Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.10.2019 09:31 - Xyel
Oboji - vyuzit parcialni schopnosti jineych povolani neni problem, ale subclassa by nemela davat trademark schopnosti ostatnich povolani... A minimalne orig handbook tohle dost drzi
5.10.2019 22:03 - Log 1=0
1- minmaxer musí obětovat jeden save stat (krom hraničáře a mnicha) a paladin dokonce 2. No, ale tady se asi nakonec shodneme, tak to nechci pitvat.

2-sorry, ale "bojovník má své schopnosti bojové" to není žádný template, to je důsledek toho, že to je Bojovník. Že mají slabé/nebojové schopnosti na stejném levelu je zas důsledek párování a udržení balancu.

3-Xyel píše:
unique schopnost warriora (3 útoky)

Tajemný výšleh dává černokněžníkovi dokonce 4 útoky, a nikoho to nedráždí.
Xyel píše:
unique schopnost barbara (resistance na combat dmg),

Barbar dostane na 1. úrovni limitovanou schopnost, co dává bonus k demage, výhody na ověření a záchranné hody na sílu a odolnost proti combat zranění.
Kovový čaroděj dostane na 14. levelu trvalou odolnost na combat zranění. Sorry, to nejsou ani podobné schopnosti.
Xyel píše:
obdobu barbar/monk armoru

OK, jedna schopnost je podobná. Ale schopnosti hned dvou povolání. U těch nevadí, že mají podobnou schopnost?
Xyel píše:
+ útoky přes charismu,

Se šokujícím sevřením to má taky.
Xyel píše:
best-of výběr

Bleskový čaroděj na 6 úrovni dělá skoro to samé šokujícím sevřením. Černokněžník dává na dálku víc Tajemným+trýznivým výšlehem na 2. úrovni víc.
Postupně nasbírá +2 do OČ oproti těmhle dvěma.
Na čtrnácté může dračí čaroděj prostě vzlétnout, takže nebude dostávat žádné zranění ze zbraní na blízko, pokud protivník neumí létat.
Jako, můžeme si říct, že je kovový čaroděj moc silný a zkusit ho opravit, ale nevidím důvod pro to, aby byl nesystémový nebo absurdně přesílený.
5.10.2019 22:26 - Xyel
Log 1=0 píše:
Xyel píše:
unique schopnost warriora (3 útoky)

Tajemný výšleh dává černokněžníkovi dokonce 4 útoky, a nikoho to nedráždí.

Kouzlo není útok zbraní. To je zcela nevalidní srovnání ze všech ohledů.

Log 1=0 píše:
Barbar dostane na 1. úrovni limitovanou schopnost, co dává bonus k demage, výhody na ověření a záchranné hody na sílu a odolnost proti combat zranění.
Kovový čaroděj dostane na 14. levelu trvalou odolnost na combat zranění. Sorry, to nejsou ani podobné schopnosti.

Jo, jsou, protože barbarova odolnost z rage je jediná taková odolnost dostupná postavám a barbarova trademark věc.

Log 1=0 píše:
Se šokujícím sevřením to má taky

To je kouzlo, nikoliv útok - opět zcela nevalidní srovnání.


Log 1=0 píše:
Bleskový čaroděj na 6 úrovni dělá skoro to samé šokujícím sevřením. Černokněžník dává na dálku víc Tajemným trýznivým výšlehem na 2. úrovni víc.
Postupně nasbírá 2 do OČ oproti těmhle dvěma.
Na čtrnácté může dračí čaroděj prostě vzlétnout, takže nebude dostávat žádné zranění ze zbraní na blízko, pokud protivník neumí létat.
Jako, můžeme si říct, že je kovový čaroděj moc silný a zkusit ho opravit, ale nevidím důvod pro to, aby byl nesystémový nebo absurdně přesílený.

Nevidíš důvod proč je přesílený? Okay, rozepíšu ti to:
Original dragonblood sorcerer dostane na lvl1 za subclass:
1 život per úroveň,
resistenci na jeden typ elementu,
quality of life improvement/ 1 lvl1 spell slot/day, že si nemusí brát/nahazovat mage armor.

