Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
30.1.2017 22:19 - wlkeR
Um, probralo se tu za posledních 14 dní něco k tématu? Nějak jsem si to nechal utéct a 93 příspěvků se mi číst nechce.

Námitky ohledně SS beru, nakonec i můj případ byl "zkušený dm přitáhne nováčky." A zároveň s tím mě napadlo něco možná lepšího k vykradení: Adventurer's League.
31.1.2017 10:08 - Mildar
wlkeR píše:
Um, probralo se tu za posledních 14 dní něco k tématu?

ne
31.1.2017 10:32 - LokiB
wlkeR: čas neutíká tak rychle, jak se zdá ... je to teprve týden, co vypukla ona vcelku zajímavá diskuse nad přínosem českého fantasy RPG pro široké masy, včetně nováčků, s probráním osobních preferencí možných způsobů prezentace a cílových skupin. no kidding.

stěžejní post byl imho #145 23.1.2017 08:50 - ShadoWWW
23.4.2017 11:20 - Maelik
Mno...nechci se nijak vnucovat, ale je skoro květen, přičemž poslední nějaké zmínky o tom, že projekt není mrtvý byly v lednu, poslední update facebooku někdy v září minulého roku a pokud se nemýlím na oficiálních stránkách není update od jejich spuštění...takže mi to nedá se nezeptat: Jak to pokračuje? Nebo byl snad tenhle projekt opuštěn, pohřben a zapomenut?
23.4.2017 12:27 - ShadoWWW
Věc se má tak, že momentálně probíhají interní playtesty, kreslí se ilustrace a píšou se fluffové texty. Někdy v létě by mohl začít slibovaný veřejný betatest, vydání vypadá na příští rok (2018). Mytago totiž stíhá vydat maximálně jeden velký projekt ročně a letos se rozhodlo vydat jistý velký gamebook a JaD posunout na příští rok. Ve výsledku to ale myslím Jeskyním a drakům pomůže.
23.4.2017 14:06 - Maelik
Dík za info.
1.6.2017 22:03 - Skaven
Pro práci na papírovém vydání českého překladu Dungeons and Dragons sháníme posilu - potřebujeme spolehlivého spoluautora, který je ideálně alespoň letmo obeznámen s pravidly DnD páté edice, má čas a ochotu psát a organizovat texty a nezápasí s českým jazykem. Finanční odměna prachbídná, termíny šibeniční, takže potřebujeme opravdového fanouška!
Zájemci nechť nás prosím kontaktují na info@mytago.cz
2.6.2017 11:24 - wlkeR
Kontaktováno.
4.6.2017 10:13 - wlkeR
Prošel jsem D&D Basic potvory a podíval se na jejich Nebezpečnost. Hned je vidět, že ty pravidla prostě počítají s tím, že po prvních pár úrovních to prostě pustíte, nebo budete chctít víc a sáhnete po ofiko příručkách. Počty příšer vypadají takhle:

Minioni (NB <1): 80
Tier 1 (NB 1 - 4): 50
Tier 2 (NB 5 - 8): 20
Tier 3 (NB 9 - 12): 2
Tier 4 (NB 13 - 16): 0
Tier 5 (NB 17 - 20): 1
Tier 6 (NB 21+): 0

Pokud chce JaD pokrýt všechny levely, bude potřebovat nestvůry. Nové nestvůry. Spousty nových nestvůr, hlavně na vyšších tierech.
4.6.2017 15:01 - ShadoWWW
Ono to zhruba kopíruje Bestiář, ve kterém je to takto:
Tier 0 (NB <1): 132
Tier 1 (NB 1 - 4): 125
Tier 2 (NB 5 - 8): 79
Tier 3 (NB 9 - 12): 30
Tier 4 (NB 13 - 16): 22
Tier 5 (NB 17 - 20): 13
Tier 6 (NB 21+): 14

Není to tak, že by důvod byl prodej dalších dílů Bestiářů (jak tomu bylo v dřívějších edicích), ale že 5E nekopíruje RQE tak jako předchozí edice. Jednoduše řečeno nestvůry zůstávají hrozbou i daleko nad svou hodnotu nebezpečnosti. Stačí jen přidat jejich počet.

O 5E bestiář s RQE pokusil Kobold Press se svou Tome of Beast. I když je to hodně povedený pokus, tak se ukázalo, že tento styl vyhovuje jen malé části hráčů a většina zůstala jen u klasického Bestiáře.

V SRD je víc nestvůr než v Basicu, hlavně těch na vyšší úrovni. To je taky cesta pro JaD.

