Produkty

ShadoWWW
6.5.2015 16:54
Autorská citace #1
6.5.2015 16:54 - Shako
Zajímavé, poslechnu si. Na první zapnutí je to málo hlasité (oproti všemu, co mám běžně puštěné - jiná videa, notifikace z emailu, fb...)

YT ukazuje Kategorie Cestování a události - to asi nebude úplně správně, co?
Autorská citace #2
8.5.2015 13:20 - Atterdag
Díky, rád se podívám
Autorská citace #3
14.5.2015 17:23 - ShadoWWW
Fíha, teď mi přišla na mail zpráva, že můj Youtube profil si dal do sledovaných Fantasy Grounds. (Oficiální profil Smite Works.) :-D
Autorská citace #4
31.5.2015 20:10 - Gurney
Návod pěkný, díky za něj, jenom v tom yt videu je zvuk nějak moc potichu (přitom třeba v Hoard of the Dragon Queen 2 už je hlasitost v klidu).

Co se týká samotných Grounds, na jednu stranu to vypadá všechno moc pěkně, ale stejně mi asi přijde pohodlnější a rychlejší mít i při hraní po netu osobák na papíře a monitor si nechat čistě pro video a GMovy mapy. Nemluvě o tom, že i divočejší houserules pak nejsou žádný problém.
Autorská citace #5
4.6.2015 15:52 - ShadoWWW
Právě vyšlo dobrodružství Rise of Tiamat pro FG. Ale zatím mě nepřesvědčilo, že stojí za těch $20. Asi si počkám na jiné. Naopak Lost Minde of Phandelver jsem si zpětně koupil, i když jsem ho už jako hráč prošel, protože to dobrodružství je prostě super a určitě ho ještě někdy projdu, možná jako Dungeon Master.
Autorská citace #6
4.6.2015 16:41 - Shako
ShadoWWW píše:
dobrodružství Rise of Tiamat pro FG. Ale zatím mě nepřesvědčilo, že stojí za těch $20.


Dobrodružství za $20? Nějak si nemůžu pomoct, ale nenapadá mě dobrodružství, za které bych dal 20 dolarů. Připadá mi to jako absolutně nedostupná cenová relace - aspoň v našich poměrech.

Na kolik sezení vydrží takový materiál za takové prachy?
Autorská citace #7
4.6.2015 17:03 - ShadoWWW
Mně $20 nepřijde nic dramatického. Ono taky "české" dobrodružství a současné D&D dobrodružství je velký rozdíl. České vydrží na kolik sezení - 2? 3? Za Hoaad of the Dragon Qeen jsem dal $20 a nelituji. Hráli jsme ho už asi 10 čtyřhodinových sezení a pořád nejsme u konce, takže ta cena vychází fakt dobře. Rise of Tiamat je podobně rozsáhlé, takže o cenu nejde. Spíš o to, že zatím mě to dobrodružství jako takové nepřesvědčilo. Lost Mine of Phandelver je kratší, ale taky za $20. Vydrží minimálně na 20 hodin zábavy, takže ta cena je poměrně nízká.

Jako jo, Fantasy Grounds umožňuje i ruční konverzi dobrodružství z externích materiálů (z PDF, přepis z knihy, jpg obrázků apod.), ale je to tolik práce, že těch $20 je úplně zadarmo. V příštím díle video ukázky tohoto článku chci ukázat, co takové orig. dobrodružství v podání FG umí. Ale zatím netuším, kdy se k tomu dostanu.
Autorská citace #8
4.6.2015 17:13 - York
ShadoWWW píše:
Ono taky "české" dobrodružství a současné D&D dobrodružství je velký rozdíl.


Jaké české dobrodružství? AFAIK u nás žádná podobná dobrodružství už pěkně dlouho nevychází. Ostatně tu ani nemáme žádnou hru, pro kterou by vycházet mohla.
Autorská citace #9
4.6.2015 17:14 - Vojtěch
Pathfinderovský Adventure Path se k této ceně také blíží a myslím, že také vydrží docela dlouho. Plus je tam nějaký ten článek, čtení a potvory. 20 USD za knihu, či dobrodružství jde celkem snést, pokud je náležitě graficky vyvedeno.
Autorská citace #10
4.6.2015 17:28 - ByTrit
20$ mi nepríde ako pre zamestnaného človeka nejak extra veľa. Ešte k tomu keď je to len raz za pár mesiacov za niečo čo človeka baví :) (lepšie ako to nechať každý víkend v krčme no nie?)
Autorská citace #11
4.6.2015 17:46 - sirien
York píše:
Ostatně tu ani nemáme žádnou hru, pro kterou by vycházet mohla.

Charlesova dobrodružství pro Tarii byla vždycky dost systémově neutrální.


A dát 20 USD za příručku, která té skupině vydrží třeba 5 her - to je 4 USD za jednu hru. Když to hráči berou týmově (což mimochodem často berou, protože většina skupin si hraje pro sebe a nejsou freaci jak my aby hořeli sběratelstvím a kupovali věci pro nějakou hru s někým někdy), tak to je 1 USD na člověka na hru.

Což je značně míň, než kafe - v cenových relacích USA nebo Z Evropy to je asi jakobys platil 5 korun. A i v přímém přepočtu to je kolik dneska, 25 korun za hru na člověka? Yaaaawwwn, chipsy co si ke hře kupuju stojej víc.
Autorská citace #12
4.6.2015 22:17 - Shako
Dobrodružství je pro mě něco, co sehraju tak za 2-3, max 4 sezení. Nikoliv minikampaň na 10 a víc sezení. Za 3 sezení bych fakt 20 dolarů nedal. Za hraní na půl roku v pohodě. Ale ten název "dobrodružství" je potom hooodně zavádějící.
Autorská citace #13
4.6.2015 22:48 - Gurney
A komu se zdá i tak 20$ moc, má možnost si vybrat z 3rd party dobrodružství (seznam, nevím jak často aktualizovaný), které se cenově pohybují někde mezi úplně free a 10$.

York píše:
Jaké české dobrodružství? AFAIK u nás žádná podobná dobrodružství už pěkně dlouho nevychází. Ostatně tu ani nemáme žádnou hru, pro kterou by vycházet mohla.

Njn, když ti mladí nemají žádný respekt k tradicím, tedy vlastně Dračímu doupěti, a místo aby dělali českým tvůrcům radost (a obsah do jejich her), hrají moderní zápaďácké hry...
Autorská citace #14
4.6.2015 22:50 - Colombo
Souhlas se sirienem. Na české platy je to hodně, ale na zahraniční je to není tolik.

Ostatně, u nás bývaly takové věci v Dechu Draka, ni? A lidi to kupovali.

Jo, kdyby bylo s kym hrát... tož bych si i nějaké to RPG kupil a nepirátil to furt.
Autorská citace #15
4.6.2015 23:09 - ShadoWWW
Marketingově to dává větší smysl než dobrodružství vydaná knižně*. Protože:

- Když je člověk mladej žák či student, tak má hafo času na vymýšlení dobrodružství a celých světů své skupině na míru. To v rámci dlouhodobého tažení je stejně vždycky lepší než vydané dobrodružství. Této cílovce stačí Základní pravidla v pdf zdarma a Starter Set za pár šupů a zbytek si vymyslí sami zadara. Pro echt náruživé hráče je tu pak trojice PHB+DMG+MM, se kterou si v pohodě vystačí až do dospělosti a založení rodiny.

