Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.9.2017 18:51 - sirien
Zajímavé, o kolik víc diskuse vyvolá jeden obrázek, než nástřel celého ukázkového textu pravidel.

Trochu mi to připomíná známou kombinaci parkinsona s parettem ohledně nukleárních elektráren (i když jen vágně, ale přesto...) :D
15.9.2017 18:52 - LokiB
Xyel: asi jde o to, co od dané hry kdo očekává. nepotřebuju hrát vždy a za každou cenu über postavu, nedává mi to nic navíc oproti otřískanému trpasličímu veteránovi, který nemá pozlacené brnění a runami posetou sekeru.
Čímž neříkám, že to co chceš ty, je chyba, každý má své preference.
Herní systém (kupříkladu staré DnD, ale i 5E, narozdíl od 4E) mi umožňuje hrát i epickou postavu bez vybavení a ověšení.
U dlouhodobě hraných postav jsem vždy preferoval vlastnosti a schopnosti před předměty, i když byly předměty herně silnější. Zase, moje volba, nikomu to nenutím.
Takže mně jsou ověšené postavy nesympatické a hrát bych je většinou nechtěl (když třeba nejde o nějaký zábavný one-shot, kde ta stylizace má smysl a postavě dodá nějaký zajímavý rys)
V tomhle mi právě ilustrace JaD dost konvenujou. Tedy až na tu obálkovou, která je vykradačkou Pathfinderu :)
15.9.2017 18:53 - Log 1=0
Xyel:
Zas to nepřeháněj. Tenhle týpek je naprosto v pohodě. Je na 1 úrovni (má sekyru, štít a drátěnou košili, chybí kuše a krosna, ale to by z něj boháče neudělalo). Jo, není mu dvacet, ale tak začal později. To není nic proti ničemu.
A klidně bych vzal na milost i paní Elfovou. Jo, je nevýrazná a moc nenadchne, ale u někoho by klidně mohla projít. A má pěkný náhrdelník, chudá nebude.
Trpaslík a tiefling jako PC nevypadají, to souhlas.
Quentin: Rasismus nemá s vzhledem nic společného (krom samozřejmě toho, že se podle něj pozná kdo je co za rasu).
15.9.2017 19:04 - Xyel
sirien píše:
Zajímavé, o kolik víc diskuse vyvolá jeden obrázek, než nástřel celého ukázkového textu pravidel.

Kde to je? Tady vidím jenom sociální interakce, které jsou druhá verze... a tam i ta první byla docela dobrá, ta druhá už mi příjde hodně dobrá (a ano, kritizovat je mnohem zábavnější než chválit, proto se na to první často zapomíná :)).
lurker píše:
Píše:Citation needed

DMG 272 - jizvy jsou optional pravidlo, tedy v základu jakékoliv léčení automaticky odstraňuje všechny jizvy, ať už se hráči stane cokoliv.

Log 1=0 píše:
Zas to nepřeháněj. Tenhle týpek je naprosto v pohodě. Je na 1 úrovni (má sekyru, štít a drátěnou košili, chybí kuše a krosna, ale to by z něj boháče neudělalo).To není nic proti ničemu.

Na první úrovni fasuje bojovník kroužkovou zbroj, ale budiž, alespoň se blíží. Kolik hráčů, se kterými jsi hrál, hrálo od první úrovně starou postavu? Já jsem zatím na nule (vlastní pozorování není statistika, ale s něčím začít musím).

Log 1=0 píše:
A klidně bych vzal na milost i paní Elfovou. Jo, je nevýrazná a moc nenadchne, ale u někoho by klidně mohla projít. A má pěkný náhrdelník, chudá nebude.

