Produkty

ShadoWWW
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou čerstvým projektem nakladatelství Mytago, jedná se o fantasy hru na hrdiny postavenou na systému nejhranějšího stolního rpg na světě - Dungeons & Dragons. Hru s udatnými bojovníky, chytrými mágy, mazanými tuláky a dalšími ikonickými postavami zasazenými do světa draků, čar a kouzel.

Srdce Jeskyní a draků tvoří SRD 5. edice D&D, což jsou vynikající pravidla prověřená několika sty tisíci hráči po celém světě. Nejde však o pouhý překlad pravidel - česká hra přinese pravidla ve srozumitelné a kompaktní podobě, přesto plně kompatibilní s původní hrou. Díky tomu získají hráči přístup k nepřebernému množství oficiálních i fanouškovských rozšíření, které k páté edici D&D vznikly.

Paralelně s pravidly pracujeme na rozšířeních, které chceme pravidelně vydávat jak v elektronické tak v tištěné formě - nová dobrodružství, rasy, schopnosti, nestvůry, magické předměty, povolání atd. Chceme, aby hráči Jeskyní a draků byli dostatečně zásobeni užitečnými materiály, které jim zpříjemní jak přípravu hry, tak hru samotnou.

Vydání hry je plánováno na rok 2017, další podrobnosti budeme zveřejňovat na webu http://www.jeskyneadraci.cz a na FB (http://www.facebook.com/Jeskyně-a-Draci-285072668251981)

Název Jeskyně a draci jsem použil ze svého staršího projektu, jehož vlákno jsem z toho důvodu před chvílí přejmenoval. Tyto dva projekty jinak nemají nic společného.

Viz oznámení na RPG F.

Hlasování o překladu povolání "rogue": zloděj, tulák, nebo zvěd?

Mělo by JaD zahrnout do pravidel i Theater of the Mind?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body16
Nekladné body3
13.9.2017 15:04 - York
ShadoWWW píše:
Ale kouzla v DnD jen obvykle "magicky" zařizují to, co by v tom světě bylo možné i bez magie


To teda rozhodně ne. Když si představíš třeba Magic Missile z Baldur's Gate (PC hry), tak takovou naváděnou střelu by byl sakra problém vyrobit i s dnešní technologií. O kouzlech jako Wish, Plane Travel a podobně nemluvě. Detect Magic taky jinak než magií nezařídíš.

A hlavně jako u všeho tady nejvíc záleží na tom, jak to pojmeš jako hráč. Právě proto mi přijde docela podstatné rozlišovat efekt nemagických skillů a kouzel, ta kouzla pak díky tomu vyznějí mnohem výjimečněji.


sirien píše:
Nemluvě o tom mind-blown kterej Yorkovi způsobí Ring of Fear, kterej nedává možnost seslat kouzlo fear, ale místo toho dává +5 k Intimidation.


Proč by mělo? To je prostě jedno z těch speciálních kouzel, které nemají jasně specifikovaný efekt (jako třeba Wish). Způsobuje prostě to, že je snazší tě zastrašit nemagicky.

Nic to nemění na tom, že mezi magickým a nemagickým zastrašováním je rozdíl.
13.9.2017 15:11 - sirien
Zaprvé - prosimtě vygoogli si znění Wish a přečti si ho.

Zadruhé - Hm. A je to zastrašování skutečně nemagické, když mi ten prsten dává plus pět? To v DnD termínech neni zrovna kosmetickej bonus.
13.9.2017 15:12 - LokiB
Xyel píše:
je tak naprosto nesmyslné, aby tím šlo dosáhnout stejných hard effectů jako kouzlem třetí úrovně.


to je trochu silné vyjádření :)
pro DnD dřívějších edic to pravda není typické, ale jiné hry s tím normálně pracují, že šíp z luku je ekvivalent kouzla Bolt, a přitom střílet z luku může taky každý ...
13.9.2017 15:15 - sirien
Xyel píše:
Oproti tomu social skills může používat každý, nestojí to žádné zdroje a je tak naprosto nesmyslné, aby tím šlo dosáhnout stejných hard effectů jako kouzlem třetí úrovně.

A jen abysme se vrátili k meritu věci - "nesmyslné ... stejných hard efektů" znamená "žádných efektů", nebo by nějaké efekty smysluplné byly?
13.9.2017 15:15 - Xyel
LokiB píše:
to je trochu silné vyjádření :)
pro DnD dřívějších edic to pravda není typické, ale jiné hry s tím normálně pracují, že šíp z luku je ekvivalent kouzla Bolt, a přitom střílet z luku může taky každý ...

Bez toho, aby si řekl jaká hra, jaká pravidla a jak to v nich vlastně funguje se dost špatně představuje, co tím vlastně myslíš. Stejně tak útok zbraní mi nepříjde jako paralela k social skillům.
13.9.2017 15:22 - Xyel
sirien píše:
A jen abysme se vrátili k meritu věci - "nesmyslné ... stejných hard efektů" znamená "žádných efektů", nebo by nějaké efekty smysluplné byly?

