Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.3.2018 01:10 - Log 1=0
Tak jo, od stolu, testovat to nemám jak.
Jako beta to není špatné, určitě to nejsou nehratelné věci, ani to nerozbíjí hru. Ale stejně se mi tam dost věcí nezdá.

Barbar:Rváč
Silné údery jsou podobné bojovému umění mnicha. Jen je slabší, protože nedává útok druhou rukou. Mají silnější kostky, ale nezapomínejme, že se bavíme o povolání, které má přístup ke štítům a těžkým zbraním. A navíc ty kostky nerostou, takže je mnich předežene.
Jako fakt bych se nebál to vzít stejně jako ta bojová umění, s tím, že při zuření je kostka o stupeň vyšší.
Otloukání je zbytečně složité. Prostě tvor zasažený úderem beze zbraně je sražen na zem. Pokud je to moc silné (jako že na level kde se dávají slabé schopnosti je) tak klidně umožnit záchranný hod.
Příval adrenalinu je divný. Proč se za ty kostky nemůže rovnou vyléčit? Klidně by to pak mohlo stát full akci.

Barbar: Vyhnanec
Srdce divočiny je jeden skill a expertiza do atletiky. Jinak vlastně nic. Přičemž ten jeden skill už opravdu možná mám. Expertiza v atletice se hodí, ale sama nestačí, ve srovnání s ostatním je slabá. Snášení bolesti vypadá vedle neuvěřitelného uhýbání a odrážení střel směšně, a to ho dostane na vyšším levelu.

Bard:Pán žalu
To vyzpívávání bych fakt nerad viděl jako zvláštní schopnost, moc se to kryje s tím, jak bych vyhodnocoval podobný hod bez schopnosti.
U zabíjení mi k6 přijde málo, ale to je asi na test.

Bard: Trubadůr
Pěkný koncept, přidávám se ale k návrhu nahradit v nadání poutníka kvalifikaci za bonus z charismatu, rozbíjí to jednotnost.
Bojovník: Pěšák
Tady si říkám, jestli to jako není až moc silné. Ale asi to chce testnout.

Bojovník: Vojevůdce
Spíš bych používal charisma než inteligenci.
V tomto bodu souhlasím s Xyelem, omezení jsou nepřiměřená.

A bohužel souhlasím i s PanemOndrejem. Sesilatelé kouzel mají spoustu možností pro taktizování a sebeidentifikaci skrze výběr kouzel k naučení a seslání. Mnich má taktizování s čhi, tulák identifikaci skrze dovednosti. Barbar nemá nic, což je na houby, ale hodí se to k stylizaci. Bojovník nemá v základu nic, což se hodí k některým stylizacím, podobně jako u barbara, ale k jiným absolutně vůbec. Kdybych chtěl hrát někoho, kdo při bojí používá hlavu ale ne kouzla, tak mě v JaD systém nepodrží.

Čaroděj: Imaginátor
Začátek není moc silný, ale zajímavý, takže dejme tomu. Přenosná psychika mi přijde blbá, buď propálím hrozně moc bodů, nebo to bude mít hrozně malý účinek. Neomezená tvořivost je krok správným směrem, ale měla by být kontrolovatelnější. Klidně ať typ zranění stojí jiný počet bodů. Snění s otevřenýma očima by bylo fajn, ale silou určitě neodpovídá 18 levelu.

Čaroděj: Kovová magie
Nemá být u železného těla obratnost?
Metamagická zbraň je složitá jak žebř
-zbraň jako OP, to je OK
-zbraň ignoruje imunity OK
-zbraň jako kouzlo WTF? Proč rovnou nevypsat ty dvě nebo tři možnosti metamagie, co tu dávají smysl?
-chybí mi tu druhý útok, od někoho, kdo bude bojovat zbraní se to hodí.
Kovový přítelíček až na 14 levelu? To by klidně mohlo být na tom šestém. Navíc fluff je tu hrozný.
14.3.2018 15:36 - ShadoWWW
Ilustrace půlorka.

