Produkty

Tarfill
31.8.2016 14:12
Autorská citace #41
2.9.2016 11:57 - -Sniper-
Nachtrose: To je principielně špatný příklad. Tvůj útok je stále stejný a opakuje se v jeden čas často a o cílové číslo (AC) se stará někdo jiný. Ale kouzla a dovednosti v DSA mají každé jinou koubinaci vlastností a tedy s každým hodem jiná cílová čísla která hlídáš a tak se každý jednotlivý hod "učíš znovu".
Autorská citace #42
2.9.2016 12:03 - Nachtrose
-Sniper- pokud je zápis kouzel/skillů konzistentní, stejně v tom nevidím problém. Prostě modrá kostka na první napsaný skill, bílá na druhý, růžová na třetí... nebo něco takové.
Autorská citace #43
2.9.2016 13:32 - Gurney
Tak to podhazování tří různých čísel bych ještě překousl - když házím třeba na to lezení (odvaha / obratnost / tělesná síla) tak prostě vezmu tři kostky a pak srovnávám třeba od té nejsvětlejší po nejtmavší. Nebo začnou tou která padne nejblíž levé hraně stolu a pokračuju doprava. Ale když se k tomu začne přidávat že když nehodím, tak musím zjistit o kolik a že dovednost je v podstatě pool bodů kterým to pak můžu dorovnávat, to už mi přijde poněkud překombinované. A jako inspirace pro popis je to hezké, ale souhlasím se Sniperem - nemyslím že by to stálo za to.

Nachtrose píše:
Já delší dobu hrál v 13A double-attack rangera a permanentně házel se dvěma kostkama. Pokud byla primární sudá, vyhodnocoval jsem i sekundární ( druhý útok ), jinak jsem ji ignoroval.

Jenže sudá/lichá je v klidu, kterou jsi hodil vidíš okamžitě a nevyžaduje to žádné početní operace. Kdyby to bylo tak že když nehodíš tak jsi to na sudou nedal fyzicky a na lichou ti selhaly nervy nebo něco takového tak by to bylo docela cool.

LokiB píše:
Děláš, jako by takováhle hra byla smrtelným hříchem a ostudou všech, co se tomu dobrovolně podrobí :)

Nikoli, dělám jakoby taková dobrodružství neměla prakticky žádné výhody, byla podstatně náročnější na GMování a drtivá většina hráčů co si vyzkoušela že to jde i jinak už se k nim moc nechtěla vracet. Ale co já vím, třeba je pro německé hráče ordnung přednější :)

LokiB píše:
ono je to u předpřipravených prodávaných dobrodružství třeba v DnD jinak?

Dnes už naštěstí ano. Shodou okolností čím míň dobrodružství chce po GMovi aby postavy vodil za ruku (a mlátil je po ní, když zrovna nechtějí kam je zrovna vede), tím lepší hodnocení dostávají.

EDIT: díky za odkaz
Autorská citace #44
2.9.2016 15:54 - Tarfill
Plz píše:
Kde že se to dá stáhnout (koupit) v angličtině?

Třeba tady na stránkách Ulisses Spiele
http://www.ulisses-ebooks.de/product/185074/The-Dark-Eye--Core-Rules?src=also_purchased

Naoki:
Trochu Tě nechápu, ale zkusím to:
Základní hodnoty jsou pořád takové, jaké máš vlastnosti. Ty se nemění. Pokud je však při hře nutná úprava z nějakého důvodu (stěna je mokrá, člověk velmi unavený a zraněný), může Správce hry udělit kostantní postih a to vždy ke všem třem vlastnostem naráz - většinou v hodnotě -1 až -3.
Takže pokud by Tvoje vlastnosti byly jako v příkladu článku třeba Odvaha 10; Obratnost 12; Tělesná síla 13, tak po udělení postihu třeba -2 bys házel proti hodnotám Odvaha 8; Obratnost 10; Tělesná síla 11 - tedy statisticky těžší variantě.

Gurney píše:
jak je to (dneska) s dobrodružstvími pro DSA?

