Produkty

Faskal
20.2.2015 16:36
18.12.2018 19:49 - LokiB
MarkyParky píše:
IMHO hodně velká většina konzervativních GMů bude mít s tímhle krokem hodně problémů, protože mají zažité "Hoď si na ...".


Já bych s tím jako GM problém měl ... ale pak jsem se zamyslel a řekl si "fakt by mě zajímalo, jak by to vypadalo v praxi" ... jestli by jako fakt hráči vymejšleli věci, které bych nerozdejchával. Asi to někdy vyzkouším :)
19.12.2018 00:06 - Quentin
marky píše:
Which actions are reasonable as a solution to a problem? ... The players have final say

Jo, to jsem myslel, sorry :)

LokiB píše:
Já bych s tím jako GM problém měl ... ale pak jsem se zamyslel a řekl si "fakt by mě zajímalo, jak by to vypadalo v praxi" ... jestli by jako fakt hráči vymejšleli věci, které bych nerozdejchával. Asi to někdy vyzkouším :)

On to právě zase takový odvar není, protože jim na blbiny můžeš věšet desperate position a weak effect, což je pořád slušné veto.
3.2.2019 07:54 - ShadoWWW
The Sword, The Crown, and The Unspeakable Power - fantasy hra na hrdiny, která vážně stojí za pozornost. Základem je upravený AW engine a stylově je to něco mezi (hlavně) Game of Thrones a (méně) D&D.
13.2.2020 20:40 - sirien
Potkal ste už někdo Ironsworn?

Má to bejt paralelní větev vývoje AW k BitD (sort of...) - tj. druhá generace "tahový" herní rodiny. Specialita je, že to podporuje nejen GM-less hru, ale dokonce solitare hru (což mě FAKT zaujalo...)
13.2.2020 22:05 - MarkyParky
Sirien:
Pro zajímavost: my hrajeme AWčko GM semi-gm-less už docela dlouho.

Píšu semi-GM-less, protože to není čistě GMless, máme spíš putovního GMa - prostě pokaždé ty MISSy, nebo odpovědi na otázky, jen dodá někdo jiný než hráč, kterému to nepadlo/zeptal se.


Základ je v tom, že:
* hrozby na scéně jsou dané příběhem (a tím i jejich impulz a množina tahů)
* kdykoliv je potřeba tah GMa, nějaký jiný hráč, než ten, komu to padlo, si tedy lízne jednu kartu z generického balíčku + kartu za každou hrozbu, co je na scéně
* na každé kartičce jsou vždy 3 tahy (jeden měkký, jeden tak napůl a jeden fakt tvrdý)
* dá si dohromady situaci z fikce, dané impuly hrozeb a nalosované karty, vybere si jednu z nich, se kterou ho něco napadne, vymyslí pro aktuální situaci nějaký posun scény a předá slovo zpět hráči.


Pak máme ještě druhou mechaniku, která řídí spotlight - když se hráč dostane ke slovu, tak se mu spustí hodiny, jejichž segment se zaplní vždy, když hodí kostkou.
* segmenty 1-3 jsou bezpečné - i pokud mu padne MISS, tak mu po odehrání GM-tahu zůstane slovo
* segmenty 4-5 jsou rizikové - a pokud mu padne MISS, po odehrání GM-tahu jde spotlight na někoho jiného
* šestý segment vždy dává spotlight někomu jinému, i když na kostkách padl HIT

Samozřejmě passnout a vzdát se slova dřív může kdokoliv kdykoliv.


a jede se dál.

* V první půlce kampaně, kdy se ještě obsah spíš generuje, to funguje hodně dobře.
* V druhé půlce kampaně, kdy už se AW role GMa posouvá k tomu, aby vracel do hry už nagenerovaný obsah a zápletky se spíš uzavírali, to chce trochu sebekázně a připomínat si, že už není žádoucí rvát do hry spontání nápady co vytvoří úplně nový obsah.

Na to bych ještě chtěj nějaký fígl vymyslet.

Ale dá se to.
13.2.2020 22:18 - Jerson
Tenhle styl hry bych chtěl někdy vyzkoušet.
13.2.2020 22:35 - sirien
Marky: zní určitě zajímavě, ale v zásadě to je obdoba různých narativních přístupů co známe už dlouho (hh, minimálně od dob legendární RPG F diskuse Potřebuje narativní hra vypravěče? - pardon, nedokázal sem si odpustit...) - mě nicméně hodně zaujal především ten Solo game mód. Mám nějaké představy / tipy, jak by to mohlo fungovat, ale rád bych to viděl (...a časem se k tomu propracuju, ale teď dělám jiný věci a kdyby to tu někdo znal a moh k tomu něco napsat ještě předem, tak by to bylo super)
15.2.2020 19:17 - Gurney
sirien píše:
Potkal ste už někdo Ironsworn?

Jo a vypadá to velmi zajímavě.
15.2.2020 19:29 - sirien
Gurney: a ten solo mód tam funguje jak?
16.2.2020 16:58 - Quentin
Adam Koebel (spoluautor DW) to hraje na svém kanálu

First look
https://www.youtube.com/watch?v=07jAIac5eiA

Solo gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=Ig6xZYutx-4
(neviděl jsem, asi tam bude dost interakce s chatem)

Marky: Spotlight hodiny jsou fancy :)
17.2.2020 16:09 - Gurney
sirien píše:
ten solo mód tam funguje jak?