14.3.2018 15:54 - wlkeR
Na tom obrázku se mi líbí zdi. A ty odlesky na zbroji. Postava jako taková naopak.
Jeho klektáky působěj nalepeně/namalovaně :( Výraz je divnej a kompozice strašně statická, na to, že jde o rasu příběhově i mechanicky stvořenou k páchání násilí všeho druhu.
14.3.2018 15:59 - LokiB
Zajímavě pojatej netypickej hodně lidskej ork, kterej vypadá trochu jako upír, kterýmu narostly upíří zuby dole.
14.3.2018 16:14 - Xyel
K subclassám v JaD - budou tam i ty z SRD nebo jen ty zde uvedené?
14.3.2018 16:19 - ShadoWWW
I všechny z SRD.
14.3.2018 16:24 - Šaman
Taky jsem myslel, že je to upír z Oblivionu :)
14.3.2018 17:55 - sirien
ok... tahle ilustrace se mi nelíbí:

Dojmové poznámky:
- nic se na ní neděje. Jakože tam je naprostá absence kontextu, řádově víc má i obrázek té holky ve městě. Jakože prostě ork. A co? Nějaké nakopnutí fantazie naprosto nikde. Tohle je obrázek dobrej na zaplácnutí místa, ale pokud nepotřebuju zabít jednu plonkovou stránku abych se dostal na požadovaný počet, tak nějak nevim proč tam tenhle obrázek (bez ohledu na jeho další nesporné kvality) dávat.
- nepůsobí to na mě ani jako ork ani jako půlork - jen jako člověk se špičatějšíma ušima. Možná že jeho pra-pradědeček byl půlork... U jiné rasy bych čekal skutečně odlišné rysy, u orka nějaké ostřejší, drsnější, na pohled možná "primitivnější".
- nejsem si úplně jistý jak moc oceňuju politickou korektnost ve fantasy... chápu, že DnD předloha na to hraje, ale ta na to hraje kvůli publiku z hlavně co do genders atp. - přijde mi že rvát orka do lidský stylizace (v podstatě jako nějakej rytíř...) v konečnym důsledku vlastně kazí dojem z orků. Mnohem radši bych viděl kdyby se pro orky udělala nějaká jejich vlastní stylizace (vohozů, zbrojí, barev...)

Technické poznámky:
- ty zuby vůbec neseděj. Jen se podívám na čelist a nijak neodpovídá tomu že by tam měly bejt tesáky. V důsledku ty tesáky pak vůbec nepůsoběj jako 3D ale spíš jako nějaké indiáncké čmáranice hlinkou.
14.3.2018 19:19 - Merlin
člověk se zuby...
popravdě, to není pro mne dobrý obrázek
14.3.2018 19:37 - Thalion
ShadoWWW píše:
Ilustrace orka.

na FB je napsáno, že to je půlork... takže jak? :)
14.3.2018 19:45 - York
Půlork celkem ok, ale ta čelist by fakt měla vypadat jinak. Když člověku vyrostou větší zuby, tak mu z úst čouhat nebudou, skryje je horní ret.

14.3.2018 20:32 - Šaman
14.3.2018 23:36 - Log 1=0
Ten půlork trpí šedým zákalem? Nebo proč má tak světlé oči? Připadají mi mrtvé, nevidoucí...
sirien píše:
nejsem si úplně jistý jak moc oceňuju politickou korektnost ve fantasy...

Humanoidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Ne vážně, specifická stylizace je určitě hezká a má své místo. Jen bych ji nechal spíš pro konkrétní settingy. Generické materiály by naopak měly podporovat otevřenost.

