Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.9.2021 10:50 - LokiB
Mám radost, že se JaD řadí do Her na hrdiny a ne do Her na hraní rolí. Jako fakt, bez ironie.

Nesedí mi v takovém článku trochu alibistická věta: "Jen vás k tomu nevedeme a pokud vám to fungovat nebude, tak to není na nás."
Ale tak je to blog :) Kdyby tam místo "není to na nás" bylo "jsme vás varovali", tak bych byl trochu blaženější.

A je moc dobře, že za autory sirien takhle vysvětlí přístup a důvod, proč a co v pravidlech je, co je "za myšlenou". tleskám
15.9.2021 11:25 - Corny
Asi tam ten alibismus moc nevidím...za mě je to prostě "My vám doporučujeme, jak hrát a pokud se to i přesto rozhodnete hrát po svém, tak můžete, ale je to na vaše triko a nemůžete nás vinit za to, jestli to nebude z jakýchkoliv důvodů fungovat - klidně vám to ale fungovat může a my doufáme, že bude". To je podle mě úplně fér. Dokonce lepší než "Jsme vás varovali", protože tam žádné varování nebylo (tj. sice doporučují, jak to hrát, ale nevarují, že by jiný způsob měl být v něčem špatný), takže se tu nedělí na "lepší / horší" způsob hry, ale na "námi doporučený způsob / ostatní způsoby".
15.9.2021 11:28 - califax
Ja mám inak takú otázku: je to kompatibilné s Wizardmi publikovanými kampaňami? Mám trebárs Icewind Dale či starter set aj essential kit. Je možné ich skrz JaD odohrať as written (odhliadnuc od angličtiny, samozrejme).
15.9.2021 12:31 - sirien
Ano, plně kompatibilní.
15.9.2021 14:01 - Naoki
to "hraj abys zjistil co se stane" je za mě taky super bod
nějak jsem se přirozeně dopotácel k tomu stylu jako GM, ale vidět to teď pojmenovaný otevírá nové obzory
15.9.2021 14:09 - Jerson
Doufám, že se díky JaD tenhle princip rozšíří do povědomí hráčů.
16.9.2021 10:04 - Jezus
Btw, když tu zazněl Icewind Dale... zrovna v něm řešíme otázku, jak udělat delší putování (v náročných podmínkách) herně zajímavé, i když tím nechceme trávit moc času (protože DnD je epika, že jo?).

Za mě docela zafungoval skill challenge, i když při prvním použití padly nějaké výhrady, jde spíš o "parametrické" věci.

Jsem docela zvědavý, jak je tohle zpracováno v JaD. Hlavně na ty rady okolo, on mechanismus může být jednoduchý, ďábel se skrývá v "detailech", jak to zajímavě použít/podat. Prostě jak to odehrát :-)
16.9.2021 11:17 - ShadoWWW
Pro DnD 5e udělal jeden fanoušek Deník postavy pro dyslektiky. Bylo by pěkné, kdyby JaD mělo taky takový deník. Přece jenom dyslektiků je docela dost a byla by škoda jim nezpříjemnit hraní.
16.9.2021 11:56 - Jezus
-_-

Úplně vidím siriena, jak nadšeně vítá tuhle inkluzivní příležitost :-D

Nicméně až na ty barvičky to nevypadá špatně (byť je to imho nadbytečné, po pár hrách už stejně čteš na deníku maximálně skilly, všechno ostatní si pamatuješ pozičně nebo to nepotřebuješ rychle používat).

Ale jako hodit někam pod deník v pravidlech odkaz na další varianty (stejně tam bude odkaz na ten původní k tisku) a explicitně zmínit, že je tam i varianta pro děti/dyslektiky by asi nebylo nič proti ničemu.
16.9.2021 12:08 - LokiB
Inkluze hráčů s poruchou barvocitu či dyslexií bych nepovažoval za něco, co by sirienovi snad mohlo vadit. Zejména když se toho nedožadují jako povinnosti vydavatele, na kterou mají nárok, ale byl by to fejvr od autorů.
16.9.2021 12:56 - Jezus
Nevím, mně věta: "byla by škoda jim nezpříjemnit hraní." zní jako určitá pasivní agresivita, něco, co ti naznačuje, že pokud ten fejvr neuděláš, tak...