Tvoje verze kovového čaroděje dostane na lvl 1:
Speciální výpočet armoru ala barbar/monk
lvl11 monk abilitu, že útoky beze zbraně dává za d8 zranění
Útoky zbraní přes CHA, non-combat stat, což u žádného povolání v default pravidlech nemá obdoby
Lvl6 monk abilitu, že dává útoky magické zranění
odloženě lvl5 fighter abilitu - 2 útoky za kolo
odloženě lvl11 fighter abilitu - 3 útoky za kolo (unique abilita - nikdo kromě fightera nemá více jak dva útoky za kolo)

Draconic origin sorcerer je silná subclassa. Fakt ti příjde ten výpis z kovového čaroděje in-line s draconic origin sorcererem?
5.10.2019 22:35 - sirien
Já se vám přiznám, že mi ta diskuse nepřijde nějak extra produktivní.

Obor povolání by měl především vystihovat nějaký žánrový archetyp, ať už nějaký tradiční nebo s předlohou nebo nějaký zajímavý nový koncept.

Obor by neměl narušovat mechaniky základního povolání. Měl by silově odpovídat obdobným oborům.

Jestli se obor bude držet nudně DnDčkovýho protěžování prime statu (který je designově špatný protože hráči vnucuje konkrétní volbu) nebo jestli tam vznikne nějakej alternativní build je asi dost jedno. Podobně jestli ten obor dodržuje nějakou nahodilou symetrii vývoje oborů nebo jestli vytváří nějakou odlišnou stavbu je nejspíš dost jedno.

Ptát se jestli nějakej obor neni overpowered nebo underpowered a jestli obecně mechanicky zapadá do DnD sou smysluplný otázky. Ptát se jestli obor nevybočuje z nějaké skutečné nebo nahodilé škatulky mi už tak smysluplné nepřipadá.
5.10.2019 22:49 - Log 1=0
Xyel píše:
Kouzlo není útok zbraní. To je zcela nevalidní srovnání ze všech ohledů.

Je to naprosto validní srovnání, protože hlavní rozdíl mezi těmito dvěma věcmi je ve feelingu. Navíc, korektně vzato, je to útok beze zbraně, takže na něj nejdou použít zbraňové boosty.
Xyel píše:
Nevidíš důvod proč je přesílený? Okay, rozepíšu ti to:

Když to budeš brát jako kopie nějakých schopností jiných class, tak to neříká nic o síle, ale čemu se to náhodou podobá. Co to mechanicky dělá:
OČ rovné na začátku (pravděpodobně) Dračímu čaroději, s možností škálovat až o +2 nahoru.
1k8+hlavní stat magického dmg fyzického typu, s tím, že se to bude škálovat na standardní DPR.
Klidně by se to mohlo ukázat moc silné, ale nic, co by děsilo.
Btw:
Xyel píše:
Útoky zbraní přes CHA, non-combat stat, což žádné povolání v default pravidlech nemá obdoby

Ale doslova tohle, ne přibližně tohle, má černoněžník čepele uřknutí z Xanathara, a snad mi tu nebudeš tvrdit, že jsou věci z Xanathara nekompatibilní.
5.10.2019 23:01 - Xyel
Log 1=0 píše:
Ale doslova tohle, ne přibližně tohle, má černoněžník čepele uřknutí z Xanathara, a snad mi tu nebudeš tvrdit, že jsou věci z Xanathara nekompatibilní.

Okay, to jsem neznal, nicméně warlock není čaroděj - viz níže

Log 1=0 píše:
Když to budeš brát jako kopie nějakých schopností jiných class, tak to neříká nic o síle, ale čemu se to náhodou podobá. Co to mechanicky dělá:
OČ rovné na začátku (pravděpodobně) Dračímu čaroději, s možností škálovat až o 2 nahoru.
1k8 hlavní stat magického dmg fyzického typu, s tím, že se to bude škálovat na standardní DPR.
Klidně by se to mohlo ukázat moc silné, ale nic, co by děsilo.

Co to mechanicky dělá je, že to dává full casterovi plnohodnotné combat ability. Základ balance casterů je, že mají omezení spellsloty, u kterých se rozhodují, jestli budou použity na útok, na obranu, nebo na utility. Oproti tomu jsou combat povolání, které mají své útoky vždy a schopnostmi si je občas trochu posílí.
Ve chvíli, kdy full caster dostane plnohodnotný combat, jde celá tahle balance do řitě, protože bude mít obojí, best of both worlds - full caster spell sloty a combat ala combat povolání. A ano, tohle je děsivě overpowered, protože to rozbíjí základní balance mezi caster a combat povoláními.