- Pak se ale situace dramaticky změní. Člověk už nemá čas vymýšlet vlastní dobrodružství, natož tvořit vlastní světy. Je rád, když stíhá přijít na hru včas a jedno sezení týdně je super, dvě už je luxus. Často nepohrdne ani hrou jednou za dva týdny. V této etapě života je $20 menší nákup v obchodě, zanedbatelná částka. Zvlášť, když takto rozsáhlá dobrodružství (spíš kampaně, teda) vychází jen jednou za 3 měsíce. A to je taky cílovka Fantasy Grounds a tohoto produktu. Značka ideál, co šetří neskutečné množství času, který tato skupina nemá. Není divu, že většina lidí hrajících online jsou starší hráči. Děti mají ten luxus, že mají hafo času se setkávat osobně.

A Fantasy Grounds má cool vychytávky, co se týče online hraní. Je vidět, že s tím mají velké zkušenosti. Pokud jste už viděli moje video o tvorbě postavy ve FG, tak vězte, že to je nic proti tomu, co FG nabízí pro Game Mastera. Bohužel teď nemám vůbec žádný čas zpracovat další díl. Ale příští týden, nejpozději 15.6., se k tomu dostanu.

----------
*Knižní produkce dobrodružství bude podle mě do budoucna upadat. Jak jsem psal, pro děti a studenty je pohodlnější si něco sami vymyslet. Pro starší hráče je zase pohodlnější hrát online skrz FG, kde jsou všechny materiály na dosah pár kliků v elektronické podobě. Knižně vydaná dobrodružství budou v budoucnu imho jen pro fajnšmekry a okrajová záležitost.
Autorská citace #16
4.6.2015 23:19 - sirien
Shako píše:
Za 3 sezení bych fakt 20 dolarů nedal.

Jenže když si to koupí celá skupina, tak to neni 20, ale 5.
A to be fair: pokud stabilní skupina hraje dlouhodobě spolu, tak pokud GM neni někdo koho prachy fakt netrápěj tak je asi fér, aby si to nějak šábli, že...

Colombo píše:
Souhlas se sirienem. Na české platy je to hodně, ale na zahraniční je to není tolik.

Život na NZ člověku posune vnímání cenových hladin, co? :) Dávej pozor po případném návratu, z mojí zkušenosti pár týdnů trvá, než se člověk zas vrátí zpátky...

Každopádně já ve skutečnosti říkal, že ani na cz platy to není tak hrozně moc.
Autorská citace #17
4.6.2015 23:59 - Colombo
Sirien: Já jsem naprostý škrt. A i tak z toho, co na NZ dostávám jako PhD student zvládnu ušetřit celkem dost. A to je NZ co se týče jídla a vlastně všeho dost drahý. ČR je směšně levná (ačkoliv některé produkty jsou srovnatelné)
Autorská citace #18
5.6.2015 01:07 - ShadoWWW
Colombo: Byl jsi už v Dánsku? ;)
Autorská citace #19
5.6.2015 01:44 - Colombo
Já v životě nebyl pořádně v zahraničí (nepočítám slovensko). Tak sem si řekl, když už, tak pořádně daleko. No a protože tu misi na mars odložili, zbyl NZ.

Takže ne, nebyl sem v dánsku. Proč?
Autorská citace #20
5.6.2015 02:13 - Gurney
ShadoWWW: Já jsem v Dánsku byl. Moc jsem tam nejedl :D
Autorská citace #21
5.6.2015 02:43 - sirien
Colombo píše:
z toho, co na NZ dostávám jako PhD student

Když kamarádka z Čech dělala PhD v Německu, tak si tam žila v pronájmu malého 3+1, každý víkend jezdila do Prahy, každý týden jsme tam pořádali filmový večer při kterém jsme zrušili jídlo z restaurace, flašku whiskey a hromadu junkfoodu a ona si k tomu ještě vpohodě zvládala šetřit na auto. (a to u nákladů co tam na ní ta škola měla radši ani neuvažuju to, že za jedinej měsíc zvládla propálit víc sekvencí na super-moderním zánovním MRI stylem "ad hoc kdy se mi chce, kolik se mi chce", než kolik jich má povolený celý ročník FBMI dohromady na jeden semestr. A to v podstatě doslova. O jinejch přístrojích ani nemluvě)

Tohle není ani tak otázka ceny jako spíš toho, že si školy v ČR nevážej PhD studentů a jak mizerně je platěj :)
Autorská citace #22
5.6.2015 03:04 - Colombo
Tak takhle růžové to na NZ zas není... Austrálie se má mnohem líp, ale zas tu na Australany všichni nadávají jako na zasrané rasisty.
Autorská citace #23
5.6.2015 03:23 - sirien
Australani na sebe taky nadávaj jako na zasraný rasisty :D Ale popravdě nějak moc rasistický nejsou, jen nemaj rádi nežádoucí imigranty (což se v jejich přecitlivělosti chápe jako "rasismus") plus sou totálně alergický na číňany (protože jim tam pořád zkoušej všechno zkupovat a Čína je vůči AU ekonomicky dost agresivní, ale zároveň to je pro AU nejvýznamnější obchodní partner)
Autorská citace #24
5.6.2015 09:23 - Shako
Gurney píše:
Njn, když ti mladí nemají žádný respekt k tradicím, tedy vlastně Dračímu doupěti, a místo aby dělali českým tvůrcům radost (a obsah do jejich her), hrají moderní zápaďácké hry...


:-D :-D

ShadoWWW píše:
Marketingově to dává větší smysl než dobrodružství vydaná knižně*. Protože:
...
...


Jasný, rozumná hypotéza. I když si myslím, že o tom to není. Je to spíš o zkušenostech s přípravou dobrodružství a schopností je tvořit, což je spíš závislé na délce hraní než přímo na věku hráče.

Pak je taky otázka, zda hraješ publikovaná dobrodružství, tak jak jsou napsána a nebo si je upravuješ dle svých potřeb.

Za mě je to ještě hodně otázka settingu/žánru.

sirien píše:

Jenže když si to koupí celá skupina, tak to neni 20, ale 5.
A to be fair: pokud stabilní skupina hraje dlouhodobě spolu, tak pokud GM neni někdo koho prachy fakt netrápěj tak je asi fér, aby si to nějak šábli, že...


Na tom nepoměru českých a západních poměrů není nic objevného. Chtělo by to spíš nějaký průzkum, kdo si tady v ČR kupuje připravené dobrodružství... tedy, když pomineme ten fakt, že jich v posledních letech moc nevyšlo.

Teorie o tom, že by se hráči měli šábnout o náklady na příručky a dobrodružství je zajímavá. :-D Přiznám se, že mě dosud nenapadlo nad tím takhle uvažovat. Asi je to tím, že moje nejstabilnější skupina se dělí na dvě poloviny - ta první má doma většinu příruček toho, co jsme kdy hráli. Ta druhá nemá ani jednu. Možná by se tam dala najít nějaké korelace podle typů hráčů. Ale nevzpomínám se, že by to někdy někomu přišlo divné a nebo, že by to chtěl nějak řešit. No, a s Almi je to spíš ten druhý případ. :-D
Autorská citace #25
5.6.2015 09:59 - ShadoWWW
Shako píše:
I když si myslím, že o tom to není. Je to spíš o zkušenostech s přípravou dobrodružství a schopností je tvořit, což je spíš závislé na délce hraní než přímo na věku hráče.

