Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.3.2018 18:37 - Haplo
(A očividně je to magická halenka pohodlnosti, která zajišťuje příjemný pocit bez ohledu na okolní počasí.)
4.3.2018 20:00 - Sorcerer
Ktore moze predstavovat aj teple noci, ze. Ono celkovo mi pride zvlastne, ze sa hodnoti volba oblecenia na zaklade nicoho, to ze tam je mrtvola z mecom? Znamena to okamzite kobku? Znamena to, ze prsi a je zima?
4.3.2018 20:02 - Sorcerer
S mecom*
4.3.2018 20:15 - sirien
Sorcerer: Toho si nevšímej - to je taková navazující/pokračující součást místního koloritu a můžu za to já, protože sem tu poměrně nedávno u jednoho jiného produktu odpálil dost vzteklej rant na téma kontraproduktivní genderové korektnosti obálky zmíněného produktu. Otázka toho, jak moc historické/praktické/smysluplné oblečení má tam vyobrazená ženská postava a jak moc to je/není správně, vhodné atp. bylo výraznou tematickou linkou následující diskuse, která se (naprosto nečekaně) velmi záhy poměrně zvrhla.

Tj. celá ta nepřiměřeně velká pozornost věnovaná vohozu tý drowky v té kobce je doznívající sarkastická rezonance téhle původní hádky :)


EDIT: a koukám, že některé sarkasmy v téhle diskusi byly ještě sofistikovanější, než jsem původně čekal - např. Aegnorovo "hrozně mě rozčiluje, jakým způsobem ta osoba drží ten meč" je očividně taky skrytá narážka :D
4.3.2018 20:31 - Sorcerer
Rozumiem Sirien a dakujem, ze sa tomu venujes (tomu, ze investujes cas aby si mi to vysvetlil). No bolo by velmi smutne aby sa nejake osobne nezhody prejavovali na kritike ktora ma byt konstruktivna. Ako som napisal toto je jedna zo studni kam chodievam pre konstruktivnu kritiku pretoze tu vela krat padne velmi relevantna pripomienka (bez sarkazmu).

Cely tim sa snazime priviest unikatny zazitok pre nove generacie u nas. Po vsetkych strankach sa snazime priviest material ktory by sa vo svete nemusel hanbit po akejkolvek stranke. Je to srdcovka projekt pre nas vsetkych inak by za normalnych okolknosti nebolo mozne zafinancovat, resp by do toho nikto racionalne zmyslajuci nesiel.

V ramci remesla sa kazdy z nas vytvarnikov snazime ist bez rezierv, ale sme “len” vytvarnici. Nevieme dohliadnut do vsetkych logickych koncov. Prave preto osobne preferujem spojenie sa s hracmi tak som to robil so Sorcererom a krasne to klaplo.

Takze ak by to bolo mozne, tak by bolo velmi uzitocne pre nas a najma pre projekt ak by ste veci kritizovali bez zbytocneho hnidopichstva a najma bez nejakeho osobnneho vzteku.

Ja s tym sice nic nespravim a nemozem vam hovorit co robit a co nie, chcel som len podotknut, ze ja toto vlakno osobne vyuzivam pre rozvoj projektu.

Napriklad by ma odost viac zaujimalo co vo vas obrazok vyvolava.
4.3.2018 20:43 - LokiB
sirien: je dobře, že sis toho vědom :) ale není to osobní pomsta tobě

Sorcerer: volbu oblečení hodnotím na základě toho, pro jaké situace mi dané oblečení přijde vhodné :)
a u té konkrétní halenky bez ramen mi přišlo, že těch situací je velmi málo. například i s ohledem na to, že takové topy bez ramen mívají většinou nějakou tkanici nebo gumu, která je stahuje, aby nepadaly. což na obrázku provedený výstřih znemožňuje.
pro srovnání tak či tak. (sorry vzal jsem první link, které se objevil na top bez ramen)

ale jak píše sirien, fakt si z toho nic nedělej ... prostě, když se něco hodí do pléna, tak z pléna přijdou reakce. někomu se to líbí, jinému míň. někdo si to nechá pro sebe, jiný komentuje.
4.3.2018 20:45 - Aegnor
Sorcerer píše:
Napriklad by ma odost viac zaujimalo co vo vas obrazok vyvolava.