A to ještě vůbec neuvažuji, že to půjde vzít jako multiclass.

Log 1=0 píše:
Xyel píše:
Kouzlo není útok zbraní. To je zcela nevalidní srovnání ze všech ohledů.

Je to naprosto validní srovnání, protože hlavní rozdíl mezi těmito dvěma věcmi je ve feelingu. Navíc, korektně vzato, je to útok beze zbraně, takže na něj nejdou použít zbraňové boosty.

Ne, hlavní rozdíly jsou, že útok zbraní může mít různé zbraně, jde použít na útok z opportunity, kombí se s attack abilitami/spelly (např. haste, sneak attack..etc), má na sebe combat featy, má fighting styles, a neblokuje ti seslání non-cantrip kouzla. Kouzla a zbraně jsou fundamentálně odlišné světy.
5.10.2019 23:33 - Log 1=0
Xyel píše:
Co to mechanicky dělá je, ... protože to rozbíjí základní balance mezi caster a combat povoláními.

Počkat, teď se bavíme o cantripech? Protože jaksi nevidím v tomhle žádný rozdíl.
Xyel píše:
Ne, hlavní rozdíly...odlišné světy.

Většina těch věcí u zbraní pro tu schopnost neplatí. Ve skutečnosti se to podobá spíš specifickému triku.
Odpovím tu i na pár poznámek z dokumentu, protože mám pocit, že to úzce souvisí.
Xyel v dokumentu píše:
Warlock není full caster,

Ve skutečnosti skoro je, pokud má dost short restů.
Xyel v dokumentu píše:
+ dole má schopnost na nejsilnější část rage

No, má. Na 14. levelu má silnou schopnost, možná podobnou té, co má barbar na 1. Jako vážně to takhle srovnáváš?
Xyel v dokumentu píše:
A teď jsem si ještě uvědomil, ... nikoliv 1

Děláš si ze mě legraci? Přečetl sis alespoň toho Hexblade warlocka?
Xanatharův průvodce vším píše:
žoldnéř uřknutí
Na 1. úrovni získáš výcvik potřebný pro boj zbraněmi.
Získáš zdatnost se středními zbrojemi, štíty a vojenskými zbraněmi.
Vliv tvého patrona ti navíc umožní předat svou vůli zbrani. Kdykoli si důkladně odpočineš, můžeš se dotknout zbraně, se kterou jsi zdatný a která nemá obouruční vlastnost. Kdykoli zaútočíš touto zbraní, můžeš pro hod na útok a na zranění touto zbraní použít opravu Charismatu místo Síly nebo Obratnosti. Tento prospěch trvá, dokud si důkladně neodpočineš. Pokud si později vezmeš Pakt čepele, tento prospěch se rozšiřuje na každou zbraň, kterou pomocí něj vytvoříš, bez ohledu na druh zbraně.
5.10.2019 23:39 - LokiB
Log 1=0 píše:
Ve skutečnosti skoro je, pokud má dost short restů.


tudy bych argumentaci raději nevedl, je to dost kluzký povrch pro tato srovnání :)
6.10.2019 01:38 - sirien
Warlock je v zásadě považovanej za full castera i v komunitě. Díval sem se na to nějakou dobu zpátky - má přístup k 6+ spell levelům (přes nějaký ty vzývání), a jak píše Log má i hromadu spell slotů (když se to vezme na víc short restů, což je v nějakym default play style (resp. US play style) vcelku standard). Jen je holt oproti ostatním full casterům takovej divnej, no (protože, jak všichni víme, nikdo neví, jak se na tu školu vlastně dostal a prochází, protože spí s učitelkou).
6.10.2019 19:00 - Xyel
Warlock má 2 spells sloty na úrovních 2-10, 3 na úrovmích 11-15 a 4 na úrovních 16-20. Když to vemu na "proměrný" level z těchto intervalů, tak počet spellslotů ve srovnání s čarodějem:
...........warlock ....... sorcerer
lvl 6 ----- 2 ........... 10
lvl 13 ---- 3 ........... 17
lvl 18 ---- 4 ........... 20

A k tomu si sorcerer může obnovovat spell sloty za pointy. Fakt mi chcete tvrdit že jsou oba stejně full casteři?
A invokace spálí hexblade warlock na pact of the blade věci, zatímco sorcerer by takhle dostal full package bez jakékoliv další cost.


