Produkty

ShadoWWW
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou čerstvým projektem nakladatelství Mytago, jedná se o fantasy hru na hrdiny postavenou na systému nejhranějšího stolního rpg na světě - Dungeons & Dragons. Hru s udatnými bojovníky, chytrými mágy, mazanými tuláky a dalšími ikonickými postavami zasazenými do světa draků, čar a kouzel.

Srdce Jeskyní a draků tvoří SRD 5. edice D&D, což jsou vynikající pravidla prověřená několika sty tisíci hráči po celém světě. Nejde však o pouhý překlad pravidel - česká hra přinese pravidla ve srozumitelné a kompaktní podobě, přesto plně kompatibilní s původní hrou. Díky tomu získají hráči přístup k nepřebernému množství oficiálních i fanouškovských rozšíření, které k páté edici D&D vznikly.

Paralelně s pravidly pracujeme na rozšířeních, které chceme pravidelně vydávat jak v elektronické tak v tištěné formě - nová dobrodružství, rasy, schopnosti, nestvůry, magické předměty, povolání atd. Chceme, aby hráči Jeskyní a draků byli dostatečně zásobeni užitečnými materiály, které jim zpříjemní jak přípravu hry, tak hru samotnou.

Vydání hry je plánováno na rok 2017, další podrobnosti budeme zveřejňovat na webu http://www.jeskyneadraci.cz a na FB (http://www.facebook.com/Jeskyně-a-Draci-285072668251981)

Název Jeskyně a draci jsem použil ze svého staršího projektu, jehož vlákno jsem z toho důvodu před chvílí přejmenoval. Tyto dva projekty jinak nemají nic společného.

Viz oznámení na RPG F.

Hlasování o překladu povolání "rogue": zloděj, tulák, nebo zvěd?

Mělo by JaD zahrnout do pravidel i Theater of the Mind?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body13
Nekladné body2
26.1.2017 22:53 - Maugir
[offtopic]Šaman píše:
Houses & Humans
To je něco jako Humans and Households?
[/offtopic]
27.1.2017 00:28 - LokiB
Sparkle: jak jsem psal, představa, že s manželkou/přítelkyní hrajeme tohle, a soused nám to píská, resp. dělá GMa, mi přijde zvláštní.
ale jestli to někomu sedí, proč ne
27.1.2017 00:29 - sirien
Skoro. Má se to k sobě asi jako DnD 3.5e a Pathfinder.
27.1.2017 00:32 - Colombo
uh, loki, můžeš procím citovat? Já se v té debatě ztrácím.
27.1.2017 00:42 - Sparkle
LokiB píše:
Sparkle: jak jsem psal, představa, že s manželkou/přítelkyní hrajeme tohle, a soused nám to píská, resp. dělá GMa, mi přijde zvláštní.
ale jestli to někomu sedí, proč ne


Na jednom literárním semináři mi zkušený spisovatel kladl na srdce, že ke kvalitnímu příběhu jsou potřeba minimálně tři stěžejní postavy. Ne dvě. Tři. U milostných dobrodružství to bude platit taky.

Pokud si tu třetí postavu zvládnete kočírovat ve dvou hráčích sami, a neochudíte se kvůli tomu o napětí, tak proč ne. Osobně kdybych měla hrát romanci ve dvou hráčích, tak bych to asi spíš udělala tak, že jeden hráč má svoji postavu, hlavního hrdinu / hrdinku příběhu, a ten druhý ovládá okolí, že hraje za jeho love interesty i za záporáky, a aby se u toho víc bavil, může si z některýho stěžejního NPC udělat něco jako GMPC. V tomhle žánru by to nemělo vadit.
27.1.2017 03:33 - sirien
Sparkle píše:
ke kvalitnímu příběhu jsou potřeba minimálně tři stěžejní postavy

Zase za rok touhle dobou. Death Note. Arrival? Alien? K-Pax. Tom a Jerry. Interview with the Vampire. Good Will Hunting? Mlčení jehňátek. Predátor. 6th Sense. John Wick? Nebezpečná rychlost. Bridge to Terabithia. Osobní strážce. City of Angles? Lepší už to nebude. Secretary. The War of Roses, samozřejmě. ...

