Produkty

Faskal
20.2.2015 16:36
Autorská citace #62
27.2.2015 23:16 - Shako
ShadoWWW píše:
Shako: To, cos psal, plus v obou případech vybereš z množiny mechaniku, která nejlépe popisuje fikci. A v obou případech si hodíš kostkou na určení výsledku.


Mám vážné pochybnosti, že hodnocení mechanik "podle vzhledu" (hází se kostkou, jsou různé pro různé postavy...) povede k něčemu dobrému/užitečnému. Ptal bych se po účelu/využití v rámci hry. A tam si myslím, že jakákoliv podobnost powers a moves prostě neexistuje. Ale možná je to jen můj pocit ze čtení pravidel AW a taky pocity z Noirových (zejména) použití jakékoliv powers, které mu dáte k dispozici.

Moves se mi zdají hodně široké, universální, bez fluffové. Powers jsou toho přesným opakem specifické - fluffem i použitím (zpravidla boj). Moves by měli fungovat téměř za všech okolností, které ve hře nastanou. Powers mají téměr nulovou variabilitu (často dělají dělají jen dmg se zajímavý popisem, občas je možné je zajímavě kombinovat a tím významně zvětšovat jejich účinost) a jejich použiti fatálně selhává při pokusu interpretovat je mimo boj dle pravidel - nastává tam spousta mechanických bugů, které dokáží rozbít systém fungování 4e. A těch příběhových bugů je tam tolik, kolik různých použití jsou hráči schopni vymyslet. Ať už třeba ve srovnání s podobným systémem (13th Age), nebo pohledem úplně jinam (improvizovaná magie WoD: mage) neobsahuje 4e téměř žádný návod, co s tím dělat, takže to vypadá jako designérský záměr, nikoliv bug.


EDIT:

Faskal: Zajímavý rozbor. Zní to vcelku náročně na ukecaného vypravěče. Ještě jsem se nedostal k přečtení, jak moc dobrý je tam v pravidlech návod na tvorbu hry. Ale podle tvého popisu musí být vcelku hutná kopa textu, jinak by ta hra musela selhat u většího množství hráčů na neschopnosti uchopit tu hru, tak jak ji autoři zamýšleli... Fakt nevím, proč ale napadlo mě DrD II v této souvislosti. :-D
Autorská citace #63
1.3.2015 23:19 - Gurney
Takový dotaz na znalce - uprostřed bezútěšné pustiny vyleze z policejního interceptoru postava v kožený bundě a dokulhá k převrácené bugině jejíž kola se ještě marně otáčí ve větru. Přeživšímu co se škrábe z masy zprohýbaných plechů mrtvým pohledem a natažením upilované dvojky oznámí, že právě dostal jedinečnou příležitost udělat něco pro své zdraví a podělit se o všechen benzín, vodu i součástky v poměru nula ku jedné. O tom že upilovaná brokovnice neviděla náboje už dobrých pár měsíců se kulhající válečník silnic ze slušnosti nezmiňuje.

A teď - jestli se nájezdník, co se právě vyprostil zpod své rozsekané buggy, rozhodne dát tomu magorovi co chce nebo zvedne zadek a vystartuje po něm, protože ten náhrdelník z lidských prstů nemá kolem krku pro nic za nic, se rozhodne pomocí go aggro nebo try to seduce or manipulate someone ? Mě dává větší smysl go aggro, ale to je divný, protože v té chvíli je pro chlápka s brokovnicí (říkejme mu třeba Max) lepší když hodí 7-9 (kterákoli z možností na seznamu mu v tu chvíli v podstatě dá co chce) než když hodí 10 a víc (kdy se nájezdník může rozhodnout "suck it up" a v té chvíli dostane 0-harm a Max musí o benzín bojovat, přestože právě hodil nejlíp jak mohl a navíc je nepříjemné, že mechnika, ke které se GM obrátí aby věc rozhodla mu celou věc vrátí zpátky). Try to seduce/manipulate someone je zas nepříjemná v tom, že vyžaduje roll+hot a hot mi nepřijde zrovna jako stat co by měl v tuhle chvíli hrát roli (krom toho házet 2d6 s +2 za hard vs. s -1 za hot je pro Maxe dost velký rozdíl).