@Log to co píšeš je hezké, ale zcela ignoruješ moji pointu, že dávát plnohodnotný combat full casterovi rozbíjí základní balance mezi castery a combat classami.

A to se pořád bavím o teorii, né o praktických problémech jako že sorcerer umí házet kouzla za bonus akci, což normálně není nijak extra silné, protože nemůže kouzlit 2x velká kouzla za kolo, ale je to úplně o něčem jiném kdyby mohl za bonusovku hodit velké kouzlo a pak za akci dát 3 plnohodnotné útoky.
A nebo že ten sorcerer může být variant human, co si vezme feat shield master, a bude mít na lvl1 AC18 a k tomu plný caster kit, s lvl1 kouzlem +5 AC kdyby ho náhodou mělo něco trefit, což mu vyroste až na default 24 AC na vyšších levelech a tolik použitím toho kouzla, že bude mít prakticky AC29. A k tomu chuťovky jako dám si tři útoky a pak si za bonusovku nahodím invis, což se sorcererskými spellsloty zvládne i na mid úrovních 9x za long rest a ještě mu zbydou všechna velká kouzkla...etc
Jo a taky k tomu rovnou bude muset být připnutý FAQ, že se tento výpočet armoru nestackuje s mage armorem, že s unarmed attackem nefunguje sneak attack, že nejde s multiattackem udělat jeden normální útok a pak všechny 3 sorcererovy útoky za ten druhý, a podobně, protože to vůbec není intuitivní.

Logu sorry, chápu žes to vymyslel, tak se ti to líbí, ale dát full casterovi plnohodnotný combat fakt není dobrý design.

Jako, jestli tohle fakt chcete tlačit jako že combat sorcerer, tak třetí útok musí pryč (hexblade warlock ho taky nemá, btw); magické zranění taky pryř (hexblade warlock také nemá), větu že ty 2 útoky tím může udělat né od 5té úrovně ale od 5té sorcerer úrovně aby to nešlo splashovat, a vyhodit ten alternativní způsob výpočtu armoru
6.10.2019 20:14 - Log 1=0
Xyel píše:
akt mi chcete tvrdit že jsou oba stejně full casteři?

Jo, protože:
-všechny černokněžníkovy sloty jsou vždycky na jeho nejvyšším levelu, takže jsou silnější.
-obnovují se mu při krátkém odpočinku, takže pokud se skupina nechová jako blbci, tak klidně 3x rychleji, minimálně 2x, ale klidě i 4x. Teoreticky i 5x, ale na tolik šhort restů bych se už díval křivě.
-kromě slotů má na vysokých levelech mystický taj, který je ekvivalentní slotům 6. až 9. úrovně.
Xyel píše:
to co píšeš je hezké, ale zcela ignoruješ moji pointu, že dávát plnohodnotný combat full casterovi rozbíjí základní balance mezi castery a combat classami.

Myslíš to balance, že oba dávají ad will podobné zranění, jeden zbraní, druhý kouzlem?
Já tvoji pointu neignoruji, ty ignoruješ mé argumenty, proč si myslím, že je naprosto chybná.
Triky se ne náhodou škálují tak, že když získá bojovník nový útok, adekvátně se zvedne zranění triku. Tzn. to, že místo toho triku použije útok, nemá ne celkový dopad moc vliv.
Takže to tvoje kombo může klidně rozjet jakýkoli čaroděj. Tedy mohl by, kdyby nestála neviditelnost akci, a ten feat mu dával zdatnost se štítem, kterou nemá.
Xyel píše:
že se tento výpočet armoru nestackuje s mage armorem

Nutné to není, dračí čaroděj se bez něj také obešel. Klidně tam může být, jestli bue místo, on to byl FAQ i u wizzardů.
Xyel píše:
že s unarmed attackem nefunguje sneak attack,

V té schopnsti se píža "jako akci můžeš.." ne "kyž zaútočíš beze zbraně..."
Xyel píše:
že nejde s multiattackem udělat jeden normální útok a pak všechny 3 sorcererovy útoky za ten druhý

To už by mi přišlo vysloveně jako urážka čtenářova intelektu, že když něco stojí akci, tak nestačí jeden útok z multiattacku.
Xyel píše:
tak třetí útok musí pryč (hexblade warlock ho taky nemá, btw)

