Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
17.9.2017 21:33 - sirien
Hm.

Tohle je to, v co člověk doufal. To a tohle.

...a tohle je, co člověk dostal:

PM sirien 2 LKarpianus píše:
Mě to už je trapný psát do veřejný diskuse.

Omlouváš se za to, "jak to na lidi působilo"? To jakože ti je líto že to lidi nepřijali, ale fakt si neuvědomuješ, že problém je v tom, že vás vůbec napadlo něco podobného do Končiny napsat?

Naprosto bez nadsázky to cos teď napsal je, jako kdybys do Končiny vrazil židovskej holokaust a pak se omluvil, že ti je líto, že to Židy urazilo - problém vůbec neni, že to urazilo Židy, problém je, že vás vůbec napadlo dávat tam holokaust. Nebo jakobys byl přistiženej při zpronevěře a místo toho aby ses omluvil za zpronevěru by si řek, že ti je líto, že se na to přišlo.

Důvod, proč sou lidi nasraný neni, že ste blbě zpracovali nějaký kontroverzní téma, ale to, že zjevně máte naprosto nulovou čistě lidskou reflexi toho, proč vůbec to tam nemělo co dělat.

Jestli to, o co se staráš a co ti je líto je jen to jak to lidi přijali a ne to, že ste jako tým naprosto lidsky morálně selhali v momentě, kdy vás vůbec napadlo, že by mohlo bejt dobrej nápad tam něco takovýho dát, je totiž to, co lidi skutečně sere. Jak pitomě to pak bylo popsaný je naprosto ve stínu faktu, že se tu teď bavíme s někym, kdo tohle udělal a nevidí v tom svojí osobní, nikoliv produktovou, chybu.

Obávám se, že dokud tohle nepochopíš, tak ti asi nedojde, proč sme zrovna na vás vysazený stokrát víc, než na kohokoliv jinýho, kdo se kdy se svým špatným produktem choval arogantně (Gedimanem s jeho Voidem počínaje a autory původního DrDII konče).


PM LKarpianus 2 sirien píše:
Jé, aspoň poprvé používám osobní zprávy... :-D Já myslím, že bys to měl dát do veřejný diskuze... To je tak asi všechno, co ti k tomu povím...
L.K.


so be it.

Obávám se, že k tomu asi už nemám co dodat a ať si z toho každej vezme, co uzná za vhodný.
17.9.2017 21:36 - LKarpianus
No super. A tady se k tomu můžu vyjádřit i před ostatními... :-D Mám pocit, že požadovanou omluvu jste dostali. Pokud si myslíš, že jsem nepochopil, že jsme to téma neměli zpracovávat, bohužel ti to nijak nevyvrátím... Což mě mrzí, opravdu, ale fakt po dnešní komunikaci už nevím, co pro to udělat... :-(
17.9.2017 21:39 - sirien
To ti věřim. Přijde mi to docela smutný.
17.9.2017 23:13 - Merlin
Nepatří to přímo sem, ale je to zde, kvůli spojení Končiny s JaD: Nevím jak je to aktuální..ale ve spojení s Končinou chci, aby byly veškeré mé příspěvky (respektive jeden ve spojení se Skuruty)j JaD zrušeny, vymazány a nikdy nepoužity. Nechci být spojován s autory Končiny, byť jen okrajově. (bez emocí). Tj. Můj návrh pro skuruty, tak jak jsem ho s wlkerem prezentoval, nechci, aby byl použit...(i kdyby byla ho snaha ho použít)....
17.9.2017 23:30 - York
Teda pánové, nechcete si rovnou domluvit schůzku na Letné a dát si tam s autory Končiny duel na pistole? Nějak mi ta vaše snaha zdůraznit svou morální převahu začíná připadat parodii. Myslím, že vše, co k tomu mělo smysl říct, už bylo dávno řečeno.
18.9.2017 00:13 - Xyel
LKarpianus píše:
ale fakt po dnešní komunikaci už nevím, co pro to udělat... :-(

Projevit lítost nebo se ji alespoň pokusit předstírat. V podstatě vše cos tu dnes napsal křičí "za vším si stojím, ale když tak prudíte, tak teda hodím nějakou polovičatou omluvu, aby se jako neřeklo no...". Fakt se Merlinovi nedivím.
18.9.2017 00:25 - sirien
York: ne. Myslim že je jedině dobře, když náhodní návštěvníci uvidí, že se tu místní komunita od podobnýho přístupu jasně distancuje, neuznává jej a nepodporuje ho.