Je to nejen o zkušenostech tvořit, ale o celkových zkušenostech skupiny s danou hrou. Žádné první dobrodružství není dokonalé, ale nezkušení hráči mají obvykle také malé nároky. Se zkušenostmi narůstá kvalita i nároky. Jediná rada je: pravidelně se scházet k hraní a pořád tvořit.

Shako píše:
Chtělo by to spíš nějaký průzkum, kdo si tady v ČR kupuje připravené dobrodružství... tedy, když pomineme ten fakt, že jich v posledních letech moc nevyšlo.

Nemá to tu tradici. Ani nákup, ani tvorba. Proč česká dobrodružství obvykle platilo "Za málo peněz málo muziky," i když třeba Tarie se imho vymyká. Ale i ta má velmi malou produkci.

Novým českým trendem je dělat systémově neutrální dobrodružství. Nejsem si jistý, že je to dobře, protože ve světě mají úspěch dobrodružství navázané na konkrétní hru, což hru zpětně obohacuje a rozvíjí. Pathfinder Path přivedlo k Pathfinderu velmi mnoho hráčů a Paizo dodnes vidí PP jako svou vlajkovou loď (a pravidla hry jen jako doplněk k PP). Wizardi taky berou Příběhovou linii (obdoba PP) za důležitou; kromě ní teď nic nevydávají, i když PL přesahuje i do počítačových her a románů.

Kdo kupuje dobrodružsví? Myslím, že hlavně fanoušci zahraničních RPG. Ale pro 5e vychází hafo doplňků a dobrodružství i od fanoušků. Jak rozproudit produkci dobrodružství v Česku? To je námět na diskuzi.
Autorská citace #26
5.6.2015 10:06 - ShadoWWW
Ještě dodatek: ono je taky rozdíl tvořit pro domácí skupinu a pro veřejnost. Pro domácí skupinu má GM obvykle nějakou kostru, kterou upravuje dodle podnětů hráčů. Napsat dobrodružstv pro veřejnost tak, aby se nerozpadlo po první hodině hraní vyžaduje hodně zkušeností. Je to prostě odlišné.

Napsat celé tažení pro veřejnost je imho extrémně složité. Jako nejschůdnější mi přijdou dobrodružství typu one page dungeon. Ty se ale v jisté části české RPG komunity nenosí, když to řeknu kulantně. Navíc jsou obvykle žánrově specifické (čti: určené pro hry typu D&D, neplést s DrD2).
Autorská citace #27
5.6.2015 10:13 - ShadoWWW
Docela pěkný generátor 5e dungeonů.
Autorská citace #28
5.6.2015 11:40 - York
ShadoWWW: Různé hry jsou různé vhodné ke hraní předpřipravených dobrodružství. A typicky ty, co jsou na to velice vhodné, fungují nejlépe, když je to dobrodružství psané hře na míru a nikoliv systémově neutrálně.

A to je přesně to, co tady už dlouho říkám: Nemáme tu teď žádnou přiměřeně rozšířenou hru, která by stavěla právě na modelu vydávání kvalitních dobrodružství.


Obecně v designu RPG cítím dva silné trendy: Jeden, který staví hru tak, aby dobře fungovala s minimem přípravy či zcela bez ní (kreativní improvizace v průběhu hry). A druhý, který naopak z kvalitní přípravy maximálně těží.

Nejsou to disjunktní kategorie, takže třeba Fate, jehož core příručka se v podstatě celá točí kolem hry (a její tvorby) bez oficiálních dobrodružství, samozřejmě v pohodě umožní něco takového odehrát, a naopak třeba DnD nebo Pathfinder nemají problém s improvizací. I přes to ale dává celkem dobrý smysl improvizovat spíš ve Fatu a dobrodružství vydané pro Pathfinder hrát spíš v pravidlech Pathfinderu, ty hry jsou na to prostě stavěné.
Autorská citace #29
5.6.2015 14:06 - Shako
ShadoWWW píše:
Novým českým trendem je dělat systémově neutrální dobrodružství. Nejsem si jistý, že je to dobře, protože ve světě mají úspěch dobrodružství navázané na konkrétní hru, což hru zpětně obohacuje a rozvíjí.


Systémově neutrální dobrodružství od fanoušků dávají smysl v českých poměrech.
Ale přesně opačná je situace u dobrodružství pro DnD (zejména třeba 4e) nebo PF - tam to vydat bez systémové implementace (tedy statistik jednotlivých monster, popisů pastí) je naprostý nesmysl, protože to nebude "take and play", takže tím zabiješ tu hlavní výhodu, která vydávaná dobrodružství mají.
Autorská citace #30
5.6.2015 14:31 - Vojtěch
Nah, Pathfinder monstra a NPC až na nějaké unikáty jde vytáhnout z free appky na mobilu, nebo přímo z referenčního dokumentu, takže konvertovat jde snáz, než by ty hrůza statbloky napovídaly. Akorát CR bude asi divoké.
Autorská citace #31
5.6.2015 14:44 - Shako
Vojtěch píše:
Nah, Pathfinder monstra a NPC až na nějaké unikáty jde vytáhnout z free appky na mobilu, nebo přímo z referenčního dokumentu, takže konvertovat jde snáz, než by ty hrůza statbloky napovídaly. Akorát CR bude asi divoké.


No, když ti určím předem, co je to za typ potvory a jaký to má lvl, tak už si to dohledáš. Ale ne, když napíšu, že je to nějaká náhodná banda hrdořezů, která ma skupinku dobrodruhů hodně potrápit v boji (pak už musíš trošku vědět, co má daný systém za potvory a jak stavět encounter) nebo popíšu nějaké monstrum, které neodpovídá žádnému běžné používanému tvorovi. A nebo popíšu nějaké speciální schopnosti, jejiž ekvivalent (pokud existuje) bys musel dohledávat v pravidlech.
Autorská citace #32
5.6.2015 15:21 - ShadoWWW
Shako píše:
Systémově neutrální dobrodružství od fanoušků dávají smysl v českých poměrech.

Docela by mě zajímalo, jak moc se ta "nesystémová" dobrodružství hrají. Jo, docela dost jich je v Drakkaru, ale skutečně je pak někdo hraje? A zaplatil by za ně dostatečný počet lidí? Dosavadní komerční dobrodružství byla vždy s aplikacemi k DrD.

Právě že česká "nesystémová" dobrodružství musí nutně trpět neduhem "dodělej si doma" a IMHO je nutné mít dobrou znalost pravidel konkrétní hry, možná větší než u PF, kde je těch pravidel sice řádově víc, ale existují hromady aplikací, webových kompendií, fór apod., které to výrazně usnadňují.
Autorská citace #33
5.6.2015 15:36 - sirien
To je divná otázka. Zaplatil by někdo za Drakkar? Za Kostku? Za RPG F?

Všechny ty tři věci jsou dost rozdílné, přesto všechny tři stojí na modelu volného obsahu a to na obou stranách - na výstupu i na vstupu. Pokud bys to změnil, tak nemůžeš očekávat, že ta věc zůstane stejná. Psali by tam jiní lidé jinak.

