Produkty

ShadoWWW
6.5.2015 16:54
Autorská citace #41
16.6.2015 20:24 - ShadoWWW
Přidal jsem pár dalších krátkých videí:

  • Jak vytvořit vlastní nestvůru
  • Jak vytvořit vlastní střetnutí (encounter) a jak přidělovat zkušenosti za střetnutí
  • Jak pracovat s přítelíčky a přeměnami od jiných podob
Autorská citace #42
20.6.2015 22:00 - ShadoWWW
Něco o historii Fantasy Grounds:

Program vytvořili tři finští fanoušci D&D v roce 2004 jako online herní stůl pro své hraní D&D. Původní verze měla základní funkcionality pro hraní D20 her.

V roce 2009 zažalovali majitelé FG, tedy finská firma SmiteWorks, WotC za plagiátorství počítačového kódu, který simuloval hody kostkou, jenž WotC údajně použili ve svém připravovaném virtuálním stole, který měl být součástí online nástrojů pro D&D 4E (tzv. DDI). Soud neproběhl, protože ze strany WotC došlo k mimosoudnímu vyrovnání.

V roce 2009 také finští majitelé prodali firmu dvěma americkým fanouškům Fantasy Grounds. Jeden z nich byl autorem rulesetu pro Star Wars Saga Edition a druhý autorem rulesetu pro D&D 4E. Převedená firma získala nový název SmiteWorks USA, LLC.

Noví autoři si uvědomili, že klíčem k úspěchu je získat licence pro co nejvíce her. Ještě v roce 2009 získali autoři licence pro téměř tucet her, včetně Savage Worlds, Call of Cthulhu, Rolemaster Classic a Castles & Crusades. V roce 2014 Fantasy Grounds začal funkčně podporovat i D&D 5e. V roce 2015 získal oficiální licenci pro obsahovou podporu. Dnes se přes Fantasy Grounds nejvíc hraje D&D 5e a Pathfinder (který má plnou obsahovou podporu díky OGL), ale nezanedbatelná je i oficiální licence pro Fate Core (nyní zcela zdarma).

Od roku 2014 je Fantasy Grounds i na Steamu, díky němuž se dá hrát i na MacOS. (Na Linuxu přes Wine.)

Tým SmiteWorks USA, LLC v současné době tvoří tři lidé - dva majitelé a jeden programátor na plný úvazek. Programátoři jsou ale všichni tři. Mimo jiné pracují na zcela novém rozhraní, které nazývají Unity. Zejména proto, že staré prostředí má v jádře implementované omezené kódování iso-8859-1, které nepodporuje mnohé neanglické znaky (například česká písmena ď a ť). Kdy ale nové prostředí bude, je ve hvězdách.

Noví majitelé dle svých slov nelitují, že se rozhodli firmu koupit a mají s Fantasy Grounds velké plány.
Autorská citace #43
7.7.2015 05:22 - ShadoWWW
Ze včera zveřejněných reportů z Roll20 a Fantasy Grounds je vidět, že aktuálně třemi nejpopolárnějšími hrami jsou:
1. D&D 5e
2. Pathfinder
3. D&D 3.5

(Grafy se dají rozkliknout.)


Autorská citace #44
7.7.2015 11:09 - Shako
Zajímavá soupiska, ve které je spousta věcí, které bych tam nečekal, například položku ostatní hry součástí žebříčků nebo deskové hry.

Pokud to chápu správně, tak je to oblíbenost her online, což nemusí být úplně přesně to samé, co hraní her naživo.
Autorská citace #45
7.7.2015 18:20 - Gurney
To máš pravdu, ale tohle a čtvrtletní žebříček nejprodávanějších RPG jsou snad jediné veřejně dostupné údaje o tom, jak si jednotlivá rpg vedou. Dá se předpokládat že WotC, ale třeba i Flight Fantasy Games a Paizo, mají docela dobrou představu o tom kolik lidí skutečně jejich hry hraje, ale jejich průzkumy jsou interní.
Autorská citace #46
7.7.2015 22:56 - Colombo
Ten druhý graf dělal nějaky idiot. To je nějaký přímý export z excelu?