A pokud má Merlin pocit, že napojení Končiny na JaD fakticky znamená, že by jeho příspěvky JaD nějak přispěly Končině, má plné právo svojí dříve vyjádřenou podporu JaD odříct stejně veřejně, jako jí vyslovil v době, kdy o žádném podobném spojení nevěděl.

Jestli se Ti to nelíbí, tak si stůj za svým, di, a nabídni Končinářům svojí Dakaru. Nebo di zkonvertovat JaD pro Končinu - jaká pravidla bude mít víš, DnD 5e znáš, designu mechanik rozumíš nemálo, do práce se můžeš pustit hned. A nezapomeň se pod to podepsat.
18.9.2017 00:35 - Aegnor
Nevím proč, ale jakmile jsem viděl tenhle gif, tak jsem si vzpomněl na autory končiny ...
18.9.2017 01:15 - Log 1=0
Pánové, berete to zostra. To jsem fakt nečekal, byť odrazující efekt původní/současné končiny a přístupu LK je velký. Ale máte na svůj postoj samozřejmě právo.

Jsem zvědavý, co napíše Skaven.
18.9.2017 07:40 - Merlin
York: měl bych nespornou výhodu

A protože ty si myslíš, že už k tomu není co říct, by mne nemělo omezovat říct co si myslím. Prostě jsem vyjádřil přání nebýt nijak spojen. Toť vše.
18.9.2017 10:31 - LokiB
York: duel na pistole podle zdejších vyjádření nemá cenu. to je pro situaci, kdy jsou protivníci nějakým způsobem vyrovnaní ... ale knížepán se ti taky nebude střílet s podkoním, toho flákne bičem a pošle na něj biřice.

přiznám se, že doteď jsem o Končině neslyšel (leda tak z temných náznaků něco dříve vytušil), tak si říkám, že je možná čas si ji trochu pročíst :) aneb špatná reklama, taky reklama ...
rejpovací satyrové a sukubní víly mě neurážejí, hranici 12+ jsem už dávno prolomil.
zmíněná velkohubá prohlášení mě naštěstí nezastihla v době, kdy bych si je bral osobně, v čemž mám oproti jiným zde trochu výhodu, že si luxus nadhledu a blahosklonnosti mohu dovolit.
že si asi autoři dost neomaleně cintali pentli a v naspeedovaném rozhovoru nešetřili nikoho kolem... to z toho rozhovoru dost čiší :) ale ono to se "zdejší komunitou" zas nebude tak horké, přeci jen je dost heterogenní ...
18.9.2017 10:50 - York
Merlin: To bylo hlavně na Siriena, ale tvoje ukázkově přehnaná rekace se taky nese v dost podobném duchu, ať už jsi k tomu něco před tím řekl nebo ne.

Mám z toho prostě pocit, že si neuvědomujete, že vyčítáte někomu, kdo se snaží něco skutečně udělat, že to dělá stylem "já jsem nejlepší a konečně vám ukážu, jak se to má dělat" stylem "nene, my jsme nejlepší a jsi úplně blbej, že to nevidíš". Nehledě na to, kdo má nebo nemá pravdu, je to směšné a docela trapné.

Druhá věc je, že kritika vedená v tomhle stylu je brutálně destruktivní a nutně musí vést k zatvrzení kritizovaného a tedy pravému opaku toho, čeho se snažíte docílit. A hlavně to dává jasný signál všem náhodným návštěvníkům, že D20.cz je to úplně poslední místo, kam by měli chodit pro feedback a radu, pokud se budou chtít pustit do vlastní tvorby.