To máš jako s OG na srazech a conech obecně a OG na GC - ten přístup k té hře se není tím, že to je placená aktivita. Vznikají tam limity (např. časové) a minimálně pocitové závazky (např. kvality). Na pohled podobné, ale ten rozdíl tam nakonec cítíš.
Autorská citace #34
5.6.2015 15:44 - ShadoWWW
Nemyslel jsem za Drakkar, ale za nesystémové dobrodružství.
Autorská citace #35
5.6.2015 15:45 - Vojtěch
Shako - toto platí pouze pokud je dobrodružství pečlivě balancováno. Pokud na CR hledíš jen jako na ukazatel přídělu gp a XP a prostě to tam pošleš, tak tě to fakt tolik netrápí jestli je CR=družiny.
Autorská citace #36
5.6.2015 16:25 - Shako
Vojtěch píše:
Shako - toto platí pouze pokud je dobrodružství pečlivě balancováno. Pokud na CR hledíš jen jako na ukazatel přídělu gp a XP a prostě to tam pošleš, tak tě to fakt tolik netrápí jestli je CR=družiny.


Nevím, jak ty. Ale to byl můj největší problém, když jsem dělal svoje dobrodružství pro DnD 4e - jak nějak balancovat encountery. I přes všechny výhody, které 4e má. Ikdyž hlavní dva zdroje problémů byli spíš nekompletní družina a absance pořadných dungeonů, což rozbíjelo některé mechaniky.


ShadoWWW píše:

Docela by mě zajímalo, jak moc se ta "nesystémová" dobrodružství hrají. Jo, docela dost jich je v Drakkaru, ale skutečně je pak někdo hraje?


Nějaké dobrodružství v Drakkaru jsem četl. Většina z nich mi nesedí. Ale pamatuju si tam jedno fakt pěkné - maškarní bál na hradě. Hrál jsem ho nakonec dvakrát - jednou z toho jako opravdu povedený horor na Dreadu (takže téměř nulová příprava nebo úprava toho dobrodružství). Takže věřím, že pro nějaké málo pravidlové systémy je tydle dobrodružství můžou hodit. U zbytku je to dodělej si sám.

Pak jsem pročetl nějaké náměty na dobrodružství, co jsou na kostce - tuším, že hlavně Alnagovi předklady od RDL. Jedno jsem i zahrál. Pár dalších mám vyhlídnutých, až budou pasovat do nějaké kampaně nebo budu potřebovat nápad na oneshot.

Ale většinou si z toho beru hlavně inspiraci. Zbytek už doladím podle sebe, včetně statistik pro protivníky.

Úplně bych to nezatracoval, ale není to nic za co bych chtěl platit. Ale to je dáno hlavně tím, že kvalita velmi kolísá.
Autorská citace #37
5.6.2015 16:49 - Vojtěch
Já to myslel tak, že prostě to holt bude +/- 1 nebo tak nějak a v celku to dopadne. Zkušenější DM už to většinou nějak doladí. Horší to mají začátečníci. Zrovna 4E je asi ale extrém balancování všeho.
Autorská citace #38
11.6.2015 22:23 - ShadoWWW
Fantasy Grounds právě uvedl akci: -30% na všechny produkty. Je to docela výjimečné. Za celých 7 let, co vlastním několik licencí, nikdy nic takového nebylo.
Autorská citace #39
12.6.2015 20:58 - ShadoWWW
Přidal jsem 3 nová videa lépe vystihující tvorbu postavy ve FG a snad i s lepším zvukem. Další videa přidám snad ještě o víkendu.
Autorská citace #40
15.6.2015 23:06 - ShadoWWW
Přidána další dvě videa.
Autorská citace #41
16.6.2015 20:24 - ShadoWWW
Přidal jsem pár dalších krátkých videí:

  • Jak vytvořit vlastní nestvůru
  • Jak vytvořit vlastní střetnutí (encounter) a jak přidělovat zkušenosti za střetnutí
  • Jak pracovat s přítelíčky a přeměnami od jiných podob
Autorská citace #42
20.6.2015 22:00 - ShadoWWW
Něco o historii Fantasy Grounds:

Program vytvořili tři finští fanoušci D&D v roce 2004 jako online herní stůl pro své hraní D&D. Původní verze měla základní funkcionality pro hraní D20 her.

V roce 2009 zažalovali majitelé FG, tedy finská firma SmiteWorks, WotC za plagiátorství počítačového kódu, který simuloval hody kostkou, jenž WotC údajně použili ve svém připravovaném virtuálním stole, který měl být součástí online nástrojů pro D&D 4E (tzv. DDI). Soud neproběhl, protože ze strany WotC došlo k mimosoudnímu vyrovnání.

V roce 2009 také finští majitelé prodali firmu dvěma americkým fanouškům Fantasy Grounds. Jeden z nich byl autorem rulesetu pro Star Wars Saga Edition a druhý autorem rulesetu pro D&D 4E. Převedená firma získala nový název SmiteWorks USA, LLC.

Noví autoři si uvědomili, že klíčem k úspěchu je získat licence pro co nejvíce her. Ještě v roce 2009 získali autoři licence pro téměř tucet her, včetně Savage Worlds, Call of Cthulhu, Rolemaster Classic a Castles & Crusades. V roce 2014 Fantasy Grounds začal funkčně podporovat i D&D 5e. V roce 2015 získal oficiální licenci pro obsahovou podporu. Dnes se přes Fantasy Grounds nejvíc hraje D&D 5e a Pathfinder (který má plnou obsahovou podporu díky OGL), ale nezanedbatelná je i oficiální licence pro Fate Core (nyní zcela zdarma).

Od roku 2014 je Fantasy Grounds i na Steamu, díky němuž se dá hrát i na MacOS. (Na Linuxu přes Wine.)

Tým SmiteWorks USA, LLC v současné době tvoří tři lidé - dva majitelé a jeden programátor na plný úvazek. Programátoři jsou ale všichni tři. Mimo jiné pracují na zcela novém rozhraní, které nazývají Unity. Zejména proto, že staré prostředí má v jádře implementované omezené kódování iso-8859-1, které nepodporuje mnohé neanglické znaky (například česká písmena ď a ť). Kdy ale nové prostředí bude, je ve hvězdách.

Noví majitelé dle svých slov nelitují, že se rozhodli firmu koupit a mají s Fantasy Grounds velké plány.
Autorská citace #43
7.7.2015 05:22 - ShadoWWW
Ze včera zveřejněných reportů z Roll20 a Fantasy Grounds je vidět, že aktuálně třemi nejpopolárnějšími hrami jsou:
1. D&D 5e
2. Pathfinder
3. D&D 3.5

(Grafy se dají rozkliknout.)


Autorská citace #44
7.7.2015 11:09 - Shako
Zajímavá soupiska, ve které je spousta věcí, které bych tam nečekal, například položku ostatní hry součástí žebříčků nebo deskové hry.

Pokud to chápu správně, tak je to oblíbenost her online, což nemusí být úplně přesně to samé, co hraní her naživo.
Autorská citace #45
7.7.2015 18:20 - Gurney
To máš pravdu, ale tohle a čtvrtletní žebříček nejprodávanějších RPG jsou snad jediné veřejně dostupné údaje o tom, jak si jednotlivá rpg vedou. Dá se předpokládat že WotC, ale třeba i Flight Fantasy Games a Paizo, mají docela dobrou představu o tom kolik lidí skutečně jejich hry hraje, ale jejich průzkumy jsou interní.
Autorská citace #46
7.7.2015 22:56 - Colombo
Ten druhý graf dělal nějaky idiot. To je nějaký přímý export z excelu?

