát, když je to opravdu potřeba
- kouzlo může selhat

Je jasný, kterej styl se nejvíc hodí do hry, kde je vymejšlení roztodivnejch plánů 30% zábavy.

edit: ale mě se teda taky vůbec nelíbí :D
Autorská citace #18
28.2.2012 11:17 - Vojtěch
Gurney: Záleží na tom, jak by se to aplikovalo a kolik by toho v tom modulu ještě bylo, ale jako jednoduché řešní pro někoho, kdo chce vyčerpání by to asi fungovalo. Vzhledem k tomu že vymýšlení jsem dal asi tolik času, jako do psaní zprávy, tak bych lákavosti moc nečekal. Nemá cenu to myslím řešit, když nevíme jak ty magické dovednosti budou ve finále vypadat. O tom jak lákavé moduly budou myslím rozhodne spíš poměr cena/výkon ;)
Autorská citace #19
28.2.2012 11:27 - ShadoWWW
Vanceho magie by mohla fungovat, kdyby si kouzelník na 1. úrovni mohl vybírat s širšího výběru, třeba z 10 kouzel, a na vyšších úrovních z ještě většího výběru. Když má kouzelník v knize 3 kouzla, ze kterých se může naučit dvě na den, tak je to na nic.
Autorská citace #20
28.2.2012 11:27 - alef0
Vy, čo ste hrali AD&D či wizardov v 3.5, nemali ste traumu z vanceovskej mágie? Ja mám s odstupom času pocit, že toto funguje s radosťou vtedy, ak DM banguje kúzla, ktoré si wizard pripravil.

Ale akonáhle bol predpripravený modul, tak zle navolené kúzla boli frustrácia: wizard totiž neurobil nič, resp. bol len o málo platnejší než vidlák. Alternatívne mal wizard implicitnú voľbu kúziel typu fireball, fireball, fireball.

Nehovoriac o tom, že vanceovská mágia bol pre mňa notorický pain na vysvetľovanie a účtovníctvo.

EDIT: ShadoWWW má číta myšlienky: ak wizard poznal tri kúzla, i to obskúrne, a z tých ovládal 4 zoslania, tak je to na nič.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069662094116211 secREMOTE_IP: 35.171.159.141