Tam mi hrozně vadí ta její zástěra... má obouručák, tak kde má sakra zbroj?
15.9.2017 19:12 - sirien
Xyel: ano, přesně ten text :) Ono pointa zveřejnění toho textu je v podstatě testování, takže zvlášť u "opravené" verze textu je takové hezké si přečíst, jestli to šlo nebo nešlo správným směrem...
15.9.2017 19:15 - LokiB
Xyel: v ADND jsem hrál od první úrovně indického palácového wizarda, který po převratu musel prchnout a osud ho zavál až do Evropy, do kampaně Keltové vs Římské impérium ... na první úrovni bylo tomu kouzelníkovi asi 50 - při palácovém životě působil spíš svými skilly (astrolog a tak) a teprve v Evropě pak přičichl k dalším kouzlům ... a obratem jsme se dostali tehdy do Ravenloftu (Hour of the Knife aka Jack Rozparovač v ADND) a odtamtud někam k japonským ostrovům.
Byl to od GMa takový pelmel.
Ještě pár podobných postav jsem zažil (asi tak 3 celkem)

Jestli ono to nebude tak, že ty vidíš obrázek a snažíš se ho napasovat na svůj příběh, který už dopředu znáš.
Kdežto já třeba vidím obrázek a hned mi naskakují v hlavě zajímavé příběhy, které by za tím obrázkem mohly být. Takže ani s ošklivou, odranou, nuznou a starou postavou na obrázku nemám problém, co se jejího přetavení do vlastní postavy
15.9.2017 19:15 - Log 1=0
Popravdě, netuším, často se řeklo jen jméno a pohlaví (někdy ani to ne). Já sám jsem starší postavu nehrál nikdy, ale spíše kvůli tomu, že sám mám k abrahámovinám daleko. Myslím, že až mi zešednou vlasy, potká mé postavy podobný osud, budu li tak dlouho hrát.
(Ale k tomu by se asi hodil komentář někoho služebně i celkově staršího).

EDIT: Není to zástěra, jsou to šaty. Abys měl obouručák, nemusíš mít zbroj. Tedy, ono se to nabízí, ale už tu kdysi někdo psal, že to je černokněžnice s Paktem čepele. Klidně může mít i Stínovou zbroj.
15.9.2017 19:36 - wlkeR
Možná by bylo lepší sem dát text než odkaz. Lenost klikat se často podceňuje (proto má Rakousko tolik dárců orgánů, slyším).

Moje první čtení druhé verze:

"o bojích s monstry" ... er, nestvůrami..?

"získávat pomoc netečného druida nebo získávat" získat či získat, to je oč tu běží

"Hlavní prostor pro hraní role tvé postavy se nachází v klidnějších částech hry" co je role? Pokud jí definuji jako tank, tak se naopak realizuju víc v boji. Pokud je to definováno někde dřív, tak ok, jen zatím žiju v přesvědčení, že "roleplaying" se pořád překládá jako "hraní na hrdiny," a překlad slova "role" z české verze nějak nevyplývá. Takže nějaká definice by byla fajn. Říká matikář.

"Herecké hraní se obecně používá zejména ve scénách, které jsou ... zvláště zábavné na odehrání." Za sebe bych řekl, že jde spíš o implikaci než ekvivalenci, takže navrhuji někajé "tím pádem zvláště zábavné..."

"je, že je v ní snazší" jen se mi na tom zaseklo oko

"Abychom reflektovali tento rozdíl," co spíš "abychom překlenuli tento rozdíl"? Není v tom cizí slovo a vyjadřuje to snahu najít cestu mezi herectvím a mechanikou

"charismatu a od charismatu odvozených dovedností," -> "a od něj odvozených..." also, nejsou vlastnosti s velkými písmeny na začátku? Nevím, ptám se.

"PJ přijde tato lež tak ohromující a drzá, že by možná mohla i uspět" Spíš bych řekl, že je stěží uvěřitelná, což rovnou pomůže i nastavit TO (možná by stálo za zmínku nějak nastínit stanovování TO v těchhle situacích).

Poslední věta článku mi přijde dost dlouhá, ale může to být jen únava.

--

První verzi jsem četl jen v citacích tady, ale oproti nim bych řekl, že se mnohé výrazně zlepšilo.
15.9.2017 19:39 - Maugir
Xyel píše:
inspiruje hnusný tiefling někoho k tomu, aby ho hrál?
Ano. Více než mnohé ilustrace v PHB.
Xyel píše:
DMG 272 - jizvy jsou optional pravidlo, tedy v základu jakékoliv léčení automaticky odstraňuje všechny jizvy, ať už se hráči stane cokoliv.
Takže pokud má jizvu, je jasné, že to není dle základu (tam by ji mít nemohl), ale dle volitelného pravidla, podle nějž jizvy odstraní kouzla úrovně 6+, tudíž má-li to být postava, na jejíž léčení zatím nikdo neplýtval tak vysokolevelovými sloty, je to zcela v pořádku.

