Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
11.6.2014 19:16 - skew
Vojtěch píše:
Myslím, že důvod proč to udělat s vlastním systémem bylo, že nechtěli řešit licence.
Tohle zas myslím taky není tak úplně pravda, nicméně musel bych si to vyhledat v diskusi na RPG fóru...
IIRC, Já, Sosáček, Crowen a možná i několik dalších lidí do nich hustilo, proč vlastně dělají nová pravidla, v čem budou tak cool a jestli by fakt nebylo lepší vytvořit konverzi do něčeho (obzvlášť Sparkle lobovala, ať už za FATE nebo i tuším d20) a případnou ušetřenou energii věnovat settingu, ale pokud se pamatuju, odpovědí bylo něco na způsob, že si chtěli udělat pravidla šitá na míru jejich potřebám.
Tak to teda maj no.
11.6.2014 19:26 - sirien
skew píše:
Který neexistuje.

ehm. Příručka explicitně uvádí, že se nějaká rasa dá chovat pro sexuálně otrocké účely, a v tom světě přitom není otrocký trh?

No, co čekat od autora co si myslí, že spotřební materiál může sloužit jako platidlo...


Skew: dobře, zjednodušim to. Pokud potenciál technologie ~ potenciál magie, pak vzducholoď vždycky porazí malé létající tvory. V podstatě tečka, aby to neplatilo, musel bys vytvořit setting explicitně nastavený tak, aby byl výsledek odlišný.

Proč? Protože vzducholoď je větší, odolnější a s mnohem rozsáhlejší palebnou kapacitou. Also - drží ve vzduchu v pasivním módu (a oproti běžné představě do ní musíš udělat fakt hodně děr, aby začala padat), zatímco tvorové s křídly půjdou k zemi hned co to do těch křídel schytaj.

Pokud mám děla (hej, mám!) a katapulty (předpokládám taky...), pak se fakt nebudu namáhat ty malý šmejdky sniperovat jednu po druhé ale normálně je napálim plošnejma ZHN.
Začnu třeba tim že začnu děla ládovat vakama který budou plný malejch olověnejch kuliček (kartáče), možná si kvůli tomu udělám speciální protipoletuchovou variantu (hmoždíře), pokračovat budu tím, že z děl začnu střílet koule sloužící v podstatě jen jako závaží, mezi kterými budou natažené sítě o ploše desítek metrů čtverečních(a ano, to je technicky proveditelné).
Vzhledem k Jersonem uváděným dostřelům to bude na férovku, takže mě těšilo, vzducholoď bude trochu očazená a všechny poletuchy zamotané do sítí se pozabíjej o zem podle Newtona.

Hele, já bych proti tomu možná ani nic moc neměl, kdyby mi někdo nezkoušel tvrdit, že to má být realistické, survival a gritty.


Vojtěch: Fate má CC: Attribution licenci, nic řešit nemusíš. Autoři ho odmítli s tím že vytvoří něco pro jejich účely vhodnějšího. Od té chvíle jsem napjatě (a, uznávám, trochu škodolibě) čekal, co z nich vypadne.
11.6.2014 19:29 - Vojtěch
Právě tohle jsme jim taky říkali, ale spolu s tou licencí z nich vypadlo tohle no...
11.6.2014 19:32 - sirien
Skew: Probohy! Sorry, žvanil sem hrozný kraviny, takhle samozřejmě ne, to by mě můj Velký Admirál vynesl v zubech.

Harpuny. To co na ty vzducholodě nainstaluju jsou harpuny.
Ty vymetávané sítě by šly, ale je potřeba je udělat stahovací.

Výše uvedené varianty jsou pouhá záloha, kdyby bylo přečíslení vílami příliš drastické (rozuměj, pokud by víl okolo bylo víc než poberou otrocké klece, přebytek se prostě odmázne z oblohy - ale dokud jich tolik neni, tak škoda plýtvat zábavou a zbožím za které se dají vydělat peníze na další bitevní vzducholodě)
11.6.2014 19:47 - Vojtěch
Flak tvořený byť jen ubohými culveriny by mohl víly uklidit celkem snadno. Sekané olovo je fajn na jakýkoli chumel nepřátel, nebo pohybující se cíle. Zvlášť broky by mohly hezky odstranit od víl křídla poslat je k zemi zbroj nezbroj. Hodit do vzduchu nějaký slzák do okolí vzducholodi by asi taky mohlo spolehlivě rozehnat víly technikou nevybavené, zatímco posádka se jim řehní do filtrů plynových masek.
11.6.2014 20:10 - sirien
Vojtěch píše:
poslat je k zemi zbroj nezbroj

ZBROJ!?