Jsou raw data dostupná? Chtělo by se někomu robit ikonografiku? Zajímavý by byl například údaj počet hráčů na hru
(a taky definice hráče jako takoveho, jestli to je i aktivita nebo jen vytvořený profil s "hraju DnD", co se tam 4 roky nelogl)
Autorská citace #47
8.7.2015 00:46 - ShadoWWW
Roll20: Počet hráčů je počet lidí, co se aktivně v minulém čtvrtletí nalogovali do hry (při vytváření hry GM může naklikat, podle jakých pravidel se hraje).

Fantasy Grounds: Nehraje se přes cloud, ale hráči se připojují přímo na počítač GMa. Proto SmiteWorks nemá přehled, kolik hráčů hraje. Mají přehled pouze o použitém rulesetu, protože na začátku sezení GMův počítač posílá údaje o rulesetu na SW server.
Autorská citace #48
18.9.2015 21:22 - ShadoWWW
SmiteWorks vydali dobrodružství Harried in Hillsfar jako modul pro Fantasy Grounds. HiH je první dobrodružství pro současnou sérii Ligy dobrodruhů. A to nejlepší na konec: V tuto chvíli je to v akci jen za 1 dolar, který jde navíc na dobročinnou akci Save the Children.

Dobrodružství i převedený modul z PDF jsou velmi zdařilé.

Obrázek se dá rozkliknout do většího rozlišení:

Autorská citace #49
6.10.2015 22:09 - ShadoWWW
Není to úplně novinka, ale ještě to sem nikdo nenapsal. SmiteWorks, autor Fantasy Grounds, koupil před pár týdny Tabletop Connect - firmu, která vyvíjela v rámci KickStarteru 3D virtuální stůl pro hraní stolních RPG (na webu mají pěkné video tutorialy). SmiteWorks se jejich práce tak líbila, že je koupili.

SmiteWorks nicméně ujišťují, že klasické prostředí FG zůstane zachováno a 3D prostředí bude, minimálně ze začátku, pouze doplňkové (volitelné).

Autorská citace #50
11.11.2015 01:24 - ShadoWWW
Teď je ideální příležitost vyzkoušet si, jaké je to hrát D&D 5e (či jiné RPG) ve Fantasy Grounds. Všechny subscriptions (tedy časové licence) jsou ode dneška na 30 dní zdarma v Trial módu. Co to znamená?

V online obchodě si koupíte Monthly License Subscription (ideálně Ultimate). Na mail dostanete licenční klíč, který zadáte při instalaci. Instalačku si stáhnete zde. A máte 30 dní na zkoušení. Nezapomeňte si před vypršením zrušit subscription, jinak by se vám odečetly peníze za prodloužení!

Jen připomínám, že Ultimate licence znamená, že můžete hrát jako hráč i GM a na hru, kterou hostujete jako GM, se mohou přihlásit všichni (i ti, co mají FG nainstalovaný jen v Demo módu zdarma).

GM licence znamená, že na vaši hru, kterou hostujete jako GM, se nemohou připojit lidé s Demo módem, jen ti s nějakou licencí.

A ještě jedna zpráva: Rule Sety se Základními pravidly D&D 5e teď obsahují zdarma (a navždy) všechny licence (tedy všechny instalace mimo Demo mód).
Autorská citace #51
14.1.2016 08:40 - ShadoWWW
Fantasy Grounds už reagovaly na SRD a daly ho do základu zdarma.

Autorská citace #52
24.5.2016 16:57 - ShadoWWW
DMG modul je teď v 20% akci, nebo dokonce v 45%, když se teď koupí v rámci D&D Bundelu.
Autorská citace #53
25.5.2016 17:28 - ShadoWWW
Zvukové efekty ve Fantasy Grounds přes Syrinscape (video).
Autorská citace #54
2.6.2016 11:42 - Babaj
mam dotaz.. uz jsi ve FG zpracovaval mnicha? a jak jsou tam reseny KI pointy... zatim to resim akorat ze si v feature teda jsem si dopsal treba 2/2 a pak popiouiziti jen zase pisu zpet.. ale pripada mi to jako jen z nouze cnosta neverim ze by na to ve FG nemysleli. jen jsem to neodhalil
Autorská citace #55
2.6.2016 12:28 - ShadoWWW
Vymysleli to. :)

Mrkni sem.

Mimochodem, takový xml soubor vytvořili pro každé povolání. (Viz zde, odstavec nazvaný Complete Package series.)
Autorská citace #56
26.8.2016 21:03 - ShadoWWW
Dnes vyšel Storm King's Thunder na Fantasy Grounds.
Autorská citace #57
3.9.2016 13:52 - drgoblin
Mam všechny WotC moduly pro FG 5E včetne Full Ultimate licence a tenhle SKT mi chybí, určite ho v blízke budoucnosti koupim ;o).
Autorská citace #58
4.11.2016 08:39 - ShadoWWW
Fantasy Grounds v nové verzi 3.2 umí pár nových věcí, viz YouTube video autora.
Autorská citace #59
4.11.2016 12:05 - ShadoWWW
Jak víte, Fantasy Grounds je dobrý v tom, že combat trackeru dokáže automaticky házet kostkami a automaticky spočítat, jestli útok zasáhl, a poté automaicky zase hodit a spočítat zranění a postavám automaticky umí ukázat, jestli protivník po útoku je lehce, nebo už těžce zranění, nebo mrtvý. Podobně u hodů na záchrany. To je dobrý pro příběhové hraní, kdy jen uděláte pár kliků a nemusíte říkat: "Hodil jsem 16, zasáhl jsem? Způsobil jsem mu zranění 17," ale rovnou můžete říct: "Rozmáchl jsem se svým obouručákem... " (pár kliků, hráč vidí, že protivník je mrtvý), "a usekl jsem mu hlavu."

Mně ale vždycky vadilo, že jsem si chtěl házet fyzickými kostkami, ale pak jsem vše musel počítat ručně, protože FG neuměl automaticky započítat mé fyzické kostky. V nové verzi přidali do menu "Manual Dice Entry" a to dělá přesně to, co jsem vždycky chtěl. Se zatrženou touto volbou při naznačení útoku vyskočí nová tabulka, kde buď kliknutím na fajfku můžete zase nechat hodit program, nebo si můžete hodit fyzicky, hody ručně zadat a program poté už pak vše ostatní spočítá automaticky jako u automatických hodů (zásah/minutí, nebo zranění, včetně započítání zranitelnosti). Lze si hodit i jen některé hody a zbytek nechat naházet automaticky (například z deseti kostek zranění hodit třeba jen jednou či dvěma a zbytek nechat na počítači).
Autorská citace #60
4.11.2016 12:11 - LokiB
ShadoWWW: fakt ti vyhovuje při eleltronickém hraní na portále stále házet fyzické kostky? fíha, to by mě vůbec nenapadlo :-o
je dobrý, že to tam přidali.
mimochodem, jak si podle tebe teď vede srovnání FantasyGrounds a třeba roll20? je něco z toho lepší na některé věci a jiné zas na další?
Používal jsem chvíli roll20, ale stále mi to na přípravu i hraní přišlo trochu těžkopádné. a to jsem si ke všem postavám napsal v tom jejich prostředí skripty, které právě automatizovaly hody na útok a případné zranění, i některá kouzla ... ale to konzolové ovládání nebylo moc pohodlné
Autorská citace #61
4.11.2016 12:18 - Aegnor
LokiB píše:
ShadoWWW: fakt ti vyhovuje při eleltronickém hraní na portále stále házet fyzické kostky? fíha, to by mě vůbec nenapadlo :-o

Některé lidi prostě baví házet. :-)

A když jsme si na roll20 tvořili postavy na SWN, tak kamarádka chtěla nahazovat atributy ručně (hod 3k6), protože na šestistěnkách jí obecně velice často padá 5+ (zkušenost z naší vlastní modifikace Warhammeru, cca 80 hodů, pokaždé jsme se všichni shodli, že těch pětek a šestek padá fakt hodně). Takže i tohle může být motivace pro házení ručně.
Autorská citace #62
4.11.2016 12:22 - LokiB
Aegnor: ne, to nemůže ... :) hrát hru podle nějakých pravidel s tím, že v použité mechanice mi padají pravidelně nadstandardní hodnoty je obtížně představitelné. asi jako hrát macháčka, když mi obvykle padá několik apačů :)
Autorská citace #63
4.11.2016 12:30 - Aegnor
LokiB píše:
Aegnor: ne, to nemůže ...

