Produkty

ShadoWWW
29.7.2016 04:33
[D&D 5E] Středozem
Středozem pro D&D 5e od Cubicle 7 Entertainment

Šmak byl poražen, Bitva pěti armád skončila vítězně a Bilbo se vrátil do Kraje. Ale mnohá nebezpečí stále přetrvávají a od skřetích tvrzí v horách až po tmavá, zkažená zákoutí Temného hvozdu vyčkává temnota, nabírá nové síly, spřádá plány a pomalu rozšiřuje svůj stín...

Král Bard v Dolu vysílá výzvy statečným dobrodruhům, aby přišli do Jezerního města a pomohli mu s obnovou slávy Severu.

Přichází dobrodruzi ze všech Svobodných národů Divočiny i z větší dáli a hledají dobrodružství. Mají k tomu různé důvody: vábí je cesta, hlad po pradávných znalostech, nebo jen prostě mají nutkání bránit svůj domov a příbuzné. Dobrodruzi v celé Divočině se připravují na průzkum Středozemě a bitvu se vzrůstající hrozbou Stínu, ať se nalézá kdekoliv.




Datum vydání: PDF: září 2016, kniha: podzim 2016

Příručka obsahuje:
  • 11 specifických kultur Středozemě (něco jako rasy)
  • 6 nových a jedinečných povolání
  • 13 nových zázemí přizpůsobených pro Středozemi
  • Zbraně a zbroje Středozemě
  • Jedinečná pravidla cestování (ala The One Ring)
  • Nová pravidla pro Zkaženost (odolávání Stínu)
  • Nová pravidla Audiencí, pro setkání velkých a dobrých lidí Středozemě s hráčskými postavami (nemám vůbec představu, co to má být)
  • Společenská fáze (jde o pravidlo z The One Ring, něco jako Mezidobí v DnD 5e)
  • Mapa Středozemě pro hráče a mapa Středozemě pro Dějmistry (Loremasters, obdoba Pánů jeskyně - Dungeon Masters - v DnD)
  • 224 stran v tvrdé vazbě

Datum vydání: PDF: do konce roku 2016

Příručka bude obsahovat:
  • Bohaté informace o světě pro Dějmistra
  • Rady pro vedení hry ve Středozemi
  • Pravidla pro poklady
  • Rozšířená pravidla a možnosti pro cestování
  • Bestiář Středozemě
  • 144 stran v tvrdé vazbě

Překlady:
Průvodce hrou (ukázka)

když ShadoWWW napíše "vy víte kde" a vy nevíte...

Podle jakých pravidel hodláte hrát ve Středozemi?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
Podle pravidel The One Ring (2E)kladné body4
Podle pravidel LotR Roleplaying (aka AiME 2E)kladné body1
Podle jiných pravidel (uveďte)kladné body0
22.8.2022 11:43 - ShadoWWW
No já jsem hlavně zvědavý, jak to bude s TOR 2E a LOTR (AiME 2E) od Free League. Začali teď s novými edicemi a bylo by na prd, kdyby jim do toho EG hodili vidle (což by mohli). Ale mají dobré vztahy s Asmodee, tak snad to nehrozí.

Ale člověk nikdy neví. Takto ze dne na den přišli FFG o licenci na Talisman a tím pádem i český Blackfire na český Talisman. Pak se Rex Hry domluvili přímo s Games Workshop na české licenci na Talisman, ale před rokem (+/-) GWS ze dne na den stáhli celosvětově všechny licence na Talisman a Rex Hry teď nemají jasno, jestli mohou vydávat něco dalšího.
22.8.2022 19:58 - Bluesboy
Francesco Nepitello, hlavny dizajner TOR 2e, povedal na streame, ze licenciu na LOTR tabletop hry ma Sophisticated Games Ltd. Su to oni od koho ma Free League licenciu vydavat TOR 2e. Pokial viem, tak Embracer ich nekupil.
22.8.2022 20:27 - ShadoWWW
Sophisticated Games měl ale pronajatou licenci od Midle-Earth Enterprises, kterou právě koupil EG (= nyní ji SG má od EG). Takže EG mohou zrušit pronajatou licenci SG a tím i Free League. Ale jak jsem psal, kvůli dobrým vztahům FL s Asmodee bych to spíš neočekával.
22.8.2022 21:51 - sirien
Nebyl by na to flowchart?
23.8.2022 09:14 - ShadoWWW
sirien píše:
Nebyl by na to flowchart?