Jsou raw data dostupná? Chtělo by se někomu robit ikonografiku? Zajímavý by byl například údaj počet hráčů na hru
(a taky definice hráče jako takoveho, jestli to je i aktivita nebo jen vytvořený profil s "hraju DnD", co se tam 4 roky nelogl)
Autorská citace #47
8.7.2015 00:46 - ShadoWWW
Roll20: Počet hráčů je počet lidí, co se aktivně v minulém čtvrtletí nalogovali do hry (při vytváření hry GM může naklikat, podle jakých pravidel se hraje).

Fantasy Grounds: Nehraje se přes cloud, ale hráči se připojují přímo na počítač GMa. Proto SmiteWorks nemá přehled, kolik hráčů hraje. Mají přehled pouze o použitém rulesetu, protože na začátku sezení GMův počítač posílá údaje o rulesetu na SW server.
Autorská citace #48
18.9.2015 21:22 - ShadoWWW
SmiteWorks vydali dobrodružství Harried in Hillsfar jako modul pro Fantasy Grounds. HiH je první dobrodružství pro současnou sérii Ligy dobrodruhů. A to nejlepší na konec: V tuto chvíli je to v akci jen za 1 dolar, který jde navíc na dobročinnou akci Save the Children.

Dobrodružství i převedený modul z PDF jsou velmi zdařilé.

Obrázek se dá rozkliknout do většího rozlišení:

Autorská citace #49
6.10.2015 22:09 - ShadoWWW
Není to úplně novinka, ale ještě to sem nikdo nenapsal. SmiteWorks, autor Fantasy Grounds, koupil před pár týdny Tabletop Connect - firmu, která vyvíjela v rámci KickStarteru 3D virtuální stůl pro hraní stolních RPG (na webu mají pěkné video tutorialy). SmiteWorks se jejich práce tak líbila, že je koupili.

SmiteWorks nicméně ujišťují, že klasické prostředí FG zůstane zachováno a 3D prostředí bude, minimálně ze začátku, pouze doplňkové (volitelné).

Autorská citace #50
11.11.2015 01:24 - ShadoWWW
Teď je ideální příležitost vyzkoušet si, jaké je to hrát D&D 5e (či jiné RPG) ve Fantasy Grounds. Všechny subscriptions (tedy časové licence) jsou ode dneška na 30 dní zdarma v Trial módu. Co to znamená?

V online obchodě si koupíte Monthly License Subscription (ideálně Ultimate). Na mail dostanete licenční klíč, který zadáte při instalaci. Instalačku si stáhnete zde. A máte 30 dní na zkoušení. Nezapomeňte si před vypršením zrušit subscription, jinak by se vám odečetly peníze za prodloužení!

Jen připomínám, že Ultimate licence znamená, že můžete hrát jako hráč i GM a na hru, kterou hostujete jako GM, se mohou přihlásit všichni (i ti, co mají FG nainstalovaný jen v Demo módu zdarma).

GM licence znamená, že na vaši hru, kterou hostujete jako GM, se nemohou připojit lidé s Demo módem, jen ti s nějakou licencí.

A ještě jedna zpráva: Rule Sety se Základními pravidly D&D 5e teď obsahují zdarma (a navždy) všechny licence (tedy všechny instalace mimo Demo mód).
Autorská citace #51
14.1.2016 08:40 - ShadoWWW
Fantasy Grounds už reagovaly na SRD a daly ho do základu zdarma.