Ale se zbytkem plně souhlasím, ty rysy jsou moc lidské a anatomicky nesedí k těm zubům.
14.3.2018 23:37 - ShadoWWW
Jo, půlrok. Autokorekce na mobilu. Opraveno.
15.3.2018 08:20 - Tarfill
I jako půlrok je to obrázek nic moc... nevidim v tom žádnej důvod proč si tuto rasu zahrát, něco, čím by upoutala svojí jedinečností, je to jen statickej divnej výraz skoro lidského strážného...
15.3.2018 10:29 - Merlin
trochu mi to připomíná scénu s hráčem půlroka barbara u mne ve hře. Když ho vyhodili z druhé hospody, psi po něm štěkali, lidé zavírali okenice a schovávali děti, tak se rozčílil, že ti lidi nemohli vědět, že je půlork, protože vypadá jako člověk, má světlou pleť a jen když zvedne ret, jsou vidět mírně ostré špičáky. Takže dle jeho názoru hrál člověka s výhodami půlroka. (to, že jsem ho vyvedl z omylu je druhá věc)
A tak to na mne teď působí. Přece nedáme "hnusáka". Toho by nikdo nechtěl hrát, i když má cool vlastnosti a schopnosti. Z korektnosti (politické, genderové...) je fakt někdy nablití :)
15.3.2018 10:56 - PanOndrej
Docela mě fascinuje ta tendence zobrazovat v poslední době půlorky jako rytíře/paladiny, přestože by se údajně mělo jednat o bytosti chaosu, ale naopak třeba nějakého půlorčího spellcastera, který by nabízel dost prostoru pro něco originálního a cool, jsem snad v žádné příručce za posledních pár let neviděl.

Jinak to, jak moc "lidsky" ten půlork vypadá se mi docela líbí (do hodnocení kvality obrázku se pouštět nebudu), světy, ve kterých rád hraju, se vizuálně blíží spíše Středozemi, než Warcraftu, tudíž mi je tohle mnohem bližší, než to, jak půlorky zobrazují oficiální příručky.
15.3.2018 11:14 - Log1=0
Merlin:
Já už nevím, čemu všemu se dneska říká politicky korektní. Jestli to snad kdy mělo význam, vytratil se.

Vyhazování z hospod atp. je setingová věc, dle mého názoru. Osobně bych takový plošný rasismus jako vypravěč neuměl zahrát. Ale každému, co jest libo.

To, že by jiné rasy měly být ošklivé, je něco zcela jiného. A osobně mi to připadá jako blbost. Nejde o to, že jsou ošklivé, ale že jsou jiné. Podstata xenofobie je odmítnutí jinakosti (my a oni). Pokud jinakost přijmeš, není důvod k tomu, vnímat ji jako ošklivou a pokud ne, tak ji tak vnímat budeš bez ohledu na jakékoli "objektivní" parametry. Takže automatická ošklivost ve skutečnosti nic nepřidává, jen to zabíjí potenciální Romeo a Jůlie zápletky. Jako ve svých hrách to tak klidně měj, ale dávat to do obecných materiálů je podle mne blbost.
15.3.2018 11:15 - Tarfill
Skaven píše:
ARCHETYPY: máme tady první testovací várku archetypů. Hrajete DnD 5e? Budeme moc vděční za herní zpětnou vazbu (pokud si některý z archetypů ozkoušíte, napište nám prosím feedback na info@mytago.cz)


Taky se částečně vyjádřím. Pošlu svojí reakci i na Mytago, zde však na vědomí i sem. Ačkoliv také nemám tolik možností s úplným playtestem a na něco reaguji z čisté teorie mojí mysli, berte to prostě jen jako další úhel pohledu dalšího hráče...


Rváč:

Rváč mi připadá na první pohled jako málo zajímavý a jako případný zájemce o něj bych si potřeboval udělat lepší představu o tom, proč ho vlastně hrát a jak ho přesněji pojmout. Z prvních dvou úvodních vět si lze představit, že řeší problémy „ručně.“ OK. Je to tedy nějaký boxer? Nebo u něj (stejně jako pro všechny barbary) stále platí, že bojuje hlavně pomocí svých instinktů a zuřivosti, tedy vším ostatním, nejen rukama? Pokud platí, že to má být něco jako boxer, trochu mi v tom zpracování chybí právě ty instinkty a přirozenost. Pokud má být více jako barbar, někde mi tam chybí originálnější pojetí např. od povolání mnicha. Mnich je taky někdo, kdo dokáže řešit problémy rukama. Sice je v tom disciplína mistrů wushu a energie čchi, ale mnich je zpracovaný originálně. Udělat z barbara jen rváče bez přidaných hodnot mi přijde škoda.