Starci, mrzáci, postavy s citovými pouty (rodič) jsou za mě lepší než postavy genericky ploché - inspirují a mám se od čeho odpíchnout.
15.9.2017 19:42 - LokiB
wlkeR: tak role je právě to "starý trpasličí veterán, bojem ošlehaný, co si nikdy moc nevydělal, nebo to zas rozházel" , ne?
15.9.2017 20:17 - ShadoWWW
U nás ve skupině byly trpaslíci všichni starší (dle lidských měřítek). Začínali kolem stovky, no ale na trpaslíka je to pořád mládí, když se dožívají několika set let. Ještě elfové, ti taky začínali vždycky starší (dle lidských měřítek).

Jinak 5E i v pravidlech záměrně udává, že 1. úroveň není mladý klučina, ale jedinec, co se právě rozhodl být dobrodruhem. Proto i ta zázemí - předchozí život. Voják dokonce dává schopnost nějaké vyšší vojenské hodnosti (poslouchají tě vojáci nižší hodnosti). 5E neříká, že musíš začínat jako starší, můžeš klidně i jako klučina, ale můžeš. Konec konců, Bilbo Pytlík taky začal svůj dobrodružný život až skoro v důchodu.
15.9.2017 20:26 - LokiB
to je trochu nevýhoda level based systému, že to lidi svádá k představě "1. úroveň = nezkušený mládě".
je dobře, že 5E od toho i nástroji pomáhá pryč
15.9.2017 21:47 - Xyel
Log 1=0 píše:
Popravdě, netuším, často se řeklo jen jméno a pohlaví (někdy ani to ne). Já sám jsem starší postavu nehrál nikdy, ale spíše kvůli tomu, že sám mám k abrahámovinám daleko. Myslím, že až mi zešednou vlasy, potká mé postavy podobný osud, budu li tak dlouho hrát.
(Ale k tomu by se asi hodil komentář někoho služebně i celkově staršího).

A je to účel? Protože tak mi to příjde, tedy že stylizace cílí na původní hráče drd1, kterým je teď 35+. Tomu tady odpovídají i reakce na obrázky, skoro pozoruji úměr čím starší, tím více se líbí. Na co se snažím poukázat je, že jsou tady i ostatní věkové skupiny a na ty ta stylizace nemusí být vhodná, mírně řečeno, a možná by bylo dobré aby tam i pro ně něco bylo (což tak zatím nevypadá)... pokud samozřejmě platí to, co řekl Skaven vedle, že cílem je mít co nejširší záběr.

Na čem to zakládám? Hraju hodně na roll20 (hodně znamená přes 800 odehraných hodin s dost přes 100 unikátními lidmi), tam hraji povětšinou s lidmi 20-25 a vidím jaké si berou postavy, jak je stylizují a jak očekávají, že bude vypadat prostředí + děj. A s dosavadní stylizací JaD to má průnik nula.

Přičemž obrázky jsou velmi důležité, protože vizuální stránka je první kontakt se zákazníkem a pokud ho neosloví, produkt si nejspíše nekoupí (mnohem důležitější než text kapitoly někde v půlce pravidel - to už jsou pravidla zakoupená a čtenář je rozhodnut, že to bude chtít hrát).

Samozřejmě, pokud je cílovka 35+, je můj feedback irrelevantní.

Just my 2 cents.

Log 1=0 píše:
EDIT: Není to zástěra, jsou to šaty. Abys měl obouručák, nemusíš mít zbroj. Tedy, ono se to nabízí, ale už tu kdysi někdo psal, že to je černokněžnice s Paktem čepele. Klidně může mít i Stínovou zbroj.


