Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.9.2017 10:21 - Quentin
Gurney: Jo, přesně tak :)
22.9.2017 10:31 - Element
Me by se v DMG libily takove ty veci jako rekni ano, ale..., rule of cool atd.

neco jako 5 room dungeon

dobrodruzstvi alespon jedno, ale klidne treba 3 nebo 1 rozdeleno na vic celku

navod jak vymyslet vlastni prisery

seznam doporucene literatury, internetovych stranek

popis jednotlivych zanru fantasy a volitelna pravidla, ktera se k nim hodi
22.9.2017 12:14 - Maelik
Element: K tomu mě napadá:

Element píše:
neco jako 5 room dungeon


Onehdy jsem někde našel sborník těhle krátkejch dungeonů. Přímý link je zde. To jen tak.

Element píše:
navod jak vymyslet vlastni prisery


Tahe problematika je v DMG dost zmatečná, ale na netu existuje (alespoň z mého pohledu) o něco lépe zpracované vysvětlení. část 1, část 2, část 3.
22.9.2017 12:23 - Element
Ummm. No ja jen odpovidal na dotaz, nedaval sem to sem, ze bych ted nutne nejakej 5 room dungeon potreboval )) Spis se mi to libi tak jako celkove i kdyz jsou lidi, kterym z toho praska zilka.

To stejny u tech priser, nedaval jsem to sem, protoze bych potreboval vysvetlit jak se delaji prisery )) jen proste v drd 1.6 to bylo v PPJ a jako malej jsem si s tim uzil dost zabavy. Tak jsem si na to vzpomnel ze se mi to libilo. Pokud se to tam nehodi nebo je to spis do bestiare, v pohode.

Ale mam dojem, ze mas prave pravdu, ze v pravidlech to byva dost zmatecny. Ostatne proto vymyslim novy prisery zpusobem najdu si staty existujici prisery na pozadovanym levelu a prepisu nazvy. (v dnd) mozna proto by to mohly JaD udelat spravne? (:
22.9.2017 12:48 - ShadoWWW
On totiž žádný zaručený návod na vytváření nestvůr neexistuje. Jsou to všechno jen určitá doporučení a obecné pokyny. Stačí se podívat, jak dlouho dělali Tome of Beasts nebo i ostatní nestvůry. Nestvůry v ToB testovali skoro rok a měli při tom stovky testerů.

V podstatě vždycky je lepší vzít hotovou nestvůru z bestiáře a přefluffovat ji. Pokud se PJ vrhne do vytváření nestvůr, chce to už poměrně velký skill a i tak je to z poloviny věda a z poloviny umění.
22.9.2017 12:54 - Merlin
ShadoWWW píše:
V podstatě vždycky je lepší vzít hotovou nestvůru z bestiáře a přefluffovat ji. Pokud se PJ vrhne do vytváření nestvůr, chce to už poměrně velký skill a i tak je to z poloviny věda a z poloviny umění.

přesně tak..protože snažit se zachovat rovnováhu a mechaniky je víc práce než užitku. vždycky najdu nestvůru, jejíž schopnosti můžu přefluffovat
22.9.2017 14:07 - Maelik
Element píše:
Ummm. No ja jen odpovidal na dotaz, nedaval sem to sem, ze bych ted nutne nejakej 5 room dungeon potreboval


Jo já vím, to jen mě napadlo, že bysis mohl vybrat jaký dungeon bys tam zařadil na ukázku.

To s těma příšerama zas bylo tady pro autory, kdyby to čirou náhodou neznali, páč by se mohlo hodit ty mechaniky tvorby příšer vidět vysvětlené i někým jiným, než autory DMG.


ShadoWWW píše:
V podstatě vždycky je lepší vzít hotovou nestvůru z bestiáře a přefluffovat ji.


K něčemu to jde, u něčeho znáš jen svůj fluff a žádná příšera servírovaná Bestiřem ti k tomu úplně nesedí..takže začneš kombinovat..a najednou jseš v procesu tvorby fungl nový potvory. Takže nějaký návod jak na to není vůbec zbytečný.
22.9.2017 15:27 - Tarfill
Maelik píše:
...bysis mohl vybrat jaký dungeon bys tam zařadil na ukázku.

