Produkty

ShadoWWW
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou čerstvým projektem nakladatelství Mytago, jedná se o fantasy hru na hrdiny postavenou na systému nejhranějšího stolního rpg na světě - Dungeons & Dragons. Hru s udatnými bojovníky, chytrými mágy, mazanými tuláky a dalšími ikonickými postavami zasazenými do světa draků, čar a kouzel.

Srdce Jeskyní a draků tvoří SRD 5. edice D&D, což jsou vynikající pravidla prověřená několika sty tisíci hráči po celém světě. Nejde však o pouhý překlad pravidel - česká hra přinese pravidla ve srozumitelné a kompaktní podobě, přesto plně kompatibilní s původní hrou. Díky tomu získají hráči přístup k nepřebernému množství oficiálních i fanouškovských rozšíření, které k páté edici D&D vznikly.

Paralelně s pravidly pracujeme na rozšířeních, které chceme pravidelně vydávat jak v elektronické tak v tištěné formě - nová dobrodružství, rasy, schopnosti, nestvůry, magické předměty, povolání atd. Chceme, aby hráči Jeskyní a draků byli dostatečně zásobeni užitečnými materiály, které jim zpříjemní jak přípravu hry, tak hru samotnou.

Vydání hry je plánováno na rok 2017, další podrobnosti budeme zveřejňovat na webu http://www.jeskyneadraci.cz a na FB (http://www.facebook.com/Jeskyně-a-Draci-285072668251981)

Název Jeskyně a draci jsem použil ze svého staršího projektu, jehož vlákno jsem z toho důvodu před chvílí přejmenoval. Tyto dva projekty jinak nemají nic společného.

Viz oznámení na RPG F.

Hlasování o překladu povolání "rogue": zloděj, tulák, nebo zvěd?

Mělo by JaD zahrnout do pravidel i Theater of the Mind?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body15
Nekladné body3
3.8.2018 10:57 - ShadoWWW
Když jsem uviděl ilustraci k nové sezóně Ligy dobrodruhů...



ihned se mi vybavil ten obrázek z Jeskyně a draků

3.8.2018 17:02 - Shako
Asi to mají být oba dobří bojovníci proti drakům.
Ale mě přijde, že na první obrázku je ten oheň i za štítem tj. ten bojovník to nemohl ve zdraví moc přežít (v lepší případě má jen popáleniny, v horším má na hlavě roztavenou přilbu...). Zatímco na druhém obrázku je to skutečně frajer s magickým štítem, který chrání proti ohni.
3.8.2018 17:07 - LokiB
Shako: imho to vidíš nedobře :) ten štít odrazil plamen "dozadu", tedy stranou, a z anšeho pohledu tak se zdá, že je ohneň i z aním, ale to je optický klam, oheň je pryč od hrdiny
3.8.2018 17:38 - sirien
Ten první mi fakt přijde že to odrazil někam za sebe... na tom druhym mi ani tak nepřijde že by ten štít byl magickej, jako spíš že se ten drak teprve rozjíždí a že ten hrdina ještě zažije své horké chvilky... (popravdě - když se mrknu na poměr velikostí, tak mi přijde že to má hrdina stejně spočítaný a s tim chrlenim se ten drak namáhá jen protože chce to maso trochu propečenější a ne úplně syrový)
6.8.2018 15:42 - Haplo
No, pro mě jako někoho, kdo má nějaké zkušenosti s bojem dává víc smysl odrážení/odklánění ve stylu prvního obrázku, nicméně to by počítalo s tím, že dračí oheň má nějakou masu a není to jen čistá plazma. V tom případě samozřejmě více dává smysl druhý obrázek, kdy je postava štítem skutečně zakryta po největší možné ploše.
6.8.2018 17:25 - LokiB
Naštěstí (bohužel?) pravidla toto neřeší ;) Tedy, že by při útoku dračím dechem byla mechanika, navázaná na parametry a způsob nastavení štítu (jiného krytu, brnění, ...), která by určovala, co se stane se zbytkovým plamenem, který hrdinu nezasáhne/mine/je odkloněný ...
ale byla by to taková zajímavá minihra :)

je to fajn reminiscence na staré DrD diskuse. dnes je naštěstí více lidí, kteří mají zkušenosti, to nám tehdy chybělo ;)
6.8.2018 23:49 - Tronar
Haplo píše:
No, pro mě jako někoho, kdo má nějaké zkušenosti s bojem dává víc smysl odrážení/odklánění ve stylu prvního obrázku, nicméně to by počítalo s tím, že dračí oheň má nějakou masu a není to jen čistá plazma. V tom případě samozřejmě více dává smysl druhý obrázek, kdy je postava štítem skutečně zakryta po největší možné ploše.


cista plazma ma masu :), nebo to bylo mysleno jinak?