Můžeme vést diskusi o tom, co to znamená "stěžejní" a jak moc je např. záporák "stěžejní", když většinu doby je mimo záběr na pozadí a pak jen trochu zazáporákuje atp. popř. jak moc je legit počítat filmy co mají víc cool postav okolo, ale ve skutečnosti jsou jen o jedné nebo dvou a jak moc je naopak legit to tlačit do extrému typu "nesmí tam být nikdo kromě těch dvou postav!". Nicméně co tak na ten random generated výčet koukám, tak je zajímavé, že u těch romantických filmů to je míň diskutabilní, než u těch neromantických.
27.1.2017 11:07 - Log 1=0
Pokud je v příběhu padouch, tak bych ho za stěžejního považoval. Konkrétně v Mlčení jehňátek je vidět docela často, možná stejně jako HL (akorát ten má ty scény zapamatovatelnější). Jinak ale souhlasím, vlastně bych doplnil Robinsona Crusoa, jakožto extrémní případ.

Ale pokud "literární seminář" je něco na způsob kurzu tvůrčího psaní, pak sdělenou informaci "Musí to být tak." nelze chápat jako "Musí to být tak." ale jako "Takhle je to jednodušší, tak to tak dělejte, dokud nebudete tak dobří, abyste zvládli ten těžší způsob.". A tady bych tomu možná i věřil.
27.1.2017 11:18 - LokiB
Sparkle: já bych zkušeným spisovatelům nevěřil. Kdyby na ně všichni vždycky dali, tak dodnes vycházejí jen reedice Dalimilovy kroniky.
Nerozporuju, že "příběh tří" má pochopitelně větší potenciál vazeb, situací, střetnutí a napětí.
Ale třeba 50 odstínů šedi je založeno na hlavní dvojici, která si hraje, nebo ne? A vystačej si. Přiznám se, že jsem to nečetl ani neviděl, znám jen hlavní syžet, trailer a pak některé scény, které probíraly kolegyně v kuchyňce :) třeba si to ještě přečtu.

Když by někdo hrál milostnou hru na téma "dva kluci na výletě", aneb "Froďo a Šam jdou do Mordoru", tak by jim tam určitě Glum od GMa vnášel do milostných zápletek další zajímavosti, o tom žádná.

Já jsem reagoval na tvůj koment ohledně toho, že když to lidem v reálu spolu klape, tak se asi brzy vyčerpá i potenciál do jejich RPG růžové hry. Což je asi pravděpodobné. Jen si za sebe neumím představit, že bych do hotového fungujícího vztahu vnášel nové věci prostřednictvím RPG růžové hry, KTEROU BY NĚKDO CIZÍ VEDL. To je to, co mi na tom prostě nesedí. Asi jsem opatrný na svoje soukromí, ale s manželkou/partnerkou hrát milostnou RPG hru před druhými nemám potřebu. To bylo to hlavní, co jsem tím myslel.
U nového vztahu, nebo jako prostředek seznámení to je jiný kafe.
27.1.2017 11:28 - York
Sparkle píše:
Na jednom literárním semináři mi zkušený spisovatel kladl na srdce, že ke kvalitnímu příběhu jsou potřeba minimálně tři stěžejní postavy. Ne dvě. Tři. U milostných dobrodružství to bude platit taky.


Jak budeš rozhodovat, kdo zrovna bude dělat křena? :)
27.1.2017 11:40 - Maelik
York píše:
Jak budeš rozhodovat, kdo zrovna bude dělat křena? :)

Samozřejmě se mohu mýlit, neb jsem na onom semináři nebyl, ale myslím si, že to nebylo ani tak o křenovi, jako o tom, že děj vzniká z nestability a dvojice je ke stabilitě náchylnější, než trojice, páč jakmile se mezi nějakýma dvěma z nich začnou věci stabilizovat, ten třetí to může zas trochu rozvrtat. Anebo to mohl myslet tak, že každý příběh má minimálně tři strany -- protagonistu, antagonistu a křoví (např. brumbálovi pěšáci, voldemortovi pěšáci a mudlové+nestraní kouzelníci).
27.1.2017 11:43 - York
asdfasdf: Obecně ano, ale teď je řeč o romantice. Když dáš tři hlavní postavy do romantického příběhu, tak to moc jinak než křenem dopadnout nemůže.
27.1.2017 11:47 - Maelik
Mno..co takhle:
protagonisté -- on + ona
antagonisté -- rodiče
křoví -- všici ostatní obyvatelé města

a máš tři strany, bez nějakého křena.
27.1.2017 11:48 - LokiB
27.1.2017 11:50 - Sparkle
LokiB píše:
když to lidem v reálu spolu klape, tak se asi brzy vyčerpá i potenciál do jejich RPG růžové hry


To jsme se nepochopili. Myslela jsem to tak, že postavám to klape = vyčerpá se potenciál, pokud tam nepřijde problém zvenčí, nebo pokud hráči nejsou obzvlášť kreativní v generování vnitřních problémů svých postav.