Ne, má místo toho bonusové zranění.
3. a 4. útok má jen tajemným výšlehem.
Xyel píše:
magické zranění taky pryř (hexblade warlock také nemá),

S paktovou zbraní jo.
Xyel píše:
větu že ty 2 útoky tím může udělat né od 5té úrovně ale od 5té sorcerer úrovně aby to nešlo splashovat,

To klidně můžu.
Xyel píše:
vyhodit ten alternativní způsob výpočtu armoru

efektivně to dělá +2 k OČ oproti dračímu čaroději, nepřijde mi to tak hrozné a nechci ho kopírovat.
Xyel píše:
Logu sorry, chápu žes to vymyslel, tak se ti to líbí, ale dát full casterovi plnohodnotný combat fakt není dobrý design.

O to mi vůbec nejde, stejně čekám, že v základu Čaroděj nebude, ale jde mi právě o to, aby se neuchytily omezení, opírající se o dle mého dost chybnou argumentaci, a která jsou v konečném důsledku rozporovány i minimálně 1. oficiální subclassou. A která efektivně zabíjí některé žádané archetypy.
6.10.2019 20:46 - sirien
Xyel: warlock je komplikovanej.

Když se podíváš na stavbu spell casterů, tak najdeš 3 zákaldní templates:

- full casters (wizard, cleric, druid, sorcka, bard)
- half casters caste (paladin, ranger) a half-caste (eldritch, trickster)
- warlocka

základní template full casterů je řekněme wizard, další se trochu liší, ale vychází +- nastejno (ok, sorcka má o něco víc spell slotů kvůli přetavování metamagie, zas má menší výběr kouzel...) Half casteři maj dvě šablony, ale ty vycházej cca nastejno (ok, jedna capuje na 5th level a druhá na 4th level, ale jinak...)

Warlock je někde mezi těmahle dvěma. Teoreticky má málo spell slotů, ale měl bys počítat 2 short resty na long rest, což efektivně ten počet spell slotů trojnásobí (USA game model - EU model řekněme 1 short rest na long rest, dvojnásobíš...), jeho spell sloty capujou na 5th level, ale capujou tam všechny plus má for free několik 6th+ level kouzel a jeho další nesesílací schopnosti sou stavěné tak že působí taky dost magicky.

Tj. warlock na jednu stranu neni full caster, na druhou stranu je ví než half-casteři a v dost věcech half-castery dorovnává. Minimálně.


Každopádně stranou toho jak zajímavá tahle diskuse je, nějak mě míjí její ne-akademický význam...
6.10.2019 21:04 - LokiB
sirien píše:
Warlock je v zásadě považovanej za full castera i v komunitě. Díval sem se na to nějakou dobu zpátky


Moje hlavní a v podstatě jediná hráčská postava v 5E byl právě Warlock. Hledaj jsem tehdy pro zajímavost různé věci k němu a na tuhle diskusi jsem na redditech a podobných narazil také. Většinou to ale bylo v kontextu, že někdo napsal "lidi Warlock je prostě full caster, matematicky to tak vychází, při počtech short restů" ... a lidi mu na to odpovídali, že v teorii jo, ale v praxi to tak není, zejména proto, že warlock v reálném hraní typicky nerad pálí svoje sloty, když si není jistý, že je to fakt potřeba, takže nekouzlí plná kouzla tak často jako kouzelník.

já ho hrál jen na nízkých úrovních, takže ty větší rozdíly mezi full casterem a warlockem, který jsou prý znatelný od 17. úrovně, jsem v praxi nezažil. Jinak ale ten pocit při hraní nebyl fakt úplně fullcasterovskej.

To srovnání, že je to fakt dost jako fullcaster mi přijde spíše akademické (tedy za určitých specifických laboratorních podmínek platné), než obecné.

just saying
6.10.2019 21:06 - Log 1=0
sirien píše:
Každopádně stranou toho jak zajímavá tahle diskuse je, nějak mě míjí její ne-akademický význam...

Potřebujeme si to s Xyelem vyříkat, aby mi nepsal do subclass připomínky, o kterých si myslím, že nejsou opodstatněné.
Druhá věc je, že to vedeme zrovna nad čarodějem, který mi poté, co Xyel napsal barda, přijde jako něco, co v rámci svých redukcí vyřadíš, ale holt to tak vyšlo.
Ono by to přišlo později u kouzelníka, ke kterému jsem napsal něco z tohohle pohledu ještě drsnějšího, tak si to můžeme odbýt hned.
6.10.2019 21:12 - sirien
Log 1=0 píše:
Teoreticky i 5x, ale na tolik šhort restů bych se už díval křivě.