PS: Pokud pod masou oba chapeme totez (nenulovou hmotnost a objem)


PS: pro mne jsou oba obrazky smysluplne, jen kazdy jinak.
7.8.2018 09:28 - Haplo
Tronar : No asi pro to nemám to správné slovo. Chtěl jsem vyjádřit, že plamen tě neodstrčí. Kdyby však dračí dech měl strukturu například vody a fungoval jako takové vodní dělo, tak bys musel ustát i nějaký ten náraz. A to na tom prvním obrázku vidím, podle toho, jak se oheň tříští o ten štít.

Pro mě jsou taky smysluplné.
17.9.2018 15:56 - ShadoWWW
Ještě k tomuto ve vztahu k JaD.

Při designu oborů hraničáře pro JaD jsem to povolání rozebral ze všech stran. Mike v tom videu poměrně dobře rozebírá chyby toho povolání. Osobně vidím tři možnosti, jak zakomponovat hraničáře do JaD:

1) Nechat ho tak, jak je, napsat pro něj jen nové (jiné) obory. To je v podstatě cesta, kterou jsem se vydal od začátku a stále mi přijde jako nejreálnější. Nevýhodou je, že tam zůstanou ty původní chyby a že hraničář se zvířecím společníkem asi nikdy nebude fungovat úplně dobře, ale zas by takový JaD hraničář byl stále 100% kompatibilní s 5E hraničářem.

2) Překopat hraničáře. Nabízí se možnost, že by se zapracovaly ty Mikeovi návrhy z videa. Nevýhodou je, že by byl trochu jiný hraničář, než je v PHB 5E a nebylo by to asi 100% kompatibilní (i když 90% asi jo).

3) Předělat to komplet; tady se kromě těch Mikeových návrhů nabízí, že by hraničář byl nekouzlící povolání se zvířecím společníkem v základu (ne až v oboru). Fungovalo by to asi nejlíp, ale nebyl by 100% kompatibilní s DnD 5E hraničářem (ale možná tak z 50-60%, což je dost málo). V podstatě by to bylo jiné povolání.

4) Počkat na to, až Wizardi vydají opraveného hraničáře. Aktuálně to ale vypadá, že to bude nejdřív v létě 2019 (pokud vůbec). Osobně mi toto přijde jako nejméně reálná varianta.

Za nejreálnější variantu v tuto chvíli považuji stále bod 1).
17.9.2018 16:35 - sirien
3 je podle mě nejlepší cesta. Až na to že bych mu v základu nedával ani kouzlení, ale ani zvířecího společníka a všechno bych narval do podoborů.

Jeden bych udělal Aragornovsky (...i když Aragorn je pořád ve svý podstatě archetypálně spíš Fighter, ale prostě tak nějak tolkienovsko-hraničářsky) - nějaké věci související s vazbama na fey, nějaké výhody pro typy přírody, nějaké obecné bonusy na boj, nějaké obecné bonusy proti nějakému typu nepřátel (spíš jak popisuje Mike ve videu než konkrétní specifické skupiny), nějaká drobnější nemagická léčení...

Další bych udělal beastmasterovsky a dal bych tam companiona atp. a nějaké magické schopnosti (ale ne přímo kouzla) související s divočinou, zvířaty atp.

A poslední bych udělal jako castera, v podstatě combat druida podobně jako sou ty wizard-like podobory válečníka a rogua
17.9.2018 16:56 - Maelik
Když už přišla řeč na hraničáře, existuje seznam všech možných i nemožných variací hraničáře pro D&D5e se kterými kdo přišel. Tedy v angličtině. Celý seznam je tady. Přijde mi, že než se pokoušet vymýšlet nějakého dalšího hraničáře úplně od základů, mohlo by být užitečné se podívat jak to už někdo udělal.

Asi nejlpe z toho na mne působila tahle verze, nicméně nemám pravidla natolik v malíku abych byl schopen odhadnout hratelnost.
17.9.2018 17:11 - LokiB
Zvířecí společník je zlo.
Jako mít ho na vyšší úrovni jako takový flavor, proč ne.
A zbytečně si tím každý designér kazí hru a komplikuje systém, protože mechanicky to vždycky bude divný. Na akce, na feeling atd.