PS: Klidně bych se vsadil, že za obrat v přístupu týmu Končiny (podle vás možná nedostatečný, ale nehledě na to dost výrazný) nemůžou vaše vyhrocené útoky, ale to, že tu stejnou věc bez zbytečného afektu napsalo poměrně hodně různých lidí, plus nabídka ke spolupráci ze strany Skavena).
18.9.2017 11:49 - Merlin
York píše:
ale tvoje ukázkově přehnaná rekace

teď jsi mne pobavil :)
Nicméně tě musím poopravit :), několikrát jsem kontaktoval tvůrce Končiny s otázkami a poznámkami :) a jediného čeho jsem se dočkal bylo v lepším případě mlčení, v horším případě virtuální plivnutí :).

Nicméně nevidím důvod proč tě to tak pohoršuje (mimo to, že se cítíš jako poslední spravedlivý :)). prostě někteří lidé vyjádřili nespokojenost (ať se ti to líbí nebo ne) a osobně nevidím nic přehnaného na tom, že nechci být s někým spojován. Stejně jako nepůjdu na předvolební akci určitých stran, protože s nimi nechci být spojován a to ani na třešně, pivo nebo koblihu zadarmo.
18.9.2017 12:31 - York
Merlin píše:
Nicméně nevidím důvod proč tě to tak pohoršuje


Protože bych rád, aby komunita kolem RPGček novým tvůrcům pomáhala, místo aby je
zastrašovala a odrazovala.


Merlin píše:
nevidím nic přehnaného na tom, že nechci být s někým spojován


Budiž, ale i tak jsi to mohl poslat Skavenovi do PMky. Je to ostatně jeho rozhodnutí, že chce s týmem Končiny spolupracovat, takže ta informace je důležitá hlavně pro něj.
18.9.2017 13:08 - Merlin
York: s druhou částí souhlasím, ano mohl jsem to poslat Skavenovi do PM. Nicméně, nějak se neorientuji v tom, kdo co má na starosti, takže jsem to dal do pléna, kde jsem předpokládal, že si to odpovědné osoby přečtou. nebyl to cíl rozpoutávat flame, ani tebe pohoršovat. Volil jsem prostě jednodušší cestu. Nic víc v tom nehledej.

S první částí souhlasím jen s části. Nevšiml jsem si, že by někdo někoho zastrašoval. A ano...kdybych měl tu moc, tak bych se snažil tvůrce Končiny odradit od další činnosti.
18.9.2017 13:24 - York
Merlin píše:
Nevšiml jsem si, že by někdo někoho zastrašoval.


Tak si představ, že je ti třeba 16 (ano, každý někdy začínal), sepsal jsi svůj první setting, dost silně doufáš, že je fakt dobrej (bez toho to fakt nemá smysl dělat a navíc je ti 16 a je to tvůj první výtvor) a odhodláváš se to zveřejnit. Máš ale aspoň trochu soudnosti, takže si nejdřív přečteš diskuse k jiným projektům, abys aspoň trochu tušil, do čeho jdeš. A narazíš na příspěvky jako ty Sirienovy a ten tvůj. Nevím, jak tebe, ale mě by to teda zastrašilo celkem spolehlivě.

Nechci tím říct, že je třeba být vyloženě sluníčkovej, ale na fóru, které se snaží podporovat kreativní činnost, by prostě neměl převažovat negativismus nad konstruktivní kritikou a podporou.


Merlin píše:
Nevšiml jsem si, že by někdo někoho zastrašoval. A ano...kdybych měl tu moc, tak bych se snažil tvůrce Končiny odradit od další činnosti.