Není to samozřejmě komplet, ale to podstatné snad jo.
23.8.2022 09:45 - ShadoWWW
Slovní dodatek/popis:
Na začátku byl majitelem práv jen J.R.R. Tolkien. V roce 1968 prodal JRRT práva na merch společnosti United Artists, která je roku 1976 prodala společnosti The Saul Zaentz Company, která si na licencování těchto práv vytvořila dceřinou společnost Tolkien Enterprises, později přejmenovanou na Middle-Earth Enterprises. Shrnuto a podtrženo, JRRT zbyly práva na vydávání knih, které později přešly na Christophera v rámci nově utvořené společnosti The Tolkien Estate. Tolkien Estate vydává (licencuje) knihy dodnes.

V roce 1999 došlo k rozštěpení licence na filmová práva. Přesné detaily neznám, ale společnosti Miramax se podařilo získat práva na natočení filmů, přestože tato práva měly mít exkluzivně pouze Middle-Earth Enterprises. Miramax díky své licenci umožnila natočení filmů Jacksonovi, ale MEE napadli poskytnutí práv žalobou. Disney, majitel Miramaxu, se v tom nehodlal angažovat, a tak prodali svá práva společnosti New Line Cinema. Později soud dal za pravdu New Line Cinema, že jejich práva jsou platná, byť omezená, ale práva na natočení filmové série měli. MEE soud prohráli.

MEE, jako vlastník licence, svá práva pronajímal jiným společnostem za přesně daných podmínek. Např. EA pronajal licenci na počítačové hry, Sophisticated Games na deskové hry/RPGčka. SG pronajali licenci na deskové hry společnosti ARES a licenci na RPGčka společnosti Cubicle 7. C7 se ale později licence vzdali a SG vzápětí pronajali licenci na RPGčka Free League, kteří zatím vydali jen druhou edici The One Ring a hodlají vydat The Lord of the Rings Role-Playing Game, což je druhá edice Adventures in Midle-Earth. ARES zas čersvě dokončil novou hru The Battle of Five Armies, což je hra postavená na upraveném systému jejich starší hry War of the Ring (aktuálně vydávané v druhé edici). Vydávání WotR v češtině si zas nedávno koupili Rex Hry a měli by ji začít prodávat každým dnem. Rex Hry současně vydávají český překlad ARESí hry Honba za Prstenem.

Amazon si to se svou sérií The Rings of Power pojistil na všech frontách. Dohodl se na spolupráci s Middle-Earth Enterprises, New Line Cinema i The Tolkien Estate, od kterých si pronajal lincenci na obsah všech tří dílů (knih) Pána prstenů a Hobita, ale ne na obsah Silmarilionu, což je podivné, vzhledem k tomu, že The Rings of Power budou z Druhého věku, ale tak to zkrátka je.

Pokud by vás zajímala souvislost s Dobrodružnou hrou Pán prstenů, která tu v Česku kdysi vycházela, tak tu zastřešovala licence od Iron Crown Enterprises (ICE), která tu hru vydávala v originále díky licenci přímo od Middle-Earth Enterprises. MEE ale v roce 1999 zničehonic práva ICE vzali a ICE kvůli tomu v roce 2001 zkrachovali. Nicméně MEE pronajali práva na RPGčko společnosti Decipher Inc., která v rámci této licence vydávala navazující hru The Lord of the Rings Roleplaying Game mezi roky 2002 až 2006, kdy ji licence vypršela. Na další RPGčko si hráči museli počkat až do roku 2011, kdy v rámci pronajaté licence od SG začali Cubicle 7 vydávat The One Ring.

Zajímavostí taky je, že na všech deskových hrách a RPGčkách pronajímaných Sophisticated Games se jako (hlavní/spolu)vývojář podílí Francesco Nepitello.

Middle-Earth Enterprises tedy byly před pár dny prodány společnosti Embracer Group. Ti teď mají možnost revidovat nebo odvolat jakékoli licence, co pronajímali MEE. A jak víme z historie, klidně ze dne na den. Mluví se i o nových licencích. Filmové licenci na animák od Warner Bros a nějakých nových deskovkách od Asmodee, což je dceřiná společnost Embracer Group.