V tomhle tématu by mohla vzniknout dlouhá a zajímavá debata. Vsadím se, že mnoho lidí by mělo různé názory na to, jaký ukázkový dungeon zařadit, aby nejlépe vystihoval možnosti typického příběhu.
Aby nedošlo k tomu, že tu budeme mít další Bílý hrad...
22.9.2017 18:13 - Log 1=0
Tarfill píše:
jaký ukázkový dungeon zařadit,

Já bych vyšel z Quentinovy Krvavé vily. Ta je skoro ideální. Je to dungeon s čtverečky, lokální dobrodružství (jiným bych nováčky nezahlcoval), je tam průzkum, boj (zombie), sociální interakce (duchové), morální dilema ve finále, má to příběh na pozadí, který nese emoce.
V podstatě jen chybí past (něco cestou do sklepa?) a vyhodit sahání na prsa (ne, do ukázek nováčkům kontroverzní věci nepatří), možná přeuspořádat mapu.
22.9.2017 18:33 - Šaman
Log 1=0 píše:
a vyhodit sahání na prsa

Nevím o čem jde řeč, ale v prvním ukázkovém dobrodružství musí být klíč v tlamě ještěra. Takže místo sahání na prsa by se mohlo sahat do tlamy… :)
22.9.2017 18:54 - Tarfill
Log 1=0 píše:
Já bych vyšel z Quentinovy Krvavé vily.

No vidíš, to je přesně začátek, jaký jsem očekával - já třeba Krvavou vilu nepovažuji za ukázkové dobrodružství... ;-) Sice je to krásný minidungeon s několika zajímavými detaily, ale jako ukázkovku bych to samotné vůbec neviděl...

Nepřipadá mi totiž dobrý, dávat jako ukázkové dobrodružství pár dobře popsaných místností. Sám bych si představoval dobrodružství složené z více částí, ne jen něco pro první úroveň, aby postavy řešily i něco pod širým nebem, bylo tam více setkání a jednání s inteligentními NPC, ne jen se zombíky, které lze vidět na každém rohu. Něco, co NEzačíná jako např. Ztracený důl Fendelveru - přepadením postav na první úrovni gobliny, při kterém už v prvním úspěšném zásahu hrozí smrt postavy - tohle bych rozhodně dávat nechtěl. Pokud pravidla dostanou do ruky začínající hráči, měli by dostat možnost nahlédnout i do zajímavějších dimenzí, než je jen procházení pár místností se zombíky - aby si alespoň udělali představu, jak může typické dobrodružství vypadat.
Takhle by to lidi svádělo tvořit jen uzavřené prostory s chodbami bez většího rozhledu a přiznejme si - jen o tomhle hra není (ačkoliv Jeskyně v samotném názvu bohužel obsahovat bude)...
22.9.2017 19:07 - Šaman
No, tady se už asi dostáváme trochu na tenký led, protože každý si pod ukázkovém (typickém) dobrodružství představí něco jiného.
Já s tebou souhlasím, ale znám lidi, které opuštění hexáku a mlácení hord skřetů v podzemí berou jako krok někam, kam nechtějí. Někteří mají zkrátka rádi Diablo a optimalizované postavy a mluvení berou jen jako fluff.

Hele, když to má být české DnD 5e, tak co vyjít ze struktury ukázkového dobrodružství Starter packu?
22.9.2017 19:13 - Tarfill
Šaman píše:
znám lidi, které opuštění hexáku a mlácení hord skřetů v podzemí berou jako krok někam, kam nechtějí.

Chudáci neví, o co přicházejí... ;-)
22.9.2017 20:14 - Log 1=0
Tarfill:
Tak to pozor, tady se každý bavíme o něčem jiném. Já myslel, že mluvíme o malém dobrodružství, které se dá dozadu do PPJ. Na tomhle formátu všechno nenarveš.

Pokud to má být obsáhlejší, blíže ztracenému dolu, pak je vila samozřejmě málo.

I když dodávám, že boj tam má tak polovinu scén, co sociální interakce. A to dobrodružství by samozřejmě nemuselo začínat "vlezli jste do vily". Vila má dvě strany, je tu prostor pro rozšíření (zadání questu, cesta s drobnou překážkou, získávání infa v okolí, prohlídka zvenku... a jsme tak na těch 10 stranách).