Gurney,
bohužel jsem ještě žádné vydané oficiální dobrodružství přímo od nakladatelství nečetl, takže nemohu soudit. Každopádně když jsem projížděl různé fanouškovské stránky a vyhledával jen jejich krátké psané obyčejné příběhy pro ostatní, docela mě zarazila jedna věc - a to, že skoro každé dobrodružství bylo velmi krátce navržené a skoro vždy tam bylo jen pár řádek textu bez dalších číselných hodnot. Něco jako kdyby bylo zvykem, že dají do éteru pouze rámcovou zápletku a zbytek ať si domyslí každý Správce hry sám...
Avšak nutno říct, že když jsem poslouchal dvě ukázková dobrodružství na videu (od dospělých zkušených lidí), jednalo se o stejný přístup ke hře jako u nás pro DrD nebo v americe pro DnD - tedy žádný viditelný rozdíl...

LokiB píše:
akorát to vyžaduje 3 kostky a házet najednou a ne postupně. aspoň tak jsem to pochopil ... není to tak, že by člověk hodil jeden, vyhodnotil, případně přidal body a pak šel na další, že ne?

LokiB,
to záleží čistě na Tobě. Někdo háže postupně a počítá průběžně, někdo hodí rovnou třikrát a počítá potom. Důležité je pouze vědět, která kostka je první, druhá a třetí. ;-)

Nachtrose píše:
slo by to predvest na FreeRPGday v Mephitu?

Teoreticky by to samozřejmě šlo. Jen jde o to, kdy to bude. Momentálně jsem pracovně dost busy, takže s předváděním typu "Mám dobrodružství, předpřipravené postavy a dám Vám pět hodin na ukázkovou hru" bych byl schopen se uvolnit až někdy na podzim. Kdyžtak mi písni do PM.

-Sniper- píše:
A je to právě kvůli tomu že míra podhození ti nepomůže

Jo, to máš pravdu. Kdyby se počítalo ještě podhazování, tak už by to bylo matematiky až příliš. Řeší se pouze přehození.

-Sniper- píše:
většina mých hráčů má problém s jednou kostkou... natož si nastavit předem tři která je která,

Kdyby bylo třeba, není nic jednoduššího, než jim na papír napsat, že bílá kostka je první, zelená druhá a modrá třetí, aby to nezapomněli... ;-)
Stejně tak jako když hážu procentní v DrD 1.X dvěma desetistěnkama...
Autorská citace #45
2.9.2016 20:52 - LokiB
Tarfill: v QuickStartu píšou, že je to (podle pravidel) povinné postupně:

For every skill, skill group (physical, social, nature, knowledge, crafts), and spell, there are three attributes. You roll against these attributes in sequence. You can decide in which order you want to make your rolls, but you must determine against which attribute you roll before rolling the die.

důvod jsem ne nenašel ...

A co jsem v tom základním popise tady nad diskusí nenašel (mohl jsem přehlédnout), je poznámka:

* If you still have SR points, the number of points left determines the skill check’s quality level.

Tedy, že když ti zbydou dovednostní body neutracené po hodech, tak určují jak dobře jsi uspěl. maj tam 4 úrovně úspěchu (jde to po cca 3 bodech zbylých po hodech)

obrázky mají fakt takový mile hezký
Autorská citace #46
2.9.2016 21:42 - sirien
LokiB píše:
důvod jsem ne nenašel ...

žádnej neni, čteš to špatně.

Ten text neříká, že to musíš házet postupně, ten text předpokládá, že máš jen jednu kostku (popř. tak je formulovanej pro jednoduchost aby nemuseli popisovat, jak musíš číst kostky zleva doprava nebo jim přiřazovat barvičky) a je to tak napsané aby bylo jasné, proti jakému číslu házíš (abys s atributama 7, 12 a 16 nehodil 10 a neprohlásils "ok, 12 vyřízená...", nehodil znovu 11 a neřeks "ok, 16 vyřízená" a pak si tiše doufal, že napotřetí už teda tu sedmičku hodíš)

Pokud řekneš "v pořadí zleva stolu" nebo "bílá kostka první, zelená druhá, černá třetí", funguje to stejně.
Autorská citace #47
2.9.2016 21:59 - LokiB
sirien: kdepak ... já to čtu dobře, tak jak to píšou, ty si to jen domýšlíš :)

BTW: omlouvám se, že jsem tam nedal smajlík do předchozího příspěvku ... tu úvahu o tom, že si to můžu klidně naházet celý najednou, zleva doprava či jinak, uděla pochopitelně každej. Mně přišlo zajímavý, že v těch quick pravidlech píšou exaktně to co píšou.