Každopádně je to velká událost, když si vezmete, že naposledy změnily práva svého majitele v roce 1976.
24.8.2022 10:17 - Bluesboy
No pekne, asi teda musim kupit TOR 2e pred tym, nez im (potencialne) zoberu licenciu.
17.10.2022 22:26 - MichalK
První rozšíření pro TOR2, Ruins of the Lost Realm.
https://us3.campaign-archive.com/?u=2dcfb24fb7c8d0fb9c2f52040&id=22c8305afb
Je tu 12 "zajímavých míst", rozesetých po celém bývalém Arnoru. Od hory Gram, přes Tharbad, Labutí řeku, Koutec, Bílé věže až po "neoriginální" lokace v Cardolanu, Rhudauru a Arthedainu.
Zítra se chci pustit do čtení.
23.10.2022 14:18 - MichalK
Přečteno - a upřímně, mám z toho rozporuplné pocity. Ruins of the Lost Realm je v KS kampani inzerovaná "kompletní" příručka, obsahující 4 samostatné příručky (všechny byly odemčeny). Je to tedy úplný "modul" pro Eriador.
Schválně jsem si vytáhl Rivendell z tOR1, abych mohl srovnávat. Z celého tOR1 jsem osobně cítil inspiraci post-románskou Anglií 2. poloviny prvního tisíciletí. Stačilo kouknout na ilustrace, ale mluvím i o nějakém vnitřním feelingu (uspořádání společností, atd.). Drželi se ale popisu Eriadoru jako "vylidněné" země s minimem obyvatel (byť zrovna toto mi moc v Tolkienovi nedávalo smysl - to je ale na jinou diskuzi). V tOR2 jdou v popisu až k západnímu pobřeží a zřejmě jim ta "prázdnota" taky nepříjde v pořádku. Takže se to pokouší zalidnit. A bohužel, u téhle vlastní tvorby už nemám moc pocit "Tolkiena". Je tam místo, až příliš zjevně inspirované rytíři kruhového stolu, kterému vládne královna Nimue. Je tam chromý válečný náčelník, velící z vozíku, jménem Ivoch the Boneless. Jsou tam dvě skupiny lidí, které bych viděl spíš v knížce od Lovecrafta. Ve výsledku se snaží popisovat území, kterým táhnou loupeživé bandy a na trolla narazíte na hranicích Kraje a současně tam lidé žijí v osamělých farmách a trpasličí karavany tyhle osamělé farmy objíždí se svým zbožím - moje představivost povážlivě drhne. Jsou tam místa a věci (lidé v deltě Labutí řeky, lidé v Mohylových vrších), u kterých mám pocit, že tam jsou hlavně pro ten "cool" efekt. K pousmátí mi příjde perlička, že prakticky všechna nejvýznamnější nekanonická NPC jsou ženského pohlaví - kdyby to bylo 1:1, palec nahoru, takhle ... Na druhou stranu, proti the7seas 2. edition nebo poslední příručce Rokuganu nebo tomu, jak Modiphius "modifikoval" Conana je to vážně jen k lehkému pousmání.
Příručka se mi jinak uspořádáním líbí. Na začátku je popis Tharbadu, kde tvůrci nabízí dvě možnosti - kanonickou coby opuštěné místo nebo více herní jako místo ovládané vůdcem banditů. Plus nějaká NPC a pár zápletek.
Dále následují v podobném duchu popisy dalších 6 oblastí, převážně v západní polovině Eriadoru.
Potom popis "zájmových skupin" + NPC + jejich akce v nadcházejícíh letech (na tom bych postavil několik kampaní).
A konečně 12 "place of interest", z části umístěných ve zmíněných oblastech a z části ve zbytku Eriadoru (ta už byla povětšinou popsána v tOR1). Opět popis + NPC + zápletky.
Co se ale týče úplného popisu, příručky tOR1 mi přišly lepší - zde to je jen mozaika, kdežto v tOR1 popsali oblasti jednu po druhé. Takže kdybych je zkombinoval, měl bych podrobný popis východního Eriadoru a mozaikovitý popis západního. V postatě doplnili, to co v příručce Rivendell (tOR1) chybělo - jižní Eriador a západní pobřeží bez Lindonu a Ered Luin (i když v Modrých horách je jedna popsaná oblast - trpasličí město - a jedno "place of interest"). Tohle vlastně pěkně ukazuje ten zvolený styl - máme tady popis jednoho trpasličího města a jedno místo v Modrých horách, ale o nich jako geografickém území se vlastně nedozvíme nic.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17589902877808 secREMOTE_IP: 18.232.127.73