Dle přísné logicky může.

LokiB píše:
hrát hru podle nějakých pravidel s tím, že v použité mechanice mi padají pravidelně nadstandardní hodnoty je obtížně představitelné.

Tak 3d6 je v SWN pouze na nahazování atributů. A hrával jsem Warhammer proti tomuhle (Warhammer používá d6 dicepooly) a jakž-takž to šlo.
Autorská citace #64
4.11.2016 12:44 - ShadoWWW
Na Roll20 je nejlepší, že základ je zdarma a že běží v běžném prohlížeči. Je dobré hlavně na příběhové hraní a dobrý je, že existuje i jako plugin pro Google Hangout, takže když mají hráči webky, vidí na sebe během hraní.

Blbý je, že když hraješ dlouhodobě s obrázky, mapami apod., tak ti rychle dojde místo na cloudu pro účet zdarma a musíš jít do placené verze, která stojí už stejně jako FG. A blbý taky je, že si nelze koupit doživotní licenci.

Fantasy Grounds je nejlepší pro hraní her, pro které má vytvořeno rulesety. Tj. že tam máš přímo udělané deníky postav v daném systému a hodně věcí, které se v Roll20 dělají složitě, se tady dělají jednoduše díky automatizaci. Nejlepší podporu má DnD 5e, kde pak máš k dispozici obsah celých knih. Na pár kliků si do deníku nalinkuješ konkrétní schopnosti, kouzla a vybavení (tj napíše ti tam názvy a vytvoří ikonku, na kterou když klikneš, otevře se ti okno s popisem příslušné schopnosti/kouzla apod.) a program ti spočítá vše potřebné (životy, útoky, OČ, celkovou váhu předmětů apod).

Během dobrodružství pak PJ může vytvořit střetnutí, kde jen z integrovaného Bestiáře vybere příslušné nestvůry, program automaticky doplní jejich žetony pro mapu a spočítá obtížnost střetnutí. Nestvůry můžeš přímo nalinkovat na konkrétní místa v mapě a tam se pak ukážou na začátku střetnutí.

V boji PJ naskládá do trackeru postavy a nestvůry se tam buď naskládají automaticky taky (pokud si PJ vytvořil ono střetnutí), nebo je tam může naskládat ručně. V tomto trackeru se pak udržuje přehled o stavu aktérů. Tracker umí automaticky počítat zásahy a zranění (odečítat životy), při léčení přičítat životy, automaticky počítat příslušné postihy či bonusy za různé stavy a schopnosti, automaticky ukončovat stavy dle nastavení, automaticky házet příslušné záchrany a vyhodnocovat je, automaticky vyhodnocovat konkrétní zranitelnosti/odolání/imunity apod.

Tracker je plně interaktivní s mapou, pokud se boj odehrává na mapě. Tj. Útočník buď může označit svůj cíl v trackeru, nebo přímo na mapě, což se někdy hodí víc, hlavně u plošných kouzel, kde si třeba na mapě označíš přímo příslušnou oblast působení a program už umí sám spočítat všechny záchranné hody, nebo započítat zranění cílů.

PJ má nástroj, kde může vyhodnocovat skupinová ověření, má přístup do všech deníků, má nástroj na rozdělování zkušeností a pokladů: např. označí, ať se započítají ZK z proběhnutého střetnutí a program automaticky rozdělí příslušné zkušenosti, může dávat i zkušenosti za splnění úkolů apod., u peněz lze nastavit, jestli se mají rozdělit rovnoměrně mezi všechny, nebo jen někomu, podobně PJ může rozdělovat předměty a u kouzelných předmětů může nastavovat identifikaci, tedy jestli se má předmět postavě ukázat, jaký je, nebo jestli se má tvářit jako normální předmět.

Pak má ještě další věci, jako třeba že PJ může do chatu napsat něco jistým jazykem a ten, kdo má v deníku uvedeno, že danému jazyku rozumí, se ukáže význam, a těm ostatním jen hatmatilka ve fontu daného jazyka.

Program ale podporuje jen chat, takže musíš mít externí nástroj na zvuk/obraz, nejčastěji se používá TeamSpeak nebo Skype. FG taky nemá interní systém na zvukové efekty, ale má plugin pro Syrinscape. Výhodou je, že funguje ne jako cloud, ale jako server-client, kde klienti jsou hráči a server je počítač PJe, a ten je omezen jen volným prostorem na svém disku. Taky je dobrý, že si lze koupit doživotní licenci, i když je drahá.

Celkově shrnuto: Pro krátkodobé hraní (one-shoty apod.) nebo nepodporované systémy je lepší Roll20, pro dlouhodobé hraní podporovaných systémů (hlavně DnD 5e) je lepší FG. Oficiální podporu DnD 5e už mají oba produkty, i když Roll20 implementoval zatím jen pár dobrodružství. V obou produktech si můžeš skriptovat automatizaci, ale v Roll20 máš mnohem víc automatizace předskiptované již autory (ale vše lze vypnout nebo nepoužívat), takže se s tím nemusíš dělat.
Autorská citace #65
4.11.2016 12:51 - ShadoWWW
Ještě k té automatizaci: Mrkni na to video, co jsem linkoval ráno. Má asi 45 minut, ale je tam vše, co PJ využije pro přípravu a vedení dobrodružství.

Teda kromě pinování map a toho, že když do statistik vlastní nestvůry napíšeš kouzlo, tak se ti automaticky slinkuje s daným kouzlem v PHB nebo jiném zdroji. Ty ostatní věci pak jsou ukázány na dalších videích na Youtube kanálu Fantasy Grounds.
Autorská citace #66
4.11.2016 12:59 - LokiB
ShadoWWW: dík, kouknu. Roll20 jsem měl koupený v licenci pro GM, v tom problém nebyl
Autorská citace #67
4.11.2016 12:59 - Vojtěch
Vrtění kostkami a čílení se nad výsledky je součást zážitku! :D
Autorská citace #68
4.11.2016 14:15 - LokiB
Vojtěch: jj, asi jako natahování a sundavání gumové ochrany :D
Autorská citace #69
4.11.2016 14:25 - Vojtěch
Někdo rád hází, někdo se rád dívá, jak někdo hází. Já jsem hol u těch prvních :P
Autorská citace #70
13.11.2016 14:00 - wlkeR
Mluvě o doživotní licenci, má na ní FG občas nějaký slevy? Někde jsem něco takýho zaslechl, ale už ani nevím kde.
Autorská citace #71
21.11.2016 08:49 - ShadoWWW
Každou chvíli mají slevu na nějaký z produktů 5E. Konkrétně doživotní licenci několikrát za rok. Akci vyhlašují vždy na FB profilu a trvá obvykle několik dní, sleva je obvykle 10-25%.