Přiznám se, že zrovna ten solo mod mě zas tak nezaujal, spíš se mi to líbí coby cool, seversky laděná hra na one-shoty a případně kratší kampaně. V podstatě jde o tom, že v určitých chvílích (když ti padne "match" při hodu na nějaký move, a nebo když prostě potřebuješ inspiraci pro nový prvek do hry) konzultuješ "orákula" aneb d100 tabulky (je jich celkem devatenáct, na vše možné od "jména osídlení" po "zásadní zvrat příběhu"). Ty orákula jsou nicméně dost obecná a jejich interpretace je na tobě/hráčích/DMovi (např. Major plot twist: You are betrayed by someone who was trusted). Solo, co-op a klasický mod hry se liší hlavně tím, jak moc jsou orákula závazná - v solo a co-opu by ses/ste jimi měli řídit a dát si práci s tím nějak fakt intrpretovat, co ti/vám padlo, zatímco v klasické hře s DMem je víceméně na něm nakolik je chce konzultovat, případně nakolik chce jejich interpretaci nechat na hráčích. Ten solo mód mi nepřijde špatný, nicméně pořád musíš hrát v silně režiskérském postoji, a tu svoji postavu stavět do různých krizových a dramatických situací, ta hra sama o sobě ti nevyhodí něco jako procedurálně generovaný gamebook.
17.2.2020 16:22 - Jerson
Dovedl bych pochopit hrát v sólo módu nějakou připravenou deskovku, třeba Arkham, a zapisovat výsledky do nějaké zábavné firmy, nebo si prostě užívat příběh. Ale hrát v sólo módu RPG mi stále uniká. Hlavně pokud jde o tu RP část (i když ta by možná nebyla o nic horší než mnoho skupinových her).
Je někde nějaký článek nebo video, ze které bych tenhle styl hraní pochopil? Tedy - už někdo viděl takové video, že kterého by to pochopil?
17.2.2020 16:25 - sirien
Jerson: dívej se na to třeba jako na strukturované vyprávění. Popř. strukturované dení snění.
17.2.2020 16:54 - Quentin
Jerson: Zopakuju svůj předchozí příspěvek, kdybys ho náhodou přehlédl.

Píše:
Adam Koebel (spoluautor DW) to hraje na svém kanálu

First look
https://www.youtube.com/watch?v=07jAIac5eiA

Solo gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=Ig6xZYutx-4
(neviděl jsem, asi tam bude dost interakce s chatem)
17.2.2020 17:28 - Gurney
Jerson píše:
hrát v sólo módu RPG mi stále uniká. Hlavně pokud jde o tu RP část (i když ta by možná nebyla o nic horší než mnoho skupinových her).

To je právě o čem mluvím. Pokud bereš hluboké ponoření do charakteru jako "lepší RP" (s čímž nesouhlasím, ale jako individuální a relativně rozšířenou preferenci to chápu), pak ti to "dobré RP" prostě nedá.* Po (zatím letmém) přečtení mi to přijde podobné spíš tomu, jakým způsobem vznikl příběh, který pak posloužil jako předloha pro Eriksonovu Malazskou knihu padlých (a možná Expanse), až na to, že tam ho většinou odehrávali dva a (někdy) víc hráčů a používali na to brutálně vykostěný GURPS. A jak mě nikdy moc nelákalo psaní povídek, tak zahrát si ten solo mód a následně z toho udělat zápis zní ve jako docela zajímavý zážitek.

* na tohle bych doporučil spíš nějaké hodně ukecané a přitom volné pcrpg jako staré Fallouty nebo nové Disco Elysium
18.2.2020 09:59 - Jerson
Quentin píše:
Zopakuju svůj předchozí příspěvek, kdybys ho náhodou přehlédl.

Zeptám se tedy jinak - je tahle "hra" opravdu hlavně o vytváření charakterů a jejich vazeb a jakéhosi "příběhu na pozadí"? Protože z těch videí to právě nedovedu pobrat.

Gurney píše:
To je právě o čem mluvím. Pokud bereš hluboké ponoření do charakteru jako "lepší RP" (s čímž nesouhlasím, ale jako individuální a relativně rozšířenou preferenci to chápu), pak ti to "dobré RP" prostě nedá.

Tím chci říct, že ta část "roleplaying" je pro mě opravdu hraní nějakého charakteru, a tedy (pro mě) jde - dle definice - o ponoření do toho charakteru. Čím více se lze ponořit, tím lepší roleplaying, tedy to je pro mě jednoduchá přímá úměrnost.

Nemám problém s tím, že se RPG dá hrát mnoha způsoby, z nichž některé s ponořováním do charakteru nejen nepočítají, ale ani ho neumožňují. Osobně bych tomu pak říkal spíše Storytelling, opět v původním významu toho slova, ale když koukám na tahle videa, tak mi to přijde hlavně jako worldbuilding s cca 1/4 storytellingu. A po shlédnutí (dobře, místy proklikání) prvních dvou videí jsem usoudil, že moje čekání na fázi, kdy už konečně začne hrát, je zbytečné, protože tohle je ta hra, to vytváření postav a světa a trocha děje.

Asi jsem čekal právě ten gamebook nebo něco na ten způsob.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23270106315613 secREMOTE_IP: 3.233.221.149