Nějaké určitě ano, když to vezmu na příkladu, tak typický hod npc deception vs pc insight - když hráče npc přehodí, tak hráč nedostane informaci, jestli npc lže nebo ne. Klidně i nevýhodu na další social hody, pokud prohraje hodně.

Abych to upřesnil, mám problém s tím aby social skilly dělaly bojové efekty (a celkově fungovaly v boji)... ale možná je to následek let hraní drd2
13.9.2017 15:25 - Aegnor
Xyel píše:
Abych to upřesnil, mám problém s tím aby social skilly dělaly bojové efekty (a celkově fungovaly v boji)

Docela vtipné je, že ta diskuze vlastně vůbec není o efektech v boji. :-)
13.9.2017 15:26 - Xyel
Aegnor píše:
Docela vtipné je, že ta diskuze vlastně vůbec není o efektech v boji. :-)

Ale je o bojových efektech - výsledek kouzla strach je bojový efekt, ať se na to dívám jakkoliv.
13.9.2017 15:31 - Quentin
Sirien: Kouzla jsou hard effecty, kterým se nedá bránit. Mindcontrol ti bere kontrolu stejně jako lavina nebo šíp mezi oči. Nad tím se nikdo ani nepozastaví. Ale brát lidem kontrolu nad postavou jen tím, že jí NPCčko něco řekne, nepadá v úvahu.

Dnd dokáže vyprávět příběhy a lze v něm barvitě roleplayovat, ale pořád je to primárně hra o překonávání překážek, odvaze a vynalézavosti. Říct "Diplomacy 29, Král tě přesvědčil, abys mu olízal boty" je prasárna.

Znovu opakuji, že to neplatí ve všech hrách. Dnd ovšem stojí i padá na tom, že mají hráči plnou kontrolu a většina emocí a dojmů se nefiltruje přes mechaniky, ale cítí je i hráč.
13.9.2017 15:32 - sirien
Výsledek kouzla charm je, že se ke mě budeš na královské slavnosti chovat přátelsky a vstřícně přede všemi těmi mocnými lidmi, kteří tak uvidí, že jsme kamarádi a kterým budeš říkat, že sem dost v pohodě a důvěryhodnej a tak. Celou hodinu.

Výsledek kouzla Fear je, že když si na mě přijdeš došlápnout a zkonfrontovat mě s nějakými důkazy nebo obviněními, tak místo toho utečeš ze dveří.
13.9.2017 15:35 - sirien
Qunetin: U-hm. A ten Ring of Fear co dává Intimidation +5 je teda u NPCčka naprosto zbytečnej item?

Quentin píše:
Říct "Diplomacy 29, Král tě přesvědčil, abys mu olízal boty" je prasárna.

poslyš... čet si vůbec ten text, ke kterému se tahle diskuse teď váže, nebo si jen skočil do diskuse na základě toho žes šel okolo a jen si zaslech Gurneyho poslední větu?
13.9.2017 15:38 - sirien
A k čertu s tim, tripple-post.

Quentin: plus jak jako DM pracuješ s těma ofiko social skill statama, který sou napsaný v MM? Tváříš se, že tam nejsou?
13.9.2017 15:40 - ShadoWWW
Píše:
To teda rozhodně ne. Když si představíš třeba Magic Missile z Baldur's Gate (PC hry), tak takovou naváděnou střelu by byl sakra problém vyrobit i s dnešní technologií.

To je jen efekt; důsledek je, že se trefíš na dálku a vezmeš pár životů. Něco jako když se třefíš lukem a sebereš pár životů.

Wish je specifické, ale i tam nevidím nic, co by se nedalo zařídit nemagicky. Cestování mezi sférami by teoreticky šlo i bez magie. Například na mezisférických lodích mozkožroutů, které byly spíš technologické než magické.

A bez magie ji nepotřebuješ detekovat. ;)

Xyel:
Skurut bude mít za sebou armádu a pokusí se tě zastřašit. Zcela nemagicky. Myslím, že jeho argumenty budou i tak dost pádné. ;) Moc lze definovat i jinak než magií.
13.9.2017 15:51 - LokiB
Rozumím tomu, že někomu se rovnocennost výsledného efektu skillu a kouzla v DnD nelíbí.
V tomto systému to tradici nemělo.
Jiné systémy s tím problém nemají. DnD ovšem také nemá problém se srovnáním útoku mečem a kouzlem (z hlediska efektu), přičemž útok mečem je vlastně taky skill a ne kouzlo.