Přirození a instinktivní rváči obecně bojují nejen rukama. Dokáží bojovat celým tělem – dát hlavičku, kousnout, škrtit, kopnout do slabin, schopnost dobře využívat improvizované zbraně apod. Pokud bych tvořil přirozeného rváče, snažil bych se tam vměstnat nádech těchto technik, aby to nebylo jen bezduché mlácení rukama s velkým bonusem. Snažil bych se nějak vytvořit schopnosti, které zvládne jen rváč a které jsou nějak zajímavé v civilizované oblasti, ale i herně.

Nehledě na to, že na začátku má barbar schopnost používat všechny jednoduché i vojenské zbraně. Pokud je potom nepoužívá, je nějak tato zbytečná schopnost vykompenzována něčím jiným?

Mě by se třeba líbilo, kdybych měl jako rváč bonus v boji s improvizovanými zbraněmi, kdybych mohl nějak efektivněji používat škrcení nebo zadržení nepřítele (silnější než tu, kterou mohou podle pravidel provést všechna povolání), nebo kdybych se naopak dokázal ze zadržení jinými lépe vysmýknout. Prostě něco, co všem říká – rváč je všestrannější v těchto dovednostech, bojuje instinktivně, ovládá sice techniky, o které se může pokusit každý, ale efektivněji a nejsou v tom pouze ruce, ale celé tělo.

Příklad za všechny - schopnost Otloukání.
Kromě divně znějícího názvu a dalších perel jako je spojení “šoupat s nepřítelem“ je tato schopnost podle mě nuda, ačkoliv vychází z dobrého úmyslu – udělat normální schopnost předností pro toto povolání. Dle pravidel se kdokoliv může pokusit strčit nepřítele. Je to podmíněné vzájemným hodem na ověření vlastností, ale umí to každý. Tato schopnost umožňuje strčení bez nějakého dalšího ověřování. Fajn. Rváč umí něco navíc, ale odstranit pouze hod na ověření? Na šesté úrovni? Pouze o jeden sáh?
Např. bojovník taktik umí strčit nepřítele až o tři sáhy. Ano, musí k tomu využít převahovou kostku, ale umí to nějak zajímavěji – až o tři sáhy. Kdyby i tento rváč nějak uměl efektivněji strkat nepřátele, než jen o jeden jediný sáh, bylo by to určitě zajímavější. A je jedno, jestli třeba s možností vyražení dechu pádem, jestli také o tři sáhy, jestli strčit a povalit najednou automaticky, čísla teď neřešim. Ale bylo by to zajímavější...


Vyhnanec:

Srdce divočiny: to je pěkná schopnost a u Vyhnance se dá očekávat. Každopádně barbar má hned v základu od první úrovně možnost výběru kromě jiného právě i z dovedností Přežití a Příroda. V tomhle mi to tedy připadá poněkud divné. Zkusil bych tedy rozšířit možnost dovedností od první úrovně, nebo tyto dvě dovednosti ještě posílit (podobně jako má bard schopnost Všeuměl, nebo Kvalifikaci). Posílené dovednosti přežití a přírody by u vyhnance nemuselo být nijak na závadu. Nehledě na to, že si stačí vzít zázemí Chodec a hned budu zkušený osamělý poutník už v úvodu. Kombinace zázemí chodce, dovednosti přežití a příroda a archetypu Vyhnance je tedy pro barbara poměrně nevýhodná a tříská se mezi sebou.

Nevím, jakou spojitost má Osamělý válečník s tím, že dostanu bonus +2 na útok i na zranění. Pokud bych tuto mechaniku posílení zachoval, asi bych zkusil najít jiné pojmenování. Ale je to skutečně jen detail.