BSG, 38 minutes (tuším že s01e01 ?) - ve scénáři kde skupina jede na doraz proti tikajícím hodinám a skipuje long resty si dokážu představit i 5-6 short restů na long resta a tam pak warlock totálně zazáří. I když uznávám, že to je dost neobvyklej scénář.


Ohledně toho co nakonec vyřadim bych nepředbíhal. Nějaké věci se začínají trochu nepříjemně komplikovat (kolem Witch Huntera) a kdo pude z kola ven je teď spíš ruská ruleta než něco predikovatelnýho. Kromě toho jak sem psal dodělané věci bych rád publikoval po straně trošku jinak, takže i věci co neprojdou final cutem se zužitkují.
6.10.2019 23:50 - Xyel
Log 1=0 píše:
Jo, protože:
-všechny černokněžníkovy sloty jsou vždycky na jeho nejvyšším levelu, takže jsou silnější.
-obnovují se mu při krátkém odpočinku, takže pokud se skupina nechová jako blbci, tak klidně 3x rychleji, minimálně 2x, ale klidě i 4x. Teoreticky i 5x, ale na tolik šhort restů bych se už díval křivě.
-kromě slotů má na vysokých levelech mystický taj, který je ekvivalentní slotům 6. až 9. úrovně.

To není o tom, jak se skupinka chová, ale jak moc je DM nechá jet stylem fight -> short rest. Moje zkušenost je přesně opačná a short resty bývají 1-2 / long rest protože nejdřív dojdou HPčka, pak hid dice, pak last-resort healy, a pak se jde spát ať se děje cokoliv.

A nejsou silnější, jsou stejná jako má čaroděj, který k tomu má mnohem širší výběr kouzel + sorc pointy.

Log 1=0 píše:
Myslíš to balance, že oba dávají ad will podobné zranění, jeden zbraní, druhý kouzlem?
Já tvoji pointu neignoruji, ty ignoruješ mé argumenty, proč si myslím, že je naprosto chybná.
Triky se ne náhodou škálují tak, že když získá bojovník nový útok, adekvátně se zvedne zranění triku. Tzn. to, že místo toho triku použije útok, nemá ne celkový dopad moc vliv.
Takže to tvoje kombo může klidně rozjet jakýkoli čaroděj. Tedy mohl by, kdyby nestála neviditelnost akci, a ten feat mu dával zdatnost se štítem, kterou nemá.

Jenže cantripy si nepřičítají stat k dmg, takže dávají o hodně míň dmg než útoky. Tady je jediná výjimka warlock s eldritch blastem + invokací na něj, ale proto má taky tak omezené sloty oproti full casterům.
A neviditelnost hodí právě za tu bonusovku.

Log 1=0 píše:
Nutné to není, dračí čaroděj se bez něj také obešel. Klidně tam může být, jestli bue místo, on to byl FAQ i u wizzardů.

FAQ od wizardů byl, konkrétně k multiclassu barbar + monk / multiclass na mage armor. Myslíš že noví hráči JaD ho budou znát?

Log 1=0 píše:
V té schopnsti se píža "jako akci můžeš.." ne "kyž zaútočíš beze zbraně...
To už by mi přišlo vysloveně jako urážka čtenářova intelektu, že když něco stojí akci, tak nestačí jeden útok z multiattacku."

Fakt si myslíš, že nový hráč, který je rád že rozliší útok a akci, si všimne že tohle sice vypadá jako útok, ale má to trošinku jiná slovíčka, takže to funguje jinak (a to odlišně od všech ostatních útoků v pravidlech)?

Log 1=0 píše:
Potřebujeme si to s Xyelem vyříkat, aby mi nepsal do subclass připomínky, o kterých si myslím, že nejsou opodstatněné.
Druhá věc je, že to vedeme zrovna nad čarodějem, který mi poté, co Xyel napsal barda, přijde jako něco, co v rámci svých redukcí vyřadíš, ale holt to tak vyšlo.
Ono by to přišlo později u kouzelníka, ke kterému jsem napsal něco z tohohle pohledu ještě drsnějšího, tak si to můžeme odbýt hned.