Ostatně, trochu jsme toto téma nakousli v debatě o sirienově sorcerErovi a jeho fungování i bez kouzel na plese, kde si užíval své mocné skilly ... mně to tam také nesedělo, ale zjevně v 5E s tím hráči (u svých skillů) problémy tolik nemají, nebo si na to rádi zvyknou.
Za sebe nemám problém tu situaci symetricky použít i vůči postavám. Případně je třeba si dopředu ujasnit, jaké použití mají skilly obecně, nejen od NPC, ale i od PC.
Když chce někdo mocné efekty nadupaných skillů, měl by je připustit i vůči postavám.
13.9.2017 15:58 - sirien
LokiB píše:
Rozumím tomu, že někomu se rovnocennost výsledného efektu skillu a kouzla v DnD nelíbí.

Jenže o tom tu nikdo nemluví. (Vyjma Quentina, asi. Který netuším, kde k tomu přišel.)

Výsledky kouzla (charm, fear, evil eye...) jsou naprosto deklarativní fakty - failneš save a vezeš se.

Výsledky skillu jsou popsané jako nějaká situační převaha, která je z velké části stále pod kontrolou hráče. Viz ten původní text.
13.9.2017 16:01 - ShadoWWW
Rozdíl je v rychlosti. Magií téměř vše zvládneš za kolo. Nemagicky to může trvat celé minuty, hodiny, roky.
13.9.2017 16:01 - York
sirien píše:
A ten Ring of Fear co dává Intimidation +5 je teda u NPCčka naprosto zbytečnej item?


Aha, tys navíc nemluvil o kouzle, ale o magickém itemu. Ono je to teda vcelku jedno.

Proč by měl bejt zbytečnej? Výsledkem pořád bude zastašená postava (což by měl hráč nějak zahrát) a mechanicky nevýhoda, když budeš proti dotyčnému i přes to něco zkoušet.

Výsledkem ale nebude kategorické "zdrháš a zahazuješ všechno, co tě zdržuje" - o tom, co přesně vystrašená postava udělá, pořád rozhoduje její hráč. Může si nadělat do kalhot, může utéct do kouta a rozbrečet se, může ale taky nasucho polknout, zhluboka se nadechnout a zůstat stát, protože se tu emoci snaží překonat.

Pokud to hráč nebude brát vážně a třeba se za postavu vysměje banditovi do obličeje, tak je na ostatních hráčích, aby mu trochu promluvili do duše (pokud je to teda trápí. DnD se dá hrát i jako parodie nebo třeba jako deskovka - proč ne, když to hráče baví. V každém případě tam bude ten mechanický efekt nevýhody).
13.9.2017 16:07 - Quentin
Píše:
A ten Ring of Fear co dává Intimidation +5 je teda u NPCčka naprosto zbytečnej item?

Proti ostatním NPC ne. Proti PC ano.
13.9.2017 16:09 - sirien
York píše:
Aha, tys navíc nemluvil o kouzle, ale o magickém itemu. Ono je to teda vcelku jedno.

Neni. Kouzlo musim seslat, což všichni okolo vidí (můžu ho na sebe teda před-seslat, ale to má nějaké další zádrhele). Item prostě funguje.

York píše:
Proč by měl bejt zbytečnej? Výsledkem pořád bude zastašená postava (což by měl hráč nějak zahrát) a mechanicky nevýhoda, když budeš proti dotyčnému i přes to něco zkoušet.

Aha.

A když mám Intimidate +3, Ring of Fear Intimidate +5 a na kostce mi padne 12, tak jak se tenhle efekt bude lišit od toho, když mám Intimidate +4 a na kostce mi padne 16?

EDIT: 16, ne 14... už neumim ani sčítat /EDIT

York píše:
Výsledkem ale nebude kategorické "zdrháš a zahazuješ všechno, co tě zdržuje"

což, again, tu možná kromě Quentina nikdo ani nenaznačoval.

Diskuse je o tom, jestli skilly mají mít nějakou váhu proti PCčku. Quentin vyletěl jak čertík s krabičky s opouštěním hry a hledáním nového vypravěče a přirovnal (z kontextu toho textu - možná ho vůbec nečet a tak reagoval na něco, co ani nikdo netvrdil, nevim) ovlivnění postavy skillem k mind-control.

Tak sem hodil do placu skutečné mind control efekty, protože si to o to říkalo, nicméně nikde sem nepsal, že by hod na Intimidate měl vyvolat efekt, kterej způsobí kouzlo.

Ten Ring of Fear s Intimidate +5 je pak taková ukázka šedé zóny mezi kouzlem a skillem...
13.9.2017 16:10 - sirien
Quentin píše:
Proti ostatním NPC ne. Proti PC ano.

Čímž se dostávám zpátky ke své jiné otázce - proč jsou podle Tebe v MM u nestvůr social staty a jak s nimi jako DM zacházíš? Tváříš se, že tam nejsou?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19477391242981 secREMOTE_IP: 54.174.43.27