Produkty

ShadoWWW
11.4.2012 00:03
Autorská citace #1
11.4.2012 00:03 - Shako
To je hezke, ze nam ted sdelil, ze uz rok ma neco sepsane podle ceho se ridi vyvoj. A mezitim se nas jakoze pta na dulezite veci. :-D

Jinak diky za preklad.
Autorská citace #2
11.4.2012 02:52 - sirien
Píše:
Nesnažíme se znovu vynalézt D&D, ale spíš ho znovu objevit.

Slyšet to od autora hry na conu, jen velmi těžko bych se bránil zeptat se ho, kde že to DnD ztratili, že bych jim ho klidně pomoh hledat.
Autorská citace #3
11.4.2012 06:53 - ShadoWWW
Taky jsem si říkal, že tento článek přináší vlastně jen potvrzení, že na nové edici, ehm iteraci, pracují už rok - a zrovna před rokem vyšel snad nejslabší modul pro 4E - Heroes of Shadow.

Ve frontě na zveřejnění však čeká překlad článku Mimo povolání a rasu a ten už přináší docela zajímavé konkrétní informace o Next.
Autorská citace #4
11.4.2012 07:51 - Me-dea
Shako nepříjde mi. Samozřejmě, že ankety jsou pro ně nejspíš zcela nepodstatné a jen se snaží dát komunitě pocit, že může něco ovlivnit. Na druhou stranu "důležité" věci se mohou změnit klidně i měsíc před vydáním a určitě operují s několika verzemi některých částí pravidel a hledají tu nejhorší, kterou pak hodí do nové "iterace".
Autorská citace #5
11.4.2012 08:53 - ShadoWWW
Na PAX East 2012 teď říkali, že mají hotovo kolem 20%, takže si myslím, že změnit se může opravdu ještě hodně. Nejvíc se toho bude asi měnit během veřejného playtestu. A dokonce bych řekl, že tentokrát dají na hlas fanoušků víc než v jakékoliv předchozí edici.
Autorská citace #6
11.4.2012 10:54 - Naoki
na PAX East říkali že nemůžou přesně určit kolik maj hotovo, ale že při nejoptimističtějších odhadech to je 20% :P
Autorská citace #7
11.4.2012 11:12 - Shako
ShadoWWW píše:
nové edici, ehm iteraci


Uz jsem to asi pochopil. Je to neco jako kdyz vydali ADnD a pak zase vratili k DnD. Ted tvrdi, ze vsechny predchozi edice jsou jakoby DnD a todle bude DnD next. Mozna za dalsich 5-10 let pak vydaji DnD 5. edici. ;-)
Autorská citace #8
31.8.2016 16:24 - sirien
Zajímavý malý exkurz do minulosti. Zvlášť když se ukázalo, že ty cíle fakt splnili a že ty ankety mezi lidmi fakt brali v potaz...
Autorská citace #9
16.12.2019 07:00 - ShadoWWW
Pán prstenů píše:
Gandalf! I thought you were dead! But then I thought I was dead myself. Is everything sad going to come untrue? What's happened to the world?


Trocha nekromancie. Mrkněte na video, kde Mike Mearls a Rodney Thompson z WotC mluví o tom, co se v playtestu 5E osvědčilo a co se naopak neosvědčilo.
Autorská citace #10
19.9.2022 17:00 - ShadoWWW
Video (první díl ze sedmi). V této sérii Mike Mearls zevrubně rozebírá vývoj DnD 5. edice. Staré dobré časy, kdy měli jasnou vizi, jak DnD povznést tam, kam se dosud nikdo nevydal. :)
Autorská citace #11
19.9.2022 17:17 - ShadoWWW
A ještě jeden hodně dobrý comment k tomu videu:
Píše:
They learned from feedback that they didn't need an equal number of rules for each of the three pillars of the game.

For example, for Social Interaction, the audience feedback was that the audience didn't want a lot of game mechanics governing that pillar. They wanted to role play out their character, maybe talk in funny voices, maybe make a charisma check, but they didn't need a whole of [of mechanics] to feel satisfied with it. Character personality on your character sheet intentionally takes up about as much space as combat on your character sheet, and those personality traits are supposed to help serve as a reminder and support for social interactions, and to note it's an important concept to players.

For exploration, they presented material in a different way. They don't give players specific options like "You can make a perception check" but instead focus a lot more on you just telling the DM what you want to do and the DM adjudicates that.
Autorská citace #12
19.9.2022 20:28 - sirien
nevim, mě tohle celý "pro RP žádný mechaniky nepotřebujeme" zní hodně jako "dort bez čokolády je v pohodě" od někoho, kdo čokoládu vživotě neměl a netuší, jak chutná. Jakože jasně, sou lidi, kterým čokoláda nechutná nebo jí nemusí mít na dortu, ale z toho co vidim okolo je takovejch spíš výrazná menšina.

Každopádně za video rozhodně díky :)
Autorská citace #13
19.9.2022 20:35 - ShadoWWW
Ono těch videí je víc a rozjíždí se to. To první je ještě asi nejslabší. Blbý je, že u nové edice (One DnD) takovéto retro nejspíš neuvidíme. IMHO jim chybí vize.
Autorská citace #14
19.9.2022 20:57 - sirien
já sleduju celej ten playlist. A jo no, současnej tým zjevně nemá vizi kterou by mohl podobně prezentovat, co sleduju tak de designově ode zdi ke zdi.

docela zajímavej je původ Bonusovky, kterej je odlišnej, než sem původně myslel.
Autorská citace #15
19.9.2022 21:10 - RoVan
Sirien: k RP mechanikám - Mně to naopak přijde úměrné obecenstvu (zákazníkům), ono to je vlastně napůl designerské a napůl marketingové rozhodnutí aby 'nebyli moc jiní'.

K DnD (potažmo DxD) se pojí návyky a očekávání hráčů. Lidem co jsou zvyklí jíst celý život svíčkovou s knedlíkem nebudeš servírovat sushi (a naopak). Vycházeli přece jen z testerů, kteří už byli hráči předchozích edic.

Sám mám jako hráč (a fanoušek) DxD her problém s návyky. Když hraju něco, co funguje na jiných principech (třeba PbA), musím mozek přemlouvat aby přijal jiný styl hry. I když vím, že chci zkusit sushi.

A teda hrál jsem i s lidmi, kteří odmítli cokoli bylo mimo DxD kolonku, i když některé z těch her měli za sebou, ale nebyli se přes ten návyk přenést.
Autorská citace #16
20.9.2022 00:00 - Jezus
Já jen poznamenám, že " personality traits" jsem plně docenil až jako GM. Je to fakt super shrnutí/připomenutí NPC a hlavně jednoduché vodítko na otázku "jak teď (bez dlouhého přemýšlení) zareaguje?"

Jasně pro mnohé nic nového pod sluncem, ale jsem rád, že to v modulech DnD je. Fakt to tam dobře funguje.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.056867837905884 secREMOTE_IP: 54.210.126.232