Ty postelové hračky mají 90cm na 40kg a potřebují létat v bitvě (tzn. musí být ve vzduchu celé hodiny (no dobře, desítky minut) a přitom si zachovávat rozumnou rychlost a manévrovací schopnosti a Ty bys na ně chtěl ještě rvát nějakou zbroj?
Budou rády když na sobě unesou něco co nebude profukovat.

Heh, což je další krásný nápad. Když nebudu spěchat, povedu své ofenzivy zásadně za špatného počasí. Mým mohutným vzducholodím silnější vítr sice nebude příjemný, ale déšť jim bude ukradený - na druhou stranu sem FAKT ZVĚDAVEJ jak si v takových podmínkách zachovají svou bojeschopnost ty malé čtyřicetikilové coury... opět, moje vzducholodě jim to vyříkají na jednoduchého Newtona.
Nemluvě o tom, že voda ve vzduchu s těma jejich pitomejma fireballama (a zejména s hrozivostí jejích potenciálních následků) rozhodně udělá svoje.


Mimochodem, když mám vzducholodě a děla, můžu mít i granáty? Resp. bomby? Protože pokud dokážu ocelovou kouli napěchovat střelnym prachem, pak jí dokážu napěchovat i jinejma věcma - např. nějakou značně tenčí a vhodně před-nařezanou ocelovou kouli můžu napěchovat střelnym prachem a malinkatejma kuličkama.
Když to technologicky zvládnu, tak jí narvu do děla, přivážu k tomu provaz s jedním koncem přibitým ke vzducholodi a s druhým zasunutým dovnitř a přivázaným k nějakému křesadlu - odpálim, provaz se napne do předem známé délky, škrtne...
...pokud to nezvládnu narvat timhle způsobem do děl, čert to vem - normálně to zapálim přes doutnák a pošlu jim ten dáreček z katapultu, torzního praku, balisty nebo něčeho takového - bude to míň přesný, ale asi snazší na ovládání. Mimo to v ten moment ta věc nemusí bejt kovová, opět mi bude stačít nějaký vhodně pevný vak - což je lacinější, lehčí, snadnější na výrobu i obsluhu...


EDIT: d20.cz - měníme bojové víly v kanonenfutr a válečné trofeje od r. 2014. Battle airships FTW!
11.6.2014 21:43 - sirien
hm, tak jsem se byl podívat na stránku "o autorech"

Píše:
Členové autorského týmu ... většina z nich má více než desetileté zkušenosti s hraním stolních RPG her. Vedle ostřílených autorů

Takže deset let hraní deskovek ze mě udělá ostříleného deskovkového designera?
Deset let ježdění v autě ze mě udělá ostříleného mechanika?
Deset let čtení knížek ze mě udělá ostříleného spisovatele?
Deset let sledování televize ze mě udělá ostříleného scénáristu / režiséra / kameramana?

Tak proč si kčertu myslej, že z nich 10 let hraní RPGček (ehm-ehm-dračáku) udělá ostřílené autory?

Píše:
disponujeme i profesionálním zázemím, nutným pro vznik dokonalého, atmosférického a především kompaktního RPG světa. Ať už mluvíme o grafice, programování, definování jasných a přehledných pravidel, korektuře textů, či široké skupině nadšených betatesterů

TOHLE je husté sdělení... pod tímhle si vybavím Paizo, Wizardy, White Wolf, Steve Jackson Games, Fantasy Workshop... ale rozhodně ne bandu amatérů co jdou do svého prvního pokusu.

Mimochodem - ad korektoři - kniha pravidel má chyby a překlepy (a to po podobných věcech ani nijak moc nekoukám a nejsem na to nějak zvlášť citlivej)

Ad betatesteři - tady by mě fakt zajímala čísla.

Píše:
s cílem vytvořit atraktivní svět Končiny, který posune tradice stolních RPG her do 21. století

Je vidět, že jsou autoři skromní, míří do 21. století, ale rozumně se rozhodli raději začít opatrně v 80. letech...


A teda... CETLI JSTE PŘEDSTAVENÍ AUTORŮ? NE? TAK TADY
To sou perly... to sou takový perly, to se nedá, normálně začněte u prvního autora a čtěte, to fakt nemá chybu. (ano, parta dospělých autorů tam zní jak banda nadšenejch patnáctiletejch dračákystů)


Dobře, dobře, tohle už nejde, tohle musim...
Píše:
[jeden z autorů je...]dvorní prudič vždy připravený oponovat a hledat chyby v dokonalosti, aby svět Končiny byl neprůstřelný tak, že by si na něm i Robocop vylámal kulky

Ale že by kolega přišel sem k nám obhájit to řešeto, který sme mu tu z toho nadělali, to ne...

