Produkty

ShadoWWW
3.7.2012 16:00
Autorská citace #1
3.7.2012 16:00 - ShadoWWW
OK. Tak já začnu. Vypadá to, že zbroje se nebudou vyvažovat bonusy/postihy, ale cenami. Budou tedy jasně lepší zbroje, které budou dražší. Kroužková zbroj bude jasně horší a levnější než lorika a ta bude jasně horší a levnější než plátová zbroj, tedy aspoň tak chápu jejich logiku zlepšování zbrojí, kterou vyžaduje matematický model.

A to se mi nelíbí (stejně jako nějaká jasně lepší zbraň než jiná). Proč by měla být jistá zbroj jasně lepší než jiná? Proč by měl být boj v kroužkové zbroji vždy lepší než v kožené zbroji? Mechanické vyvážení bonusy/postihy k TZ respektive Obratnosti mi přijdou jako lepší varianta.

A ještě něco: Dle tohoto článku je kroužková zbroj levnější než plátová. Ale v historii plátová zbroj vytlačila kroužkovou zbroj právě pro to, že její výroba byla levnější, poskytovala lepší krytí a také její nošení je pohodlnější (hmotnost kroužkové zbroje dopadá téměř zcela na ramena, s dobrým opaskem pak ještě částečně na boky; hmotnost plátové zbroje je lépe rozložena po celém těle). Proto je existence těchto dvou zbrojí vedle sebe trochu nelogická, stejně jako že plátovka je dražší. Ale to je jen taková poznámka mimochodem.

Edit: Ještě jinak - ano, nějaké zbraně/zbroje jsou vždy jasně lepší než jiné. Ale z historického hlediska jasně lepší zbraň/zbroj vždy vytlačila tu horší. Existence obou v jedněch pravidlech jedné hry pak vede k tomu, že nějaké zbraně/zbroje jsou zbytečné. A to mi nepřijde herně zajímavé.
Autorská citace #2
3.7.2012 17:38 - Me-dea
Proč by v pravidlech nemohly být jak horší zbraně/zbroje, tak jejich nástupci? Zručný DM může horší zbraně/zbroje cpát do starých krypt nebo lepší zrovna nastupují a nejsou snadno k mání.

Snaha vybalancovat všechny věci se mi až tak moc nelíbí. Hráč se pak nemá na co těšit stylem "teď mám žabykuch ale jednou, jednou budu mít pořádný ...".

Neříkám, že na tvém názoru ShadoWWW je něco špatného. Máš pravdu, ale neviděla bych to hned jako špatnou věc.
Autorská citace #3
3.7.2012 19:02 - skew
Mě se to docela líbí. Ten různej původ zbraní a od toho se odvíjející menší schopnosti jsou fajn nápad, a omezení plus jedniček taky (i když pak hned v příkladu maj +2 palcát, tak nevím co si o tom myslet -.- ).

To se zbrojema mi zas tak nevadí. Sice zlehka zanedbaj že tě zbroj taky trochu omezuje*, ale zase je to jednodušší a snáz se to pak aplikuje jako prvek určující moc postavy. A zbroj fungující jako indikátor moci postavy mi nevadí, obzvlášť pokud lepší zbroje budou opravdu drahé a těžko sehnatelné.