No, nejsem na tohle úplně vhodná osoba, ale pokusím se něco napsat.
U té holčiny "v kobce s mečem" mi trochu chybí tajemno/dynamika. Asi by na mě ta ilustrace líp působila, kdyby ty ruce byly víc ve tmě. Prostě je to kvalitně provedená ilustrace.
Holka ve městě - tam už mi hlava pracuje - chce se dostat z města nepovšimnutá? Chce se potajmu dostat do středu města? Někdo ji pronásleduje? Nebo se za ní jenom spustila rvačka a ona se otáší za hlukem, který s ní nesouvisí?
A Ragnar na hradbách ... to mi přijde o ničem, přijde mi to jako kdyby si nechal vyfotit profilovku na ksichtoknihu.

sirien píše:
EDIT: a koukám, že některé sarkasmy v téhle diskusi byly ještě sofistikovanější, než jsem původně čekal - např. Aegnorovo "hrozně mě rozčiluje, jakým způsobem ta osoba drží ten meč" je očividně taky skrytá narážka :D

To víš, já jiné než sofistikované sarkasmy neumím.
4.3.2018 20:54 - ShadoWWW
Když to srovnám s ilustracemi z Dračí hlídky:

Líbí se mi oba styly (JaD i DH), ale DH mi přijde trochu komiksovější a JaD "realističtější", či "umírněnější", chcete-li, ale tím správným způsobem, ne jak ten až příliš umírněný styl jako na obálce Taurilu.

Líbílo se mi, jak Jon Schindehette posunul výtvarnou stránku DnD ze super-hero komiksového 4E stylu na "realističtější" 5E styl. Přijde mi, že JaD má v tomto směru podobný styl (a to se mi líbí!), třeba právě ve srovnání s DH, i když vím, že ilustrátoři se snaží inspirovat ještě jiným stylem než je DnD 5E (zapomněl jsem ten název), a to se mi taky líbí, že to působí podobně, ale zároveň jinak než DnD 5E.

EDIT: Taky se mi líbí, že dáváte do ilustrací ženské postavy. Jediné, co mi tam zatím chybí, jsou ilustrace "družin", tedy skupin postav. JaD/DnD je přece jen zpravidla skupinovou záležitostí, kde hlavní hrdiny tvoří skupina postav a bylo by pěkné to mít zachyceno i na ilustracích. Taky nějaká ilustrace s koněm (nebo jiným mountem) by byla fajn. A taky akční scény. Tím akční nemyslím jen boj, ale obecně, že se tam děje nějaká akce (běh, boj, záchvěv větru, zařvání nestvůry, rozkopnutí dveří, zvěsilé vyjednávání apod.).
4.3.2018 23:17 - sirien
Sorcerer: ne, o žádný "osobní rozpory" tu nejde... prostě se tu jen nedávno v trochu emotivní náladě řešila otázka vhodné podoby ženského oblečení (a brnění a bojové výstroje) ve fantasy, tak některým přijde humorné tuhle rovinu obrázku rozvádět trochu víc, než obvykle, nic víc v tom neni :)

Ty obrázky sou fakt super kvalita a toho že k nim tady u nás sbíráte zpětnou vazbu protože vám kritika z místních krajů přijde hodnotná si určitě ceníme a osobně mě to moc těší.


Sorcerer píše:
Napriklad by ma odost viac zaujimalo co vo vas obrazok vyvolava.

Tak ale zase pokud chceš takhle konkrétní zpětnou vazbu, tak je potřeba to říct, to si člověk jen tak nevyvěští :)

Zejtra si zkusim najít čas a nějaké ty dojmy tohodle typu napsat...
4.3.2018 23:36 - Log 1=0
Ještě k tomu oblékání, já se té staré diskuse účastnil s planoucí zástavou, protože fakt nemám rád různé masturbační ilustrace (mimo pornografii tam se to čeká). Ale to není nic, co by se vás týkalo, zůstaňte u toho, a tohle téma se bude otevírat jen ze srandy.

Co ve mě ty obrázky vyvolávají?
Ten první strach. Vážně se o tu holku trochu bojím, ty ruce jsou záhadné (už tím počtem). A ona je tak blízko cíle.
Ten druhý zájem. To je něco z kraje zápletky, hrdinka je v "safe" prostředí, ale zjevně se něco začíná dít.
Klidně si dovedu představit, že to jsou moje postavy.

Ta třetí nic. Je to taková běžná momentka, hlídka v dešti. Možná by působila jinak v souladu s nějakým textem (kdo to je a proč je venku v dešti?), takhle rozhodně neurazí (krom toho deště, ale o tom se mluvilo), ale nevzbudí ani nějak silnou emoci.
6.3.2018 12:20 - York
Já svoje poznámky nemíním vůbec jako kritiku - ve výtvarném umění se vůbec nevyznám, takže můžu nabídnout pouze svůj osobní dojem.

Obecně jsou ty obrázky fakt super - mám strašnou radost, že se vám podařilo dát dohromady tak úžasnej autorskej tým.

Pokud bych si ale měl vybrat, tak bych hlasoval pro obrázky, které jsou buď dynamické, tzn. zachycují postavy v nějaké akci (jako třeba ten drak na obálku), nebo atmosferické/s nápadem, jako třeba tenhle:



Je mi jasný, že takovejhle super nápad se nepoštěstí pokaždý, ale o to víc pak jásám.


Jo a ještě bych možná kladl větší důraz na DnD tématiku: Není to jen o hrdinech, ale i o prostředích a fantasických potvorách. Takže třeba nějaké tajuplné hrady, podzemní chodby nebo scenérie, beholdeři, bazilišci, rosolové krychle (just kidding :-)) a podobně.