Píše:
Vzhledem k obrovským zkušenostem z hraní her mimo žánr přináší do světa mnoho originálních prvků (vrcholem jsou víly připnuté jako luxusní pouťové balónky k zápěstí)

ty... bohy vytvořené... bojové... víly... které mají bojovat proti mým mocným vzducholodím.
Ano, každý kapitán mé vzducholodě má vílu jako povinný módní doplněk, aby jeho posádka nezapomněla, kde maj ty malý poletuchy přirozený místo.

Píše:
Na druhou stranu klasické stolní RPG Michal v životě nehrál, takže na schůzích pravidelně baví zbytek týmu svými neskutečně tupými dotazy a vystrašeným výrazem, když řešíme pravidla.

...mám takové tušení, že bych se u těch schůzek výborně bavil taky, ani bych nemusel klást žádné dotazy :/

Píše:
[jeden jiný autor...]potřebovali jsme pitbulla, který by se nám zakousnul do pravidel, rozcupoval slabá místa a oslintal ta silnější. A Tomáš odvádí skvělou práci.

...tak o tom bysme mohli diskutovat. Vlastně, už se stalo.
11.6.2014 22:03 - Jerson
Siriene, jak jsem si všiml, autoři hustý déšť, vítr a mlhu (v jednom balení) u létání víl neřeší, tak asi neřešili ani ten boj se vzducholoděma. Nicméně mámdojem, že budu mít na jejich fóru řadu upřesňujících dotazů.

Btw. to fórum a vůbec věci okolo mají udělané dobře, dostat ikonku jen tím, že jí přetáhnu na označené políčko je konečně rozumné nahrávání.
11.6.2014 22:10 - sirien
Jerson píše:
Btw. to fórum a vůbec věci okolo mají udělané dobře, dostat ikonku jen tím, že jí přetáhnu na označené políčko je konečně rozumné nahrávání.

A tak to sem jim přiznal, že grafice a webu není moc co vytknout a že formu mají vpohodě.
Jen ten obsah...
11.6.2014 22:15 - OnGe
sirien píše:
Ale že by kolega přišel sem k nám obhájit to řešeto, který sme mu tu z toho nadělali, to ne...

Proč tu furt někdo předpokládá, že když se tu rozběhne nějaká diskuse, že o tom ti, kterých se to týká, vědí?
11.6.2014 22:30 - sirien
Insider info: náhodou vim že minimálně jeden z autorů o Kostce ví a ví, že jsme tu Končinu v den publikace s napětím očekávali.

(ale jo, jinak fér point)
11.6.2014 22:32 - Sparkle
sirien píše:
A tak to sem jim přiznal, že grafice a webu není moc co vytknout


Vidíš, mně se třeba nelíbí, jak mají ten web tmavý. Nejsem expert na grafiku, ale onehdá jsem s jedním konzultovala jiný web a on právě hodně varoval před touto barevnou kombinací, že je dost "neprodejní". Ten web Končiny na mě rozhodně grafikou nepůsobí jako něco cílené na omladinu 12+.
11.6.2014 22:39 - sirien
Sparkle píše:
Vidíš, mně se třeba nelíbí, jak mají ten web tmavý.

Otázka vkusu. Já naopak preferuju zásadně tmavé weby, kde mám možnost volím nejtmavší možné skiny (jsem u compu většinu dne a je mi to příjemnější na oči)
11.6.2014 22:43 - Shako
sirien píše:
hm, tak jsem se byl podívat na stránku "o autorech"


Máš pravdu, že hlavní "prudič" projektu by imho měl být někdo, kdo má nahraných desítky systémů a načtených další desítky a bude říkat, že tadle mechanika je pitomost, protože to jinde dělají líp atp... místo toho je to člověk, který ani rpg nikdy nehrál. WTF!??
11.6.2014 22:49 - York
Shako píše:
Máš pravdu, že hlavní "prudič" projektu by imho měl být někdo, kdo má nahraných desítky systémů a načtených další desítky a bude říkat, že tadle mechanika je pitomost, protože to jinde dělají líp


Imho nemusí, na tohle ti stačí získat feedback na relevantních místech, třeba na kostce. Pokud si pro něj ovšem dojdeš...
11.6.2014 22:51 - Shako
York píše:
Imho nemusí, na tohle ti stačí získat feedback na relevantních místech