Pokud se vyhnanec použije, určitě bych změnil text u schopnosti Zuřivý výřivý útok. Popsat schopnost stylem “když jsi nehybný nebo se rozhodneš nehýbat, tvoje útoky způsobují dodatečné zranění...“ je opravdu vtipně zavádějící. Abychom potom neměli na bitevním poli solné sloupy barbarů, kteří svojí nehybností způsobují dodatečné zranění... ;-)

Snášení bolesti: na čtrnácté úrovni mi poznámka “Nikdy jsi neměl ten přepych, aby tě někdo prohlédl a ošetřil ti rány...“ přijde poněkud nemístná. Pokud beru v potaz, že DnD je skupinová a kooperativní hra, tak na čtvrnácté úrovni je velká pravděpodobnost, že už budu mít zkušenost s tím, že mi někdo rány ošetřil. A platí i to, co napsali již ostatní – na čtrnácté úrovni je tato schopnost docela slabá...

Celkově mi vyhnanec přijde jako zajímavý nápad, ale teď je ještě dost nedotažený.


Pěšák:

Sám o sobě pěšák docela OK, ale opět nijak stylizačně zajímavé. Chtělo by to nějaké zajímavé popsání schopností, jinak to bude opět jen povolání o vysokých číslech a nic víc.

Chápu to správně tak, že pěšák není navržený pro střelbu? Ačkoliv je cvičený pro válku, vidím zde jen minimální možnosti využití jakožto střelecké podpory...

Snažil bych se položit si i otázku – čím je ještě bojovník - pěšák vyjímečný? Bojuje v první linii a chrání ostatní. Co takhle tedy třeba nějakou zajímavou malou schopnost odolat strčení či podražení? Osobně si třeba myslím, že pro něj není ani tak důležitý pohyb navíc, ale spíše schopnost vydržet, bojovat na místě a držet linii.
Zároveň, pokud počítám s tím, že drží přední linii a bojuje proti přesile, mohlo by být zajímavé dát mu schopnosti zaútočení na více protivníků – podobně jako třeba manévr taktika – točivý útok atp.

V tomto případě se mi třeba dost líbí schopnost obdržet bonus +2 k OČ. Akorát mi trochu vyvstává otázka, jak se budou hráči pěšáka snažit tuto schopnost využívat v reálném střetu – balancovat neustále pod hranicí poloviny maxima je totiž dost riskantní, zvláště pokud mám bránit ostatní v první linii...


Vojevůdce:

Ovládání bojiště: pohnou se až o polovinu rychlosti navíc, nebo prostě jen polovinu rychlosti v rámci jejich vlastního pohybu? Počítám, že platí to první, ale radši bych to chtěl mít pevně napsané...

Navádění útoků: na patnácté úrovni si má cíl házet záchranný hod proti 8+ moje oprava inteligence? To je hrozně málo. Měl by tam být i zdatnostní bonus ne? Na druhou stranu – získám bonus proti cíli na 10 minut? To je zase relativně dost – možná by stačilo pouze minutu, nebo něco podobnýho. Ale 10 minut s nikým většinou stejně nebojuju...

Koordinovaný úder: tohle mi připadá divný. Ano, pokud bojujeme proti drakovi, tak dejme tomu. Ale pokud mám možnost využít tuto schopnost pouze proti jednomu menšímu cíli, tak se mi to zdá nepraktické. Na jeden cíl v podobě bestie, která zabírá pouze jeden sáh čtvereční (nebo jeden hex) většinou teoreticky nepotřebuju svolat všechny z dosahu, nehledě na to, že se k ní všichni nemusí ani vejít. Zároveň bych na tak vysoké úrovni očekával, že tuto schopnost budu moct využít i po krátkém odpočinku, nejen po dlouhém.

* * *

Celkově jsou některé nápady pro bojovníka a barbara zajímavé, ale pokud by se měly tyto povolání tvořit speciálně pro novou hru, snažil bych se jim vdechnout větší originalitu a jedinečnost.
Další komentáře později.
15.3.2018 11:20 - ShadoWWW
Půlork paladin má kořeny v jednom článku Dragon magazínu, někde kolem 60. čísla, kde byl jeho popis i s ilustrací. To je začátek 80. let. 5E to jen zpopularizovala tím, že dali půlorčího paladina jako hlavní hlavní ilustraci toho povolání v PHB.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097458839416504 secREMOTE_IP: 3.238.79.169