K ultimate licenci se dá dostat i upgradem z GM licence nebo Player licence, vyjde to pak o něco levněji.

Nutno taky dodat, že všechny licence se vážou ke stejnému uživatelskému účtu. Tj. pokud si koupíš vlastní DM/Ultimate licenci, musíš mít i vlastní licence na DnD moduly. Licence na DnD moduly bohužel nelze převádět z účtu na účet.

Jinými slovy, když máš Ultimate licenci a tvůj hráč si koupí DM licenci a třeba DMG, PHB a MM, tak ti ty moduly nemůže převést k tvé licenci na tvůj účet. Jiný slovy, v tomto případě sice může rozjet hru na své licenci, ty se k němu připojíš a on po čas hry ti může knihy zpřístupnit, ale nejde to udělat opačně, že když ty rozjedeš hru na své ultimate licenci, tak tam neuvidíš jeho knihy.

Jinými slovy, k DM/Ultimate licenci potřebuješ i licence knih/dobrodružství na stejném účtu, abys je viděl.

Je také možné si koupit celý balík nazvaný DnD Complete Collection, kdy si koupíš všechny dosavadní DnD moduly najednou se slevou 25%. Pokud již nějaké moduly koupené máš (třeba sis je koupil dřív za plnou cenu nebo v rámci nějaké jiné akce), tak systém to pozná a dá ti do košíku jen dosud nekoupené moduly.
Autorská citace #72
24.11.2016 06:14 - ShadoWWW
Zrovna teď běží v rámci Black Friday slevy. Na doživotní licence i většinu oficiálních DnD 5e produktů je to 25%.
Autorská citace #73
11.12.2016 18:02 - wlkeR
Myslim, že vzhledem k tomu, kolik toho na fejsbuku publikujou, budu raději sledovat tenhle thread, esi se tu ještě něco objeví. BF jsem úplně zazdil ._.
Autorská citace #74
19.12.2016 08:42 - ShadoWWW
Zkoušel jsem o víkendu propojit Fantasy Grounds se Syrinscape přes fanouškovský modul a funguje to skvěle. Udělám na to krátký tutorial.
Autorská citace #75
25.12.2016 09:56 - Atterdag
Ahoj, chtěl bych poradit, zda mi tohle bude fungovat. Rád bych koupil teď ve slevě Fantasy Grounds s oficiálními moduly k DnD 5ed. Určitě PHB, MM, DMG a Princes of the Apocalypse (a časem asi další). Chtěl bych ho používat jako pomocníka při hře face to face na notebooku. Na stole by navíc leželo LEDko s dobrými pozorovacími úhly, které by zrcadlilo hráčskou mapu z FG + obrázky a combat tracker. Myslíte, že to půjde? A jakou licenci bych měl pro tohle koupit? Díky za radu
Autorská citace #76
25.12.2016 21:54 - ShadoWWW
Jo, šlo. GM licence na to stačí. Ideální je pak spustit kampaň na noťasu jako GM a pak program spustit podruhé (takže poběží současně 2x) a připojit se ke kampani jako hráč. "Hráčské" okno pak přesuneš na LEDko ideálně full screen. Na LCD notebooku pak si dáš gm okno na full screen. Pak už se ovládání neliší od toho klasického po netu.
Autorská citace #77
25.12.2016 22:23 - wlkeR
Sleva jen na Steamu, co :<
Autorská citace #78
26.12.2016 09:23 - Atterdag
Asi jo:)
Autorská citace #79
26.12.2016 09:26 - Atterdag
Shadowwwe, a co je prosím ta GM licence?
Autorská citace #80
26.12.2016 09:58 - ShadoWWW
Jo, sorry, oni jí teď říkají Fantasy Grounds License nebo Standard License (měsíčně stojí $3,99, nebo (bez slevy) $39 za doživotní licenci).
Autorská citace #81
26.12.2016 10:18 - ShadoWWW
wlkeR píše:
Sleva jen na Steamu, co :<

Ne, i na jejich web storu.

Doživotní licence je teď se slevou 25%. Tj. Fantasy Grounds license (neboli Standard či GM license) 29,25 místo 39 dolarů, Ultimate License 111,75 místo 149 dolarů a ultimate license upgrade 82,50 místo 110 dolarů (tj. upgrade ze Standard na Ultimate).

A jak se dívám, tak mají slevu 25% i na všechny DnD 5e produkty od WotC.
Autorská citace #82
28.12.2016 10:40 - wlkeR
Takže... co je vlastně součástí toho, že koupim licenci? Pak do toho stejně musim nakoupit ještě minimálně příručky, abych mohl hrát D&D? Ale na druhou stranu s Ultimate můžu hostovat hry pro lidi bez licence, správně?
Autorská citace #83
28.12.2016 12:03 - ShadoWWW
Píše:
Takže... co je vlastně součástí toho, že koupim licenci?

Srovnání licencí je zde. S Demo licencí zdarma se lze jako hráč připojit do hry GMa s Ultimate licencí, nebo hostovat pouze Demo hru jako GM.

Standard licence je (bez slevy) za $3,99, nebo doživotně za $39 bez slevy. Člověk získá herní prostředí pro OGL nebo pro FG licencované systémy (DnD 3e, DnD 5e, Savage World, Fate, RoleMaster, Pathfinder, Mutants & Master Minds, Numenera a Castles & Crusades). K tomu i SRD pravidla (DnD 5e SRD, DnD 3e SRD, Pathfinder SRD, Fate Core SRD); pro DnD 5e jsou navíc zdarma i Basic Rules.

Ultimate licence se liší od Standard pouze tím, že do Ultimate hry se mohou připojovat i Demo hráči.

Píše:
Pak do toho stejně musim nakoupit ještě minimálně příručky, abych mohl hrát D&D?

Ne úplně. Pro DnD 5e máš zdarma SRD a Basic Rules. Dobrodružství a knižní příručky si musíš nakoupit zvlášť.

Pro Pathfinder je zdarma SRD, ale Pathfinder Paths si GMové musí koupit zvlášť.

Píše:
Ale na druhou stranu s Ultimate můžu hostovat hry pro lidi bez licence, správně?

Ano.
Autorská citace #84
28.12.2016 13:31 - efram
asi se zeptám blbě, ale jakej bude pro mě jako GM rozdíl v tvorbě dobrodružství v FG když bud mít jen basic rules ?
Autorská citace #85
9.5.2017 05:22 - ShadoWWW
Jak zvýšit zranění pro kouzla se zvyšujícím se zraněním na vyšších úrovních? Postup.
Autorská citace #86
24.6.2017 00:11 - ShadoWWW
Fantasy Grounds má teď v rámci Free RPG Day ve svém obchodě výraznou slevu na licence i všechny 5E produkty. Nepíšou, do kdy sleva platí, ale měla by být údajně časově velmi omezená, max. řádově pár dní.

EDIT: Údajně na Steamu má teď dokonce akce na "all in one DnD 5E pack" (tedy všechny 5E podukty) s 44% slevou! (Pozor, balík neobsahuje základní licenci, tu musíte koupit zvlášť.)
Autorská citace #87
17.7.2017 21:25 - ShadoWWW
Mod soubor divoké magie.