Hele, asi jsme hotovi. Svoji pointu, že dávat full casterům plný combat kit je nesmysl jsem udělal, a dělejte si s tím co chcete. Konec konců, já to vydávat nebudu. Takže s tímhle subclassem jsem hotov a jestli je tam takový wizard, tak ho nebudu číst.
7.10.2019 00:01 - Colombo
Píše:
To není o tom, jak se skupinka chová, ale jak moc je DM nechá jet stylem fight -> short rest. Moje zkušenost je přesně opačná a short resty bývají 1-2 / long rest protože nejdřív dojdou HPčka, pak hid dice, pak last-resort healy, a pak se jde spát ať se děje cokoliv.

Je teda celá debata o tom, že podle tebe není Warlock full caster kvůli tvému specifickému způsobu jak hraješ hru?

Alespoň že jste se dostali k tomu bavit se o těch předpokladech na kterých ty svoje rozhodnutí stavíte. Teda ostatní ty jejich předpoklady řekli už dávno.
7.10.2019 00:26 - Aegnor
Xyel píše:
Moje zkušenost je přesně opačná a short resty bývají 1-2 / long rest

Ale tak 2 short resty znamenají, že si warlock svoje spell sloty obnovuje třikrát rychlejc, než Wizard.*
Takže Logův výrok "rychlost obnovy spell slotů je u černokněžníka obvykle 2x až 3x, občas i 4x" (což se dá přeložit na "většinou skupiny hrají tak, že mají mezi long resty 1 - 2 short resty, výjimečně i 3") vyvracíš tím, že vy ve svých hrách máte obvykle 1 - 2 short resty na long rest?
7.10.2019 00:30 - Log 1=0
Xyel píše:
short resty bývají 1-2 / long rest protože nejdřív dojdou HPčka

Všimni si, že s tím počítám (2-3 krát rychleji).
Xyel píše:
Fakt si myslíš, že nový hráč, který je rád že rozliší útok a akci, si všimne že tohle sice vypadá jako útok, ale má to trošinku jiná slovíčka, takže to funguje jinak (a to odlišně od všech ostatních útoků v pravidlech)?

A na tom možná něco i bude...Xyel píše:
Svoji pointu jsem udělal, a dělejte si s tím co chcete.

DOcela smutný konec debaty.
7.10.2019 08:08 - Xyel
Colombo píše:
Je teda celá debata o tom, že podle tebe není Warlock full caster kvůli tvému specifickému způsobu jak hraješ hru?

Alespoň že jste se dostali k tomu bavit se o těch předpokladech na kterých ty svoje rozhodnutí stavíte. Teda ostatní ty jejich předpoklady řekli už dávno.

Aegnor píše:
Ale tak 2 short resty znamenají, že si warlock svoje spell sloty obnovuje třikrát rychlejc, než Wizard.*
Takže Logův výrok "rychlost obnovy spell slotů je u černokněžníka obvykle 2x až 3x, občas i 4x" (což se dá přeložit na "většinou skupiny hrají tak, že mají mezi long resty 1 - 2 short resty, výjimečně i 3") vyvracíš tím, že vy ve svých hrách máte obvykle 1 - 2 short resty na long rest?


Ne, to nemá nic společného s tím, jak to hrajeme my, ale se spektrem možností - vychází to, že warlock potřebuje cca 4 short resty, aby se slotově srovnal se sorcerem. Takové množství short restů per long rest je relativní extrém, a budou tedy i časté případy, kde těch short restů bude 1-2 a prostě si je nesrovnají.
A to zcela pomíjí fakt, že warlock je nemá tak dělitelné, takže najednou nechce/není moc dobré s ním dělat věci, jako že se během nebojové části dobrodružství hodí jedno kouzlo, aby se překonala překážka, protože zatímco sorcerera to moc netankuje, pro warlocka to jedno náhodné kouzlo reprezentuje polovinu jeho slotů na mid úrovních a třetinu na těch vyšších, což mu pak výrazně snižuje co zvládne v combatu. To už ale řekl Lokib - na papíře si sloty mohou srovnat, v praxi bude sorcerer kouzlit mnohokrát častěji než warlock protože warlockovy sloty jsou brutálně cenné a on neví jestli si bude ten short rest moci za chvíli hodit nebo ne.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082083940505981 secREMOTE_IP: 18.234.139.149