Chceš mi vážně tvrdit, že bys nebyl radši, kdyby se tým Končiny fakt poučil ze svých chyb a přešlapů a ve spolupráci s komunitou vytvořil kvalitní produkt, který navíc pomůže propagovat JaD? Tomu prostě nevěřím.
18.9.2017 13:37 - Boldrick
Naprosto souhlasím s Yorkem a LokimB. A zdejší přístup není ojedinělí. Ohledně víl a ostatní havěti, vždyť stačí zvednout věkovou hranici. Já třeba mám sex rád a víly v tangách když budou mít i pořádný mléčný žlázy mám rád taky.

Ostatně nebít této rozhněvané diskuze, tak mi končina v klidu leží na disku až do mého bídného konce, takhle na to kouknu.
18.9.2017 13:39 - Merlin
York: promiň, ale asi každý čteme jiné příspěvky. Kde vnímáš "zastrašování" nových autorů v tom, že jsem se distancoval od případné spolupráce nebo spojení s autory Končiny?

York píše:
Chceš mi vážně tvrdit, že bys nebyl radši, kdyby se tým Končiny fakt poučil ze svých chyb a přešlapů a ve spolupráci s komunitou vytvořil kvalitní produkt, který navíc pomůže propagovat JaD? Tomu prostě nevěřím.


:) určitě bych byl radši, kdyby se poučili ze svých chyb a přešlapů (každý jsme jich určitě nasekali dost)....ale přístup tomu neodpovídá
18.9.2017 13:43 - ShadoWWW
York: A teď si představ, že:
a) Jsi malý kluk, deset jedenáct let, a chceš pod stromeček Jeskyně a draky společně s Končinou, když je to oficiální doplněk. Tvoji rodiče (30-40 let) zagooglí a přečtou si o těch zvrácenostech, co v tom settingu jsou. A máš po RPG. Prostě ti ho zakážou, to mi věř. A velmi lehce si spojí JaD s Končinou.

b) A co teprve tví známí, co ví, že hraješ nějaké to RPG. Slyšeli, že hraješ nějakou Končinu. agooglí a přečtou si o těch zvrácenostech. Jestli doteď si mysleli, že RPGčka hrajou jen nějací divní týpci, tak odteď budou přesvědčeni, že je hrají jen úchylové.

Pokud ti dva výše zmíněné příklady přijdou přehnané, pak věř, že už teď mám zprávy, že se skutečně odehrály.

Podívej se do USA, kde stačilo pár zmínek o ďáblech a démonech a rozpoutalo to dehonestaci DnD na dlouhá desetiletí (většinová společnost ho vzala na milost až teď s pátou edicí, zejména díky streamování hraní na Twitchi). Že se něco takového nemůže stát u nás? Nebyl bych si tak jistý.

Na jednu stranu Skaven je pro mě zárukou, že do tištěné verze se nic takového nedostane. Na druhou stranu to, že tyto materiály si lze stále veřejně stáhnout z jejich oficiálních stránek a stále jsou součástí propagace toho světa, ve mě vzbuzuje docela hořkost.

A ta omluva na mě působí také jako vynucená omluva-neumluva.

JaD jako projekt je pro mě důležitější než pachuť z Končiny, ale Merlinovo rozhodnutí naprosto chápu.
18.9.2017 13:44 - Merlin
Boldrick píše:
Ohledně víl a ostatní havěti, vždyť stačí zvednout věkovou hranici. Já třeba mám sex rád a víly v tangách když budou mít i pořádný mléčný žlázy mám rád taky.


Jasně, když tam bude napsáno 18+ a nebude to prezentováno ve čteném časopise jako vynikající rpg, které je lepší než ostatní zaprděné rpg systémy na světě....Takže neznalý člověk se na to podívá, protože je to přece super propagováno, tak to bude určitě stát za to...a je to 12+, takže na tábor pro děcka určitě paráda....trochu se tam znásilňuje, děcka trhají dělohy matkám při porodu a víly jsou produktem sexuálního obchodu....

nejsem puritán, to rozhodně ne. a sex ve hře mi vůbec nevadí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093069076538086 secREMOTE_IP: 3.94.102.228