Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
9.2.2018 10:05 - Šaman
Ale už nám neukázali, jestli ten pes večer neblil jako Alík. Ono tomu černému psu to také chutnalo…
Nech mě hádat - je to o tom, že voda v mrazu zmrzne? :D
9.2.2018 16:57 - sirien
Šaman: no jistě, věčná perla české žurnalistiky, o níž se bude vyprávět ještě za několik generací :D


Píše:
2) to jsem rád. Vidíš nějaké možné problémy?

Fakticky to znamená, že postava bude dost odolná (HPčka), ale bude mít limit instancí toho kolikrát tu odolnost zvládne upotřebit (stres). To fakticky znamená, že zdvojíte způsob trackování výdrže postavy, což sice může fungovat (každý ten track sleduje něco trochu jiného), ale může se to taky stát otravně redundandním (srovnej s SWSE která kombila HPčka s výdrží kdy zásahy škrtaly výdrž a jen hodně dobré zásahy se přelily do HP před vyčerpáním výdrže - fungovalo to co vim dobře, ale stejně se v další edici ta mechanika zahodila; pravda že tahle mechanika byla fakt duplicitní zatímco stres je víc paralelní, ale v závislosti na implementaci to může dopadnout podobně)

Je potřeba skutečně odlišit případy toho kdy věci jdou do HP a kdy jdou do stresu (z hlavy mě teď napadá, že by např. rozhodně nemělo existovat nic takového jako potvory nebo schopnosti co by default útočej na stres - byla by to stejná hovadina jako svého času v DrD útoky upíjející úrovně postavy)

Píše:
Downtime aktivity přidáme, můžeme vycházet i z xanathara

Já bych se vůbec nebál inspirovat se i jinde.

Píše:
Postava se dostane do tranzu, padne na zem nebo jí někdo drží a musí hlídat

Napadá mě asi tak tisíc a jedna možnsot jak se podobná věc může hrozně zvrhnout - mechanika která postavu vyřadí z okolního dění nebo ji učiní takhle zranitelnou je časovaná bomba a takřka neřešitelný optimalizační zadání (protože malá změna stylu hry okamžitě změní poměr cena/výkon takové schopnosti).

Píše:
Upřímně, na dnd 5edice mi vadí, že ta 0 u životů vlastně nic moc neznamená. Proto ten stres, proto pak zvýšení šance na úmrtí.

přijde mi trochu divný to hned z kraje záplatovat dvěma různejma mechanikama. Ten stres by dost možná moh vpohodě stačit.

Píše:
A zesložitěnej ress, aby hráči museli víc roleplayovat, prostě ressovací stanice není na každém rohu

...a to je třetí instance téhož. (Stranou toho, že bych res věci z pravidel klidně vyházel, stejně je půlka skupin ignoruje a druhá půlka jen vymejšlí jak je udělat složitější a do postapa se to beztak ani stylizačně nehodí).
9.2.2018 17:34 - Log 1=0
15 na save death? 14-11-14. Už je to čtrnáct dní, a furt si ta čísla pamatuju.
Naproti tomu, house rule, co jsem našel na webu, kde se místo počítání neúspěchů zvyšovala únava, se mi líbilo. Méně se umírá (umírat je opruz), ale každé vyřazení bolí, takže je člověk opatrnější. Stres, když bude dobře udělaný, může dělat něco hodně podobného. 15 to nijak nevylepší, jen se bude víc umírat (což je opruz).
9.2.2018 18:38 - sirien
Ono vůbec by možná bylo zajímavější řešit stres jako condition po vzoru únavy než jako další číselnej track. Místo toho aby konkrétní věci prostě dávaly +X stres by se vyvolávaly hody proti stresu které by šly třeba stylem d20+proficiency bonus vs vysoké DC (třeba 15).

Dokážu si pak představit posloupnost stavů typu "podrážděný", "otřesený", "vystresovaný", "apatický", "traumatizovaný" a "zhroucený", kdy každá ta úroveň dává nějakou sadu omezení - část vztaženou k RP (vyjádřenou třeba nějakým postihem k některým dovednostem) a část ke gamistické stránce (vyjádřenou např. nějakým omezením na utrácení hit dice atp.), později by mohla přijít i nějaká omezení typu že některé akce nebo situace začnou automaticky vyvolávat checky proti únavě atp., aby to začalo tvořit spirálu smrti.