Pokud chcete víc takových doplňků pro FG, mrkněte sem.
Autorská citace #88
6.9.2017 07:06 - Babaj
preposilam dotaz sem :-)


5.9.2017 21:34 - Torrin
Zdravím,

měl bych jeden dotázek. Čím speciálně se liší licence "Standard" od "Ultimate"? Když se kouknu na rychlí přehled, tak jediný rozdíl vidím v tom, že v "Ultimate" se ke mě mohou připojit i lidi co mají jen demo. Což mi příjde docela málo na to, že je tam rozdíl mezi licencemi 115 doláčů.

Čekal bych že "Ultimate" licence bude pro DM, ale i "Standart" podle toho jejich přehledu bohatě postačí pro tvorbu dobrodružství...

Předem díky za objasnění :-P

P.S. Vycházím z offiko stránek Fantasy Grounds
Autorská citace #89
6.9.2017 07:47 - ShadoWWW
Píše:
jediný rozdíl vidím v tom, že v "Ultimate" se ke mě mohou připojit i lidi co mají jen demo

Je to přesně tak.

Pro celou skupinu hráčů se to vyplatí. Když si vezmeš skupinu GM + 4 hráči, tak kdyby měl každý standardní licenci, tak dohromady zaplatí 5 * 39 = $195, zatímco s ultimate "jen" 4 * 0 + 1 * 149 = $149.

Obojí má své pro a proti. V prvním případě může jakýkoli hráč vést hru i pro jinou skupinu hráčů se standardními licencemi, v druhém případě může vést hru vždy jen ten s ultimate verzí. Na druhou stranu se může stát (a stává se to i tady v té skupině, co má diskuzi na d20.cz), že se chce přidat někdo další. S ultimate není problém - prostě si stáhne demo a hraje. Se standardní licencí si musí pořídit standardní licenci taky.

Pokud jsi dosud ještě nikdy nehrál přes FG, doporučuji si koupit nejdřív měsíční subscription (standardní za $3.99, nebo $9.99 za ultimate) a měsíc si to "osahat", jestli ti to rozhraní vyhovuje a taky získat představu o tom, jak co funguje. Nebo se třeba i na jedno dvě sezení připojit k místní skupině, abys viděl, jak to funguje v praxi.

Konečně, existuje i "upgrade" licence za rozdílové peníze, která ti upgraduje standard licenci na ultimate.

Jinak máš pravdu, ultimate je docela drahá a vyplatí se počkat na akci, která probíhá několikrát do roka, kde je sleva na licence obvykle 20%.
Autorská citace #90
6.9.2017 16:30 - Torrin
Díky za objasnění:-P
Autorská citace #91
21.12.2017 21:43 - ShadoWWW
Jsem se pídil po tom, proč nejsou Adventures in Middle Earth taky pro Fantasy Grounds. Odpověď je taková, že Cubicle 7 má licenci od Middle-earth Enterprises na digitální formu jen pro PDF a ještě jen pro PDF produktů vydaných knižně (respektive tištěně - mimo knih jde například i o mapy, nebo jako je teď připravovaná krabicovka Moria). Čili nemohou vydat jen PDF modul (bez knižní varianty) a nemohou digitálně vydat nic jiného než PDF. To platí pro AiME i pro The One Ring.
Autorská citace #92
21.1.2018 17:17 - drgoblin
Udelal jsem rozšírení pro FG, kodovou stránku (podporu znaků ř,ů,č,ť,ď) tak jestli to nekomu pomuže budu rád.
http://www.fantasygrounds.com/forums/showthread.php?36627-Central-European-Languages-(CEL)-Fonts
Autorská citace #93
21.1.2018 18:02 - ShadoWWW
Hustý! Vynikající práce!

(Pro lepší představu sem s dovolením dávám i screenshot)

Autorská citace #94
17.3.2018 08:51 - ShadoWWW
Podařilo se mi vyextrahovat oficiální moduly pro 5E. Najdete je vy-víte-kde. Stačí mít tedy jen licenci na FG a moduly si dohrajete do příslušných složek.
Autorská citace #95
28.9.2018 14:11 - ShadoWWW
Roll20 stoplo několika velkým Youtuberům Pro Accounty, které měli v rámci propagace zdarma, s odůvodněním, že již nechce, aby Roll20 propagovali mladí bílí muži.

Všichni dotčení přešli na FG.
Autorská citace #96
28.9.2018 14:22 - Log 1=0
ShadoWWW píše:

Měl jsem v koberci díru. Vadila mi. Tak jsem ji vyřízl. A ta mrcha se zvětšila.

Jako to jsou fakt tak pitomí, že místo toho, aby zvýšili diverzitu (s čímž souhlasím) tím, že nalákají nové rozmanité lidi, vyženou tu homogenní skupinu, co mají? Jim nedochází, že výsledkem tady toho nebude situace, kdy jejich produkt propaguje rozmanitá skupina lidí, ale situace, kdy jejich produkt nepropaguje nikdo?
Autorská citace #97
28.9.2018 14:34 - efram
když jsem si tuhle zprávu od shadoww přečetl, šel jsem se podívat do kalendáře zda jsem nezaspal apríl..... je to myšleno opravdu vážně ?
Autorská citace #98
28.9.2018 14:42 - ShadoWWW
Je to myšleno vážně. Jak to dopadne, těžko říct. Je to pár dní stará záležitost. Youtubeři čekají na omluvu, ale nevím, jestli se nějaké dočkají. Pod videy v chatu lidé uvádí, že taky s Roll20 končí. Ti youtubeři propagovali Roll20 řadu let (třeba 6), o to víc je to naštvalo.
Autorská citace #99
28.9.2018 14:58 - efram
mě se líbí jak tihle pseudo vykladači rasové vyváženosti (kvoty apod) vlastně sami nejvic přispívají k rozdílnosti ras. na roll 20 jsem něco odehrál a až do teď mne nenapdalo, že by nad tímto portálem mohl v této rovině někdo přemýšlet
28.9.2018 15:55 - shari
Já chJako chápu, že chceš propagovat diskuzi o Fantasy Grounds, ale raději jsem odpověděla tady.

ShadoWWW píše:
Všichni dotčení přešli na FG.

Je fajn, když mají alternativu, kam jít. :)
1.5.2019 22:48 - LokiB
Fantasy Grounds budou přecházet na Unity a mají pro to Kickstarter
12.4.2020 20:18 - Pan Bača
ShadoWWW: jak vypadá překlad? v nějakém videu jsi zmiňoval, že na tom děláš.
12.4.2020 20:48 - ShadoWWW
Překlad UI je téměř hotový. Myslel jsem, že touto dobou už bude komplet, ale dva dny jsem byl teď mimo kreativní mód, protože mi odešel zdroj od PC a musel jsem shánět nový. A na noťasu mi děti zlikvidovaly displej, takže hrůza. Ale už je vše spraveno, takže dnes večer to UI dojedu. Taky jsem chtěl aktualizovat youtube Stíny nad Brnem.
24.4.2020 17:23 - ShadoWWW
Tady ve složce pro Fantasy Grounds si můžete stáhnout mou extension pro 5E ruleset a Fantasy Grounds Unity (ne starý FG). Je to soubor LPak-5E-cz-01.ext. Když si ho zapnete, počeští se rozhraní FGU pro hraní DnD 5E.

V nejbližší době chci ještě upgradovat do extension rozšířené fonty, protože ne všechny jejich fontové řady mají všechny české znaky, a pak ještě nějaké drobnosti, jako jsou postranní taby na denících postav.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.44162583351135 secREMOTE_IP: 3.232.129.123