Ten "aragornovský" podobor bych rád viděl hozený stylově jako byl v ADND2E:
boj - s výhodami v některých specifických situacích
pohyb v přírodě - jednodušší, snazší zamaskování stop, lepší schování, stopování, survival atd
léčení - ať už kouzly nebo ne, netřeba přímo resurekce, ale občerstvení, snazší přírozené léčení atd.
nějaká ta moudrost / znalost ...
:)
17.9.2018 18:04 - Xyel
LokiB píše:
Zvířecí společník je zlo.
Jako mít ho na vyšší úrovni jako takový flavor, proč ne.
A zbytečně si tím každý designér kazí hru a komplikuje systém, protože mechanicky to vždycky bude divný. Na akce, na feeling atd.

Souhlasím.
sobně jako jedinou fungující variantu společníka považuji tu, že to vlastně není zvíře, ale spirit animal, které je nezranitelné, nezničitelné, neztratitelné, nemusí se krmit ani se o něj jinak starat a dává specifický set dovedností, např. že za bonosuvku se na vteřinu materializuje a na někoho zaútočí nebo že umí jít chvíli někoho stopovat...etc
17.9.2018 18:39 - Kosťa
když už jsme u Jeskyní a draků, existuje nějaký očekávatelný termín? Myslím vydání.
18.9.2018 06:12 - Naoki
Sirien +1
18.9.2018 08:26 - PanOndrej
Podle mě je jasně nejlepší 1), možná 2), při které by se udělaly jen menší změny, které nijak nebudou stát proti kompatibilitě s oficiálním contentem, protože ta je pro takovýhle projekt nezbytná. (třeba Primal Awareness by nemusel stát slot, ale být 1/short rest, atd.)

Navíc pokud vím, v SRD je jen Hunter, tudíž je skvělá příležitost zkusit udělat Rangera s companionem znovu a lépe.
18.9.2018 10:55 - ShadoWWW
Zkusím protlačit volbu 3. Pár nápadů už mám, ale konečné slovo bude mít jako vždy Skaven.
18.9.2018 10:58 - Aegnor
ShadoWWW píše:
konečné slovo bude mít jako vždy Skaven.

Skavenům nikdy nevěř, jsou to krysy!
18.9.2018 12:07 - Tarfill
ShadoWWW píše:
3) Předělat to komplet;

Myslím, že to bude taky nejlepší řešení... sirienovo návrh se mi taky zamlouvá...
18.9.2018 17:41 - Shako
LokiB píše:
Zvířecí společník je zlo.
Jako mít ho na vyšší úrovni jako takový flavor, proč ne.
A zbytečně si tím každý designér kazí hru a komplikuje systém, protože mechanicky to vždycky bude divný. Na akce, na feeling atd.


Souhlasím, že je to těžké udělat dobře. Ale nesouhlasím, že je to nemožné.

Zatím nejlíp udělaný zvířecí společník, kterého jsem kdy hrál (a že jich nebylo málo - jen to můj oblíbený subarchetyp) jsem potkal v 13th Age. To byla skutečně první hra, kde jsem udělal postavu a měl jsem z toho fakt dobrý pocit, že to dělá to, co bych si představoval. Byť je to drahá schopnost. Za mě to funguje, jak mechanicky (v boji je to jednoduché na ovládání), tak to má dobrý feeling (na bojišti jsou prostě dvě postavy mimo jedné... byť postava je výrazně silnější, tak společník dostatečně ovlivňuje boj).

V druhé příručce to ještě trošku upravili (v podstatě errata, protože i píšou, že to nahrazuje původního společníka u Rangera). Ale fungovala původní verze a funguje i nová verze. Nevím, zda přímo z pravidel vyčtete, že je to dobrý. Ale na hře to fakt funguje perfektně.

První dojem, že to funguje byl určitě vyvolán hrozných útrapách, jak to v DnD 4e opět nefungovalo (snad v žádné mutaci, co vymysleli). Ale používám to dlouhodobě u preflufované verzi i u jiných postav než Rangera a stále to funguje. Přiznávám, že mám ten pocit, že na vyšších levelech ta schopnost trošku ztrácí, ale to je imho jiný problém/debata (ke 13th Age obecně na vyšších levelech, ale ani zdaleka se to neblíží problémů 3-tieru 4e).

EDIT: Navíc 13th Age rozlišuje pomocníčka (nebo jak tomu česky říkáme, např. familiar u kouzelníka, který dává drobné bonusy) a hraničářova společníka (extra postava).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22121286392212 secREMOTE_IP: 34.204.11.236