Tímhle stylem by ten stres skutečně něco znamenal a nějak by se skutečně projevoval místo toho aby to byl prostě jen další doom track na kterém moc nezáleží, dokud nedojde svého konce. Při nějaké hardcore hře by pak hráči/postavy musely fakt rozvažovat, jak budou věci řešit, protože hardcore přímá řešení (typu "vším se promlátíme") by měla dodatečnou cenu v tomhle omlacování postavy. A stylizačně by to dobře sedělo k tomu postapu a odráželo by to trope postav které jsou nějak poškozené, ovlivněné vším shitem okolo a tak.
9.2.2018 19:21 - Quentin
Sirien :D Něco jako tohle?

X Má vůle je pevná.
O Měl jsem být lépe připraven.
O Snad si mých třesoucích rukou nikdo nevšimne (-1 do všech hodů)
O "Všichni tu zemřeme!" (-2 do všech hodů)
O Srát na zákon a řád. Chci mrdat v krvi a měsíčním svitu! (+1 ke všem hodům)

První je defaultní pozice, zaškrtnutá automaticky.
Přirozeně lze klesnou jen na předposlední. Na poslední musíš skočit dobrovolně :D
9.2.2018 19:36 - sirien
No, představoval sem si to trochu sofistikovanější a víc v postapo stylu proti tomuhle spíš slasher survival horror pojetí, ale v podstatě ano, tak nějak :) (nicméně pořád odmítám dělat tu Končině design, takže moc konkrétnější ohledně toho jak bych to udělal já asi už nebudu)
9.2.2018 19:39 - Log 1=0
Quentin píše:
Srát na zákon a řád. Chci mrdat v krvi a měsíčním svitu!

Já nevím, myslel jsem, že Končina se chce od své minulosti odpoutat.
9.2.2018 19:50 - Merlin
Log 1=0 píše:

Já nevím, myslel jsem, že Končina se chce od své minulosti odpoutat.

:D
9.2.2018 19:51 - Quentin
Log 1=0 píše:
Já nevím, myslel jsem, že Končina se chce od své minulosti odpoutat.

Končina měla mechaniky pro stres, teror a šílenství?

---

Nebo ti trhají žíly sprostá slova, i když jsou in-character?
9.2.2018 20:20 - Gurney
Tak mě třeba mrdání v krvi a měsíčním svitu nepohoršuje, ale nejsem zas takový labužník, abych si něco takového chtěl zahrát s kýmkoli z Končiny.

Jinak odsud autoři nápad se stresem mají, takže čekám, že nějak podobně to bude vypadat.
9.2.2018 20:30 - ShadoWWW
DnD 5E má impocitní pravidla pro morálku i šílenství, pro šílenství dokonce ve dvou variantách - krátkodobé a dlouhodobé.

sirien píše:
Ono vůbec by možná bylo zajímavější řešit stres jako condition po vzoru únavy

To je docela dobrý nápad. Možná by stres mohl klidně dávat ty stejné postihy.

Píše:
Upřímně, na dnd 5edice mi vadí, že ta 0 u životů vlastně nic moc neznamená.

Věř mi, že to drtivá většina hráčů nechce zhoršovat. Pokud to chceš zdrsnit, můžeš zvážit tři přístupy:
1) Snížit obnovu životů - buď že postavě se po důkladném odpočinku obnoví jen Kostky životů a žádné životy (ale může ty Kostky životů utratit, aby si obnovila nějaké životy), nebo že krátký odpočinek trvá 8 hodin a důkladný 7 dní. Pokud chceš ještě víc realismu, můžeš zavést pravidlo, že postava může utratit Kostky životů jen tehdy, když někdo utratí jedno použití léčitelské soupravy na obvázání a ošetření jejích ran.
2) Pro větší důsledky zranění můžeš použít volitelná pravidla pro Úrazy a Masivní zranění. (Je to delší, tak to tu nebudu opisovat - je to na str. 272 a 273 v DMG).
3) Někteří mají domácí pravidlo, že když postava procitne z umírání (tj. při 0 životech si obnoví aspoň 1 život), tak utrpí 1 stupeň únavy.

Doporučuji to zavádět s rozmyslem. Protože zavedení každého z těch pravidel zhoršuje eleganci a jednoduchost pravidel a zpomaluje hru. Hráči budou méně riskovat a dvakrát si rozmyslí, než se do něčeho vrhnou. To může být ku prospěchu, ale taky k neprospěchu, že postavy začnou být až příliš úzkostlivé (čti předpo*rané) a ze hry se ztrácí hrdinskost.
9.2.2018 20:59 - Xyel
ShadoWWW píše:
To může být ku prospěchu, ale taky k neprospěchu, že postavy začnou být až příliš úzkostlivé (čti předpo*rané) a ze hry se ztrácí hrdinskost.