Má to řešení ve stávajících movech nebo bych si měl dle návodu v Advanced Fuckery vyrobit nějaký nový "when you bluff..." move založený na pravděpodobně na roll+hard nebo roll+cool?
Autorská citace #64
2.3.2015 10:25 - Faskal
Dík,
Shako. V zásadě většina příručky jsou rady (pravidla) pro to, jak vést hru. A je asi nejlepší, co jsem zatím v příručkách viděl.
S větším množstvím lidí je klasický problém rozdělit spotlight. Když máš pět lidí, kteří chtějí každý vlastní scénu, tak pak máš vlastních deset minut a pak se čtyřicet minut díváš.
Sám mám na hře nejradši přesně tři hráče, protože mezi nimi už je zajímavá dynamika a zároveň si všichni dost zahrají, s tím, že nejradši domlouvám hráče čtyři, protože nikdy nemůžou všichni, i když to tak do poslední chvíle vypadá.

Gurny,
především bys to neměl moc řešit :-)
Pravidla AW nejsou dobrá k tomu, aby simulovala jednání lidí, od toho je GM.

Především bych poradil, pokud nevíš, který move použít, sklouznout o úroveň níž a prostě se spolehnout na hoď+(co se hodí) 10+ super, 7-9 komplikace, 6- GM move!

Go Aggro použít určitě může a neplatí, že 7-9 by bylo lepší než 10+, protože ty úrovně úspěchu jsou:
10+ vybíráš ze dvou možností (uděláš, co chce / vyžereš si to)
7-9 ty dvě možnosti nahoře+pár dalších.

Píše:
Když někomu vyhrožuješ násilím, hoď +hard, na 10+ si oponent vybere: nedá si říct a vyžere si to, nebo ustoupí a udělá, co chceš. Na 7–9 si namísto toho může vybrat i z:

co nejrychleji vypadne tak daleko, jak jen to půjde,
bezpečně se zabarikáduje někde, kam na něj nemůžeš,
dá ti to, co si myslí, že chceš,
pomalu ustoupí, s rukama nad hlavou,
řekne ti, co chceš vědět (nebo to, co si myslí, že chceš slyšet).



Píše:
When you go aggro on someone, roll+hard. On a 10+, they have to choose: force your hand and suck it up, or cave and do what you want. On a 7–9, they can instead choose 1:
• get the hell out of your way
• barricade themselves securely in
• give you something they think you want
• back off calmly, hands where you can see
• tell you what you want to know (or what you want to hear)


Sám bych to bez ohledu na to, jestli má nebo nemá náboje, řešil pomocí toho go aggro.
Na tom move je důležité, že vyhrožuješ násilím a jsi připraven je vykonat.
Takže buď by nájezdník na výhružku přistoupil a dal ti, co chceš (což se mi nezdá pravděpodobné), nebo by řekl, že jsi měkký a že ho chrání duše těch, co sežral... a byl by příjemně překvapený, kdyby zjistil, že to funguje.
Ve výsledku bych to řešil tak, že dostane zranění, s tím, že "útok tupou stranou brokovnice" dává 2 harm (2 harm: Wounds, likely fatal) a vystavil válečníka silnic nebezpečí, protože přeci jenom jde proti těm magorským nájezdníkům.

Pokud by z dalšího popisu vyplynulo, že stihl vylézt ven, rozhodně bych do popisu inkorporoval: "zašklebil se na tebe, ukázal své shnilé zuby a řekl, že má zlomené žebro a pokud se rychle nenažere lidského masa, tak tady snad už naozaj chcípne, " a "i když jej vší silou mlátíš pažbou po hlavě, ten chlap snad nemá v hlavě mozek a cítíš jeho smrdutý dech u obličeje, v dalším momentě ti prokousne tepnu, co děláš?" (tzn. acting under fire a rychle utéct nebo mu dát ještě aspoň jeden harm).