Pro JaD je taky důležité přidat spoustu cizích postav na různých úrovních. DnD je tradičně "dobrodruzi proti nestvůrám". V českém prostředí je mnohem běžnější konflikt "dobrodruzi proti cizím postavám".

Je taky fakt, že většina tažení končí do 10. úrovně.

Oficiálně teda 5E rozlišuje jen tyto stupně (tiery): 1.-4., 5.-10., 11.-16., 17.-20. Viz například Základní pravidla pro hráče, podčást "Stupně hry" v části "Po 1. úrovni".
4.6.2017 15:36 - wlkeR
Ah, tak to jsem nevěděl :o Jdu to prozkoumat. A jo, ono ani tak nevadí, že je na vyšších tierech málo příšer, horší je, když tam nejsou žádný. Chtělo by to tak aspoň 5, ať je z čeho vybírat.
4.6.2017 15:49 - Šaman
Když si vezmu Pána prstenů, tak tam byla jedna hi-level nestvůra balrog, devět nazgúlů (ti jsou ale stvořeni přímo pro tento příběh), jeden Saruman (ten je NPC) a zbytek byli skřeti okolo první úrovně a skuruti o něco výš. Plus jeden zlobr v Morii.
(Obléhání Gondoru nepočítám, to nebyla RPG kampaň, ale strategie).

Tím chci říct, že mě to rozdělení nijak nepřekvapuje.
4.6.2017 16:11 - wlkeR
Píše:
Pro JaD je taky důležité přidat spoustu cizích postav na různých úrovních. DnD je tradičně "dobrodruzi proti nestvůrám". V českém prostředí je mnohem běžnější konflikt "dobrodruzi proti cizím postavám".


Hmm, zajímavé. Kde se tahle statistika vzala? Navíc, není tohle tak nějak řešeno stylem "pokud je to víc OP než NPC classy v bestiáři, dejte tomu úrovně postavy?"

Šaman: No jó, ale to je jen jeden styl kampaně. Jiný lidi si třeba zase užijou "bossfight" s tím velkým zlým drakem... kterej v Basicu není*.

Teď jsem vyhrabal ten OGL dokument, teď mam zase pocit, že je tam úplně všecko... Což si myslim, že je zase zbytečný. Mít všechny Ďábly a Démony, který jsou snad zvlášť jen kvůli nějakýmu kofliktu někde v dávné (?) historii D&D...

*EDIT: Respektive je, ale v totálnim power vakuu.
4.6.2017 16:39 - Aegnor
wlkeR: šaman != gurney, i když mají podobnou ikonku.

wlkeR píše:
Hmm, zajímavé. Kde se tahle statistika vzala? Navíc, není tohle tak nějak řešeno stylem "pokud je to víc OP než NPC classy v bestiáři, dejte tomu úrovně postavy?"

Ale tak ShadoWWW psal o rozdílu "mindless potvora, co je protivník pouze protože brání poklad, kterej chceme získat" a "lidský záporák, který je protivník protože má motivaci přímo proti postavám".
4.6.2017 16:52 - LokiB
Šaman: to míříš dost vedle v několika bodech:

* PP není zdaleka typická DnD kampaň ... postavy spíše utíkají, bojům se vyhýbají, nic nehledají, jen chtějí dojít. étos si z toho některé moduly čikampaně berou, náplň málokterá
* vůbec nepočítáš, že pro PP byl i takový jeskynní troll hi-level příšerou, se kterou měli nejlepší bojovníci daného věku plné ruce práce. O Odule ani nemluvě.
* opomíjíš NPC, které nebyly pojmenované, ale jistě existovaly, jak mezi skřety, haradskými, horaly.

to srovnání je prostě mimo
4.6.2017 19:23 - wlkeR
Ah, opravím to... ^^;

Aegnor píše:
ShadoWWW psal o rozdílu "mindless potvora, co je protivník pouze protože brání poklad, kterej chceme získat" a "lidský záporák, který je protivník protože má motivaci přímo proti postavám".


ShadoWWW píše:
Pro JaD je taky důležité přidat spoustu cizích postav na různých úrovních.


Mně z toho co píše ShadoWWW spíš přijde, že naopak je cílem mít pro vysokolevelová NPC statistiky, aby DM mohl jít stylem "grab and go," pokud se banda rozhodne s NPCčkem posekat mečema spíš než slovně.

Za dob vrcholné slávy 4E (= chvilku po jejím vydání) jsem miloval filosofii, že NPC by prostě neměly být vyráběné jako postavy, a fakt že v 5E mi návrat k "NPC with class levels" docela vadí, hlavně když je NPC sesilatel, to je napřesdržku, pokud nejsou k ruce spell cards. NPC sesilatel co má 3 kouzla - jeden cantrip, jednu rechanrge a jednu jednorázovku mi přijde daleko víc DM-friendly než lv 17 wizard s plnym repertoárem, hlavně když mu tam ještě pobíhá dvacet minionů. Pokud možno různých.
4.6.2017 20:54 - ShadoWWW
wlkeR píše:
Kde se tahle statistika vzala?