<polo-pravidlový polo-satirický rant> Warlock nosí lehkou zbroj a to téměř vždy, protože může, je to lepší a představa postavy ve zbroji/těžké róbě sedí mnohem víc pro dobrodruha než šaty. Zároveň, warloci tradičně nepoužívají obouručáky, protože síla je pro ně odpadový stat a mnohem praktičtější je používání dex založených zbraní (které stylizačně i mnohem lépe funguje s kouzlící postavou), protože ta funguje i do obrany se zbrojí (zejména se zmíněnou Stínovou zbrojí). Navíc, warločí pakty zpravidla nejsou něco, co by vystavovali na obdiv značkou na čele. Zobrazená žena není warlock.

Oproti tomu, obouručák je typická paladinská zbraň. Symbol na čele je typická věc, kterou si náboženští fanatici jako paladinové dávají a dokonce sedí na oath of ancients paladina (tam sedí i rasa elf/půl-elf). Zároveň, žena evidentně kouzlí mlžný krok (misty step), který je typické paladinské kouzlo. I přesto že tak nevypadá, fakt je že 2 ze 3 paladinských specializací (mezi nimi i zmíněná oath of ancients), ho na páté úrovni dostane doslova vnucené (žádný výběr, prostě ho dostanou jako specializační kouzlo a mají ho vždy připravené i kdyby nechtěli). Zobrazená žena je paladinka, která z nějakého důvodu nemá zbroj. </polo-pravidlový polo-satirický rant>
15.9.2017 22:36 - wlkeR
Role: Jen říkám, že by to NĚKDE mělo být napsáno. Před kapitolou, co to bere jako pojem a dost často jím zachází. Jinak je to takové... Mnohoznačné.
15.9.2017 22:43 - Log 1=0
Ad věk: Třeba mladší teprve přijdou, i když souhlasím, že kdyby byly nejhezčí postavy na ilustracích ostřílení veteráni, celkový dojem by se posunul mimo cílovku.

Rant:
Černokněžník s vzýváním Stínová zbroj na sebe může libovolně sesílat Mágovu zbroj. Ta dá lepší OČ než libovolná lehká zbroj, kterou s ní nosit nemůže. Zbroj tedy nemá důvod nosit, naopak.
Dále, vytříbené zbraně jsou max k8, obouručák dává 2k6, ve většině dá 7 nebo víc. Tomu může rapír těžko konkurovat. S paktovou zbraní je černokněžník automaticky zdatný. Na vysokém levelu může mít i se silou 10 slušnou šanci, že zasáhne, zvláště, zajistí li si výhodu, třeba kouzlem Vílí oheň. Tu má pakt s arcivílou.
Pakt s arcivílou může (záleží samozřejmě na settingu) být vnímán mnohem pozitivněji, než s běsem či prastarým, v určitých kruzích může toto "Kainovo znamení" i pomoci.
Mlžný krok je černokněžnické kouzlo ze seznamu jejich kouzel, je tedy logické, že si ho někteří vezmou mezi svá známá kouzla.
Symbol se hodí i k arcivíle. Stejně jako rasa.
Zobrazená žena je černokněžnice s paktem čepele uzavřený s arcivílou, která se rozhodla vyměnit 15% k zásahu a 3 body ke zranění za mnohem lepší kostky zbraně. Což může dávat smysl, záleží proti komu bude bojovat.

Může být na vyšším levelu, s vysokým zdatnostním bonusem a vzýváním životasaj význam ability v útoku klesne. A pokud se pohybuje na bukolickém dvoře královny víl, tak dávají střídmé leč elegantní šaty větší smysl než plná polní do jeskyně.
15.9.2017 22:58 - Xyel
Log 1=0 píše:
Černokněžník s vzýváním Stínová zbroj na sebe může libovolně sesílat Mágovu zbroj. Ta dá lepší OČ než libovolná lehká zbroj, kterou s ní nosit nemůže. Zbroj tedy nemá důvod nosit, naopak.
Dále, vytříbené zbraně jsou max k8, obouručák dává 2k6, ve většině dá 7 nebo víc. Tomu může rapír těžko konkurovat. S paktovou zbraní je černokněžník automaticky zdatný. Na vysokém levelu může mít i se silou 10 slušnou šanci, že zasáhne, zvláště, zajistí li si výhodu, třeba kouzlem Vílí oheň. Tu má pakt s arcivílou.
Pakt s arcivílou může (záleží samozřejmě na settingu) být vnímán mnohem pozitivněji, než s běsem či prastarým, v určitých kruzích může toto "Kainovo znamení" i pomoci.
Mlžný krok je černokněžnické kouzlo ze seznamu jejich kouzel, je tedy logické, že si ho někteří vezmou mezi svá známá kouzla.
Symbol se hodí i k arcivíle. Stejně jako rasa.
Zobrazená žena je černokněžnice s paktem čepele uzavřený s arcivílou, která se rozhodla vyměnit 15% k zásahu a 3 body ke zranění za mnohem lepší kostky zbraně. Což může dávat smysl, záleží proti komu bude bojovat.