Kdyby tam chudák zůstal zaklíněný, tak bys ho prostě umlátil pažbou a vzal si jeho věci.

seduce or manipulate bych hráči asi odkývnul, i když bych se šklebil a zeptal se "tak mi ukaž, jak jej budeš svádět nebo přemlouvat s brokovnicí" a nechal bych jej si to pak hodit. Většinou důvěřuju hráčům, že ví, co dělají. Náš skinner tě třeba jednu chvíli svádí a když se mu nedaří, tak tě v druhé chvíli odbouchne, aby si zachoval čisté skóre.

tl;dr úplně standardní go aggro, jenom budeš muset vymyslet, kolik dává "tenkou stranou brokovnice do krku a tlustou po zádech", řekl bych 2 harm.
Autorská citace #65
5.3.2015 11:57 - Gurney
Faskal píše:
...Na tom move [go aggro] je důležité, že vyhrožuješ násilím a jsi připraven je vykonat.

Good point, chvilkama zapomínám, že u některých moves musíš být předem rozhodnutý co uděláš při různých výsledcích.

Nicméně go aggro as-written je pořád dost nevhodný (to by tam rovnou mohl dojít s francouzákem, čímž ale jaksi padá pointa celé scény) a 7-9 by v takovém případě rozhodně byl lepší výsledek než 10+:
- co nejrychleji vypadne tak daleko, jak jen to půjde? (přijatelný, možná časem dovede kámoše ale za tu dobu se nádrž stihne vysát)
- bezpečně se zabarikáduje někde, kam na něj nemůžeš? (třeba pod tím autem? awesome, uvidíme jestli bude benzín a nálada na to ho tam podpálit...)
- dá ti to, co si myslí, že chceš (ano možná viz. "vypadne jak daleko to půjde")
- pomalu ustoupí, s rukama nad hlavou (viz. "vypadne jak daleko to půjde")
- řekne ti, co chceš vědět (hmm, tady se nabízí něco kreativního, ale celkovou situaci to nic nezmění, protože Max ten benzín stejně chce).

naopak 10+ (a o jedno GMovo ad-hoc rozhodnutí později):
- dá mu co chce (v zásadě rovné všem 7-9 možnostem), ale když bude GM hodný tak časem nedovede kámoše
- vrhne se na něj a dostane 2-harm (v podstatě jenom o ten možná někdy do budoucna použitelný 2-harm lepší výsledek než 6-)


TLDR - s go aggro se moc bluffovat nedá a nejlepší je asi pro začátek použít "obecný" move roll+any stat (fail, úspěch komplikace/částečný úspěch, úspěch) a časem si udělat pro bluffování vlastní move.
Autorská citace #66
9.3.2015 08:53 - PG
Go aggro k blafování neslouží od toho je tam Seduce or Manipulate. Go aggro je na páchání násilí. Když se rozhodneš někoho praštit hodíš Go aggro a pokud se MC rozhodne, že to postava vyžere, tak si to vyžere. Už není cesty zpátky.

Ještě poznámka. Výsledky ze 7-9 nemohou být lepší než když hodíš 10+. Když se MC rozhodne si vybrat z možností 7-9 situaci to má zkomplikovat, než kdyby si vybral, že se mu podvolí, případně ho zranil. Ono 2 Harm je docela dost. Po jedné takové ráně už nemusí být schopný stát na nohou.
Autorská citace #67
9.3.2015 14:12 - Faskal
Go Aggro s francouzákem a s brokovnicí funguje mechanicky úplně stejně - AW neslouží k tomu, aby rozlišoval rozdíl v efektivitě zbraní, ale nabízí vyhodnocení dopadů toho, že používáš zbraň k vyhrožování.
Rozdíl je v tom, co si vybere ta napadená strana podle fikce - může si říct, "francouzský klíč? Nenech se vysmát" a bez problémů si to dá vyžrat, obzvlášť, pokud má nějaké brnění, nebo tak něco. Když je na něj ale vytažená brokovnice, spíš si to rozmyslí - ale nemusí, viz magor z příkladu. Pak ovšem dostane 2 harm, což je pravděpodobně smrtící zranění, byť ne okamžitě fatální.
V kampani, co teď hraju jdou postavy v jednom kuse proti sobě a dávají si sakra bacha, kdo co vytáhne za zbraň.
Stran toho "tajemství", že ten chlápek nemá náboje - jeden z často využívaných move je přečti napjatou situaci, kdyby to hráč toho divocha hodil, tak mu jako první řeknu, že ten chlápek nemá nabito a "Go get 'em Tiger". Kdyby se zeptal, jaká je jeho nejlepší úniková cesta, tak vyběhnout na támhleten kopec a zasignalizovat na svoji hordu.