Autorská citace #52
24.5.2016 16:57 - ShadoWWW
DMG modul je teď v 20% akci, nebo dokonce v 45%, když se teď koupí v rámci D&D Bundelu.
Autorská citace #53
25.5.2016 17:28 - ShadoWWW
Zvukové efekty ve Fantasy Grounds přes Syrinscape (video).
Autorská citace #54
2.6.2016 11:42 - Babaj
mam dotaz.. uz jsi ve FG zpracovaval mnicha? a jak jsou tam reseny KI pointy... zatim to resim akorat ze si v feature teda jsem si dopsal treba 2/2 a pak popiouiziti jen zase pisu zpet.. ale pripada mi to jako jen z nouze cnosta neverim ze by na to ve FG nemysleli. jen jsem to neodhalil
Autorská citace #55
2.6.2016 12:28 - ShadoWWW
Vymysleli to. :)

Mrkni sem.

Mimochodem, takový xml soubor vytvořili pro každé povolání. (Viz zde, odstavec nazvaný Complete Package series.)
Autorská citace #56
26.8.2016 21:03 - ShadoWWW
Dnes vyšel Storm King's Thunder na Fantasy Grounds.
Autorská citace #57
3.9.2016 13:52 - drgoblin
Mam všechny WotC moduly pro FG 5E včetne Full Ultimate licence a tenhle SKT mi chybí, určite ho v blízke budoucnosti koupim ;o).
Autorská citace #58
4.11.2016 08:39 - ShadoWWW
Fantasy Grounds v nové verzi 3.2 umí pár nových věcí, viz YouTube video autora.
Autorská citace #59
4.11.2016 12:05 - ShadoWWW
Jak víte, Fantasy Grounds je dobrý v tom, že combat trackeru dokáže automaticky házet kostkami a automaticky spočítat, jestli útok zasáhl, a poté automaicky zase hodit a spočítat zranění a postavám automaticky umí ukázat, jestli protivník po útoku je lehce, nebo už těžce zranění, nebo mrtvý. Podobně u hodů na záchrany. To je dobrý pro příběhové hraní, kdy jen uděláte pár kliků a nemusíte říkat: "Hodil jsem 16, zasáhl jsem? Způsobil jsem mu zranění 17," ale rovnou můžete říct: "Rozmáchl jsem se svým obouručákem... " (pár kliků, hráč vidí, že protivník je mrtvý), "a usekl jsem mu hlavu."

Mně ale vždycky vadilo, že jsem si chtěl házet fyzickými kostkami, ale pak jsem vše musel počítat ručně, protože FG neuměl automaticky započítat mé fyzické kostky. V nové verzi přidali do menu "Manual Dice Entry" a to dělá přesně to, co jsem vždycky chtěl. Se zatrženou touto volbou při naznačení útoku vyskočí nová tabulka, kde buď kliknutím na fajfku můžete zase nechat hodit program, nebo si můžete hodit fyzicky, hody ručně zadat a program poté už pak vše ostatní spočítá automaticky jako u automatických hodů (zásah/minutí, nebo zranění, včetně započítání zranitelnosti). Lze si hodit i jen některé hody a zbytek nechat naházet automaticky (například z deseti kostek zranění hodit třeba jen jednou či dvěma a zbytek nechat na počítači).
Autorská citace #60
4.11.2016 12:11 - LokiB
ShadoWWW: fakt ti vyhovuje při eleltronickém hraní na portále stále házet fyzické kostky? fíha, to by mě vůbec nenapadlo :-o
je dobrý, že to tam přidali.
mimochodem, jak si podle tebe teď vede srovnání FantasyGrounds a třeba roll20? je něco z toho lepší na některé věci a jiné zas na další?
Používal jsem chvíli roll20, ale stále mi to na přípravu i hraní přišlo trochu těžkopádné. a to jsem si ke všem postavám napsal v tom jejich prostředí skripty, které právě automatizovaly hody na útok a případné zranění, i některá kouzla ... ale to konzolové ovládání nebylo moc pohodlné
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26024198532104 secREMOTE_IP: 18.234.247.75