+1 Shadowwwovi. Ještě si dovolím doplnit, že to vede k asymetrickému trestání členů družiny - na zem jdou zpravidla melee classy, takže je pak lidi nechtějí hrát. Zároveň trvalé následky zranění vedou k tomu, že hráč nejnáchylnější na smrt se stane ještě náchylnějším - na tomto skončily všechny mé experimenty s těmito mechanikami.
6.3.2018 14:29 - LKarpianus
sirien píše:
Ono vůbec by možná bylo zajímavější řešit stres jako condition po vzoru únavy než jako další číselnej track. Místo toho aby konkrétní věci prostě dávaly +X stres by se vyvolávaly hody proti stresu které by šly třeba stylem d20+proficiency bonus vs vysoké DC (třeba 15).


Co kdyby se stres jednoduše vyvolával právě death saving checky? A podle nich by se přidával stres? Využili bychom už zabudovanou mechaniku. A každý bod "pro umírání" by něco znamenal? S tím, že pak by se to nějakým způsobem kombilo s únavou?

sirien píše:
přijde mi trochu divný to hned z kraje záplatovat dvěma různejma mechanikama. Ten stres by dost možná moh vpohodě stačit.


To je asi pravda, tři mechaniky pro záplatu jedné věci není asi dobrý postup... :-D

ShadoWWW píše:
1) Snížit obnovu životů - buď že postavě se po důkladném odpočinku obnoví jen Kostky životů a žádné životy (ale může ty Kostky životů utratit, aby si obnovila nějaké životy), nebo že krátký odpočinek trvá 8 hodin a důkladný 7 dní. Pokud chceš ještě víc realismu, můžeš zavést pravidlo, že postava může utratit Kostky životů jen tehdy, když někdo utratí jedno použití léčitelské soupravy na obvázání a ošetření jejích ran.


Tohle mi přijde jako cesta... I když ten stres mi přijde jiný v našem pojetí, než šílenství a morálka v DMG. Navíc - ano, trestají se tím členové, kteří můžou mít i víc HP. Jenže to nevidím jako asymetrické jako Xyel, nevím, klidně mě opravte, ale z mých zkušeností na zem melee classy zpravidla právě nejdou. Pokud GM hraje za příšery nějak rozumně a takticky obstojně...

ShadoWWW píše:
2) Pro větší důsledky zranění můžeš použít volitelná pravidla pro Úrazy a Masivní zranění. (Je to delší, tak to tu nebudu opisovat - je to na str. 272 a 273 v DMG).

To jsme zkoušeli hrát a upřímně, je to dost nepovedné pravidlo. Za prvé na hodu 20k není moc variability, za druhé to po chvilce omrzí, za třetí se to opakuje, za čtvrté to fungovalo jen jako drain resource, z hráčů to sálo zlatý, který museli utratit, aby se dali opět do pohody (pokud zrovna nepřišli třeba o oko). Takže touhle cestou bych se nerad vydával.
14.3.2018 14:25 -
Na náš web jsme vyhodili první nástřel mechaniky Stresu... Budeme rádi za jakýkoliv feedback. Co se vám líbí, co se vám nezdá. Budeme to ještě testovat, jde o první verzi... Předem moc děkujeme!

https://koncina.cz/blog/17

Ladislav Karpianus
19.3.2018 13:34 -
Zveřejnili jsme finální seznam hratelných postav v rámci pravidel Jeskyni a draků. Plus jejich načrtnutý historický background. Budu rád za jakékoliv názory.

https://koncina.cz/blog/18

Ladislav Karpianus
5.4.2018 13:49 - LKarpianus
Ahoj! Řešíme teď takovou zapeklitou otázku, tak jsem si řekl, že to zkusím hodit sem a třeba nám poradíte. Jde o statistiky ras - všechny už máme víceméně hotové, problém nastává u Obra - nechceme, aby byl stejný jako ork (Síla plus 2, Odolnost plus 1), ani jako trpaslík (Síla plus 2 Odolnost plus 2 po součtu rasy a podrasy). Úplně nejideálnější by bylo mít u Obra sílu plus 3. Je to přeci jenom Obr. Ale - nikde v rasách začáteční statistika plus 3 není. Hádám, že to má co dočinění s tím, že s +3 by postava už mohla dosáhnout na vyšší bonus u síly, tedy i o jedna větší číslo na attacky, atd... Naštěstí, pokud se nepletu, by to neovlivňovalo spell DC (což bych viděl jako mnohem větší problém). Ale i tak... Co si myslíte, rozsekala by počáteční hodnota +3 vyrovnanost pětkových pravidel či nikoliv?