Oficiální DrD dobrodružství (kromě prvního nepovedeného Prokletí Karaku), včetně dobrodružství, co vyšly v rámci Asterionu a Tarie. Plus dobrodružství na GameConech a svět Vukogvazd.

wlkeR píše:
Mně z toho co píše ShadoWWW spíš přijde, že naopak je cílem mít pro vysokolevelová NPC statistiky, aby DM mohl jít stylem "grab and go,"

Ano, jde mi o to "grab and go". Ale spíš než cíleně vysokoúrovňové cizí postavy jsem myslel různorodé cizí postvy na různých úrovních, respektive s různými nebezpečnostmi (CR).

S tím, co jsem psal výše, by to mohly být CP jako ponocný, člen městské hlídky/domobrany, potulný obchodník, pacholek, starosta, purkrabí, rytíř, princ, hradní alchymista, vezír aj. Aby PJ mohl po takové CP sáhnout, když ji rychle potřebuje.

wlkeR píše:
pokud se banda rozhodne s NPCčkem posekat mečema spíš než slovně.

To ani ne. Statistiky se mohou hodit i pro vyjednávání či jiné nebojové interakce. Statistiky nestvůr v 4E byly super v boji, ale byly určeny právě na to, že nestvůra bude v daném bojovém střetnutí zabita.

Statistiky nestvůr v 5E jsou z tohoto pohledu univerzálnější. Mrknu na statistiku a vidím, že CP umí sesílat neviditelnost. Ač se pro boj může hodit, vidím mnohem víc využití mimo boj. Klidně i takové jako špehování družiny apod. Když mrknu na statistiku nějakého velkého padoucha v nějakém vydaném 5E dobrodružství, podle statistik dokážu odhadnout nejen případnou bojovou taktiku, ale jeho vlastnosti/schopnosti mě často inspirují i k přemýšlení nad taktikou k dosažení jeho cílů v dobrodružství/tažení.
4.6.2017 21:22 - wlkeR
Hmm. Otázkou ale je, jestli všecky ty CP co jsi vyjmenoval statistiky potřebujou, mně přijde jeden jako druhej commoner, a pokud si nějakou zmínku vůbec zaslouží, tak možná ve fluffu. Když zvěd umí seslat Neviditelnost, asi to není nějaká tuctovka.

Tak si říkám, jestli nakonec není dobře, že ty NPC maj jen nízký levely. Jsou to tuctovky. Kdo chce netuctovku, tak ať se uráčí vyrobit si vlastní, protože jináč by vydaly na vlasní knihu. A pokud někdo shání matroš pro Legii Neporazitelných Vesmírných Mariňáků (z Vesmíru, TM), tak ať si přefluffuje ďábly a takou havěť.
4.6.2017 23:04 - Gurney
wlkeR píše:
Kdo chce netuctovku, tak ať se uráčí vyrobit si vlastní, protože jináč by vydaly na vlasní knihu. A pokud někdo shání matroš pro Legii Neporazitelných Vesmírných Mariňáků (z Vesmíru, TM), tak ať si přefluffuje ďábly a takou havěť.

Mě zrovna taková kniha v D&D docela chybí. Přeflufovávat ďábly je o ničem, od bestiáře čekám nějen staty, ale i nějaké náměty a nápady do hry.
5.6.2017 09:15 - wlkeR
Hm, a mohl bys dát příklad pár nějakých takových NPC, který nezapadají do žádnýho z konceptů v současnym Bestiáři, ale zároveň jsou dostatečně recyklovatelný, aby si zařazení do knihy zasloužily?

Ono jako samostatnej projekt by to mohlo bejt zajímavý. "The Book of Non-Heroes." Kompendium zajímavých NPC, včetně statistik a všeho, které si člověk projde a řekne si, "hm, když si tak čtu tadytoho šamana co utekl ze svýho kmene a teď se od léčitelství obrací k nekromancii, ten by docela dobře mohl mít audienci u krále zrovna když tam postavy vtrhnou, a mohl by fungovat jako přesně ten háček co potřebuju, abych je dostal do džungle." Ale do obecnýho, kór ještě nuceně krácenýho (aby se to s PPJ vešlo do jedný rozumný vazby), bestiáře to imo nepatří.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085079908370972 secREMOTE_IP: 3.90.187.11