Přečti si ten ofiko popis. Ten člověk nikdy nehrál rpg a zjevně ani žadný betatest Končiny... pokládá úplně zcestné dotazy, místo aby měl obrovský přehled. :(

K čemu je ti nějaký feedback od někoho jiného, když stejně nevíš na co se odkazuje nebo o čem mluví... a neumíš to tedy nějak sebrat a zpracovat pro svůj tým????
11.6.2014 23:06 - York
Někdo žánrem nedotčený, kdo se nebojí klást "blbé" otázky, není vůbec od věci. Nikdo ale samozřejmě neříká, že má být jedinou kontrolní instancí.
11.6.2014 23:07 - sirien
Dovolím si egocentricky citovat z vlastního článku [Teorie] Úvod do game designu (který se tu kontextově beztak hodí připomenout):

Jako hned úvodní podmínku uvádím: píše:

Nutná znalost

Šest RPG která dobře znáte a šest, která jste četli

Tohle mi v minulosti mnozí vytýkali, ale přesto si za tím stojím - abyste mohli vůbec uvažovat o tom, že budete nějaké RPGčko designovat, musíte znát alespoň dvanáct systémů a minimálně v šesti z nich jste museli už předtím hrát více, než pár náhodných session. Není to elitaření ani vyvyšování se - představte si, že byste chtěli tvořit v nějakém jiném oboru. Kdybyste onen obor neznali, tak by se vaší snaze všichni vysmáli. Není důvod, aby to bylo v RPG jiné, prostě musíte vědět, jak se k tomu samému problému postavili různí designeři před vámi a jak jejich řešení fungují v praxi.

Když se začalo psát o novém DrD, chodila okolo spousta lidí, kteří znali současné DrD a nic jiného. Tito lidé začali hrozně chytře rozdávat rady, říkat jak má co být a opírali se o skutečnost, že DrD přece už roky hrají a znají ho jako své boty. Nicméně tak to prostě není. To co navrhovali bylo často hloupé, nesmyslné, už vyzkoušené jako nefunkční - což by věděli, kdyby znali i něco jiného než DrD.

Erric o SS píše píše:
Pro design hry jsou důležité jak vědomosti, tak zkušenosti. Je opravdu důležité poznat co nejširší spektrum různých her. Poznávat jak fungují, cíleně hledat proč tak fungují a učit se ty poznatky aplikovat ve vaší vlastní hře.


Popravdě zpětně mi připadá, že jsem byl ještě dost umírněný. Dneska bych napsal deset (hraných), deset (vyzkoušených) a dvacet (dalších jen přečtených)

dále jako bod 2 píše:

Znalost herní teorie

Mnoho bylo prohádáno o tom, jaký má teorie význam a jak moc je nutné ji znát, o tom, že je teorie (přínosná) a teorie (zbytečná)... nicméně nic z toho zde není relevantní, protože tohle všechno bylo řečeno o hraní. Game design je něco jiného a bez znalosti teoretických základů to prostě nejde.

Task resolution a conflict resolution, hráčský konsenzus, hráčské preference, hráčská typologie, rozdílné vlastnosti 1dX, ndX a poolových systémů... to všechno jsou věci, ve kterých je potřeba se orientovat. A tím nemám namysli to, že si přečtete definici (například) task a conflict resolution, musíte zároveň vědět, jak moc jde o modelové záležitosti a jak moc se pak od těchto modelů může lišit jejich konkrétní podoba. Musíte mít také alespoň trochu přehled o tom, jak se RPG vyvíjela, protože jinak budete opakovat už učiněné chyby a musíte chápat, proč jiní autoři použili to nebo ono řešení a co se jím snažili docílit (viz můj starší blogček "Význam chápání mechanik"). Potřeba těchto vědomostí vás bude v praxi provázet od samého počátku až do konce tvorby.


...pak tam ještě píšu nějaké další věci, ale tohle je to nejrelevantnější teďka.
11.6.2014 23:17 - Vojtěch
Ano, zbroj na vílách! Tuším, že i ve střední dovedou létat, i když mizerně (ruku do ohně za to nedám, ale myslím že to šlo).

Ad betatest... nevím, možná tam budu jako tester, stejně jako sparkle, pokud ten open game byl betatest. Taky prý hráli něco v nějaké knihovně či co. Sparkle si to nepamatuje, co to říkali?
11.6.2014 23:23 - Sparkle
Mně se zas nechce úplně ventilovat interní info, jako počet testerů. Celkově, pitvat mechaniky co byly v playtestu a už se mezi tím opravily, je takový divný... páč wtf krávoviny měla určitě každá hra, když byla v betě. I Fate.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2012050151825 secREMOTE_IP: 3.214.184.124