K té obsáhlejší variantě: Tam je samozřejmě víc prostoru pro cokoli, minidetektivku, minidungeon, miniintriky... A je otázka, jestli to udělat jako sendbox (pak se pár PJ zvencne z toho, že budou dělat moc velkou svou přípravu), nebo to spojit do linky (a pár PJ se zvencne z toho, že jim hráči z těch jejich linek utečou).
22.9.2017 20:26 - Tarfill
Logu,
nebavíme se o něčem jiném, nic konkrétního specifikováno nebylo a každý sem hned na první dobrou vložil svojí představu, toť vše... ;-)
23.9.2017 08:51 - Peter Scholtz
Dakujem priatelia vsetkym za feedbacky na nase prace. Urcite ich neberiem na lahku vahu a rozhodne vase poznamky (samozrejme tie ktore su velmi trefne na margo konstruktivnej kritiky) zapojim do celeho art directionu. To s proporciami toho svalovca napriklad, tak nato sa isto osobne pozriem. Detto nejake tie drobnosti ohladne "yeronima" autora tych NPC ciernobielych prac (Thiefling, halfelf, trpoš). K art direction som sa na FB stranke vyjadril takto, najma na margo poznamok ohladne "nesympatickosti postav".

"Tieto Yeronymove ilustracie len pre informaciu zamerne potrtretuju NPC postavy resp postavy ras ktore niesu priamo epicke alebo "charizmaticke". Ide nam oto aby to nebolo plne ubercool postav a vo vnutry prazdne. Chcem aby ste si ten svet vedeli predstavit ako ked pozerate nejaky dobre natoceny fantasy projekt ako napriklad Hru o Truny, ktora je podla mna velmi podarena... vizualne. Nechcem tym spochybnovat art direction WoTC to v ziadnom pripade, ale nas zamer je kusok iny. To ale neznamena, ze sa bude jednat o dedinsku Fantasy to isto nie. Len to bude... ludskejsie na oko."

Tymto sa planujem riadit a tak i vies tim. Nasim zamerom nieje pretransformovat vizual DnD ako takeho, len rad by som si udrzal nejaky standard timu Sorcerer.Skaven ma isto dovody preco si nas vybral, tak sa vas pokusime nesklamat.

To co Jirko uverejnuje na FB a zaroven potom aj tu su len sprievodne ilustracie, ktore maju tvorit doplnok k plne farebnym hi-res malbam vacsinou na celu stranu, dvojstranu alebo polstranu. Planujem pridat do priruciek ako ceruzove veci tak ciernobiele ako vidite od Yeronyma a nas ostatnych ale gro priruciek budu farebne Malby ako napriklad Elf od Sabbasa Apterusa alebo Trpaslik od Rimba.

Momentalne sa snazime priviest kartovu hru (stolovku) Sorcerer na ktorej 4 rok usilovne pracujeme na oktobrovy kickstarter launch. Hned potom sa plne vrhneme na JaD a zacneme malovat farebne a detailne malby. Cast timu uz na tom pracuje, Rimbo a Alenka Kubikova uz maluju veci do JaD.

Dakujem vsetkym za prejavenu doveru a podporu.

PS: Ten barbar ma bradavky, len su male. Robil som ich vo svoj obraz :-)
23.9.2017 10:04 - wlkeR
Peter Scholtz píše:
Tieto Yeronymove ilustracie len pre informaciu zamerne potrtretuju NPC postavy


Okay, to jsem si myslel a v tomhle světle ty ilustrace považuju za solidní, i když ten trpaslík by pořád mohl být dynamičtější (něco s tou hlavou dělat) a ta ruka v bok tej pani pořád vypadá velmi nepohodlně.

Na druhou stranu myslím, že tady už všichi hladovíme po obrázku nějaké PC postavy, protože o tom to je.

Btw, budou všechny ty černobílý ilustrace taky tak jako prolnutý do pozadí, jako jsou ty skicovaný obrázky postnutý naposledy? Nevím nic o zamýšleném layoutu, ale v prostředí tvořeném skicami a fullartem mi "něco na půl cesty" přijde dost rušivý. Ať už to bude "skica" skrz kterou prosvítá podklad (ale kdo skicuje malbu), nebo "nálepka" co to pozadí překryje (lehce barevný podklad stránky najednou tvrdě přejde do grayscale).
23.9.2017 11:03 - Peter Scholtz
@wlkeR: V konecnom dosledku si vysledny layout predstavujem nieco v style noveho degenesis od sixmorevodka. To znamena, ze stranky budu mat dynamicky dizajn, nebude konstantny ako ma napriklad pathfinder. Je to len plan, este sa s tym planom budem musiet popasovat.
23.9.2017 13:55 - Element
Peter Scholtz píše:
doplnok k plne farebnym hi-res malbam vacsinou na celu stranu, dvojstranu alebo polstranu

Yes!!! (:
1.10.2017 21:41 - wlkeR
Tak se kochám svojí novou tapetou a říkám si, že obrázek nemusí bejt ani extra vymazlenej a vydetailovanej, aby byl epickej...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094238996505737 secREMOTE_IP: 44.203.235.24