Může být na vyšším levelu, s vysokým zdatnostním bonusem a vzýváním životasaj význam ability v útoku klesne. A pokud se pohybuje na bukolickém dvoře královny víl, tak dávají střídmé leč elegantní šaty větší smysl než plná polní do jeskyně.


Jsme brutálně offtopic, ale tohle mě fakt baví, omlouvám se :)

Mágovu zbroj sice sesílá libovolně, ale ne automaticky. Pro sichr (noční přepadení, dispel magic..etc) má motivaci mít lehkou zbroj protože why-the-fuck-not. Ke dmg zbraní se přičítá stat, takže sice rapír dává v průměru za 4,5 a obouručák za 7, ale už na první úrovni budu mít v dex +3, takže rapír dává 7,5. 7,5 > 7 (oproti str 10). Navíc tu dex budu maxovat, takže s 10 strength máš neohrabanou zbraň, dáváš míň dmg a zasahuješ nastejno, protože s rapírem jsi také zdatný. Navíc s rapírem má volnou ruku a zároveň je to mnohem více se hodící zbraň na dvůr vílí královny. Stejně tak je na dvůr vhodnější honosná róba, protože má mimo jiné kapsy (nemá ani kabelku, takže nemá kam dát na dvůr nezbytné vybavení). Symbol slunce se na arcivílu hodí jen velmi násilně, protože arcivíly ( http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Archfey) mají jako hlavní domény větve, jednorožce, strom, vodu, led a netopýry :D
15.9.2017 23:13 - Log 1=0
Pardon, ale u vás spí postavy ve zbroji? No, tak to nemají moc pohodlné. Navíc, v takové situaci si může brát tu zbroj jen na noc, a ráno si ji sundat a nahradit stínovou (obě naráz mít nemůže, viz znění mágovy zbroje, for-it-fuck-not).

Ano, uznávám, tady jsem počítal špatně, rapír by pro ni byl výhodnější. Maxovat bude spíše charisma.
Róby moc kapsy nemívají, ale zas tak off-topic být nemusíme,
16.9.2017 08:20 - wlkeR
Proč prostě neříct "Skavene, čeho je ta ilustrace?"
16.9.2017 10:34 - Log 1=0
Teď jsem si uvědomil, na paktovou zbraň můžeš přeměnit magickou zbraň, kterou získáš. Jestli je ten obouručák plusjednička nebo plusdvojka (pro postavu na 9. úrovni (mlžný krok je kouzlo 5. úrovně) žádný problém) tak ta výhodnost vypadá jinak. A jestli plustrojka, což je v poho od 12, 13 úrovně (to je jen trochu výš, než ten krok), tak by byla blázen, kdyby ho nepoužívala.

Jo a sluníčko sedí k přísaze starověku stejně jako k arcivíle. Oboje je spíš kytičkové. Slunce by sedělo tak k oddanosti, což je ale, jaká smůla, zrovna ta jediná, co nemá mlžný krok.

wlkeR: Protože tohle je větší sranda.
16.9.2017 11:34 - York
wlkeR píše:
Proč prostě neříct "Skavene, čeho je ta ilustrace?"


On to udělal! Použil zakázaný rituál!

Buuuurn, buuuurn teh wiiitch!
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10166215896606 secREMOTE_IP: 54.197.64.207