Předem děkuji za případné názory...
5.4.2018 15:37 - Tarfill
LKarpianus píše:
rozsekala by počáteční hodnota +3 vyrovnanost pětkových pravidel či nikoliv?

Nedokážu tuhle otázku zodpovědět z hlediska vyrovnanosti pravidel, ale dokážu k tomu říct názor z hlediska osobního pohledu.
Jedná se o Váš svět? Ano. Jedná se o rasu, kterou si sami tvoříte? Ano. Proč by potom nemohl mít obr větší sílu? Podle mě úplně klidně mohl. Bude logické, že obr je silnější než obyčejný menší člověk? Z drtivé většiny ano.
Pokud se Ti to zdá silné, sám mu vymysli protihodnotu. Chceš ho mít naopak hloupějšího? Nebo méně charismatického? No tak mu dej postihy...
Blbý je, že většina negativních dopadů díky svojí velikosti se při hře projeví jen určitým způsobem hraní - při diplomatickém jednání, shánění bot/šatů, velikosti postele v hostinci, koně apod. Kdyby například pravidla zohledňovaly velikost cíle při střeleckém útoku, mohlo by se to zohlednit - do obra se všichni trefí snáz, než do trpaslíka. Takže bonus za sílu by se vyrovnal v těchto jiných případech.
Jinak ale nevim no...
5.4.2018 15:47 - sirien
Tarfill píše:
Pokud se Ti to zdá silné, sám mu vymysli protihodnotu.

jak jsem už mnohokrát zdůraznil, takhle to nefunguje.

0/0 je horší než +2/-2. A +2/-2 je horší než +4/-4. (viz DrD a to kolik lidí se při hraní kouzelníka sápalo po elfovi kvůli +1 int bez ohledu na malou sílu a totálně shitovou odolnost; nebo naopak po krollovi na válečníka)

Otázka je: je 0/0 horší než +1/-2? Než +3/-4? Nevim. Každopádně si sem takřka jistej, že reálnej poměr vyrovnanosti bude znamenat takovou úroveň nevýhody oproti výhodě, že to ve skutečnsoti bude od pohledu působit nevyváženě slabě stylem, tzn. dojde k paradoxu kdy faktická herní vyrovnanost bude působit příliš slabě - stejně jako dojmová vyrovnanost je ve skutečnosti příliš silná.

Viz case study GURPS a jejich dis/advantages
5.4.2018 15:53 - ShadoWWW
LKarpianus píše:
problém nastává u Obra - nechceme, aby byl stejný jako ork ani jako trpaslík

Já v tom naopak nevidím problém. Třeba hobit pořízek má stejné opravy jako goblin (Odl +1, Obr +2), a přesto jsou oba dostatečně odlišní. Hlavní gró hráčských ras totiž tkví ve fluffu (popisu) a rasových rysech.

Což mě přivádí k...
LKarpianus píše:
Úplně nejideálnější by bylo mít u Obra sílu plus 3

Já bych to nedělal. +2 nebo +3... udělá ti to maximálně +1 do opravy vlastnosti, někdy ni to ne. Z hlediska pocitu odlišnosti ten bod navíc nedělá zas tak moc, ale z hlediska vyváženosti hlavní vlastnosti ano. Jinými slovy: Hodně to narušuje vyváženost hráčských postav, ale na druhou stranu to nepřináší zásadní odlišnost ve vnímání té rasy.

Osobně bych zůstal u nějakého +2/+1 s tím, že bych se obrovi spíš snažil vymyslet nějaké zajímavé rasové rysy (schopnosti) a zajímavý popis.
5.4.2018 15:58 - LKarpianus
Aha, moc děkuju za rady... Ono právě DnD 5e, jestli se nepletu, neoperuje s mínusovými opravami k vlastnostem... Na druhou stranu, u Obra chceme mít stále tu featuru, že si může nechat zkamenit ruku (nějaký větší útok) nebo tělo (bonus asi hádám k AC, či na chvíli resistence na sečné a bodné zranění?). Třeba jednou denně nebo tak něco, to ještě nahazujeme a pak budeme testovat. Což ho samotného už dost odliší plus fluff...

Projednám to ještě s klukama, ale v tom případě bude statisticky á la půlork...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097107172012329 secREMOTE_IP: 18.206.12.31