Ani ten magický systém není zcela pravda. Kouzla jsou posaná ve stylu poweru, ale s několika podstatnými výjimkami. Nejsou to také 3E jednorázové záležitosti, ale některá jsou neomezeně opakovatelná, některá jednou za bitku, nebo za den. Další pak běhají v závislosti na eskalační kostce. Kouzlící postavy dostávají na každé úrovni určitý počet slotů, které fungují podobně jako klasické kouzelnické sloty ze starších edic, nicméně je jich méně a všechny jsou stupnované pode síly do kruhu 1, 3, 5, 7, nebo 9 (hezká retro věc). Tyto sloty ale korespondují úrovní, na které se k nim dostanete a postupně jich přibývá, a zvyšuje se jejích síla, takže na 2. úrovni má klerik 5 lvl 1 slotů, na 3. úrovni už má 2 lvl 1 sloty a 3 lvl 3 sloty. Na 7. úrovni má už třeba 2 sloty lvl 5 a 5 slotů lvl 7. Seznam kouzel se pak s každým zpřístupněným kruhem o něco rozšiřuje, ale i stará kouzla mají lepší účinek, pokud se dají do vyššího slotu. Tedy jsou všechna perfektně relevantní po celou hru a není tu ani postupný odsun do zapomnění jako v 3E a ani neustálé vyhazování jednoho poweru druhým, jako v 4E. V základu je to tedy 3E/4E hybrid.