*(zajímalo by do jak velké míry skutečně omezují... afaik se zbroje dělali tak prakticky jak to jen šlo, takže u pěší zbroje k nějakým zásadnějším omezením pohybu asi stejně nedocházelo...
hm, asi taky záleží na době a zbraních které se používaly).
Autorská citace #4
3.7.2012 19:16 - Vojtěch
Mno, kdyby tam dali něo jako časovou osu, kdy se co objevilo, tak by to mohlo pomáhat, ale jinak je myslím zbytečné rozčilovat se nad tím, že v jedněch pravidlech je plátová i kožená zbroj. Stejně tak tam může být pistole a světelný meč. Prostě mají pravidla širší záběr pro možná prostředí.
Autorská citace #5
4.7.2012 08:41 - wlkeR
Ty předměty tam tak byly vždycky. Timeline, pokud vůbec, představily settingy. Mně to nevadí. Nemám potřebu, aby fantasy odpovídalo historii.
Autorská citace #6
4.7.2012 09:56 - hadrian
Trošku z hunorné stránky: No doufám, že si v popisech dají trochu záležet, protože Gorgoní zbroj s rohatou helmou, kterou můžete použít na trkání protivníků - už vidím jak se mému elfovi v ní láme jeho vaz, až se pokusí trknout protivníka. Navíc by přitom vypadal jako rohatý kamikadze :D.
Nikdy sem neslyšel/neviděl/nečetl o trkání rohatou helmou (a pominu, že v reálu se používaly v drtivé většině historických případů spíš jako ceremoniální, max. v Japonsku na zastrašení).
Jinak z článku mi vyplývá, že ještě nemají zcela jasno o systému. Rozhodně bych tam uvítal vliv nějakého atributu (vlastnosti).
Autorská citace #7
4.7.2012 10:24 - Quentin
Mě trkání přijde docela rozumný. V šermu se občas stane, že ty chytíš jeho zbraň, on tvojí a koukáte na sebe fakt zblízka. Bodec na helmě přijde vhod. Nemá to teda nic společnýho s chargem :)
Autorská citace #8
4.7.2012 10:41 - hadrian
QuentinW: No když si představíš kde a jak ty bodce budou, tak ho v té tvé situaci nemáš šanci bodcema "trknout" - maximálně dostane čelovku (rohatá helma je to, co si vybavíš z filmů o vikinzích -a co normálně do války vůbec nenosili - rohy po stranách trčící kolmo vzhůru - a ne trn ve směru tvého pohledu).
Autorská citace #9
4.7.2012 11:14 - Quentin
Ale s rohama dopředu by to docela uvěřitelnej magic item byl
Autorská citace #10
4.7.2012 12:14 - hadrian
To ano, až by tě za ty rohy někdo chyt a s minimální silou (zato velkou pákou) by ti strhl vaz, tak to bylo uvěřitelný jako víno. Navíc rohy dopředu - jak moc dobře by e to nosilo? Docela to váží a krční svaly by to nedaly dlouhodobě a nakonec bys díky tomu získal slušnej hrb a vizáž quasimoda.
Autorská citace #11
4.7.2012 12:33 - ShadoWWW
Nebo to může být helma speciálně tvarovaná pro tieflingy a ti budou trkat vlatníma rohama chráněnýma helmou. (Just kidding.)
Autorská citace #12
4.7.2012 12:38 - Alnag
ShadoWWW: Tam by byl problém, aby to pasovalo. Tieflingské rohy jsou něco jako otisky prstů. Každý je jiný.
Autorská citace #13
4.7.2012 12:47 - ShadoWWW
Bude se k tomu dávat pilník zdarma.
Autorská citace #14
4.7.2012 12:52 - hadrian
Úplně slyším bojové heslo tieflingské armády: Pojďme si zatrkat! :D
A nejlepší obchodní artikl - pilníky a brousky - karborundum brousek, za stříbrňák kousek!
Autorská citace #15
4.7.2012 12:54 - Merlin
Hmm..docela tanec na tenkým ledě snažit se napasovat logiku souboje na RPG...a to jestli je reálné někoho "trknout" je v případě systému, kde se spolu setkají guisarma, obouruční sekera rapír v jednom vyrovnaném souboji docela nepodstatné :)
Autorská citace #16
4.7.2012 13:03 - hadrian
Jen aby zas nespadly určité magické věci (viz co sem si všiml ve 4e - zbraně, zbroje a amulety) do kategorie "must have" aby se tím dorovnávala herní mechanika - resp. aby postava nemusela mít určité předměty na těch nejvyšších možných úrovních aby dorovnala srovnatelná monstra (tak někde napůl cesty by to bylo optimální).
Autorská citace #17
4.7.2012 14:47 - ShadoWWW
Hadrian: To právě chtějí odstranit. V 4E jsou magické předměty součástí matematického modelu. Čili hra je postavená na tom, že hráči získávají magické předměty jako standardní součást pokladu a dokonce je jasně řečeno, co mají kdy získat. Pokud v 4E hráči zadané magické předměty nezískají, jsou automaticky ve statistické nevýhodě vůči nestvůrám.

V Next bude matematický model založen jen na tom, že postavy si zlepšují svou zbroj. Magické předměty budou jen za odměnu a mimo rámec matematického modelu. Proto taky budou mít spíš zvláštnostní schopnosti než natvrdo dané bonusy. Proto taky to omezení maximální výše bonusu na +3. (Řekl bych, že to bude něco jako hrdinský stupeň: +1, rekovský +2 a legendární +3.) Můj (nepodložený) odhad je, že Next bude mít néně úrovní než 4E. (Tipuju 20.)
Autorská citace #18
4.7.2012 16:06 - hadrian
ShadoWWW: Tak zní to pěkně, jen aby se z toho nevyklubalo něco jako dračák II (ale to už maluju tieflinga na zeď).
Autorská citace #19
4.7.2012 16:09 - ShadoWWW
Přestože je Next teprve ve vývoji, tak už teď tam vydím jistý nezanedbatelný kvalitativní rozdíl. (Plus velmi rozdílné množství testerů.)

:-)
Autorská citace #20
4.7.2012 16:24 - hadrian
Navážet se do ALTARu - před 20 lety se za tohle upalovalo!!! :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10738801956177 secREMOTE_IP: 3.141.47.221