Nicméně jak znám ShadoWWWa, určitě to tak nemyslel a chtěl říci: "bylo by pěkné, jim vyjít vstříc/zpříjemnit hraní." Což je určitě to, co by udělal Ježíš, a jak píšu výše, určitě bych do výslovně zmínil u nějakého odkazu na web.
16.9.2021 13:48 - York
ShadoWWW píše:
Pro DnD 5e udělal jeden fanoušek Deník postavy pro dyslektiky.


To je moc pěkná myšlenka, ale trochu mi uniká, v čem je pointa. To, že je každej atribut jinou barvou?

edit: Ha, náhodně jsem vygooglil, že existuje font designovanej tak, aby se dislektikům líp četl, to je taky zajímavý.
16.9.2021 14:40 - sirien
Stranou toho, že na kartu postavy každej hráč kouká po paměti, mi to osobně přijde spíš jako bordel kterej nezachraňuje ani vyházení nějakejch položek pro získání více místa. Skoro bych tipnul, že pro dyslektiky to nakonec vyjde nastejno, jen autor se zviditelnil.

Chvíli jsem uvažoval o tom mít kartu postavy s ikonografikou namísto nápisů čistě pro rychlou vizuální přehlednost. Některé věci (např. záchrany...) by se dělaly blbě, ale dobrej grafik by si s tim asi poradil, ale představa ikonografiky u dovedností mě moc nenadchla.
16.9.2021 14:57 - Pan Bača
no přijde mi, že se to pak blbě čte zase nedyslektikům :-D
16.9.2021 15:32 - Chyba
ShadoWWW píše:
Pro DnD 5e udělal jeden fanoušek Deník postavy pro dyslektiky.

Jakožto dyslektik říká, že netuším jak by mi to pomohlo. Spíš hádám, že by to pomohlo dětem co teprve slabikujou.
York píše:
Ha, náhodně jsem vygooglil, že existuje font designovanej tak, aby se dislektikům líp četl

Podobnej důvod vzniku má i comic sans :)
16.9.2021 15:44 - Jezus
Jo, taky jsem si říkal, že je tam ke čtení maximálně seznam těch skillů...

Každopádně nějaké dobré ikonky před skilly (a za nimi nirmálně nápis) by se mi osobně líbili. Skilly jsou fakt to jediné, kde mi občas chvilku trvá najít, co potřebuju (ale asi je to spíš přepínáním z češtiny do angličtiny) :-)
16.9.2021 15:49 - LokiB
Jsem to chápal tak, že by to byl "alternativní deník", tedy ne hlavní pro všechny, ale specifický "navíc".
16.9.2021 16:55 - ShadoWWW
Píše:
Jsem to chápal tak, že by to byl "alternativní deník", tedy ne hlavní pro všechny, ale specifický "navíc".

jj, přesně tak. Ale nutný to samozřejmě není.
16.9.2021 16:58 - RoVan
Jako nikdo nikomu vytvoření deníku pro někoho se specifickými potřebami nebrání. Na druhou stranu nemyslím, že by bylo nutné aby to šlo přímo od autorů, protože skupin lidí s různými specifickými potřebami je spousty od dětí, dyslektiků až třeba po zrakově postižené.
Kol a kolem pokud to někdo vytvoří a bude to smysluplné, Mytago to určitě nebude mít problém hodit na web (viz. fanouškovská tvorba u ZZ).
16.9.2021 16:58 - Lethrendis
Pokud mohu něco doporučit, tak sice můžete udělat jeden deník pro všechny, ale různí hráči určitě ocení spíš různé deníky. Někdo je minimalista, jiný ocení i více listů.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070273876190186 secREMOTE_IP: 18.232.169.110