York píše:
asdfasdf: Obecně ano, ale teď je řeč o romantice. Když dáš tři hlavní postavy do romantického příběhu, tak to moc jinak než křenem dopadnout nemůže.


Všecky jihoamerický telenovely jsou postavený na tom, že tu ústřední dvojici furt něco zvenku rozděluje. Většinou je to buď jiná žena (obvykle mrcha), nebo jiný chlap (obvykle hodný, kterého ale hrdinka nemiluje, a je jí blbý ho opustit), nebo rodiče jednoho či druhýho, nebo nějaký příbuzný rodiny, který by přišel o spoustu peněz, kdyby vztah hlavních hrdinů klapl.

U RPG máš ještě výhodu v tom, že nemusí být ústřední dvojice dopředu daná. Pokud bys jel tu verzi kdy jsou 2 hráči a jeden hraje hlavního hrdinu a druhý je spíš GM, tak GM tam naháže několik love interestů pro hlavní hrdinku a ta si vybere toho, který jí přijde nejzajímavější.
27.1.2017 11:57 - Merlin
York píše:
Když dáš tři hlavní postavy do romantického příběhu, tak to moc jinak než křenem dopadnout nemůže


to asi každý sledujeme jiný typ romantických filmů :D
27.1.2017 12:01 - York
Všechno, co říkáte, ale znamená, že jeden z těch hráčů do toho musí jít s tím, že bude hrát něco jiného než tu romantiku (největší smysl asi dává, že to bude vypravěč).

Jediná možnost, co mě napadá, která bude opravdu o romantickém vztahu tří hlavních postav a neskončí to křenem, je, že se od začátku určí, že se ten trojúhelník nikdy nerozetne. Nebo že jeho rozetnutím celý příběh skončí (pak jeden hráč neskončí jako křen, ale jako paroháč).
27.1.2017 12:42 - Jerson
Možná by stálo za to to probírat v jiném tématu.
27.1.2017 13:48 - sirien
Log 1=0 píše:
Pokud je v příběhu padouch, tak bych ho za stěžejního považoval. Konkrétně v Mlčení jehňátek je vidět docela často, možná stejně jako HL

Vidět možná, jenže co dělá, jak ten příběh a postavy v něm aktivně ovlivňuje?

Nic. Prostě tam tak povšechně je a obecně záporákuje na pozadí. Totéž pro Nebezpečnou rychlost. Kdyby měl záporák:
- odlišný (byť stále pošahaný) charakter
- odlišnou motivaci
- jiné vzezření
- jiného herce
- ...
...tak by ty filmy fungovaly pořád stejně a v podstatě by se na nich vůbec nic nezměnilo.

Merlin píše:
to asi každý sledujeme jiný typ romantických filmů :D

:D
27.1.2017 14:48 - Ebon Hand
Jerson píše:
Pokud někdo za dvacet let minul existenci stolních RPG, dovedu si celkem snadno představit, že naprosto mine i existenci videí o hraní stolních RPG.

Myslím, že jsi mi vůbec nerozumněl. Není podstatné jestli doposavad nic neslyšeli o RPG, podstatné je, že sledují své oblíbené youtubery. A znám dost lidí, kteří D&D nikdy neviděli, ale vědí že to má rád Vin Diesel z jeho FB.

Jerson píše:
(po kterých obvykle následují stestky na to, jak hráčů RPG ubývá)
Ničeho takového jsem si nevšiml a přijde mi, že to hlasíš hlavně ty a k tomu s dodatkem, jak je většina Dm špatná a omezuje hráče. :-) Ne vážně, tohle mi nikdy nepřišlo, lidi sice stárnou a opuštějí své koníčky, ale to se děje naprosto u všeho. A přímo kolem sebe vidím, že lidí hraje víc, než před 10ti lety.
27.1.2017 23:03 - crowen
Colombo píše:
Je tady nějaká apka, v podstatě prodávané dobrodružství, kde by bylo všechno rozepsané se stromem atp.?

Něco jako gamebook pro PJ, že by pak šel scénu za scénou, popsal co je napsané, odehrálo by se to a podle odehrání by si prakticky vybral další scénu spojenou se současnou.

To by byla super věc, která by mohla naučit lidi stavět a vést dobdrodružství. Ni?


Komercne nie, ale nieco velmi blizke tvojmu popisu som napisal pre Drakkar pred siestimi rokmi, taky scifi hack Pribehov Imperia. Biele peklo
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16506099700928 secREMOTE_IP: 54.80.60.91