U úplného úspěchu je důležité, že fakt udělá to, co měl udělat; neznamená to, že protivník nebude nasraný.
U částečného úspěchu se nabízí to, že rychle zmizne a přivolá kámoše (pokusí se, ty se můžeš "bránit" třeba pomocí move seize by force), ale dost pozdě, aby si člověk stihl nakrást víceméně co potřeboval, ale ne vše, co mohl. Něco jako: vidíš, že ten zmetek přivedl kámoše (...). Vyber si: stihneš vzít a) všechen benzín a vodu b)ty náhradní součástky, cos chtěl a jeden kanistr benzínu nebo vody. Nebo si vem samozřejmě všechno, ale to je budeš muset nejdřív zkopat do kulata.

Při úplném úspěchu si nabereš všechno, nasedneš do svého auta, stáhneš okénko, nasadíš troll face a projedeš kolem přibíhajících divochů s puštěným "I Shot the Sheriff." Ti tě samozřejmě proklejí do šestého kolena.

Ten druhý move je:

Píše:
Svádění nebo manipulace
Když se snažíš někoho svést nebo někým manipulovat, řekni, co chceš a hoď+hot.
Pro NPC: při úspěchu po tobě chtějí, aby jsi jim nejdřív něco slíbil, a pokud jim to slíbíš, oni udělají, co chceš. Na 10+ je na tobě, jestli slib později dodržíš. Na 7-9 chtějí rovnou teď nějakou záruku.
Pro hráče: Na 10+ oboje, na 7-9 vyber jedno z:
- pokud to udělají, zapíší si bod zkušenosti
- pokud odmítnou, vystavují se nebezpečí (ehm, chci říct: je to move acting under fire)
Co udělají, je na nich.


Píše:
When you try to seduce or manipulate someone, tell them what you want and roll+hot. For NPCs: on a hit, they ask you to promise something first, and do it if you promise. On a 10+, whether you keep your promise is up to you, later. On a 7–9, they need some concrete assurance right now. For PCs: on a 10+, both. On a 7–9, choose 1:
• if they do it, they mark experience
• if they refuse, it’s acting under fire
What they do then is up to them.


Tenhle move se na to moc nehodí, byť si dokážu představit jeho použití v podobné situaci některýma postavama.

tl;dr blafování jde čistě jenom na úrovni fikce, move jako takový jej nijak nebere v úvahu, blafováním můžeš přimět cíl, aby si vybral jiné možnosti
Autorská citace #68
21.9.2015 22:53 - Jerson
Někde se tu vyskytovalo téma o překladu AW, víte o něm někdo?
Autorská citace #69
22.9.2015 00:26 - sirien
Nevyskytovalo. Bylo to zmíněné v nějakém OT někde, ale nevim kde... možná to téma s výpadkem RPG Fóra?
Autorská citace #70
22.9.2015 09:17 - ShadoWWW
Co vím, tak se to probíralo na RPG F. Nakonec to tam skončilo Sosáčkovým prohlášením, že tak geniální dílo nelze dostatečně kvalitně přeložit. :-/
Autorská citace #71
22.9.2015 11:16 - Gurney
Na kostce je jen recenze AW s příslušnou diskuzí a vlákno o world hrách. Nějaká diskuze o překladu vydržela pár postů na RPGF, ale pak se zjistilo, že bavit se o tom je neuctivé vůči osobě a dílu Sv. Vincenta.