Pár nástřelů, co si pod tím představuju*:










* tohle je teda pro ilustraci prostředí, ideálně bych chtěl v takovéhle scéně vidět ještě hrdiny a jejich protivníky a to celé v akci. Jo, nejsem zrovna nenáročnej, já vím ;)
6.3.2018 12:47 - LokiB
York: jen poznámka ... zobrazení prostředí a zobrazení prostředí s hrdinama a protivníkama ... to jsou dost odlišná témata. to první je dost pro inspiraci a dokreslení, dělá to náladu a atmosféru. s hrdinama v akci už to bývá dost popisné a pro předchozí účely rušivé.
6.3.2018 12:59 - York
Loki: Je to možný.

Ale třeba na tom obrázku s elfkou máš hned několik DnD prvků - podzemí, sarkofág s vyschlou mrtvolou, lootování a magický svítící meč. Jo a ještě nestvůru, kterou nevidíme celou (což je úplně super!), ale i tak je to klíčový prvek obrázku. Tohle je prostě podle mě geniální ilustrace.
6.3.2018 13:11 - Log 1=0
York píše:
rosolové krychle (just kidding :-))

Rosolová krychle je skvělá nestvůra, jen se s ní musí umět pracovat.

Na své použití téhle potvory jsem vysloveně hrdý. Pro družinu by byla lehké střetnutí, ale oni radši utekli a schovali se, nechali to záhadné a hrozivé cosi projít a teprve pak vystrčili nos, a nechápavě se dívali na dokonale vyčištěnou chodbu.

Ten obrázek by byl úžasný. V popředí prchající postavy, asi dolní třetina obrázku, ve tvářích vyděšený a nechápavý výraz. Ve středu obrázku nějaký čtvernožec, místo zadní poloviny těla jen kostra, celé to zvíře nepřirozeně levituje ve vzduchu a zrcadlí se v něm agonie. Zbytek prázdná chodba. Jen v rozích jsou stíny a odlesky n a z n a č e n y dva vrcholy krychle...
6.3.2018 13:22 - sirien
Obálka na mě působí velmi dobře. Jednoduchej obrázek kterej pochopim na první pohled - pro obálku super. Na druhej pohled tam je hodně detailů, které můžu ocenit, když se do toho zadívám a je tam náznak nějakého kontextu.

Ten dračí dech možná vypadá trochu "slabě". Jakože na takovou velkou dračí hlavu bych čekal něco co bude působit destruktivnějc a bude to vyvolávat i nějaký pocit tlaku, nejen žáru.


Drowka v kryptě působí velmi dobře, bo inspirativně. Je tam mrtě detailů které si říkají o domyšlení a nakopávají fantazii - meč, tělo, ruce v pozadí, fakt, že působí tak klidně... nakonec i to na pohled "nepatřičný" oblečení vyvolává otázku co se asi tak dělo dřív během toho dne, že skončila s timhle vohozem na takovym místě :)


Holka v kápi působí mnohem míň zajímavě, protože tam chybí tyhle fantazii nakopávající detaily. Její postoj ani výraz nenaznačují žádné aktuální dění - možná kdyby byla víc v pozoru nebo vyděšenější...

Trochu mě ruší, že je to město prázdný - ani na pozadí nejsou nějaké siluety dalších lidí.


Týpek na hradbách - jak sem už psal, v principu dobrý, ale dost mě tam ruší provedení toho deště. Jinak podobně jako předchozí obrázek - líbivá "výplň", ale chybí mi tam nějaké fantazii nakopávající detaily co by naznačovaly nějakej kontext. Nějaké postavy nebo dění na pozadí, nějaká naznačená činnost nebo tak něco
6.3.2018 13:33 - LokiB
Mě třeba nakopávaly u těch holek ty shodný symboly ... to fantazii podněcuje. A žádá si vysvětlení :)
6.3.2018 13:54 - Log 1=0
sirien píše:
Trochu mě ruší, že je to město prázdný - ani na pozadí nejsou nějaké siluety dalších lidí.

To se mi naopak líbí. Působí to divně takovým tím způsobem, že i když se nic neděje, tak je něco špatně a i bezvýznamná maličkost najednou může znamenat mnohé. A za tou se právě otáčí.
To be fair, tohle možná nebyl autorský záměr. Ale líbí se mi to.
6.3.2018 15:03 - sirien
Log 1=0 píše:
Působí to divně takovým tím způsobem, že i když se nic neděje, tak je něco špatně

na to by to pro mě muselo působit trochu pochmurnějc.
7.3.2018 12:43 - Skaven
Čas změnit téma! Zahlasujte si v anketě kterak v Jeskyních nazývat vypravěče/PJ/DM.
7.3.2018 13:10 - Quentin
Pán hry, jeskyně i vypravěč jsou v pohodě. Dějmistr už moc implikuje railroad. Tomu bych se určitě vyhnul.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085119009017944 secREMOTE_IP: 3.145.175.243