že si dokážu najít i tohel vtipný shrnutí/ odjinud s komentářeme, kde to rozebíraj, jsem byl líný psát ... tak nic.

Slušně si tam dělaj legraci z němců ...
Autorská citace #48
2.9.2016 22:29 - sirien
LokiB: číst ve smyslu písmenka čteš správně, číst ve smyslu významu ne :)

Jinak jako já docela chápu, proč to je napsaný, jak to je napsaný - když děláš TLDR výcuc a snažíš se ta pravidla popsat stručně, jasně, pochopitelně a výstižně, tak se prostě občas s formulacema moc nepatláš. Sám s tim mám zkušenost z věcí jako sou články "[systém] v Kostce" nebo různé stručné výtahy pro one shoty, psaní taháků pravidel na prostor co zbyl na kartě postavy atp. Prostě vezmeš to pravidlo které potřebuješ a sepíšeš ho v nějaké krátké a co nejjednoznačnější formulaci i za cenu toho, že tím něco vynecháš nebo to vyzní trochu zvláštně.
Autorská citace #49
2.9.2016 22:45 - LokiB
sirien: a že tě zaujalo zrovna tohle a ne třeba důsledky toho přebytku bodů pro určení kvality úspěchu. ta potřeba opravit mě, musela být velká, že :) sypu si tedy popel na hlavu ...

ergo ... ten význam je jasnej, zvláštní bylo, že tam volej tak exaktní wording, kterej musí většině lidí připadat divný / zbytečný ...
však i v tom linku, co jsem dával, to zkušený hráč komentuje.

Píše:

It maybe say so in the rules, but as a veteran DSA/TDE player trust me. Nobody ever rolls those skill checks in sequence. Some use 3 different colours, some read the dice left to right as they lie on the table. The newest version even has a different coloured dice for every attribute, it seems the authors mean it like that. I just checked my rulebook of the current edition, to rule out any translation errors and you are right. It states to roll in sequence to make it easier for beginners I guess.

Tldr: The rule says to roll in sequence, nobody ever does.


že se to stává i tobě je zajímavá koincidence ... ovšem tomu, že to někdo uvede v profi produktu a ne jen v TLDR výcucu, jak zmiňuje ten maník, že je to i v plných pravidlech, je přeci jen zvláštnější :)
Autorská citace #50
2.9.2016 22:54 - Nachtrose
Tarfill: FreeRPGday v Mephitu organizuje Sparkle a pokud si dobre pamatuju, tak posledni dva byly nekdy kolem listopadu.
Autorská citace #51
2.9.2016 22:57 - Tarfill
LokiB píše:
...píšou, že je to (podle pravidel) povinné postupně:

Já bych z toho takovou vědu nedělal.
Každý hráč se zdravým rozumem to pochopí... ;-)
Autorská citace #52
2.9.2016 23:02 - sirien
LokiB píše:
a že tě zaujalo zrovna tohle a ne třeba důsledky toho přebytku bodů pro určení kvality úspěchu. ta potřeba opravit mě, musela být velká, že

Ani ne; neber si to osobně, já takový věci dělám pocestě všem, to jen většina okolo si už zvykla tak to zanikne a Ty si poslední dobou docela aktivní, tak se ty příležitosti nabízí :)

Jinak přebytku bodů sem si všimnul, ale prostě sem to zaregistroval jako věcnou informaci o tom hodu, nějak nevim co k tomu moc dodat nebo jak to komentovat; popravdě ani moc nevim, co si o tom myslet, zní to jako něco co může fungovat nebo to může bejt zbytečný a já ten systém neznám tak dobře, abych to dokázal říct.

Co mi spíš přijde zajímavý je ta informace z redditu, že body dovednosti můžeš použít jen pro jeden z těch tří dovednostních hodů, což mi zní... buď jako nějakej hrozně specifickej designerskej záměr nebo jako nějaké zjednodušení ze kterého se stala hrozná otravnost.
Autorská citace #53
4.9.2016 10:53 - Nachtrose
sirien píše:
Co mi spíš přijde zajímavý je ta informace z redditu, že body dovednosti můžeš použít jen pro jeden z těch tří dovednostních hodů, což mi zní... buď jako nějakej hrozně specifickej designerskej záměr nebo jako nějaké zjednodušení ze kterého se stala hrozná otravnost.