Ale pokud by se někdo této strašlivé hereze chtěl dopustit (tuším že v té A4 verzi to mělo do stopadesáti stran), řekněte si a založíme vám překladový klíč :)
Autorská citace #72
22.9.2015 14:35 - sirien
Stačí zveřejnit, z většiny už je hotový. Měl bys ho mít pořád na gDrive :D
Autorská citace #73
24.9.2015 13:08 - Faskal
Já bych chtěl taky jeden klíč, jestli by to šlo.

Ne, že bych teda měl ve výhledové době čas víc, než jím jenom prolistovat.
Autorská citace #74
24.9.2015 13:46 - sirien
A jsi si jistý, že dokážeš ustát jeho epickou uměleckost, vtisknutou speciálně za účelem zachování geniality a hloubky Mistrova díla?
Autorská citace #75
24.9.2015 14:41 - Faskal
Nejsem si jistý.
Ale jsem odhodlán to riziko podstoupit.
Autorská citace #76
24.9.2015 14:45 - Gurney
sirien píše:
Stačí zveřejnit, z většiny už je hotový. Měl bys ho mít pořád na gDrive

Myslíš ten klíč? ...hádám že počet infarktů mezi fanoušky AW půjde letos prudce nahoru :D

Geniality jednoho z Apoštolů samotného Proroka samozřejmě dosáhnout nemožno, ale o klíč poprosím Dukolma :)
Autorská citace #77
24.9.2015 14:54 - sirien
Faskal: Budiž :)

Není toho moc, protože na to nebylo moc času, udělali jsme jen konceptový základ pro nejdůležitější termíny, ale ono tam toho ve skutečnosti zase na klíčování tak moc neni a od tohodle už by měl jít zbytek poměrně rozumně odvodit...

Píše:
POSTAVY:

Angel - Strážníček
Battlebabe - Machr
Brainer - Psychouš
Chopper - Dvoukolák
Driver - Leštič
Gunlugger - Cvok
Hardholder - Škrt
Hocus - Fetkobos
Operator - Šmelinář
Savvyhead - Kutil
Skinner - Hippiek

ATRIBUTY:

Cool - Klídeček
Hard - Machrovinky
Hot - Šukatelnost
Sharp - Našprtanost
Weird - Úchylnost
Autorská citace #78
24.9.2015 15:00 - Faskal
Ta Našprtanost se mi moc nelíbí, podle mě to posouvá původní význam.
Autorská citace #79
24.9.2015 15:08 - York
Faskal píše:
Ta Našprtanost se mi moc nelíbí, podle mě to posouvá původní význam.


Kumšt, ne?
Autorská citace #80
24.9.2015 15:18 - sirien
True :/

Jak sem řikal, vzniklo to narychlo, takže to neprošlo vždy potřebnou fází kritiky. Ale zrovna "sharp" se překládá blbě, protože to v angličtině obsahuje dvojitej význam, kterej žádný česká slovo nenese a zrovna AW to u tohodle atributu přímo využívá, takže v češtině asi nezbude než se trochu víc přiklonit k jednomu nebo druhému významu. Osobně takový kroky nemám rád, protože to pak vytváří zdánlivé nelogičnosti ("proč se timhle hází na tohle?" - v en to dává podle názvu smysl, v cs ne).

Možná by šlo Nafrněnost? Je to teda odvozené trochu podle FAE logiky pro approaches a jde to k tomu trochu z druhé strany, ale aspoň to docela pokrývá většinu škály toho atributu...


Osobně třeba ještě váhám u Fetkobose, nějak si pořád říkám, že by bylo takové češtější to přeložit spíš jako Smažkošéf.
Autorská citace #81
24.9.2015 15:56 - Vojtěch
Ostrovtip (zdrhá před rozzuřeným AW davem)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090903043746948 secREMOTE_IP: 18.191.88.249