Nebo že to na redditu a) špatně pochopili, b) nevědí popsat, c)straceno v překladu.

Schválně mi to nedalo a našel jsem si DSA5 v originále. Ve výsledku jde jen o to, ža boty zaplacené za první dílčí zkoušku nemůžeš použít na další dvě. V praxi to znamená, že pokud máš skill řekněme 8, za první test utratíš 4 boody na dorovnání, na zbylé dva testy Ti zbyde už jen 4 body. Každý další ověření daného skillu ale začínáš s pplným poolem.

DSA5 píše:
Die eingesetzten Punkte stehen für die übrigen
Teilproben nicht mehr zur Verfügung. Wenn ein
Held bei einem Fertigkeitswert von 10 bei der
ersten Teilprobe schon 6 Punkte verbraucht, hat
er zum Ausgleich der anderen beiden Teilproben
nur noch insgesamt 4 Punkte übrig. Die Punkte
des Fertigkeitswerts sind aber nicht für immer
verloren. Wenn der Abenteurer später wieder
eine Fertigkeitsprobe auf die gleiche Fertigkeit
ablegen muss, steht der Fertigkeitswert wieder
voll zur Verfügung.


A taky nevím, proč se řeší, že kniha "oficiálně" uvádí řešení třech dílčích testů postupně, když hned na následující strance jsou rámečky s návodem, jak to urychlit ( 3 kostky najednou, káždá vlastnost má kostku vlastní barvy atd. ). Přijde mi, že se amíci jenom snaží být "nitpicks".
Autorská citace #54
5.9.2016 07:24 - Tarfill
Nachtrose píše:
V praxi to znamená, že pokud máš skill řekněme 8, za první test utratíš 4 boody na dorovnání, na zbylé dva testy Ti zbyde už jen 4 body.

Teď jsem zmatenej... vždyť tohle jsem přece psal v tom článku... ;-)


Nachtrose píše:
káždá vlastnost má kostku vlastní barvy

Tohle mě opravdu nenapadlo - mít pro všechny vlastnosti osm kostek různých barev. Ale dokážu si představit, že zarputilí fanoušci tohle tak mají...
Autorská citace #55
5.9.2016 08:30 - Nachtrose
Tarfill píše:
Teď jsem zmatenej... vždyť tohle jsem přece psal v tom článku... ;-)


Článek je zatím TL;DR ( nejspíš proto, že hodne povrchní znalosti o DSA mám - jakože jsem listoval příručkou... ) ;-) Ale já reagoval na Siriena, který to teda nejspíš taky nečetl :-)

Tarfill píše:
Nachtrose píše:
káždá vlastnost má kostku vlastní barvy

Tohle mě opravdu nenapadlo - mít pro všechny vlastnosti osm kostek různých barev. Ale dokážu si představit, že zarputilí fanoušci tohle tak mají...


Ty barvičky jdou někde na začátku, kde se řeši zkoušky ( strana kolem 20, ale nemám teď pdf u sebe ).
Autorská citace #56
5.9.2016 08:43 - Nachtrose
Tohle je sice neoficiální, ale něco tomu velmi blízké je v knize.



A prodávají k tomu i barevný set kostek:

Autorská citace #57
5.9.2016 09:34 - Tarfill
Ahá,
tak proto mi to hned nenapadlo - listuji totiž převážně černobílou příručkou... ;-)
Autorská citace #58
5.9.2016 09:42 - Nachtrose
Co to máš za zdroj? Vždyť to je krásnej fullcolor.
Autorská citace #59
5.9.2016 10:49 - Tarfill
No to jo, ten mám normálně jako pdf, ale vytiskl jsem si pouze odlehčenou ČB print verzi a tu čtu právě nejčastěji...
Autorská citace #60
25.10.2016 20:39 - LokiB
Na kickstarteru běží kampaň na Aventuria Almanac

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10478901863098 secREMOTE_IP: 3.135.185.194